Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

40 let Audijevega dizelskega rekorda

Audi 80

Avtor prispevka: Marko Miklavc
Pri nemški avtomobilski reviji auto motor und sport letos praznujejo 75 let obstoja. Ob tej priložnosti so se spomnili 51-urne rekordne vožnje z malenkostno modificiranim audijem 80 diesel.
40 let Audijevega dizelskega rekorda
Foto: Audi
21. 6. 2021 ob 6:00
Komentarjev: 0

Vožnja je potekala od Hamburga do Palerma in se na koncu, ob povratku, zaključila v kraju Frascineto, približno na pol poti med Messino in pristaniščem Taranto.

Leta 1981 se je na tržišču pojavil prvi dizelsko gnani audi 80, ki so ga Nemci kupcem ponujali samo v eni možni motorni različici (atmosferski 1,6-litrski 4-valjni dizelski motor, 40 kW/54 KM), ker večina tedanjih kupcev za razliko od današnjih uporabnikov pač ni želela voziti 'traktorjev' (dizelsko gnan avtomobil), ki so bili v tistih časih posledično rezervirani predvsem za voznike taksijev. V tem času so tedanji novinarji revije auto motor und sport dobili idejo o varčevalnem maratonu, ker jih je zanimalo, kako daleč lahko v resnici prideš v dizelsko gnanem audiju 80 s samo enim polnjenjem rezervoarja. Tekst o tej pustolovščini je bil objavljen 23. septembra leta 1981 v 19. številki revije auto motor und sport. To so bili tudi časi, ko trije samooklicani 'nemški kralji' (znamke Audi, BMW in Mercedes-Benz) še niso imeli današnjega medijsko napihnjenega zvezdniškega statusa, ker ste na tedanjih vzporednih testih z vozili omenjenih znamk lahko spoznali tudi njihove številne konkurente iz istega segmenta, ki pa danes v očeh marketinga in neresnih novinarjev seveda ne sodijo med avtomobilske znamke 's posebnimi potrebami' in privilegiji.

Zakaj so se Nemci takrat ob lovljenju svetovnega rekorda odločili ravno za dizelsko gnani audi 80? predvsem zaradi tega, ker je izpolnjeval 3 ključne pogoje (varčen pogonski sklop, lahkost in velik rezervoar za gorivo), ki jih današnji, z razno nepotrebno 'kramo' dobro otovorjeni in posledično odlično rejeni novi avtomobili enostavno niso sposobni izpolniti. Takrat so se kupci še zavedali dejstva, da je avtomobil samo transportno sredstvo, istočasno so očitno tudi razumeli fizikalno pravilo, ki pravi, da težji ko je avtomobil, več goriva potrebujete za njegovo 'samohodnost'. Današnji kupci ne razumejo tega, ker očitno želijo v avtomobilih živeti, zato sedaj pričakujem od veleumov v marketinških oddelkih, da poskrbijo za vgradnjo kakšne nove, 'nujno' potrebne komfortno bivalne opreme v avtomobilih, recimo v obliki 'večpodročnega Wi-Fi kamina' na območju centralne konzole in armaturne plošče ali pa centralno (na sredini kabine) nameščenega vodnjaka, pa tudi kakšna vgrajena plošča marmorja v potniški kabini bi bila seveda dobrodošla, za izboljšanje 'premijskega' vtisa.

To ugotovitev podpira več števil. Audi 80 diesel iz leta 1981 je relativno kompakten (dolžina: 4383 mm, širina: 1682 mm, višina: 1365 mm, medosna razdalja: 2541 mm) in za današnje pojme izredno lahek (masa avtomobila: 975 kg), medtem ko tega za njegovega aktualnega spiritualnega naslednika (A4 limousine 30 TDI, 100 kW/136 KM) ne moremo več trditi, ker znaša njegova neto masa 1550 kg, tudi na račun občutno povečanih dimenzij (dolžina: 4762 mm, širina: 1847 mm, višina: 1428 mm, medosna razdalja: 2820 mm), zato je aktualni audi A4 celo večji od nekdanjega top modela v obliki resnično premijskega audija 200 (dolžina: 4695 mm, širina: 1768 mm, višina: 1390 mm, medosna razdalja: 2776 mm), poleg tega je lahko od njega (masa audija 200: 1260 kg) tudi občutno težji. Zato v tem ne vidim nobenega napredka, ker so avtomobili v vsaki modelni generaciji čedalje večji in posledično tudi čedalje težji, s tem pa narašča tudi število potrebnih 'konj' za uspešno samodejno premikanje avtomobila, pravi napredek bomo dosegli šele takrat, ko bo novi A4 lažji od druge generacije tukaj omenjenega audija 80.

So si pa Nemci ob pripravi izredno varčnega serijskega audija 80 diesel (uradna povprečna poraba: 7,2 litra na 100 prevoženih kilometrov) privoščili tudi nekaj trikov (vgradnja lažjih, plastičnih kabinskih stekel, vgradnja manj razkošnih in posledično lažjih sedežev, odstranitev vseh talnih in vratnih oblog ter tudi odstranitev zvočne izolacije), istočasno so s preprostim trikom (ob točenju goriva so privzdignili avtomobil na sopotnikovi strani) povečali (+ 5 litrov) tudi prostornino serijskega, 68 litrskega rezervoarja za gorivo. Tako so imeli v rezervoarju skoraj 74 litrov naftnega goriva. Zanimivo pri tem pa je, da na maratonskem audiju niso obdržali serijskih pnevmatik (165 SR13), namesto tega so uporabili malenkostno širše (175/70 SR 13) pnevmatike s samo petimi milimetri profila, ki jih je za to priložnost prispevala znamka Pirelli. Manjšo modifikacijo so izvedli tudi pri pritaknjenem menjalniku, ki je bil v osnovi in na maratonu samo 4-stopenjski, ker ste 5 prestavo prejeli samo ob doplačilu.

Istočasno jim je bilo seveda jasno, da na poti od Hamburga do Palerma ne bodo postavljali hitrostnih rekordov, ker so pedantni Nemci prepoznali varčevalni potencial (vožnja v 4 prestavi s samo 1500 vrt./min.) takšnega audija že v teoriji, ker je ob tem 'drvel' po cesti s približno 57 km/h. Na ta način so lahko v 60 urah (51 ur so se vozili) postavili tedanji svetovni rekord za dizelsko gnana vozila, ker so s približno 74. litri goriva prevozili točno 3.255 kilometrov. Ob tem je povprečna poraba znašala samo 2,27 litra na 100 prevoženih kilometrov. Predstavljajte si kako malo goriva bi takšen, resnično  lahkotni audi 80 popil, če bi bil vanj vgrajen kakšen izmed sodobnih, podobno močnih dizelskih pogonskih sklopov.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 25. 7. 2021
Julij 2021
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
28293001020304
05060708091011
12131415161718
19202122232425
26272829303101

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
volkswagen T-cross 215
renault clio 157
renault captur 152
škoda kamiq 145
volkswagen T-roc 132

Podatki veljajo za maj 2021.

Letos je bilo v SLO prodanih 25.833 novih avtov.

Anketa
Kakšen pogon bo imel tvoj naslednji avto?
986Klasični, na notranje izgorevanje 985Električni 984Priključnohibridni 983Hibridni 982Blagohibridni


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 1 dnevi  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 1 meseci  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 7 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 7 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 8 meseci  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 8 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 8 meseci  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 8 meseci  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 8 meseci  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 9 meseci  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 9 meseci  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 9 meseci  | 
Poslovni avto leta 2020 To so zmagovalci pred 9 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Prenovljena aplikacija DRAJV pred 9 meseci  | 
Toyota Slovenija Skupaj s partnerji za poostrenje ... pred 9 meseci  | 
Kia Najvišji tržni delež v zgodovini pred 9 meseci  | 
Renault, Nissan & Uber Elektrificirane vožnje v Evropi pred 9 meseci  | 
Toyota Slovenija Visoko srečanje pred 10 meseci  | 
GiroCarShare Najemi moje vozilo in ohrani naš planet pred 11 meseci  |