Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Prvič tudi s priključnohibridnim pogonom

Lexus NX

Avtor prispevka: Iztok Krajnc
Japonci so končno dvignili zastor nad novo generacijo modela NX, ki bo za pogon lahko uporabljal tudi priključnohibridni pogonski sklop, ki bo novi NX na elektriko prepeljal do 63 kilometrov daleč.
Prvič tudi s priključnohibridnim pogonom
Foto: Lexus
14. 6. 2021 ob 6:00
Komentarjev: 0

Novi NX bo tako prvi lexus s priključnohibridnim pogonskim sklopom v zgodovini znamke, saj so se doslej oklepali klasičnih hibridov. Vmesni čas so izrabili za izpopolnitev tako električnih kot priključnohibridnih pogonskih sklopov, saj svojim strankam želijo zagotoviti najboljšo hibridno izkušnjo. Novi lexus NX s priključnohibridnim pogosnkim sklopom bo torej lahko s polno litij-ionsko baterijo, ki pogoltne 18,1 kWh elektrike, prevozil do 63 kilometrov, samo na elektriko pa bo lahko drvel tudi s hitrostjo 135 km/h. Zanimivo je tudi, da rezervoar goriva za bencin ostaja nespremenjen, ne glede na izbiro pogona, vedno je pripravljen sprejeti 55 litrov bencina, priključnohibridni lexus NX 450h+ pa bo po napovedih do 20 odstotkov bolj učinkovit od konkurence pri vožnji zgolj na bencin.

Priključnohibridni pogonski sklop je praktično identičen tistemu v toyoti RAV4 PHEV, torej 2,5-litrski bencinski štirivaljnik skupaj z elektromotorjema proizvede 225 kW (306 KM) in 270 Nm navora. Posledično se lahko z mesta do 100 km/h požene v šestih sekundah. Seveda bo na voljo tudi klasični hibridni pogonski sklop, kjer bosta enak 2,5-litrski bencinski motor in elektromotor ali elektromotorja, odvisno od števila gnanih koles, proizvedla do 178 kW (242 KM) moči, takšen NX 350h pa se bo lahko do stotice pognal v 7,7 sekunde. Še več, odslej bosta lahko obe hibridni različici, tako štirikolesno kot dvokolesno gnana, vlekli tovor s težo do 1.500 kilogramov. Poleg tega pa bo lahko enak motor povsem samostojno skrbel za premikanje pri različici NX 250. Pri slednji bo na voljo 146 kW (199 KM) moči. NX 350 bo po drugi strani premogel 2,4-litrski turbobencinski štirivaljnik z močjo 205 kW (279 KM) in samodejni menjalnik z osmimi stopnjami, enako šibkejši NX 250, vsi pogoni pa bodo do 10 odstotkov bolj ekonomični kot pri preteklem NX.

Lexus je za NX sicer zelo pomemben model, saj so jih v sedmih letih od splovitve v Evropi prodali več kot 170.000, prav NX pa je mnoge kupce prvič pripeljal k prestižni japonski znamki. Verjetno tudi zato niso hoteli bistveno spreminjati zunanjosti, gre bolj za evolucijo dosedanje oblike, da bodo kupci še vedno točno vedeli, da gre za NX. Spredaj je zdaj že tradicionalno velika maska, nekaj je bolj gladkih površin, na zadku pa LED trak, ki se razprostira čez celotno širino prtljažnih vrat, zanje luči pa malenkost nižje poskrbijo za lep futurističen vzorec.

Novinec je izdelan na modularni platformi TNGA-K, ki seveda podlaga tudi toyoto RAV4, novi NX pa je malenkost večji od modela, ki ga zamenjuje. Novi NX si s 'starim' deli samo 5 odstotkov komponent v drobovju, na zadku za udobje skrbijo dvojna trikotna vodila, spredaj vpetje MacPherson. Je namreč 2 centimetra širši in daljši, 5 milimetrov višji, medosje pa so podaljšali za 3 centimetre. Posledično bo na zadnji klopi zdaj več prostora, skupno pa v dolžino meri 4.660 milimetrov.

Največji napredek se pozna v notranjosti, kjer je svoj dom končno dobil nov multimedijski sistem, saj je bil pretekli zaradi neintuitivnega upravljanega deležen mnogih kritik. V snovi bo zaslon v diagonalo meril 9,8 palcev, poleg tega pa bo trikrat bolj odziven od minulega sistema. Ob doplačilu bo zalson v diagonalo meril kar 14 palcev in bo eden večjih v razredu, seveda bo premogel številne napredne funkcije, tudi brezžično preslikavo funkcij in zaslona mobilnega telefona preko carplay in android auto. NX v kabini odslej premore 4 vhode USB, zadaj dva tipa C, spredaj en tipa A in drugi tipa C. Ne glede na izbiro velikosti zaslona na sredinski konzoli ne bo več starega upravljalnika v obliki miške, ki je imel neko svojo logiko, na žalost pa so jo razumeli redki. Pri minuli generaciji enkrat nihče ni znal izklopiti navigacijskega sistema, tako konfuzno je bilo vse skupaj. Preko aplikacije Lexus link bodo lastniki lahko z razdalje spremljali status vozila in v primeru hibridov vključili tudi prezračevanje.

Pretekli NX je pri nas bil na voljo samo s hibridnim pogonskim sklopom, z dvokolesnim ali štirikolesnim pogonom, za vstopni model pa so zahtevali slabih 46 tisočakov. Cene novinca bodo podobne minuli generaciji, bo pa vstopni NX 250, če bo na voljo pri nas, bistveno cenejši. V vsakem primeru novi NX na ceste pripelje v zadnji četrtini leta.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 25. 7. 2021
Julij 2021
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
28293001020304
05060708091011
12131415161718
19202122232425
26272829303101

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
volkswagen T-cross 215
renault clio 157
renault captur 152
škoda kamiq 145
volkswagen T-roc 132

Podatki veljajo za maj 2021.

Letos je bilo v SLO prodanih 25.833 novih avtov.

Anketa
Kakšen pogon bo imel tvoj naslednji avto?
986Klasični, na notranje izgorevanje 985Električni 984Priključnohibridni 983Hibridni 982Blagohibridni


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 1 dnevi  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 1 meseci  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 7 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 7 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 8 meseci  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 8 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 8 meseci  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 8 meseci  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 8 meseci  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 9 meseci  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 9 meseci  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 9 meseci  | 
Poslovni avto leta 2020 To so zmagovalci pred 9 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Prenovljena aplikacija DRAJV pred 9 meseci  | 
Toyota Slovenija Skupaj s partnerji za poostrenje ... pred 9 meseci  | 
Kia Najvišji tržni delež v zgodovini pred 9 meseci  | 
Renault, Nissan & Uber Elektrificirane vožnje v Evropi pred 9 meseci  | 
Toyota Slovenija Visoko srečanje pred 10 meseci  | 
GiroCarShare Najemi moje vozilo in ohrani naš planet pred 11 meseci  |