Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Bodo ljudje v električnih avtomobilih preživeli?

Ujetništvo v zimskem prometnem zastoju

Avtor prispevka: Marko Miklavc
Prebivalci Nemčije so bili prek kratkim deležni pravih polarnih (ponekod so izmerili celo - 27 stopinj Celzija) zimskih temperatur ozračja, ki so povzročile tudi veliko nevšečnosti in zastojev v cestnem prometu.
Bodo ljudje v električnih avtomobilih preživeli?
Foto: Proizvajalci, ADAC
8. 3. 2021 ob 6:00
Komentarjev: 0

Ob tem so v nemških medijih poročali tudi o ljudeh, ki so pri takšnih nizkih temperaturah obtičali v kolonah čez celo noč. Predstavljajte si scenarij, ki bi ga bila vesela večina režiserjev grozljivk. Z vašim striktno električno gnanim avtomobilom ste sredi zime za več ur, morda pa tudi za cel dan ali pa celo noč, ujeti v prometni zamašek na avtocesti, in to pri zelo nizkih temperaturah ozračja. Ob tem vam pogled na indikator napolnjenosti akumulatorjev ne vliva prav nobenega zaupanja, ker neusmiljeno drsi proti ničli. Boste zaradi tega zmrznili v lastnem avtomobilu?

To je zanimalo tudi strokovnjake nemškega kluba ADAC, ki so v teh dneh izvedli zanimiv zimski test dveh električnih avtomobilov (renault ZOE Z.E. 50 (kapaciteta akumulatorjev: 52 kWh) in volkswagen e-up (32,3 kWh)), ki predvideva upoštevanje zgoraj opisanega 'horror' scenarija. Za to priložnost sta oba električna avtomobila pred začetkom testa, ki je potekal v temperaturnem območju od -9 do -14 stopinj Celzija, prejela 'do vrha' napolnjene akumulatorje, ob polnitvi vgrajenih akumulatorjev so Nemci poskrbeli tudi za predgretje potniške kabine, ki so jo ob tem segreli na prijetnih 22 stopinj Celzija.

Končna nemška ugotovitev je, da se lastnikom takšnih vozil ni potrebno preveč bati 'horror' scenarija, vsaj v primerih, ko v vozilu ne boste ujeti več kot 12 ur, ker boste v tem času v stanju mirovanja porabili samo 70- (volkswagen e-up), odnosno 80- odstotkov (renault ZOE Z.E. 50) shranjene električne energije, in to navzlic vklopljenemu ogrevanju volanskega obroča, prednjih sedežev in klasičnega ogrevanja potniške kabine. So pa Nemci ob tem izklopili nekaj ostalih funkcij (brisalci vetrobranskega stekla, ogrevanje prednjega ali zadnjega stekla, omejeno (po pameti) odpiranje bočnih kabinskih stekel in bočnih vrat in ugasnitev kratkih prednjih in zadnjih pozicijskih luči (obdržali so edino prižgane prednje dnevne luči)).

Po nemških izračunih je e-up ob vsaki uri mirovanja porabil približno 2 kilovata električne energije, zato si njegov uporabnik kaj več kot 15 ur 'ujetništva' v stoječi koloni sploh ne more privoščiti. Malenkostno boljši v tem pogledu je zoe, ki je sicer vsako uro porabil malenkostno več energije (3 kWh), vendar mu močneje (kapaciteta) odmerjen sklop akumulatorjev omogoča nekoliko daljše preživetje (največ 17 ur) v podobnih zimskih razmerah. Glede ogrevanja potniške kabine so Nemci stavili predvsem na ogrevanje volanskega obroča in ogrevanje sedežev, ker porabita manj električne energije kot ogrevanje kabine. Če mislite, da morate uporabljati tudi klasično kabinsko gretje, poskrbite za nekoliko blažje ogrevanje, ker boste s tem privarčevali več električne energije.

So pa Nemci ob tem opozorili potrošnike, da naj v času zime in posledičnih nizkih temperatur ozračja po možnosti redno 'do vrha' napolnijo akumulatorje (enaka modrost velja tudi za lastnike fosilno gnanih vozil) in se tudi primerno toplo oblečejo, najbolj preudarni bodo ob tem poskrbeli tudi za to, da se v vozilu nahaja tudi kakšna topla odeja. Poleg tega ob zimski vožnji z električnim avtomobilom ne pozabite znanega dejstva, ki pravi, da vam bodo nizke temperature lahko solidno oklestile (-30 %) akcijski radij s samo enim polnjenjem akumulatorjev in temu primerno načrtujte obisk polnilnic na poti.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 13. 4. 2021
April 2021
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
29303101020304
05060708091011
12131415161718
19202122232425
26272829300102

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 382
dacia duster 342
škoda kamiq 189
volkswagen T-cross 185
volkswagen T-roc 177

Podatki veljajo za marec 2021.

Letos je bilo v SLO prodanih 16.291 novih avtov.

Anketa
Bodo cene goriv kmalu šle v nebo?
979Bom pač nalival, kjer bo ceneje! 978Zagotovo, nekdo mora zaslužiti. 977Upam, da ne. 976Ne, še naprej bo vse po 1 EUR!


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 5 meseci  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 5 meseci  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 5 meseci  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 5 meseci  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 5 meseci  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 5 meseci  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 5 meseci  | 
Poslovni avto leta 2020 To so zmagovalci pred 6 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Prenovljena aplikacija DRAJV pred 6 meseci  | 
Toyota Slovenija Skupaj s partnerji za poostrenje ... pred 6 meseci  | 
Kia Najvišji tržni delež v zgodovini pred 6 meseci  | 
Renault, Nissan & Uber Elektrificirane vožnje v Evropi pred 6 meseci  | 
Toyota Slovenija Visoko srečanje pred 6 meseci  | 
GiroCarShare Najemi moje vozilo in ohrani naš planet pred 7 meseci  | 
Continental Avtodomi bolj priljubljeni kot kadar ... pred 7 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Manj prehitrih v Markovcih pred 8 meseci  | 
Continental & Extreme E Dirka za spremembe pred 8 meseci  |