Japonci so danes dvignili zastor nad dirkalnikom GR010 hybrid hypercar, na osnovi katerega bodo kasneje izdelali tudi cestno različico z imenom toyota GR super sport. Dirkalnik je vsekakor tehnološko čudo, za pogon pa skrbi hibridni pogonski sklop, ki je sestavljen iz 3,5-litrskega turbobencinskega motorja V6, ki proizvede okroglih 500 kW (680 KM) moči, ter elektromotorja, ki proizvede okroglih 200 kW (272 KM) moči. Bencinski motor moč preko sedemstopenjskega sekvenčnega menjalnika prenaša na zadnji kolesi medtem ko elektromotor dovaja moč sprednjima kolesoma. V drobovju se skriva še mehanska zapora diferenciala, neodvisno vzmetenje z dvojnimi trikotnimi vodili in karbonsko-keramične zavore.
FIA je namreč izdala nova pravila za tekmovanje WEC, kjer so moč motorja omejili na 500 kW (680 KM). To pomeni, da so morali inženirji konkretno spremeniti delovanje motornega računalnika v obliki spremenjenih parametrov, da ustreza novim pravilom. Računalnik namreč omeji moč bencinskega motorja glede na dovedeno moč elektromotorja, ko pa se baterija za elektromotor izprazni, pa lahko bencinski motor znova da od sebe svojo polno moč. Poleg tega nova pravila narekujejo, da lahko imajo samo eno aerodinamično pomagalo, pri GR010 je to zadnje krilo, ki spreminja pretok zraka, saj karoserije tekom tekmovanj ne bodo smeli spreminjati.
Sam avtomobil je sicer 162 kilogramov težji od predhodnika TS050, prav tako je od slednjega daljši za 25, širši za 10 in višji za 10 centimetrov. To pomeni tudi, da bo avtomobil od 5 do 10 sekund počasnejši na posamezen krog, kar pa ne bo pomagalo konkurentom, ki se morajo soočiti z enakimi omejitvami. Dirkalnik sicer pridoma testirajo in so doslej z njim prevozili že dobrih 6.000 kilometrov, kar je malenkost manj kot so predvideli, vendar je vsako testiranje dobro tako za voznike kot za ekipo, ki bo v tem času lahko še bolje spoznala avtomobil, odkrila njegove muhe, posledično pa jih bodo znali tudi sunkoma odpraviti.
Pri Toyoti so se tudi odločili za izdelavo čistokrvnega dirkalnika in ne za predelavo enega od svojih cestnih avtomobilov, saj verjamejo, da je ta pot bolj učinkovita in cenejša, hkrati pa dopuščajo možnost, da bodo v prihodnosti, ko bodo dirkalnik dodobra preizkusili, mogoče tudi drugim ekipam omogočili, da kupijo njihov dirkalnik, če bo interes. V resnici gre zaenkrat še za prototip, ki ga konstantno spreminjajo in upajo, da bodo uspeli do marca, ko bi naj stekla nova sezona WEC, odpraviti vse pomanjkljivosti. Dejstvo je, da je v primerjavi s preteklim TS050 GR010 povsem drugačen avtomobil, s katerim si v prihodnosti veliko obetajo, saj bodo lahko, kot so povedali Toyotini dirkači, s konkurenti dirkali bolj na tesno, tako da bo res štela vsaka malenkost.
GR010 je tudi glasnejši od preteklega dirkalnika, zaradi česar bodo tudi vozniki uživali v zvoku, so se pa morali malo navaditi na odsotnost zadnjega elektromotorja, ki so ga poprej lahko uporabljali za zaviranje. Zavorni sistem pri GR010 je kombinacija hidravličnih in električnih zavor, vendar občutek pri zaviranju vseeno ni toliko drugačen kot poprej, vsekakor pa je ustavljanje počasnejše.
Kaj so še povedali vozniki Mike Conway, Kamui Kobayashi, José Maria, Sébastien Buemi, Kazuki Nakajima in Brendon Hartley, ki bodo vozili nov dirkalnik? Da je GR010 zelo dober in tekmovalen dirkalnik, pri katerem se občuti preklop na hibridni pogon, takisto pa premore drugačno – linearno pospeševanje. Od TS050 je vsekakor počasnejši in težji, prav tako pa se pogon na sprednji kolesi, torej elektromotor, zažene šele pri hitrosti 20 km/h.
Glavna skrb ekipe Toyota Gazoo racing ostaja aktualno dogajanje in potrditev prve tekme na dirkališču Sebring v ZDA, kjer se bo prvenstvo začelo z dirko dolgo 1.000 milj (1.609 kilometrov). Do takrat nas namreč loči še šest tednov, v tem času pa lahko kakšno dirko tudi odpovejo. Če bo šlo vse po načrtih, bomo lahko GR010 videli 1. maja v belgijskem Spa-Francorchampsu, 12. in 13. junija v francoskem Le Mansu, 18. julija v italijanski Monzi, 26. septembra v japonskem Fujiju in 20. novembra v Bahrajnu.