Novi golf GTI bo vizualno sicer dokaj agresiven, ampak v primerjavi z različico R še vedno deluje rahlo bojazljivo. Kljub temu se vsem preteklim različicam poklanja kar nekaj elementov, med drugim rdeča črta na maski, ki povezuje sprednja žarometa, pod slednjo pa je lahko ob doplačilu še LED-osvetlitveni trak za nos avtomobila. Pod tem je odbijač z vzorcem čebeljega satovja z velikimi dovodi zraka in meglenkami v obliki zastave za konec dirke, ki so seveda na seznamu dodatne opreme. V osnovi bo golf GTI obut v 17-palčna platišča, mogoče bo doplačati za 18- ali 19-palčna, na zadku pa bosta v vsakem primeru dve izpušni cevi. V skladu s poimenovanjem preostalih modelov bo tokrat pod znakom Volkswagen oznaka GTI – prvič pri kateremkoli golfu.
Pokloni preteklosti se nadaljujejo v notranjosti, kjer je volan s prisekanim dnom in oznako GTI, z rdečimi šivi na sedežih iz karirastega blaga. Pred voznikom bodo digitalni merilniki na 10,25-palčnem zaslonu, multimedijski zaslon bo v osnovi v diagonalo meril 8,25 palca, ob doplačilu 10. Poleg tega bo na voljo še ambientalna osvetlitev kabine s 30 barvami, golf GTI pa bo znal tudi sam zavirati in pospeševati do hitrosti 210 km/h.
Glavni mojster pa je 2,0-litrski TSI, ki proizvede 180 kW (245 KM) in 370 Nm navora, enako kot najšibkejši cupra leon in prihajajoča octavia RS. Moč se preko novega šeststopenjskega ročnega menjalnika prenaša na sprednji kolesi, seveda pa bo mogoče doplačati za sedemstopenjski dvosklopčni menjalnik DSG. Pospešek do 100 km/h bo okoli 6 sekund, hitrost bo še vedno omejena na 250 km/h, cena pa bo malenkost višja od tiste za minuli golf GTI performance, ki je stal najmanj 32.866 evrov.