Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

261 'konjev' in štirikolesni pogon

Toyota GR yaris

Avtor prispevka: Iztok Krajnc
Japonci želijo na svetovnem prvenstvu v reliju ohraniti prvo mesto, zato so yaris WRC posodobili. Ampak to nas prav malo briga, ker si bomo lahko smrtniki proti koncu leta omislili svoj cestni dirkalnik – GR yaris!
261 'konjev' in štirikolesni pogon
Foto: Toyota
10. 1. 2020 ob 6:00
Komentarjev: 0

Novinec je logično nadaljevanje zgodbe o nabritem yarisu, ki se je začela z yarisom GRMN. GR yaris so razvili pri Toyota Gazoo Racing v sodelovanju s Tommi Mäkinen Racing, partnerjem na svetovnem prvenstvu v reliju. Toyota GR yaris se tako lahko pohvali z mnogimi športnimi dodatki in oblikovnimi rešitvami, za premikanje pa skrbi novi 1,6-litrski turbobencinski trivaljnik, ki proizvede 192 kW (261 KM) moči in 360 Nm navora. Japonska izdaja bo proizvedla celo 200 kW (272 KM) in 370 Nm navora, kljub temu pa se bo lahko 'naš' do 100 km/h pognal prej kot v 5,5 sekunde in dosegel elektronsko omejeno (!) hitrost 230 km/h. Na voljo bo samo šeststopenjski ročni menjalnik, preko katerega se bo moč prenašala na prilagodljivi štirikolesni pogon, ki je po napovedih lažji kot klasični štirikolesni pogoni, premore pa še delno zaporo diferenciala spredaj in zadaj, po potrebi pa se lahko na katerokoli os prenese tudi do 100 odstotkov navora. V primerjavi s klasičnim yarisom bo pri brutalni različici motor postavljen bliže kabini, s čimer bo izboljšana porazdelitev mase.

Voznik bo lahko z gumbom v kabini sam določil, koliko moči naj gre na katero os, saj v načinu 'normal' GR yaris na sprednji kolesi pošlje 60 odstotkov. V načinu 'sport' se 70 odstotkov prenese na zadnji kolesni par, v načinu 'track', ki je namenjen dirkališčem, pa se navor enakomerno razporedi 50 odstotkov naprej in 50 nazaj za optimalen oprijem. GR yaris je narejen tudi na svojevrstni platformi, saj je sprednji del sestavljen iz platforme GA-B, ki jo bo uporabljal klasični yaris, zadnji del pa je sestavljen iz platforme GA-C, ki podlaga tudi corollo, C-HR, prius in lexus UX. Inženirji so se za takšno konfiguracijo odločili zaradi širšega koloteka, ki ga omogoča GA-C, GR yaris pa bo na voljo samo kot različica s tremi vrati, saj ponuja največjo togost šasije, izboljšano aerodinamiko (za kar je kriva tudi 95 milimetrov nižja streha in veliko krilo na zadku) in majhno skupno maso. Za slednjo so zaslužni še lahki materiali, saj so pokrova motorja in prtljažnika ter vratni paneli iz aluminija, streha pa iz plastike, ojačane s karbonom. Še več, GR yaris bo zadaj premogel dvojna trikotna vodila, zaradi katerih bo boljša vodljivost, kupci pa bodo imeli možnost doplačati za mehansko delno zaporo diferenciala Torsen spredaj in zadaj, izboljšano vzmetenje in lažja 18-palčna kovana platišča s športnimi pnevmatikami Michelin Pilot Sport.

Cene zaenkrat še niso znane, vendar pričakujemo, da bo vstopni model stal vsaj 40 tisočakov, v prodajnih salonih pa se GR yaris ne bo pojavil pred koncem leta 2020.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 28. 1. 2022
Januar 2022
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
27282930310102
03040506070809
101112  domača premiera - mitsubishi eclipse cross PHEV
13141516
1718  domača premiera - kia sportage
1920  domača premiera - volkswagen taigo
212223
2425  domača premiera - cupra born
262728  domača premiera - peugeot 308
2930

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 433
renault captur 208
peugeot 2008 203
volkswagen T-cross 116
škoda octavia 80

Podatki veljajo za oktober 2021.

Letos je bilo v SLO prodanih 47.319 novih avtov.

Anketa
Kakšen pogon bo imel tvoj naslednji avto?
986Klasični, na notranje izgorevanje 985Električni 984Priključnohibridni 983Hibridni 982Blagohibridni


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 2 meseci  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 4 meseci  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 5 meseci  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 6 meseci  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 7 meseci  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 8 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 1 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 1 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 1 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 1 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 1 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 1 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 1 leti  | 
Poslovni avto leta 2020 To so zmagovalci pred 1 leti  |