Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

261 'konjev' in štirikolesni pogon

Toyota GR yaris

Avtor prispevka: Iztok Krajnc
Japonci želijo na svetovnem prvenstvu v reliju ohraniti prvo mesto, zato so yaris WRC posodobili. Ampak to nas prav malo briga, ker si bomo lahko smrtniki proti koncu leta omislili svoj cestni dirkalnik – GR yaris!
261 'konjev' in štirikolesni pogon
Foto: Toyota
10. 1. 2020 ob 6:00
Komentarjev: 0

Novinec je logično nadaljevanje zgodbe o nabritem yarisu, ki se je začela z yarisom GRMN. GR yaris so razvili pri Toyota Gazoo Racing v sodelovanju s Tommi Mäkinen Racing, partnerjem na svetovnem prvenstvu v reliju. Toyota GR yaris se tako lahko pohvali z mnogimi športnimi dodatki in oblikovnimi rešitvami, za premikanje pa skrbi novi 1,6-litrski turbobencinski trivaljnik, ki proizvede 192 kW (261 KM) moči in 360 Nm navora. Japonska izdaja bo proizvedla celo 200 kW (272 KM) in 370 Nm navora, kljub temu pa se bo lahko 'naš' do 100 km/h pognal prej kot v 5,5 sekunde in dosegel elektronsko omejeno (!) hitrost 230 km/h. Na voljo bo samo šeststopenjski ročni menjalnik, preko katerega se bo moč prenašala na prilagodljivi štirikolesni pogon, ki je po napovedih lažji kot klasični štirikolesni pogoni, premore pa še delno zaporo diferenciala spredaj in zadaj, po potrebi pa se lahko na katerokoli os prenese tudi do 100 odstotkov navora. V primerjavi s klasičnim yarisom bo pri brutalni različici motor postavljen bliže kabini, s čimer bo izboljšana porazdelitev mase.

Voznik bo lahko z gumbom v kabini sam določil, koliko moči naj gre na katero os, saj v načinu 'normal' GR yaris na sprednji kolesi pošlje 60 odstotkov. V načinu 'sport' se 70 odstotkov prenese na zadnji kolesni par, v načinu 'track', ki je namenjen dirkališčem, pa se navor enakomerno razporedi 50 odstotkov naprej in 50 nazaj za optimalen oprijem. GR yaris je narejen tudi na svojevrstni platformi, saj je sprednji del sestavljen iz platforme GA-B, ki jo bo uporabljal klasični yaris, zadnji del pa je sestavljen iz platforme GA-C, ki podlaga tudi corollo, C-HR, prius in lexus UX. Inženirji so se za takšno konfiguracijo odločili zaradi širšega koloteka, ki ga omogoča GA-C, GR yaris pa bo na voljo samo kot različica s tremi vrati, saj ponuja največjo togost šasije, izboljšano aerodinamiko (za kar je kriva tudi 95 milimetrov nižja streha in veliko krilo na zadku) in majhno skupno maso. Za slednjo so zaslužni še lahki materiali, saj so pokrova motorja in prtljažnika ter vratni paneli iz aluminija, streha pa iz plastike, ojačane s karbonom. Še več, GR yaris bo zadaj premogel dvojna trikotna vodila, zaradi katerih bo boljša vodljivost, kupci pa bodo imeli možnost doplačati za mehansko delno zaporo diferenciala Torsen spredaj in zadaj, izboljšano vzmetenje in lažja 18-palčna kovana platišča s športnimi pnevmatikami Michelin Pilot Sport.

Cene zaenkrat še niso znane, vendar pričakujemo, da bo vstopni model stal vsaj 40 tisočakov, v prodajnih salonih pa se GR yaris ne bo pojavil pred koncem leta 2020.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 24. 1. 2021
Januar 2021
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
28293031010203
04050607080910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
nissan qashqai 243
volkswagen golf 204
renault clio 181
volkswagen golf 137
volkswagen T-cross 123

Podatki veljajo za november 2020.

Letos je bilo v SLO prodanih 51.346 novih avtov.

Anketa
Bodo cene goriv kmalu šle v nebo?
979Bom pač nalival, kjer bo ceneje! 978Zagotovo, nekdo mora zaslužiti. 977Upam, da ne. 976Ne, še naprej bo vse po 1 EUR!


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 2 meseci  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 2 meseci  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 2 meseci  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 2 meseci  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 3 meseci  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 3 meseci  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 3 meseci  | 
Poslovni avto leta 2020 To so zmagovalci pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Prenovljena aplikacija DRAJV pred 3 meseci  | 
Toyota Slovenija Skupaj s partnerji za poostrenje ... pred 3 meseci  | 
Kia Najvišji tržni delež v zgodovini pred 3 meseci  | 
Renault, Nissan & Uber Elektrificirane vožnje v Evropi pred 3 meseci  | 
Toyota Slovenija Visoko srečanje pred 4 meseci  | 
GiroCarShare Najemi moje vozilo in ohrani naš planet pred 5 meseci  | 
Continental Avtodomi bolj priljubljeni kot kadar ... pred 5 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Manj prehitrih v Markovcih pred 6 meseci  | 
Continental & Extreme E Dirka za spremembe pred 6 meseci  |