Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Kjer se srečajo kultura, strast in tehnologija

Auto e Moto d’Epoca - Padova

Avtor prispevka: Marko Miklavc
Minuli četrtek so se v Padovi zaprla vrata največjega evropskega sejma starodobnih in eksotičnih vozil, ki ga je obiskala tudi ekipa treh relativno neznanih slovenskih avtomobilskih navdušencev.
Kjer se srečajo kultura, strast in tehnologija
Foto: Aljaž Bole
28. 10. 2019 ob 6:00
Komentarjev: 1

Že ob prihodu na sejmišče v Padovi nas je osupnila količina in kvaliteta razstavljenih 4-kolesnikov, pohvalimo pa lahko tudi organizacijo in izvedbo tega 4-dnevnega dogodka, ker je bilo letos v približno osmih halah ter na prostem razstavljenih približno 5000 starodobnikov in tudi nekaj modernih eksotov. Sejem v Padovi je namenjen predvsem ljubiteljem italijanskih avtomobilov, ker so nekdanji serijski izdelki italijanske avtomobilistične industrije tudi tokrat zavzeli večino razstavnega prostora. Dobro so bile zastopane tudi nekatere francoske avtomobilske znamke (predvsem znamka Citroën …), precej manj je bilo letos razstavljenih britanskih (prevladovali so jaguarji in triumphi) in nemških avtomobilov (prevladovali so večinoma 'hrošči' in porscheji 911, videli smo tudi nekaj BMW-jev, mercedesov in celo en audi (100 coupe S)), samo za vzorec je bilo starodobnih predstavnikov vozil iz ZDA (nekaj prvotnih Fordovih mustangov, par chevroletov (corvette C2) ter podobna vsota cadillacov) ter Japonske (njihove barve je zastopal samo čudovit primerek datsuna 240).

Dogajanje na sejmu starodobnikov v Padovi je lani pritegnilo približno 120.000 obiskovalcev, verjetno je sejem letos obiskala podobna množica ljudi, med katerimi je bilo seveda največ Italijanov, veliko je bilo tudi Avstrijcev in Nemcev, srečali smo celo nekaj Nizozemcev ter predstavnikov naše bivše skupne države, vendar Slovencev ob našem obisku ni bilo med njimi, čeprav smo ob vožnji proti Padovi na avtocesti opazili kar nekaj avtomobilov in avtobusov s slovenskimi registrskimi tablicami. Najbolj me je presenetilo to, da sem lahko občudoval kar nekaj 'youngtimerjev' (vozilo, ki je starejše od 20 in mlajše od 30 let) z manj kot 20.000 prevoženimi kilometri, ki v Sloveniji in na Balkanu, kjer ob prodaji vozila šteje samo letnica izdelave avtomobila, seveda nimajo prav nobene vrednosti, medtem ko je pri naših zahodnih sosedih, ki imajo občutno daljšo in bogatejšo avtomobilistično kulturo tak avtomobil lahko občutno dražji. Lep primer tega je bila odlično ohranjena temnozelena alfa romeo 33 (1.3, novejša serija), za katero je prodajalec zahteval točno 7.500 evrov.

Tudi tokrat je bilo dogajanje na sejmišču razdeljeno na več različnih prizorišč. V nekaterih halah, ki so jih zavzeli predvsem klubi in organizacije, so bili avtomobili namenjeni samo ogledu obiskovalcev, druge hale in prostor na prostem so zavzeli prodajalci avtomobilov in motociklov, rezervnih delov ter 'automobilie' (knjige, oblačila, modeli in makete in vse ostalo, kar je povezano z avtomobili …), ogromno je bilo tudi različnih lokalov v halah in na prostem, ki so obiskovalcem ponujali hrano in pijačo. Kot edino težavo lahko omenim že klasično italijansko pomanjkljivost (neznanje tujih jezikov), ker sem že kmalu po prihodu ugotovil, da si lahko moje znanje nemščine in angleščine zataknem 'nekam', ker je večina mojih sogovornikov govorila samo italijansko, zato sem se temu s svojim skromnim znanjem tega jezika pač skušal prilagoditi.

Še nekaj informacij o stroških takšnega izleta. Račun za porabljeno pogonsko gorivo bo pač odvisen od vozila, s katerim boste potovali v Padovo. V našem primeru smo za to pot (približno 450 km v obe smeri) odšteli vsak po 60 evrov (cena vključuje 3 vstopnice (približno 80 evrov s takso) stroške za porabljeno gorivo, cestnino (22 evrov za obe smeri), parkiranje v Padovi (7 ur: 11 evrov) in dva ne ravno najbolj razkošna obiska avtocestnih počivališč, seveda pa smo se z izleta po Italiji vrnili tudi s polnimi želodčki in zavidljivo količino kupljenih miniatur (predvsem v merilu 1:43). Sam zanje nisem odštel več kot 50 evrov, oba prijatelja sta bila v tem pogledu bolj razumevajoča do trgovcev, ker sta za to v povprečju porabila po 100 evrov. Skupni slovenski izplen v tem pogledu znaša približno 25 novih, zelo majhnih avtomobilov.

Sejem v Padovi je vreden obiska, ker na takšnih prireditvah lahko v živo občudujete avtomobile, ki ste jih do obiska sejma poznali samo 'v pravljicah', ker jih ob vožnji po Sloveniji pač ne morete videti, videli pa smo tudi nekaj vozil, za katere tudi sami  sploh nismo vedeli da obstajajo, ker so nam taki redki avtomobili pač ušli iz 'kolektivnega' spomina.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
1
U2NyZWVuc2hvdF8yMDE5MDgyMC0xMjI5MzlfSW5zdGFncmFtLmpwZzE1NjYyOTcxMzk=.jpg
automobilistt pravi:
Nicvredne kripe
(pred 3 tedni )
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 19. 11. 2019
November 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
28293031010203
040506  domača premiera - ford ranger
07  domača premiera - audi Q3 sportback
080910
11121314  domača premiera - toyota GR supra
151617
181920  domača premiera - volkswagen T6.1
2122  mednarodna premiera - opel corsa
2324
2526  mednarodna premiera - subaru forester
2728293001

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
nissan qashqai 194
volkswagen tiguan 160
renault captur 159
renault clio 152
škoda octavia 146

Podatki veljajo za september 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 57.408 novih avtov!

Anketa
Kako se odločiš za nov avto?
957Ati kupi. 956An ban, pet podgan. 955Pogledam novosti na salonu. 954Kupim boljšega od soseda. 953Kdo še danes vozi avto? 952Vedno kupim isto znamko.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: nmalej
Obvestila
Regia Group Dolg zmanjšali za 100 milijonov evrov pred 1 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Vozi desno, prehitevaj levo! pred 4 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Akcija strokovnega nadzora v šolah ... pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 4 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 4 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 5 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 5 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 5 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 5 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 6 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 6 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 6 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 6 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 6 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 6 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 6 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 6 meseci  |