Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Lahko simulacija nadomesti realnost?

LEGO Crash Boom Bang

Avtor prispevka: Marko Miklavc
Iz Nemčije prihaja novica o nenavadnem poskusnem trčenju, ki na prvi pogled deluje kot igračkanje velikih nemških fantov, čeprav gre v resnici za zelo resno zadevo, ker je Nemce ob tem zanimalo, če lahko računalniška simulacija takšnega trčenja nadomesti poskusno trčenje v realnosti.
Lahko simulacija nadomesti realnost?
Foto: LEGO
17. 10. 2019 ob 6:00
Komentarjev: 1

Strokovnjaki nemške IT revije c’t in strokovnjaki kluba ADAC so podoben test (poskusno čelno trčenje z LEGO modelom pri 60 km/h) izvedli že pred nekaj leti, sedaj so Nemci združili moči še s strokovnjaki podjetja DYNAmore, ki je znano predvsem po razvoju računalniških simulacij za avtomobilsko industrijo. Programerji tega podjetja se pri svojem delu zanašajo predvsem na CAE (Computer Aided Engineering) procese, ki jih nato spremljajo v '3D-Cave' okolju ob preizkušanju različnih avtomobilskih komponent, ker lahko na ta način predvidijo njihovo kasnejše obnašanje ob morebitnih nesrečah v realnem okolju. Vse skupaj poteka v okolju centra HLRS (Höchstleistungsrechenzentrums Stuttgart), medtem ko so realno poskusno trčenje LEGO porscheja in LEGO bugattija v merilu 1:8 izvedli strokovnjaki kluba ADAC.

Tokrat so se Nemci odločili za scenarij bočnega naleta drugega vozila, ki se premika s hitrostjo 60 km/h. S pomanjšanim bugattijem chiron, ki mu je tokrat pripadala vloga nič hudega slutečega statista, niso imeli težav ob namestitvi na testno stezo, bolj jih je skrbela usoda oranžnega porscheja 911 GT3 RS, ker niso bili prepričani v to, da bodo kolesa malega kupeja sploh zdržala obremenitve pri premikanju s 60 km/h. Po izvedeni računalniški simulaciji so Nemci predvidevali, da bosta oba LEGO modela prestala test v skoraj kompletnem stanju (bugatti bi jo ob tem odnesel z delno preklano karoserijo v predelu karoserijskega B stebrička, medtem ko bi porsche izgubil samo prednji del avtomobila, ker bi potniška kabina ostala cela …), vendar je bila realnost za oba pomanjšana modela veliko bolj huda, ker sta se dobesedno razletela.

Sklepna nemška ugotovitev je, da so računalniške simulacije te vrste potrebne, ker znižujejo stroške razvoja novih avtomobilov, istočasno so tudi dokaj točne glede napovedi posledic ob trkih, vendar se na koncu ne morejo kosati z izsledki, ki so pridobljeni s poskusnimi trčenji v realnosti, ki pa jih ne smete jemati preveč resno, ker so izvedeni po predvidljivem, vnaprej napisanem scenariju. Posledično se pri proizvajalcih vozil lahko obnašajo kot študenti, ki so jim pred diplomo pod nos pomolili vsa izpitna vprašanja. Če bi pri Euro NCAP izvajali poskusna trčenja po različnih scenarijih, ki jih pred tem ne bi razkrili proizvajalcem, se marsikateri današnji avtomobil ne bi mogel pohvaliti z dobljenimi petimi zvezdicami …

Moje navedbe potrjuje že znana informacija glede goljufanja nekaterih proizvajalcev vozil na testih Euro NCAP v preteklosti, ker proizvajalci pač poznajo izpitni scenarij (čelno trčenje z delnim prekritjem) in serijsko vozilo pred tem prilagodijo 'razpisni dokumentaciji', se pravi, da poskrbijo za ojačitev najbolj kritičnih delov samo na voznikovi strani, medtem ko jim je za prednjega sopotnika popolnoma vseeno.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
1
U2NyZWVuc2hvdF8yMDE5MDgyMC0xMjI5MzlfSW5zdGFncmFtLmpwZzE1NjYyOTcxMzk=.jpg
automobilistt pravi:
Nekateri res nimajo nic pametnega na sihtu za delat da se spomnijo take bedarije haha
(pred 1 meseci )
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 20. 11. 2019
November 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
28293031010203
040506  domača premiera - ford ranger
07  domača premiera - audi Q3 sportback
080910
11121314  domača premiera - toyota GR supra
151617
181920  domača premiera - volkswagen T6.1
2122  mednarodna premiera - opel corsa
2324
2526  mednarodna premiera - subaru forester
Heroji furajo v pižamah
2728293001

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
nissan qashqai 194
volkswagen tiguan 160
renault captur 159
renault clio 152
škoda octavia 146

Podatki veljajo za september 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 57.408 novih avtov!

Anketa
Kako se odločiš za nov avto?
957Ati kupi. 956An ban, pet podgan. 955Pogledam novosti na salonu. 954Kupim boljšega od soseda. 953Kdo še danes vozi avto? 952Vedno kupim isto znamko.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: nmalej
Obvestila
Regia Group Dolg zmanjšali za 100 milijonov evrov pred 1 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Vozi desno, prehitevaj levo! pred 4 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Akcija strokovnega nadzora v šolah ... pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 4 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 4 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 5 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 5 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 5 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 5 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 6 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 6 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 6 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 6 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 6 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 6 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 6 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 6 meseci  |