Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

V maseratija preoblečen citroën

Maserati quattroporte II

Avtor prispevka: Marko Miklavc
Nastanek najbolj nenavadnega maseratija v celotni zgodovini znamke je tesno povezan z znamko Citroën, ki je leta 1968 dobila popolni nadzor nad dogajanjem pri znamki Maserati in ga obdržala do sredine leta 1975, ko so Francozi objavili stečaj znamke Maserati, ki jo je še v istem letu prevzel Alejandro de Tomaso …
V maseratija preoblečen citroën
Foto: RM Sotheby's
24. 6. 2019 ob 6:00
Komentarjev: 0

Prvi quattroporte II (AM121) se je v prototipni različici pojavil že leta 1971, vendar v tem primeru ni šlo za serijski izdelek, ker je za njegov nastanek, odnosno kasnejši nastanek samo dveh maloserijskih primerkov, 'kriv' izredno bogati Arabec (Aga Khan) iz Pariza, ki je leta 1972 obiskal tedanji pariški avtomobilski salon, kjer se je na razstavnem prostoru oblikovalske hiše Frua bohotila študija nove, druge generacije modela quattroporte, ki jo je po naročilu znamke Maserati oblikoval slavni Pietro Frua. Aga Khan, ki je bil v tistih časih že lastnik manjše 'flote' (v njej so se nahajali tudi štirje primerki prve generacije modela quattroporte …) prestižnih maseratijev, se je kasneje oglasil pri prej omenjenem italijanskem oblikovalcu pločevine in naročil en primerek limuzine, ki je bila zasnovana na nekoliko podaljšani (+ 20 cm) tehnološki platformi serijskega modela indy, seveda v povezavi z njegovim serijskim V8 motorjem.

Ob tem velja omeniti, da imata maloserijska predstavnika modela quattroporte II (AM121) vgrajene različne pogonske sklope, medtem ko oblikovno ne odstopata drug od drugega. Prvi pariški prototip z vgrajenim 4,7-litrskim bencinskim V8 motorjem je takrat pristal v rokah španske kraljeve družine, Aga Khan je v septembru leta 1974 prejel verzijo z vgrajenim 4,9-litrskim pogonskim sklopom. Dogajanje glede obeh prototipov znamke Frua so tedaj pozorno spremljali tudi pri znamki Maserati, ker jih je ta izpeljani posel zelo presenetil in jih celo opogumil, ker so posledično prižgali zeleno luč za nastanek nove generacije modela quattroporte, ki jo je oblikoval legendarni Marcello Gandini v času, ko je še delal za oblikovalsko hišo Bertone. Tako se je leta 1974 na sceni pojavil serijski quattroporte II (AM123), ki pa ni premamil prav veliko kupcev, ker so Italijani v štirih letih proizvodnje s tem modelom prepričali samo 14 kupcev.

Avtomobil z vgrajenim 3,0-litrskim bencinskim V6 motorjem, ki ga lahko mirne duše označimo kot Maseratijevo limuzinsko različico legendarnega citroëna SM, kupcev, ki so bili ob povezavi z modelno oznako quattroporte vajeni vgrajenih Maseratijevih V8 motorjev, enostavno ni mogel prepričati, ker je bil za aristokratsko pojmovanje pač podhranjen (210 KM pri 6500 vrt./min.) in pretežak (1700 kg) in posledično ne ravno najbolj poskočen (največja hitrost: 200 km/h). Poleg tega kupcem ideja o prednjem pogonu v takšnem vozilu ni dišala, so pa hvalili odlično opremljenost in hidropnevmatsko vzmetenje, prevzeto iz citroëna SM, ki je prispeval tudi nekaj karoserijskih sestavnih delov (zunanje vratne kljuke ter par prednjih luči …) ter celotno armaturno ploščo. Sicer je obstajal tudi prototip z vgrajenim 4,0-litrskim V8 motorjem znamke Maserati, vendar je usoda (bankrot v letu 1974 in posledični prevzem s strani znamke Peugeot …) znamke Citroën takrat zapečatila tudi usodo tega prototipa, ker je Italijanom za nadaljnji razvoj takšne serijske verzije zmanjkalo denarja. Večino predstavnikov modela quattroporte II so pokupili bogati Arabci in podobno dobro finančno preskrbljeni Španci, ker Italijanom ni uspelo pridobiti homologacije za prodajo na večini tedanjih evropskih tržišč.

Poslanstvo velikih štirivratnih maseratijev je občutno bolje nadaljevala šele tretja generacija (quattroporte 4.2, quattroporte 4.9 in quattroporte royale) tega modela (1979-1990), ki je v prodajne salone te aristokratske znamke privabila 2.145 kupcev.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 21. 7. 2019
Julij 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
01020304050607
0809  domača premiera - mercedes-benz A limuzina, GLC in GLC kupe
10  mednarodna premiera - BMW 1
11121314
15161718192021
22232425262728
29303101020304

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault captur 582
renault clio 504
dacia sandero 362
škoda octavia 251
renault megane 222

Podatki veljajo za junij 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 41.122 novih avtov!

Anketa
Ali uporabljaš mobilni telefon med vožnjo?
951samo za klice 950ja, pišem tudi sporočila 949samo prostoročno 947nikoli, vedno ustavim


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: drec
Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 2 dnevi  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 3 dnevi  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 4 dnevi  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 3 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 1 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 1 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 1 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 1 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 2 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 2 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 2 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 2 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 2 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 2 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 2 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Turneja mobilnosti po Sloveniji pred 2 meseci  | 
Citroën Prodajna mreža v znamenju stoletnice pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Odgovorno obnašanje na cestah pred 2 meseci  |