{* *} {* *} {* *} {* *}
 Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Ovca v volčji koži

Ferrari-Dino 208 GT4

Avtor prispevka: Marko Miklavc
Letos mineva že več kot 50 let od predstavitve prvega serijskega ferrarija, ki ni okrašen z uradnimi logotipi znamke Ferrari, temveč z logotipi, ki ponazarjajo vzdevek (Dino), ki ga je v domačem okolju dobil edini, prekmalu preminuli (pri 24. letih) Enzov potomec (Alfredo) iz zakona z Lauro Garello.
Ovca v volčji koži
Foto: Ferrari
11. 7. 2018 ob 5:00
Komentarjev: 0

Ob tej priložnosti so v Maranellu minuli vikend pripravili veliko slavje, kjer so sicer omenili veliko v današnjih časih zelo čislanih primerkov ferrarijev, ki jih krasi solo ali pa dodatna oznaka dino, vendar so ob tem povsem pozabili na obstoj 'eksotičnega' serijskega modela z oznako ferrari-dino 208 GT4, ker ima ta 2+2 kupe s sredinsko nameščenim motorjem pri ljubiteljih ferrarijev podobno nizko poželjivost kot zelo podobno izveden ferrari mondial, ker veliko ljubiteljev vozil znamke Ferrari sploh ne ve, da je imel model 308 GT4 (1973-1980) tudi rahlo slabotnega 'bratca', ki je nastal v samo 840 primerkih (1975-1980).

Za nastanek modela 208 GT4 se lahko zahvalimo predvsem prvi globalni naftni krizi ter restriktivni italijanski davčni politiki, ki je poskrbela, da ste v Italiji v tistih časih hitro prepoznali prave bogataše, ker so si samo takšni ljudje lahko privoščili plačilo vseh dajatev ob nakupu avtomobila z delovno prostornino pogonskega motorja, ki je večja od dveh litrov. Zaradi takšne davčne politike so tedanji italijanski proizvajalci avtomobilov ustvarili tudi podhranjene verzije njihovih serijskih modelov, ki jih v tujini niso nikoli dobro spoznali, ker so takšne modele ponujali samo domačim kupcem. V to kategorijo davčno prijaznih avtomobilov spada tudi junak naše zgodbe, ki pa kljub majhnemu bencinskemu, prav nič prisilno polnjenem pogonskem sklopu (2,0-litra V8: 118 kW (160 KM) pri 6600 vrt./min.) ni izgubil prestiža in ekskluzivnosti, ki vam jo lahko zagotovi avtomobil znamke Ferrari, ker ga boste prepoznali samo v slučaju ko vas bo prehitel (različica 208 ima pod zadkom manjše število izpušnih cevi kot različica 308).

Leta 1981 ste morali v Italiji za takšnega 'ljudskega ferrarija' odšteti točno 27.433.000 italijanskih lir, malenkost več kot za prvega 'M BMW-ja' (BMW M 535 3.5 / 25.639.300 italijanskih lir), ki je uporabniku lahko za isto ceno zagotovil občutno več moči (160 kW/218 KM), medtem ko sta si bila v pogledu zmogljivosti skoraj enaka (BMW (0-100 km/h: 7,5 sek., največja hitrost: 220 km/h), ferrari (0-100 km/h: 8 sek., največja hitrost: 213 km/h). Kasneje se je pojavila tudi serijska verzija modela 208 GT4 z motorjem, ki je lahko uporabniku ponudil 125 kW (170 KM) pogonske moči (0-100 km/h: 9 sekund, največja hitrost: 220 km/h). Morda največja posebnost modela 208/308 GT4 pa je povezana z oblikovanjem, ker je to eden izmed redkih sodobnih ferrarijev, ki so ga oblekli pri oblikovalski hiši Bertone (za dokončno obliko je poskrbel Marcello Gandini), poleg tega ponuja uporabniku tudi nevsakdanjo kombinacijo sredinsko vgrajenega pogonskega sklopa in 2+2 sedežne konfiguracije, posledično je tudi bolj vsakodnevno praktičen od ostalih 2-sedežnih serijskih ferrarijev.

Je pa tudi v današnjih časih namenjen predvsem tistim, ki lahko živijo z visoko povprečno porabo takšnega ferrarija (dolžina: 4300 mm, širina: 1800 mm, višina: 1180 mm, medosna razdalja: 2550 mm, masa avtomobila: 1267 kg (160 KM), 1150 kg (170 KM), pnevmatike: 195/70 VR14 XDX), ker govorimo o povprečno 18., odnosno 19. litrih porabljenega bencinskega goriva na vsakih sto prevoženih kilometrov. 'TDI' različic (velik avtomobil v povezavi z vgrajenim dizelskim pogonskim sklopom …) za današnje namišljene bogataše pa takrat seveda še niso poznali. Njegovo 'underdog' vlogo v Ferrarijevem kraljestvu pa odraža tudi trenutna vrednost na tržišču starodobnih in eksotičnih vozil. Za najcenejše, se pravi najslabše ohranjene primerke tega modela, boste odšteli približno 20.000 evrov, salonsko ohranjeni ali restavrirani primerki so občutno dražji (približno 100.000 evrov). Cenejši od modela 208 GT4 je trenutno samo nepriljubljeni model mondial (1980-1985), ker so najcenejši primerki na voljo že za 14.000 evrov.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 23. 1. 2019
Januar 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
31010203040506
070809  domača premiera - audi A1 sportback
10111213
14  domača premiera - peugeot 508
151617  domača premiera - renault kadjar
181920
21222324  domača premiera - audi Q3
252627
28293031010203

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 282
renault captur 181
škoda octavia 132
volkswagen polo 113
volkswagen golf 107

Podatki veljajo za leto 2018

Lani je bilo v SLO prodanih 72.835 novih avtov!

Anketa
V letu 2019 bom:
934šel na tečaj varne vožnje 933zamenjal avtomobil 932pogledal vse dele oddaje Volan 931še več za volanom


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: takac12
Obvestila
Citroën jumper Policija ima nova vozila pred 2 meseci  | 
Ford focus Svetlejša nočna vožnja pred 2 meseci  | 
Volkswagen SUV-ji bodo leta 2025 najbolje prodajani pred 2 meseci  | 
Opel insignia Novi sistemi za informacije in ... pred 2 meseci  | 
Ford focus Pohvale za napredne tehnologije pred 2 meseci  | 
Ford Nič več rdečih luči pred 2 meseci  | 
Citroën berlingo van Mednarodni dostavnik leta 2019 pred 2 meseci  | 
Opel Opel praznuje 120 let proizvodnje ... pred 3 meseci  | 
Citroën berlingo, C4 cactus Finalista izbora Autobest 2019 pred 3 meseci  | 
Ford S-max, galaxy Nove tehnologije, novi pogoni pred 3 meseci  | 
Peugeot Nova ponudba vozil na elektriko pred 3 meseci  | 
Ford 25 let delovanja v Sloveniji pred 3 meseci  | 
Opel combo cargo Mednarodni dostavnik leta pred 3 meseci  | 
Citroën 2 CV Spaček praznuje 70 let pred 3 meseci  | 
DGR Ljubljana 2018 Šesta vožnja ugled­nih džentelmenov pred 3 meseci  | 
Goodyear Testiranja na vesoljski postaji pred 4 meseci  | 
Opel grandland X Še več moči in prefinjenosti pred 4 meseci  | 
Ford focus Tudi za otroke, ki se vračajo v šolo pred 4 meseci  | 
Ford focus Inovativen sistem za zaznavanje udarnih ... pred 5 meseci  | 
Ford tourneo custom Zmagovalcem bo odslej lažje pred 6 meseci  |