Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Nova generacija ob 20. obletnici

Ford focus

Avtor prispevka: Iztok Krajnc
Ford je uspešno zgodbo z modelom focus pričel pisati leta 1998, ko se je julija na evropskih cestah pojavil kot naslednik modela escort. Ob 20. obletnici so pripravili novo generacijo z drzno obliko.
Nova generacija ob 20. obletnici
Foto: Ford
11. 4. 2018 ob 7:00
Komentarjev: 0

V zadnjih letih je konkurenca tista, ki je kriva za prenove in nove generacije avtomobilov, saj so pritiski hudi z vseh strani. To so občutili tudi pri Fordu, na kar so odgovorili s četrto generacijo modela focus, ki se bo že septembra pojavila v garažah lastnikov za najmanj 19 tisočakov brez popusta. Podobno kot pri aktualni generaciji bo več nivojev opreme, še posebej pa bodo izstopali modeli z opremami ST-line, titanium in vignale. Slednji bo najbolj prestižen, za ljubitelje okrasne in zaščitne plastike pa bo na voljo ford focus active, ki bo 30 milimetrov bolj oddaljen od tal. Hkrati s kombilimuzino prihaja tudi karavan, ki sicer vsaj zaenkrat še ne bo na voljo z opremo active. Pozno prihodnje leto napovedujejo še prihod nabritih izvedenk ST.

Kar se same oblike tiče, lahko tečemo, da niso sicer čisto opustili linij pretekle generacije, saj nanjo zelo spominja nos avtomobila, ki pa je bolj drzno zapakiran. Pri Fordu so dodali, da je oblika precej bolj odrasla in tudi kabina je postavljena malenkost bolj proti zadku avtomobila. Pokrov motorja je daljši, poleg tega pa je focus postavljen bliže tlom, je malenkost širši in bo ponujal več prostora. Če so preteklo generacijo oblikovali pod vplivom jezika kinetičnega dizajna, je nov oblikovalski jezik precej bolj atletski, čeprav enostaven. Dejansko je ena linija, ki se začne pri odbijaču spredaj, se razprostre čez dolžino avtomobila in se zaključi v zadnjih vratih. Na prtljažnih vratih so po novem nalepljene črke, ki izpisujejo ime focus, kar po pričevanjih odgovornih doda nekaj prestiža.

Pri fordih smo običajno navdušeni nad voznimi lastnostmi, nad katerimi so bdeli tudi pri izdelavi četrte generacije, ki je narejena na novi platformi C2. Večina modelov bo posledično na voljo z neodvisnim vzmetenjem zadaj, podobno kot prva generacija, takisto z blažilniki z nenehnim prilagajanjem. Sistem namreč preverja vzmetenje, nagib, krmilni mehanizem in zavorni sistem ter posledično prilagodi trdoto blažilnikov za najbolj udobno vožnjo. Tudi zato so na voljo trije različni programi vožnje (normal, sport, eco), ki bodo prilagajali delovanje motorja, krmilnega sistema in blažilnikov, seveda ne bo manjkala niti vektorska razporeditev navora. Fordovi inženirji obljubljajo, da bo novi električni krmilni mehanizem še bolj odziven, prav tako pa bo sam avtomobil do 20 odstotkov bolj tog, zaradi česar si pri Fordu obetajo titulo kombilimuzine, ki se najbolje pelje v ovinkih.

V skladu z letnico izdelave bodo na voljo tudi napredne tehnologije, med katerimi bo najbolj zanimiva delna samodejna vožnja, ki jo bodo omogočali 360-stopinjski pogled okoli vozila, radarski tempomat, sistem za samodejno speljevanje ter sistema za prepoznavanje prometnih znakov in ohranjanje voznega pasu. Med ostalimi varnostnimi pomagali bodo še sistema za samodejno zavijanje v sili in opozarjanje na vozila v mrtvem kotu ter opozorilnika na prečni promet ter vožnjo v napačno smer. Na voljo bodo še varnostni pasovi z zračnimi blazinami ter sistemi za samodejno zaviranje v primeru prometne nesreče in preprečevanje naleta s prepoznavanjem pešcev in kolesarjev.

Za odlično osvetlitev cestišča bosta spredaj na voljo matrična LED-žarometa, ki ju sicer pogrešamo že pri modelu fiesta, bosta pa samodejno prilagajala svetlobni snop, da povečana svetloba ne bo motila nasproti vozečih vozil, sploh, ker se bo snop na križiščih lahko razširil in omogočil boljši pogled. Med zanimivostmi pa je projekcijski prikazovalnik, za katerega pravijo, da bo prvi na tržišču, ki ga bodo lahko prebirali vozniki s polariziranimi očali.

Pod pokrovom motorja bo običajna paleta dizelskih in bencinskih motorjev, vsi pa bodo opremljeni s sistemom stop/start. Vstopni 1,0-litrski turbobencinski trivaljnik ecoboost bo proizvedel 63 kW (85 KM), 74 kW (100 KM) in 92 kW (125 KM), vsi pa bodo porabili do 10 odstotkov manj goriva. Bolj zabaven bo 1,5-litrski, ki bo proizvedel 110 kW (150 KM) in 134 kW (182 KM). Posebnost obeh motorjev je tehnologija za izklapljanje enega od treh valjev, ko motor deluje v načinu zmanjšane obremenjenosti, prvič na voljo pri trivaljniku. Sistem lahko tretji valj ponovno postavi v fazo delovanja v samo 14 milisekundah, torej 20-krat hitreje, kot lahko mežiknemo z očesom, vendar brez motečih tresljajev in izgube moči. V ponudbi ostaja 1,5-litrski turbodizel, ki bo proizvedel 70 kW (95 KM) in 88 kW (120 KM) moči, ter zmogljivejši 2,0-litrski dizel z močjo 110 kW (150 KM). Novi osemstopenjski menjalnik bo sicer na seznamu dodatne opreme, na voljo pa bo pri zmogljivejšem litrskem trivaljniku in vstopnem 1,5-litrskem trivaljniku, takisto pri zmogljivejšem 1,5-litrskem turbodizlu in najzmogljivejšem dizlu, upravljanje z njim pa bo mogoče preko vrtljivega gumba na sredinski konzoli.

Toliko o tehnologijah, zdaj pa še o udobju za potnike. V prvi vrsti bo na armaturni plošči potnikom na voljo multimedijski sistem sync 3, ki bo deloval na 8-palčnem zaslonu na dotik. Seveda bo nanj mogoče preslikati zaslone pametnih telefonov, preko dostopne točke WiFi pa bo v svetovni splet mogoče povezati do 10 naprav. Poleg tega bodo vozniki lahko imeli na pametnem telefonu aplikacijo fordpass, ki omogoča lociranje, odklepanje in zaklepanje avtomobila, v primeru samodejnega menjalnika tudi oddaljen zagon motorja. V skladu z ostalimi tehnologijami bo na voljo tudi brezžično polnjenje za pametne naprave, prvič v fordu focus.

Notranjost sicer spominja na tisto v novem fordu fiesta, torej je osredotočena okoli osrednjega zaslona. Materiali bodo boljši, v primeru opreme vignale še bistveno bolj, na sredinski konzoli pa bo več prostora za drobnarije; tudi zaradi gumba električne ročne zavore, ki bo na voljo pri bolje založenih modelih in tistih, ki bodo opremljeni s samodejnim menjalnikom. Več prostora je seveda tudi za potnike in prtljago, saj so armaturno ploščo potisnili proti vetrobranskemu steklu, zaradi 53 milimetrov daljšega medosja pa bo več prostora še za kolena in ramena. Ravno dno bo krivo za manj tarnanja sredinskega potnika zadaj, v garažah lastnikov pa bo septembra.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 7. 7. 2020
Julij 2020
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
29300102030405
0607  domača premiera - audi A3 sportback
08  domača premiera - toyota proace city
09  domača premiera - ford kuga
101112
13141516171819
20212223242526
27282930310102

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 323
nissan qashqai 265
peugeot 2008 153
renault captur 147
volkswagen T-roc 129

Podatki veljajo za maj 2020.

Letos je bilo v SLO prodanih 21.440 novih avtov.

Anketa
Kakšen pogonski sklop bo imel tvoj novi avto?
970električni 969priključnohibridni 968hibridni 967blagohibridni 966bencinski 965dizelski


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Suzuki Slovenija Sponzorska vozila za Judo zvezo ... pred 3 tedni  | 
Zavarovalnica Triglav Širitev delovnega časa poslovalnic pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Tri četrtine kolesarjev krši prometna ... pred 2 meseci  | 
Ford Izdelujejo maske za obraz in vizirje pred 2 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Bi danes še opravili vozniški izpit? pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Stanje prometne varnosti pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Nadzor nad področji prometne varnosti pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kdo vozi nocoj? Vi ali alkohol? pred 6 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa V zimo trezno in z opremo ustrezno pred 7 meseci  | 
Regia Group Dolg zmanjšali za 100 milijonov evrov pred 7 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Vozi desno, prehitevaj levo! pred 8 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Akcija strokovnega nadzora v šolah ... pred 8 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 11 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 11 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 11 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 1 leti  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 1 leti  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 1 leti  |