Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Nova generacija ob 20. obletnici

Ford focus

Avtor prispevka: Iztok Krajnc
Ford je uspešno zgodbo z modelom focus pričel pisati leta 1998, ko se je julija na evropskih cestah pojavil kot naslednik modela escort. Ob 20. obletnici so pripravili novo generacijo z drzno obliko.
Nova generacija ob 20. obletnici
Foto: Ford
11. 4. 2018 ob 7:00
Komentarjev: 0

V zadnjih letih je konkurenca tista, ki je kriva za prenove in nove generacije avtomobilov, saj so pritiski hudi z vseh strani. To so občutili tudi pri Fordu, na kar so odgovorili s četrto generacijo modela focus, ki se bo že septembra pojavila v garažah lastnikov za najmanj 19 tisočakov brez popusta. Podobno kot pri aktualni generaciji bo več nivojev opreme, še posebej pa bodo izstopali modeli z opremami ST-line, titanium in vignale. Slednji bo najbolj prestižen, za ljubitelje okrasne in zaščitne plastike pa bo na voljo ford focus active, ki bo 30 milimetrov bolj oddaljen od tal. Hkrati s kombilimuzino prihaja tudi karavan, ki sicer vsaj zaenkrat še ne bo na voljo z opremo active. Pozno prihodnje leto napovedujejo še prihod nabritih izvedenk ST.

Kar se same oblike tiče, lahko tečemo, da niso sicer čisto opustili linij pretekle generacije, saj nanjo zelo spominja nos avtomobila, ki pa je bolj drzno zapakiran. Pri Fordu so dodali, da je oblika precej bolj odrasla in tudi kabina je postavljena malenkost bolj proti zadku avtomobila. Pokrov motorja je daljši, poleg tega pa je focus postavljen bliže tlom, je malenkost širši in bo ponujal več prostora. Če so preteklo generacijo oblikovali pod vplivom jezika kinetičnega dizajna, je nov oblikovalski jezik precej bolj atletski, čeprav enostaven. Dejansko je ena linija, ki se začne pri odbijaču spredaj, se razprostre čez dolžino avtomobila in se zaključi v zadnjih vratih. Na prtljažnih vratih so po novem nalepljene črke, ki izpisujejo ime focus, kar po pričevanjih odgovornih doda nekaj prestiža.

Pri fordih smo običajno navdušeni nad voznimi lastnostmi, nad katerimi so bdeli tudi pri izdelavi četrte generacije, ki je narejena na novi platformi C2. Večina modelov bo posledično na voljo z neodvisnim vzmetenjem zadaj, podobno kot prva generacija, takisto z blažilniki z nenehnim prilagajanjem. Sistem namreč preverja vzmetenje, nagib, krmilni mehanizem in zavorni sistem ter posledično prilagodi trdoto blažilnikov za najbolj udobno vožnjo. Tudi zato so na voljo trije različni programi vožnje (normal, sport, eco), ki bodo prilagajali delovanje motorja, krmilnega sistema in blažilnikov, seveda ne bo manjkala niti vektorska razporeditev navora. Fordovi inženirji obljubljajo, da bo novi električni krmilni mehanizem še bolj odziven, prav tako pa bo sam avtomobil do 20 odstotkov bolj tog, zaradi česar si pri Fordu obetajo titulo kombilimuzine, ki se najbolje pelje v ovinkih.

V skladu z letnico izdelave bodo na voljo tudi napredne tehnologije, med katerimi bo najbolj zanimiva delna samodejna vožnja, ki jo bodo omogočali 360-stopinjski pogled okoli vozila, radarski tempomat, sistem za samodejno speljevanje ter sistema za prepoznavanje prometnih znakov in ohranjanje voznega pasu. Med ostalimi varnostnimi pomagali bodo še sistema za samodejno zavijanje v sili in opozarjanje na vozila v mrtvem kotu ter opozorilnika na prečni promet ter vožnjo v napačno smer. Na voljo bodo še varnostni pasovi z zračnimi blazinami ter sistemi za samodejno zaviranje v primeru prometne nesreče in preprečevanje naleta s prepoznavanjem pešcev in kolesarjev.

Za odlično osvetlitev cestišča bosta spredaj na voljo matrična LED-žarometa, ki ju sicer pogrešamo že pri modelu fiesta, bosta pa samodejno prilagajala svetlobni snop, da povečana svetloba ne bo motila nasproti vozečih vozil, sploh, ker se bo snop na križiščih lahko razširil in omogočil boljši pogled. Med zanimivostmi pa je projekcijski prikazovalnik, za katerega pravijo, da bo prvi na tržišču, ki ga bodo lahko prebirali vozniki s polariziranimi očali.

Pod pokrovom motorja bo običajna paleta dizelskih in bencinskih motorjev, vsi pa bodo opremljeni s sistemom stop/start. Vstopni 1,0-litrski turbobencinski trivaljnik ecoboost bo proizvedel 63 kW (85 KM), 74 kW (100 KM) in 92 kW (125 KM), vsi pa bodo porabili do 10 odstotkov manj goriva. Bolj zabaven bo 1,5-litrski, ki bo proizvedel 110 kW (150 KM) in 134 kW (182 KM). Posebnost obeh motorjev je tehnologija za izklapljanje enega od treh valjev, ko motor deluje v načinu zmanjšane obremenjenosti, prvič na voljo pri trivaljniku. Sistem lahko tretji valj ponovno postavi v fazo delovanja v samo 14 milisekundah, torej 20-krat hitreje, kot lahko mežiknemo z očesom, vendar brez motečih tresljajev in izgube moči. V ponudbi ostaja 1,5-litrski turbodizel, ki bo proizvedel 70 kW (95 KM) in 88 kW (120 KM) moči, ter zmogljivejši 2,0-litrski dizel z močjo 110 kW (150 KM). Novi osemstopenjski menjalnik bo sicer na seznamu dodatne opreme, na voljo pa bo pri zmogljivejšem litrskem trivaljniku in vstopnem 1,5-litrskem trivaljniku, takisto pri zmogljivejšem 1,5-litrskem turbodizlu in najzmogljivejšem dizlu, upravljanje z njim pa bo mogoče preko vrtljivega gumba na sredinski konzoli.

Toliko o tehnologijah, zdaj pa še o udobju za potnike. V prvi vrsti bo na armaturni plošči potnikom na voljo multimedijski sistem sync 3, ki bo deloval na 8-palčnem zaslonu na dotik. Seveda bo nanj mogoče preslikati zaslone pametnih telefonov, preko dostopne točke WiFi pa bo v svetovni splet mogoče povezati do 10 naprav. Poleg tega bodo vozniki lahko imeli na pametnem telefonu aplikacijo fordpass, ki omogoča lociranje, odklepanje in zaklepanje avtomobila, v primeru samodejnega menjalnika tudi oddaljen zagon motorja. V skladu z ostalimi tehnologijami bo na voljo tudi brezžično polnjenje za pametne naprave, prvič v fordu focus.

Notranjost sicer spominja na tisto v novem fordu fiesta, torej je osredotočena okoli osrednjega zaslona. Materiali bodo boljši, v primeru opreme vignale še bistveno bolj, na sredinski konzoli pa bo več prostora za drobnarije; tudi zaradi gumba električne ročne zavore, ki bo na voljo pri bolje založenih modelih in tistih, ki bodo opremljeni s samodejnim menjalnikom. Več prostora je seveda tudi za potnike in prtljago, saj so armaturno ploščo potisnili proti vetrobranskemu steklu, zaradi 53 milimetrov daljšega medosja pa bo več prostora še za kolena in ramena. Ravno dno bo krivo za manj tarnanja sredinskega potnika zadaj, v garažah lastnikov pa bo septembra.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 24. 10. 2019
Oktober 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
30010203040506
070809  domača premiera - mitsubishi ASX
10  mednarodna premiera - renault captur
domača premiera - volkswagen passat
111213
141516  domača premiera - Oplova gospodarska vozila
domača premiera - kia Xceed
17181920
21  domača premiera - škoda kamiq
22  domača premiera - hyundai kona hybrid
23  domača premiera - Jesensko doživetje z BMW 1
24252627
2829  mednarodna premiera - ssangyong korando
3031010203

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
nissan qashqai 194
volkswagen tiguan 160
renault captur 159
renault clio 152
škoda octavia 146

Podatki veljajo za september 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 57.408 novih avtov!

Anketa
Kako se odločiš za nov avto?
957Ati kupi. 956An ban, pet podgan. 955Pogledam novosti na salonu. 954Kupim boljšega od soseda. 953Kdo še danes vozi avto? 952Vedno kupim isto znamko.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: jeanpu
Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Vozi desno, prehitevaj levo! pred 2 dnevi  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Akcija strokovnega nadzora v šolah ... pred 1 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 3 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 4 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 4 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 5 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 5 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 5 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 5 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 5 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 5 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 5 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 5 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 5 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Turneja mobilnosti po Sloveniji pred 5 meseci  |