Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Nova generacija ob 20. obletnici

Ford focus

Avtor prispevka: Iztok Krajnc
Ford je uspešno zgodbo z modelom focus pričel pisati leta 1998, ko se je julija na evropskih cestah pojavil kot naslednik modela escort. Ob 20. obletnici so pripravili novo generacijo z drzno obliko.
Nova generacija ob 20. obletnici
Foto: Ford
11. 4. 2018 ob 7:00
Komentarjev: 0

V zadnjih letih je konkurenca tista, ki je kriva za prenove in nove generacije avtomobilov, saj so pritiski hudi z vseh strani. To so občutili tudi pri Fordu, na kar so odgovorili s četrto generacijo modela focus, ki se bo že septembra pojavila v garažah lastnikov za najmanj 19 tisočakov brez popusta. Podobno kot pri aktualni generaciji bo več nivojev opreme, še posebej pa bodo izstopali modeli z opremami ST-line, titanium in vignale. Slednji bo najbolj prestižen, za ljubitelje okrasne in zaščitne plastike pa bo na voljo ford focus active, ki bo 30 milimetrov bolj oddaljen od tal. Hkrati s kombilimuzino prihaja tudi karavan, ki sicer vsaj zaenkrat še ne bo na voljo z opremo active. Pozno prihodnje leto napovedujejo še prihod nabritih izvedenk ST.

Kar se same oblike tiče, lahko tečemo, da niso sicer čisto opustili linij pretekle generacije, saj nanjo zelo spominja nos avtomobila, ki pa je bolj drzno zapakiran. Pri Fordu so dodali, da je oblika precej bolj odrasla in tudi kabina je postavljena malenkost bolj proti zadku avtomobila. Pokrov motorja je daljši, poleg tega pa je focus postavljen bliže tlom, je malenkost širši in bo ponujal več prostora. Če so preteklo generacijo oblikovali pod vplivom jezika kinetičnega dizajna, je nov oblikovalski jezik precej bolj atletski, čeprav enostaven. Dejansko je ena linija, ki se začne pri odbijaču spredaj, se razprostre čez dolžino avtomobila in se zaključi v zadnjih vratih. Na prtljažnih vratih so po novem nalepljene črke, ki izpisujejo ime focus, kar po pričevanjih odgovornih doda nekaj prestiža.

Pri fordih smo običajno navdušeni nad voznimi lastnostmi, nad katerimi so bdeli tudi pri izdelavi četrte generacije, ki je narejena na novi platformi C2. Večina modelov bo posledično na voljo z neodvisnim vzmetenjem zadaj, podobno kot prva generacija, takisto z blažilniki z nenehnim prilagajanjem. Sistem namreč preverja vzmetenje, nagib, krmilni mehanizem in zavorni sistem ter posledično prilagodi trdoto blažilnikov za najbolj udobno vožnjo. Tudi zato so na voljo trije različni programi vožnje (normal, sport, eco), ki bodo prilagajali delovanje motorja, krmilnega sistema in blažilnikov, seveda ne bo manjkala niti vektorska razporeditev navora. Fordovi inženirji obljubljajo, da bo novi električni krmilni mehanizem še bolj odziven, prav tako pa bo sam avtomobil do 20 odstotkov bolj tog, zaradi česar si pri Fordu obetajo titulo kombilimuzine, ki se najbolje pelje v ovinkih.

V skladu z letnico izdelave bodo na voljo tudi napredne tehnologije, med katerimi bo najbolj zanimiva delna samodejna vožnja, ki jo bodo omogočali 360-stopinjski pogled okoli vozila, radarski tempomat, sistem za samodejno speljevanje ter sistema za prepoznavanje prometnih znakov in ohranjanje voznega pasu. Med ostalimi varnostnimi pomagali bodo še sistema za samodejno zavijanje v sili in opozarjanje na vozila v mrtvem kotu ter opozorilnika na prečni promet ter vožnjo v napačno smer. Na voljo bodo še varnostni pasovi z zračnimi blazinami ter sistemi za samodejno zaviranje v primeru prometne nesreče in preprečevanje naleta s prepoznavanjem pešcev in kolesarjev.

Za odlično osvetlitev cestišča bosta spredaj na voljo matrična LED-žarometa, ki ju sicer pogrešamo že pri modelu fiesta, bosta pa samodejno prilagajala svetlobni snop, da povečana svetloba ne bo motila nasproti vozečih vozil, sploh, ker se bo snop na križiščih lahko razširil in omogočil boljši pogled. Med zanimivostmi pa je projekcijski prikazovalnik, za katerega pravijo, da bo prvi na tržišču, ki ga bodo lahko prebirali vozniki s polariziranimi očali.

Pod pokrovom motorja bo običajna paleta dizelskih in bencinskih motorjev, vsi pa bodo opremljeni s sistemom stop/start. Vstopni 1,0-litrski turbobencinski trivaljnik ecoboost bo proizvedel 63 kW (85 KM), 74 kW (100 KM) in 92 kW (125 KM), vsi pa bodo porabili do 10 odstotkov manj goriva. Bolj zabaven bo 1,5-litrski, ki bo proizvedel 110 kW (150 KM) in 134 kW (182 KM). Posebnost obeh motorjev je tehnologija za izklapljanje enega od treh valjev, ko motor deluje v načinu zmanjšane obremenjenosti, prvič na voljo pri trivaljniku. Sistem lahko tretji valj ponovno postavi v fazo delovanja v samo 14 milisekundah, torej 20-krat hitreje, kot lahko mežiknemo z očesom, vendar brez motečih tresljajev in izgube moči. V ponudbi ostaja 1,5-litrski turbodizel, ki bo proizvedel 70 kW (95 KM) in 88 kW (120 KM) moči, ter zmogljivejši 2,0-litrski dizel z močjo 110 kW (150 KM). Novi osemstopenjski menjalnik bo sicer na seznamu dodatne opreme, na voljo pa bo pri zmogljivejšem litrskem trivaljniku in vstopnem 1,5-litrskem trivaljniku, takisto pri zmogljivejšem 1,5-litrskem turbodizlu in najzmogljivejšem dizlu, upravljanje z njim pa bo mogoče preko vrtljivega gumba na sredinski konzoli.

Toliko o tehnologijah, zdaj pa še o udobju za potnike. V prvi vrsti bo na armaturni plošči potnikom na voljo multimedijski sistem sync 3, ki bo deloval na 8-palčnem zaslonu na dotik. Seveda bo nanj mogoče preslikati zaslone pametnih telefonov, preko dostopne točke WiFi pa bo v svetovni splet mogoče povezati do 10 naprav. Poleg tega bodo vozniki lahko imeli na pametnem telefonu aplikacijo fordpass, ki omogoča lociranje, odklepanje in zaklepanje avtomobila, v primeru samodejnega menjalnika tudi oddaljen zagon motorja. V skladu z ostalimi tehnologijami bo na voljo tudi brezžično polnjenje za pametne naprave, prvič v fordu focus.

Notranjost sicer spominja na tisto v novem fordu fiesta, torej je osredotočena okoli osrednjega zaslona. Materiali bodo boljši, v primeru opreme vignale še bistveno bolj, na sredinski konzoli pa bo več prostora za drobnarije; tudi zaradi gumba električne ročne zavore, ki bo na voljo pri bolje založenih modelih in tistih, ki bodo opremljeni s samodejnim menjalnikom. Več prostora je seveda tudi za potnike in prtljago, saj so armaturno ploščo potisnili proti vetrobranskemu steklu, zaradi 53 milimetrov daljšega medosja pa bo več prostora še za kolena in ramena. Ravno dno bo krivo za manj tarnanja sredinskega potnika zadaj, v garažah lastnikov pa bo septembra.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 25. 10. 2021
Oktober 2021
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
27282930010203
04050607080910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
volkswagen T-cross 215
renault clio 157
renault captur 152
škoda kamiq 145
volkswagen T-roc 132

Podatki veljajo za maj 2021.

Letos je bilo v SLO prodanih 25.833 novih avtov.

Anketa
Kakšen pogon bo imel tvoj naslednji avto?
986Klasični, na notranje izgorevanje 985Električni 984Priključnohibridni 983Hibridni 982Blagohibridni


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 1 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 1 meseci  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 2 meseci  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 3 meseci  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 4 meseci  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 10 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 10 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 11 meseci  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 11 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 11 meseci  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 11 meseci  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 11 meseci  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 1 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 1 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 1 leti  | 
Poslovni avto leta 2020 To so zmagovalci pred 1 leti  | 
Zavarovalnica Triglav Prenovljena aplikacija DRAJV pred 1 leti  | 
Toyota Slovenija Skupaj s partnerji za poostrenje ... pred 1 leti  |