Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Mobilnost za vse

Toyota, AMZS in BREND7

Avtor prispevka: Gašper Miš
Ker Toyota ni le partner mednarodnega olimpijskega, pač pa tudi paraolimpijskega komiteja, ne preseneča, da so pri nas med prvimi opazili resen problem mobilnosti invalidnih oseb. Skupaj s podjetjema AMZS ter BREND7, ki zastopa produkt BDF., so se zato odločili, da združijo moči in trgu ponudijo celostno rešitev.
Mobilnost za vse
Foto: Gašper Miš
23. 2. 2018 ob 8:00
Komentarjev: 0

Podatki pravijo, da danes na svetu živi že več kot 7,5 milijarde ljudi, od tega pa se jih kar milijarda bori z neke vrste motorično, senzorično ali psihološko okvaro. Če nadaljujemo s številkami, je 10 odstotkov oziroma 100 milijonov teh priklenjenih na invalidski voziček, vozi pa jih približno 40 milijonov. Od tega dve tretjini moških in le tretjina žensk. Podatki za Slovenijo pa so naslednji: 170 tisoč ljudi živi z različno obliko invalidnosti, 5.100 jih uporablja invalidski voziček, vozi pa okrog 2.800.

Seveda do takšnih poškodb in stanja ne privedejo le prometne nesreče, ko pa, med najpogostejšimi vzroki zasledimo vožnjo pod vplivom alkohola. Pri Toyoti so zato projekt »Mobilnost za vse« povezali še s pobudo »Heroji furajo v pižamah«, ki želi mlade spodbuditi, da po naporni noči namesto tega, da sami neodgovorno sedejo za volan, raje pokličejo starše, prijatelje, pač kogarkoli, ki bo tako rekoč v pižami prišel po njih in jim s tem omogočil varno pot domov. Povprečna starost osebe, ki zaradi prometne nesreče pristane na invalidskem vozičku, namreč znaša le zastrašujočih 22 let.

Toyota kot avtomobilski proizvajalec s ponudbo naprednih varnostnih in asistenčnih sistemov seveda stremi k temu, da do hudih nesreč, ki privedejo do takšnih poškodb, v osnovi sploh ne bi prišlo. A tu nastane problem, ker ne glede na to, kako varna in napredna so njihova vozila v tem trenutku, ta še vedno ne morejo preprečiti, da alkoholizirane osebe ne bi neodgovorno sedle za volan.

Da pa bi lahko za volan lažje sedli invalidi, so skupaj s podjetjema AMZS ter BREND7 stopili skupaj in začeli razmišljati, kaj lahko naredijo v smeri lažje nadaljnje mobilnosti invalidnih oseb. Projekt so, kot rečeno, poimenovali »Mobilnost za vse«, izvirali pa iz misli, da bi moral imeti čisto vsak na tem svetu pravico do mobilnosti in z njo povezane svobode. Invalidi se v vsakdanjem življenju že tako prepogosto srečujejo s situacijami, ko morajo sprejeti kompromise, da pa vsaj mobilnost ne bi bila eden teh, se bodo vsa tri podjetja potrudila in naredila nekaj v skupno dobro. Toyota s tem sledi še filozofiji, ki pravi, da niso le blagovna znamka avtomobilov, ampak znamka, ki trgu ponuja nekaj več.


Kot je moč razbrati iz fotografij, projekt temelji na ročici BDF., s katero je v zgodbo neposredno vpleteno še podjetje BREND7 kot zastopnik kovinarskega podjetja Pesjak iz Tržiča, ki le-te izdeluje. V osnovi gre za na pogled preprosto ročico, ki paraplegikom omogoča nemoteno vožnjo motornega vozila. Pravijo, da so jo za razliko od ostalih proizvodov že v startu zasnovali z mislijo na končnega uporabnika in zato uporabili le kakovostne materiale. Rešitev je povrhu še povsem mehanska, kar omogoča njeno 100-odstotno zanesljivost. Ponosni so še na dejstvo, da je čisto vsaka ročica unikat in tako posebej prilagojena vozniku kot vozilu, v katero je nameščena. Le tako bodo lahko to vozilo varno uporabljali tako invalidi kot vsi ostali, saj je kljub njeni namestitvi vožnja nemotena.

Ročica BDF., ki jo je možno tudi barvno personalizirati in kasneje premakniti v novo vozilo, pri nas stane okroglih 1.500 evrov, v to ceno pa so že vključeni stroški montaže. Ob tem je potrebno poudariti, da od 85 do 100 odstotkov zneska (odvisno od stopnje invalidnosti) subvencionira država, kar za kupca na koncu predstavlja le približno 200 evrov stroška. Priznavajo, da se na trgu seveda najdejo tudi številni cenejši proizvodi, v praksi pa pogosto še številne domače rešitve. Žal pa ni prav nič privlačen podatek, da je pri nas tudi zaradi precej nejasne zakonodaje na tem področju kar 35 odstotkov avtomobilov invalidnih oseb opremljenih z rešitvami, ki niso tehnično ustrezne. To ne pomeni le rešitev, ki tako samo še dodatno ogrožajo varnost invalidov, pač pa tudi vseh ostalih.

Problem ne tiči le v tehnični neustreznosti, pač pa tudi nestrokovni vgradnji. Tu na vrsto pride podjetje AMZS, ki bo s pomočjo izobraženega kadra ročice BDF. strokovno vgradilo in ob tem poskrbelo tudi za vpis predelave v homologacijski kartonček. Kar 40 odstotkov podobnih predelav teh zaradi takšnih in drugačnih razlogov ni deležnih. Ob sami montaži bodo zadolženi tudi za servis le-teh pa čeprav pravijo, da je ročica BDF. že v osnovi zasnovana tako, da ti skoraj niso potrebni. Pravijo tudi, da gre v večini primerov le za fine nastavitve, sicer pa na ročico BREND7 ponuja tudi petletno garancijo. AMZS opaža še, da se invalidi ne srečujejo le s problemom, da podobnih tehnično ustreznih proizvodov za zdaj na trgu še ni bilo veliko, pač pa tudi tem, da v državi niti ena avtošola ni prilagojena njim. Tudi zato želijo skupaj s Toyotino pomočjo v Ljubljani odpreti prvo avtošolo za invalidne osebe, na Vranskem pa jim prilagoditi tudi trening varne vožnje.


Toyota, ki v zgodbo vključuje tudi svojo premijsko znamko Lexus, bo veliko naredila pri promociji, največ pa s tem, da bodo invalidom prvi omogočili povsem enako storitev kot ostalim strankam. Tako bo sprva pet največjih trgovcev po državi razpolagalo z enim vozilom auris TS, opremljenim z ročico BDF. Gre za promocijska, nadomestna kot testna vozila, s katerim bodo invalidom prvič omogočili možnost preizkusa vozila pred samim nakupom, saj, zanimivo, prav noben drug avtomobilski proizvajalec v regiji ne ponuja podobne rešitve. Čeprav so celotno akcijo zastavili na primeru hibridnega karavanskega aurisa TS, bodo lahko predelav deležni tudi vsi ostali Toyotini in Lexusovi hibridi. Zakaj hibridi? Prvič, ker Toyota zaradi številnih pozitivnih razlogov stremi k njihovi uporabi, predvsem pa, ker je ročica kompatibilna le s samodejnim menjalnikom; brezstopenjski le dodatno prispeva k mirni in preprosti uporabi, to pa je tudi ključni cilj celotnega projekta.

Medtem ko so te dni vsi akterji podpisali pogodbo o skupnem sodelovanju, bo spomladi, predvidoma v sredini meseca aprila v Centru vrane vožnje na Vranskem potekala tudi podrobna predstavitev projekta. Pri Toyoti so še posebej ponosni na dejstvo, da so kljub temu, da o projektu za zdaj še niso medijsko spregovorili, s strani invalidnih oseb že prejeli prve pozitivne odzive. Tako na celostno rešitev, ki jo s partnerji ponujajo, kot izkazan interes. Celo eno novo vozilo so že opremili z ročico, to pa se je pri nas pridružilo še približno tristotim, ki že uporabljajo omenjeno rešitev. Lani so od omenjenih tristo vozil opremili kar tretjino, letos pa želijo, da bodo z njo opremili še 50 novih toyot, invalidom pa bo tako omogočena predvsem lepša in boljša mobilna prihodnost.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 19. 9. 2019
September 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
26272829303101
0203  domača premiera - renault clio
04  mednarodna premiera - mazda CX-30
05060708
09  mednarodna premiera - ford focus ST in ford ranger raptor
101112  domača premiera - mitsubishi L200
131415
1617  domača premiera - toyota DriveMe
181920  domača premiera - mazda CX-30
2122
23242526  domača premiera - hyundai ioniq
272829
30010203040506

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
dacia sandero 178
renault clio 155
renault megane 142
volkswagen tiguan 139
škoda octavia 135

Podatki veljajo za julij 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 47.080 novih avtov!

Anketa
Kako se odločiš za nov avto?
957Ati kupi. 956An ban, pet podgan. 955Pogledam novosti na salonu. 954Kupim boljšega od soseda. 953Kdo še danes vozi avto? 952Vedno kupim isto znamko.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: Marko Strupi
Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 2 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 2 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 3 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 3 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 3 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 3 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 4 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 4 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 4 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 4 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 4 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 4 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 4 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Turneja mobilnosti po Sloveniji pred 4 meseci  | 
Citroën Prodajna mreža v znamenju stoletnice pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Odgovorno obnašanje na cestah pred 4 meseci  |