Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Samo ime ostaja nespremenjeno

Peugeot 5008

Avtor prispevka: Iztok Krajnc
Peugeot bo na pariškem avtomobilskem salonu predstavil novi 5008, za katerega že zdaj pravijo, da bo popolnoma drugačen. V prvi vrsti je postal sedemsedežni SUV C-segmenta, torej ni več enoprostorec.
Samo ime ostaja nespremenjeno
Foto: Peugeot
7. 9. 2016 ob 6:00
Komentarjev: 0

Novi peugeot 5008 je narejen na modularni platformi EMP2, ki podlaga tudi veliki citroën grand C4 picasso, od slednjega pa je tudi bolj oddaljen od tal. In zakaj so se pri Peugeotu sploh odločili, da bo novi 5008 prestopil v razred SUV-jev? Ker so ugotovili, da se enoprostorci enostavno najbolje prodajajo samo v Evropi, drugod po svetu pa ljudje raje posežejo po SUV-jih, z drugimi besedami, tudi Kitajci raje kupijo od tal bolj oddaljene proizvode, zato je prehod enostavno logičen. Kitajski trg namreč postaja vse bolj pomemben tudi za Peugeot. Kaj je še novega? Novi 5008 uporablja tudi novo različico vozniku bolj prijaznega okolja peugeot i-cockpit, ki ga bomo lahko dodobra raziskali na pariškem avtomobilskem salonu, kjer bodo novi avtomobil tudi predstavili, na cestah pa lahko prve pričakujemo že prihodnjo pomlad.

Oblika sama sicer spominja na novi 3008, torej še nekaj kar spominja na preteklo generacijo. 5008 po novem v dolžino meri 4,64 metra, torej je kar 19 centimetrov daljši od modela 3008 in 11 centimetrov daljši od pretekle generacije modela 5008. Za 12 centimetrov je tudi daljše medosje, zaradi česar bo v notranjosti res veliko prostora, kljub vsemu pa višina s 1,64 metra ostaja nespremenjena. Potniki v drugi vrsti bodo imeli 60 milimetrov več prostora za noge, vsi trije sedeži pa bodo enako veliki in imeli isofix sidrišča. V tretji vrsti bosta dva dodatna sedeža, ki se bosta lahko prevrnila in tvorila ravno dno, vendar bosta na seznamu dodatne opreme, tako da bo lahko novi 5008 prevažal tudi samo do 5 ljudi, če ne bo več sedežev. Tudi dostop do zadnje klopi bo lažji zaradi novega sistema za prevrnitev stranskih sedežev v drugi vrsti, kar bo mogoče s samo eno potezo. Dodatna sedeža bo sicer mogoče tudi popolnoma odstraniti, saj vsak tehta samo 11 kilogramov.

To pomeni, da se bo povečal tudi prtljažni prostor, ki bo eden večjih v kategoriji. Pogoltnil bo kar 780 litrov, ali 1.060 v petsedežni konfiguraciji, ponuja pa ravno dno in nizek nakladalni rob. Še več, ker bo mogoče prevrniti tudi naklon sovoznikovega sedeža, bo mogoče prevažati tudi daljše stvari, tudi do dolžine 3,2 metra. Seveda pa bo novi 5008 v prvi vrsti odličen za prevoz potnikov, ki bodo, kot pravijo pri Peugeotu, vsakič občutili francosko udobje in prestiž, tudi zaradi odlične zvočne zatesnitve kabine. Poleg tega bo na seznamu dodatne opreme mogoče izbrati boljši zvočni sistem Focal, boljša sprednja sedeža tudi s funkcijo masaže za voznika, veliko panoramsko strešno okno, podlago za polnjenje pametnih telefonov, na voljo pa bodo številni asistenčni sistemi. Med slednjimi bo samodejno zaviranje v sili, opozorilnik pred naletom spredaj, sistem za ohranjanje voznega pasu in preverjanje utrujenosti voznika, samodejno prilagajanje svetlobnega snopa in prepoznavanje prometnih znakov, radarski tempomat s funkcijo samodejnega ustavljanja v kombinaciji s samodejnim menjalnikom. Na voljo bodo še opozorilnik na vozila v mrtvem kotu, sistem za samodejno parkiranje in 360 stopinjski pregled okoli vozila. Čeprav se s peugeotom 5008 verjetno nihče ne bo hotel zapeljati po brezpotjih, bo tudi to zdaj mogoče, saj bo opremljen tudi s sistemom za pomoč pri spuščanju po klancih in naprednim izbirnikom načina vožnje (advanced grip control), ki v drugih avtomobilih samo malo pomaga, da se kolesi ne vrtita v prazno na bolj zahtevnih podlagah, ampak še zdaleč ne nadomesti štirikolesnega pogona. Kljub temu bo na voljo 5 različnih programov, sneg, blato, pesek, cesta in ESP OFF.

Glede na to, da bo novi 5008 debitiral leta 2016, je jasno, da bo imel tudi cel kup naprednih tehnologij za zabavo potnikov. Na voljo bosta 8,0-palčni zaslon na dotik, na katerem bo gnezdil nov multimedijski sistem, voznik pa bo imel na voljo 12,3-palčni zaslon, kjer bodo izpisane vse pomembne informacije. Seveda ne bo manjkal niti projekcijski prikazovalnik. Navigacijski sistem bo izrisoval 3D zgradbe, prav tako bo mogoče na manjši zaslon preslikati sliko pametnega telefona, sistem pa bo znal tudi prebrati prejeta sporočila SMS. Še več, v primeru sile bo peugeot 5008 sam poklical pristojne službe.

Seveda so Peugeotovi inženirji 5008 poslali tudi na dieto, zato v osnovi tehta kar 95 kilogramov manj kot prva generacija, to pa se bo poznalo tudi pri porabi goriva. Pravzaprav napovedujejo, da bo 5008 z bencinskimi motorji lahko porabil tudi samo 4,9 litra bencina na 100 prevoženih kilometrov, če bo oborožen z dizelskim strojem, pa tudi liter goriva manj. Zahvala gre tudi enemu najmanjših količnikov upora v razredu. Prisilno polnjeni bencinski stroji bodo imeli od 95 kW (130 KM) do 121 kW (165), dizelski pa od 74 kW (100 KM) do 132 kW (180 KM) moči, najzmogljivejša predstavnika na vsaki strani pa bosta lahko opremljena samo s šeststopenjskim samodejnim menjalnikom, sicer bo na voljo tudi šeststopenjski ročni menjalnik, vedno pa se bo moč prenašala na sprednji kolesi.

Novi 5008 bodo izdelovali v Franciji in na Kitajskem, na voljo pa bodo trije nivoji opreme, acces, active in allure. Seveda bo tudi 5008 na voljo z opremo športnih dodatkov GT line, pa tudi dinamična različica GT bo pripravljena za vse, ki boste globlje segli v žep. Ostale podrobnosti bodo znane po pariški razgrnitvi, novi 5008 pa bo na voljo že prihodnjo pomlad. Če bo stal vsaj 19.490 evrov, kolikor zahtevajo za aktualni model, še ni jasno.

Ne spreglejte:
test peugeot 5008 THP 150 premium

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 8. 12. 2019
December 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
25262728293001
020304  domača premiera - volkswagen ID.3
05060708
091011  domača premiera - peugeot 208
1213  domača premiera - land rover defender
1415
16171819202122
23242526272829
30310102030405

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
volkswagen polo 173
fiat 500 172
volkswagen golf 166
renault clio 150
nissan qashqai 143

Podatki veljajo za november 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 68.714 novih avtov!

Anketa
Kako se odločiš za nov avto?
957Ati kupi. 956An ban, pet podgan. 955Pogledam novosti na salonu. 954Kupim boljšega od soseda. 953Kdo še danes vozi avto? 952Vedno kupim isto znamko.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: Rote80
Obvestila
Regia Group Dolg zmanjšali za 100 milijonov evrov pred 3 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Vozi desno, prehitevaj levo! pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Akcija strokovnega nadzora v šolah ... pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 4 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 4 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 5 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 6 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 6 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 6 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 6 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 6 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 6 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 6 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 6 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 6 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 6 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 6 meseci  |