Gotovo ste na cestah že videli Renaultov ponesrečen poizkus, ki so mu nadeli ime koleos. Roko na srce, avtomobil se ni dobro prijel, čeprav je nekaterim bil celo tako všeč, da se z njim še danes vozijo naokoli. Francozi so ga zato pred časom nehali prodajati v Evropi, seveda pa prodaje nikakor niso ustavili na Kitajskem, kjer so ga praktično razgrabili, tako so bili navdušeni nad njim. Zdaj prihaja nova generacija, ki so jo ravno zaradi priljubljenosti prve predstavili v Pekingu, seveda pa bo kot največji SUV v ponudbi sedel na vrhu cenika, nad capturjem in kadjarjem, pohvalil pa se bo lahko s praktičnostjo in prostornostjo.
Oblikovno nosi koleos novi družinski obraz, zato ne manjkata niti LED-žarometa z dnevnimi lučmi v obliki črke C, od strani pa spominja predvsem na bratranca X-trail. Od tal je oddaljen 213 milimetrov, zaradi česar daje vtis, da lahko premaga najhujša brezpotja, lepo stransko linijo pa zaokroža še linija stekel, ki se počasi dviga proti zadku, le da okno na C-stebričku ni tako majhno kot pri nissanu X-trail. Še več, ker koleos nima nizke strehe, bo tudi zadaj dovolj prostora za glave največjih. Na zadku se takoj opazi vpliv novega renaulta megane, saj se velike luči raztezajo čez celotno širino avtomobila, registrska tablica pa bo v drugi generaciji gnezdila na pokrovu prtljažnega prostora in ne na odbijaču. Na slednjem bosta tokrat po dve kromirani obrobi, ki bosta dajali na daleč vtis, da sta tukaj dva lepa izpuha, vendar gre v tem primeru samo za šminko.
V notranjosti ni pričakovanih posebnosti, saj je narejena po vzoru modelov espace, scenic in megane, kar pomeni, da je na sredi armaturne plošče velik zaslon multimedijskega sistema R-link 2, ki je postavljen pokončno, pred voznikom pa so digitalni merilniki, ki jim je mogoče spreminjati barve in pisavo. Že vstopni koleos se bo lahko pohvalil s 7-palčnim zaslonom multimedijskega sistema, ki bo premogel še povezljivost preko povezave bluetooth in preko vhoda USB. Seveda pa lahko takoj opazimo tudi družinsko navezanost z nissanom X-trail, saj sta na enakem mestu ročici za odpiranje pokrova rezervoarja goriva in pokrova motorja, enaki so tudi nekateri drugi gumbi.
Bolje založene različice renaulta koleos bodo po drugi strani imele še električno pomična in ogrevana ter prezračevana sedeža spredaj in tudi LED-ambientalno osvetlitev, ki ji bo mogoče spreminjati barvo. Zanimive so tudi številke, saj je mogoče v prtljažnik spraviti za kar 624 litrov prtljage, ob podrtih zadnjih sedežih tudi do 1.690 litrov. Znotraj kabine je še za 35 litrov odlagalnih površin, celo 11-litrski predal pred sovoznikom in 5-litrski predal pod sredinskim naslonom spredaj. Tudi potniki na zadnjih sedežih se ne bodo mogli pritoževati nad pomanjkanjem prostora, saj naj bi ga bilo skoraj največ v razredu.
Pod pokrovom motorja je podobna mehanika kot pri japonskem bratrancu. Tako bo tudi koleos imel štirikolesni pogon pri nekaterih izvedenkah in široko paleto bencinskih in dizelskih agregatov. Po vsej verjetnosti se bo najbolje prodajal 1,6-litrski turbodizel, ki bo spojen s šeststopenjskim ročnim ali samodejnim menjalnikom X-tronic. Ostale podrobnosti pa zaenkrat ostajajo še zavite v tančico skrivnosti. Veliko bo tudi varnostnih sistemov, med drugim aktivno zaviranje v sili v mestih, opozorilnik na nenamerno menjavo voznega pasu, sistem za prepoznavanje prometnih znakov in utrujenosti voznika, tudi samodejno prilagajanje snopa svetlobe in še parkirni senzorji spredaj in zadaj, kjer bo nameščena še kamera.
Renault bo model koleos prodajal marsikje, vendar ga bomo v Evropi videli med zadnjimi, po vsej verjetnosti šele zgodaj prihodnje leto. Drugod, na primer v Avstraliji in Južni Ameriki, pa bo prodaja stekla že v tretji četrtini letošnjega leta. Verjetno koleos ne bo pretirano dražji od nissana X-trail, ki se pri nas prodaja za najmanj 26.800 evrov.
Ne spreglejte:
test renault koleos dCi 175 dynamique
test renault koleos dCi 175 dynamique 4x4