Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

V drobovju skriva ogromno baterijo

Volkswagen BUDD-e concept

Avtor prispevka: Iztok Krajnc
Volkswagen na CES-u predstavlja koncept električnega avtomobila, ki sicer spominja na koncept microbus, vendar je to tudi vse, kar je klasičnega na novem BUDD-e. Na cestah bi se lahko pojavil do leta 2019.
V drobovju skriva ogromno baterijo
Foto: Volkswagen
6. 1. 2016 ob 8:00
Komentarjev: 0

BUDD-e je prvi Volkswagnov avtomobil, ki je izdelan na novi modularni platformi MEB, zaradi katere lahko pod dnom elegantno skriva litij-ionsko baterijo kapacitete 101 kWh. Gre seveda za ogromno baterijo, če jo primerjamo s tistimi, ki so v trenutnih električnih avtomobilih, saj ima največja baterija, ki jo premorejo avtomobili Tesla, kapaciteto 90 kWh, v trenutnem volkswagnu e-golf pa samo 24,2 kWh. S po enim elektromorjem na vsaki osi bo lahko BUDD-e prevozil kar 533 kilometrov in dosegel hitrost 150 km/h. Najboljša stvar novega koncepta je tudi napredna tehnologija polnjenja, ki so jo inženirji v Wolfsburgu izpopolnili do te mere, da je baterijo mogoče napolniti do 80 odstotkov v 30 minutah. Z drugimi besedami, BUDD-e omogoča hitro polnjenje, ki je že primerljivo s polnjenjem rezervoarja z gorivom konvencionalnih avtomobilov in krajšim postankom. Pod predpostavko, da bo ta tehnologija splovljena še preden se BUDD-e pojavi na cestah.

Moderni tehnologiji navkljub je koncept BUDD-e zelo klasično oblikovan in spominja na koncept microbus. Z dolžino 4,6 metra je celo daljši od novega volkswagna touran, višina 183 centimetrov pa omogoča enostaven vstop. Na obrazu so napredni žarometi, ki svetijo ob pomoči LED-tehnologije, in osvetljen logotip Volkswagen. BUDD-e je odet v bakreno in belo barvo, kolesa imajo premer 21 palcev, svetleče črni D-stebrički pa so oblikovani tako, da izboljšajo aerodinamiko. Na zadku so že vodoravne LED luči, ki se zajedajo v D-stebrička in se zlivajo s tretjo zavorno lučjo na zadnjem spojlerju. Prezračevalni in ohlajevalni sistem je nameščen pod pokrovom spredaj, tako da je v notranjosti največ prostora, na zadku pa je poseben predal za odlaganje paketov. Številne internetne storitve namreč omogočajo tudi naročanje preko spleta, tako da lahko voznik svojemu BUDD-eju naroči nove brisalnike vetrobranskega stekla, ki jih dostavijo v predal zadaj. S podobno storitvijo eksperimentira tudi švedski Volvo.

V notranjosti je veliko futuristične tehnologije, tudi 12,3-palčni zaslon, ki zamenjuje klasične merilnike in prikazuje navigacijske informacije in vse ostalo, kar voznik potrebuje med vožnjo. Podoben je tistemu v audiju TT, R8 in Q7. Volan ima tudi na dotik občutljivo podlago, ki postreže s haptičnimi informacijami, tako da se lahko voznik lažje premika med številnimi meniji. Na sredi armaturne plošče je večji 13,3-palčni zaslon, ki prikazuje še več informacij in je namenjen potnikom, slednji pa lahko s potegom prsta prerazporejajo prikazane informacije in upravljajo s prezračevalnim in drugimi sistemi. Nekatere sisteme je mogoče upravljati tudi preko kretenj, kot pri lanskoletnem konceptu golf R touch. Tako lahko potniki s posebnimi gibi odpirajo drsna vrata in prtljažni prostor, zunaj pa celo laser nakazuje, kje morajo potniki pomigati z nogami, da se vrata odprejo samodejno.

Volkswagen BUDD-e je dober predogled Volkswagnove strategije električnih avtomobilov, ki bodo imeli enake zmogljivosti kot konvencionalni in brez omejitev električnih. Elektrifikacija je po zadnji aferi zelo pomembna za Volkswagen, saj bo tudi nova admiralska ladja phaeton na voljo v popolnoma električni različici. Več podrobnosti o novih električnih avtomobilih na platformi MEB pa v bližnji prihodnosti.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 21. 2. 2017
Februar 2017
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
30310102030405
0607  domača premiera - mazda3
080910  domača premiera - BMW xDrive
1112
13141516  domača premiera - audi A5 coupe
171819
2021  domača premiera - volkswagen golf
2223242526
27280102030405

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 492
volkswagen golf 266
dacia sandero 228
volkswagen tiguan 201
škoda octavia 184

Podatki veljajo za januar 2017

Letos je bilo v SLO prodanih 6.472 novih avtov!

Anketa
Kako pa vi vozite, ko zunaj sneži?
777imam 4x4 in se ničesar ne bojim 776grem peš 775počasi se daleč pride 774niti ne razmišljam o tem 773kot vedno


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: kasnik
Obvestila
Goodyear - Ekipa De Rooy Na Dakarju 2017 med najboljšimi ... pred 1 tedni  | 
www.madagaskar2017.eu Prostovoljno na Madagaskar pred 1 meseci  |  Volan
Nissan X-trail Vozil ga bo Đorđe Balašević pred 2 meseci  |  Volan
Goodyear Nasveti za varno vožnjo v zimskih ... pred 3 meseci  | 
Goodyear, Dunlop, Sava, Fulda Novosti za zimo pred 4 meseci  | 
Holden/Opel/GM Astra tudi v Avstraliji in na Novi ... pred 4 meseci  | 
Goodyear S pnevmatikami do optimalnega izkoristka pred 5 meseci  | 
DGR Ljubljana 2016 Dobrodelno druženje gospodov in ... pred 5 meseci  | 
Goodyear Pravilna izbira tovornih pnevmatik pred 5 meseci  |  Iztok Krajnc
Opel 50-letnica centra Rodgau-Dudenhofen pred 6 meseci  | 
Akrapovič Redki izpuhi iz omejene serije pred 6 meseci  | 
Renault sport Boštjan Kline je ambasador hitrosti pred 6 meseci  | 
AVD Oldtimer Grand Prix Opel se je bo udeležil s calibro V6 pred 6 meseci  | 
BASF Z materiali do večjega udobja pred 6 meseci  | 
Opel adam Na prvem mestu poročila J.D. Power pred 6 meseci  | 
Fulda ecoforce 2+/ecocontrol 2+ Novi tovorni pnevmatiki pred 7 meseci  | 
Goodyear Rainer Zietlow postavil nov svetovni ... pred 7 meseci  | 
Peter Podlunšek Racing Letalski dan z ekstremnimi loopingi pred 7 meseci  | 
Goodyear V Sloveniji predstavili futuristična ... pred 8 meseci  | 
BMW Slovenija med vodilne v zeleni ... pred 8 meseci  |