Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

V drobovju skriva ogromno baterijo

Volkswagen BUDD-e concept

Avtor prispevka: Iztok Krajnc
Volkswagen na CES-u predstavlja koncept električnega avtomobila, ki sicer spominja na koncept microbus, vendar je to tudi vse, kar je klasičnega na novem BUDD-e. Na cestah bi se lahko pojavil do leta 2019.
V drobovju skriva ogromno baterijo
Foto: Volkswagen
6. 1. 2016 ob 8:00
Komentarjev: 0

BUDD-e je prvi Volkswagnov avtomobil, ki je izdelan na novi modularni platformi MEB, zaradi katere lahko pod dnom elegantno skriva litij-ionsko baterijo kapacitete 101 kWh. Gre seveda za ogromno baterijo, če jo primerjamo s tistimi, ki so v trenutnih električnih avtomobilih, saj ima največja baterija, ki jo premorejo avtomobili Tesla, kapaciteto 90 kWh, v trenutnem volkswagnu e-golf pa samo 24,2 kWh. S po enim elektromorjem na vsaki osi bo lahko BUDD-e prevozil kar 533 kilometrov in dosegel hitrost 150 km/h. Najboljša stvar novega koncepta je tudi napredna tehnologija polnjenja, ki so jo inženirji v Wolfsburgu izpopolnili do te mere, da je baterijo mogoče napolniti do 80 odstotkov v 30 minutah. Z drugimi besedami, BUDD-e omogoča hitro polnjenje, ki je že primerljivo s polnjenjem rezervoarja z gorivom konvencionalnih avtomobilov in krajšim postankom. Pod predpostavko, da bo ta tehnologija splovljena še preden se BUDD-e pojavi na cestah.

Moderni tehnologiji navkljub je koncept BUDD-e zelo klasično oblikovan in spominja na koncept microbus. Z dolžino 4,6 metra je celo daljši od novega volkswagna touran, višina 183 centimetrov pa omogoča enostaven vstop. Na obrazu so napredni žarometi, ki svetijo ob pomoči LED-tehnologije, in osvetljen logotip Volkswagen. BUDD-e je odet v bakreno in belo barvo, kolesa imajo premer 21 palcev, svetleče črni D-stebrički pa so oblikovani tako, da izboljšajo aerodinamiko. Na zadku so že vodoravne LED luči, ki se zajedajo v D-stebrička in se zlivajo s tretjo zavorno lučjo na zadnjem spojlerju. Prezračevalni in ohlajevalni sistem je nameščen pod pokrovom spredaj, tako da je v notranjosti največ prostora, na zadku pa je poseben predal za odlaganje paketov. Številne internetne storitve namreč omogočajo tudi naročanje preko spleta, tako da lahko voznik svojemu BUDD-eju naroči nove brisalnike vetrobranskega stekla, ki jih dostavijo v predal zadaj. S podobno storitvijo eksperimentira tudi švedski Volvo.

V notranjosti je veliko futuristične tehnologije, tudi 12,3-palčni zaslon, ki zamenjuje klasične merilnike in prikazuje navigacijske informacije in vse ostalo, kar voznik potrebuje med vožnjo. Podoben je tistemu v audiju TT, R8 in Q7. Volan ima tudi na dotik občutljivo podlago, ki postreže s haptičnimi informacijami, tako da se lahko voznik lažje premika med številnimi meniji. Na sredi armaturne plošče je večji 13,3-palčni zaslon, ki prikazuje še več informacij in je namenjen potnikom, slednji pa lahko s potegom prsta prerazporejajo prikazane informacije in upravljajo s prezračevalnim in drugimi sistemi. Nekatere sisteme je mogoče upravljati tudi preko kretenj, kot pri lanskoletnem konceptu golf R touch. Tako lahko potniki s posebnimi gibi odpirajo drsna vrata in prtljažni prostor, zunaj pa celo laser nakazuje, kje morajo potniki pomigati z nogami, da se vrata odprejo samodejno.

Volkswagen BUDD-e je dober predogled Volkswagnove strategije električnih avtomobilov, ki bodo imeli enake zmogljivosti kot konvencionalni in brez omejitev električnih. Elektrifikacija je po zadnji aferi zelo pomembna za Volkswagen, saj bo tudi nova admiralska ladja phaeton na voljo v popolnoma električni različici. Več podrobnosti o novih električnih avtomobilih na platformi MEB pa v bližnji prihodnosti.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 23. 10. 2017
Oktober 2017
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
25262728293001
02030405060708
09  domača premiera - mercedes-benz star experience roadshow
10  mednarodna premiera - MAN TGE
1112131415
1617  domača premiera - volkswagen polo
1819  domača premiera - kia stonic
202122
23  domača premiera - honda civic type-R
2425  domača premiera - opel grandland X
2627  domača premiera - citroën C3 aircross
2829
30310102030405

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
volkswagen golf 372
škoda octavia 201
renault megane 174
renault clio 161
škoda fabia 150

Podatki veljajo za september 2017

Letos je bilo v SLO prodanih 54.115 novih avtov!

Anketa
Zakaj med vožnjo še vedno uporabljate mobitel?
847Kaj je mobitel? 846Nikoli in nikakor. 845Saj samo tu in tam. 844Da vsi vedo, kaj počnem!


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: sovinc
Obvestila
2. Ford performance day Fordov Performance dan bo še večji in ... pred 1 tedni  | 
Ford GT Z rekordom na najsevernejši progi na ... pred 2 tedni  | 
Continental Dva nova koncepta tehnologij pnevmatik pred 1 meseci  | 
Sava eskimo SUV 2 Po zasneženih poteh z novo pnevmatiko pred 1 meseci  | 
Goodyear vector 4seasons gen-2 Auto Bild Allard jo je uvrstil na prvo ... pred 2 meseci  | 
AMZS Podcenjujemo nevarnost zaspanosti pred 2 meseci  | 
Opel Opel in Vauxhall sta del skupine PSA pred 2 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 Dve mednarodni nagradi za oblikovanje pred 3 meseci  | 
SPAR Slovenija Skrb za varnost policistov in ... pred 3 meseci  | 
Goodyear Wrangler All-Terrain Adventure Zmaga na testu cestno-terenskih ... pred 3 meseci  | 
Goodyear Kako poleti skrbeti za pnevmatike? pred 3 meseci  | 
Goodyear Že trinajsto sezono dobavitelj ... pred 4 meseci  | 
Junior Mechanic 2017 Bodoči mehaniki opravili zahtevne ... pred 4 meseci  | 
Goodyear KMAX T Pnevmatike za nizkonakladalne prikolice pred 4 meseci  |  Iztok Krajnc
Dunlop sport classic Za starodobne avtomobile pred 4 meseci  | 
Poslovni avto leta 2017 Znova zmaga mercedes-benza E pred 4 meseci  | 
Goodyear Tovorne pnevmatike za prikolice pred 5 meseci  | 
Špan Novi kolesarski center pred 6 meseci  | 
Goodyear Dunlop Sava Tires Letne pnevmatike za različne zahteve pred 7 meseci  | 
Ford S-max Odslej ga vozi Ilka Štuhec pred 8 meseci  |