Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Zakaj menjamo olje in oljni filter?

GTÜ & Castrol

Avtor prispevka: Marko Miklavc
Iz Nemčije prihaja zanimiva novica o nedavni raziskavi, ki sta jo izvedli organizacija GTÜ in znamka Castrol, saj jih je zanimalo, kakšen odnos imajo nemški vozniki in voznice do rednega vzdrževanja svojih avtomobilov.
Zakaj menjamo olje in oljni filter?
Foto: GTÜ, Castrol, razno
8. 4. 2015 ob 14:00
Komentarjev: 2

Ob tem jih je zanimal predvsem odnos do redne kontrole nivoja motornega olja in menjave olja in oljnega filtra. Rezultati, ki so jih Nemci dobili ob izvedeni raziskavi, niso prav nič spodbudni, ker je imel vsak četrti pregledan avtomobil prenizek nivo motornega olja. Zelo veliko pregledanih avtomobilov je imelo pravilen nivo, vendar je bilo olje že popolnoma iztrošeno in zrelo za takojšnjo menjavo. Razlogov za takšno stanje je več. Med najpomembnejšimi so omenili zanašanje lastnikov na moderno elektroniko, ki je sicer sposobna obvestiti voznika o temperaturi in prenizkem nivoju, ni pa sposobna oceniti dejanske kvalitete motornega olja. Posledično danes ni več veliko uporabnikov, ki bi si mazali roke s klasičnim pregledom ob pomoči merilne palice, ki je še vedno sestavni del vsakega modernega pogonskega motorja. Kot naslednji pomemben faktor so omenili tehnični napredek. V petdesetih letih prejšnjega stoletja so morali lastniki opraviti menjavo motornega olja na vsakih 2.500 prevoženih kilometrov. Proti koncu šestdesetih let prejšnjega stoletja so se servisni intervali premaknili na približno 5.000 prevoženih kilometrov. V današnjih časih so te številke poskočile na 30.000 kilometrov, česar se veselijo predvsem neinformirani uporabniki, ki mislijo, da bodo s tem privarčevali veliko denarja.

Žal je resnica drugačna. Motorno olje je izredno pomembna tekočina v avtomobilskem motorju, ker poskrbi za občutno manjše trenje med vsemi premičnimi deli pogonskega sklopa, posledično podaljšuje tudi življenjsko dobo vgrajenega motorja. Čeprav so se servisni intervali, ki predpisujejo menjavo motornega olja, v zadnjih petdesetih letih zelo podaljšali, obstaja za redno in včasih tudi predčasno menjavo v vašem avtomobilu več dobrih razlogov, predvsem zaradi čedalje večjega števila prisilno polnjenih pogonskih motorjev in poslabšanih in oteženih delovnih pogojev, ki jih ob vsakdanjem delovanju še vedno doživijo motorji v številnih avtomobilih na naših cestah. Če ob tem pomislimo še na precej višje termične in ostale obremenitve mehanskih delov ter obremenitve, ki jih doživlja motorno olje kot posledico razširjene uporabe turbo-tehnologije, potem nas ne sme začuditi razmišljanje nemških strokovnjakov, ki pozivajo lastnike avtomobilov, da naj vsaj enkrat na mesec sami preverijo dejanski nivo motornega olja v svojih avtomobilih.

Režim oteženega delovanja pogonskega sklopa se lahko pojavi predvsem ob delovanju v zimskih mesecih, ker so takrat temperature ozračja precej nižje, posledično potrebuje motor nekoliko več časa (približno 20 minut delovanja), da ustvari idealno delovno temperaturo, ki je predpogoj za optimalno delovanje in mazanje vgrajenega pogonskega motorja. Podobno je tudi z vožnjo v klance in vleko različnih priklopnikov, ker se mora pogonski motor tudi ob tem bolj naprezati kot navadno. Obstaja pa še tretji vidik, ki mu ljudje ne posvečajo dovolj pozornosti. Govorimo o mestnih vožnjah na krajše relacije (do 10 kilometrov), kjer se avtomobil velikokrat ustavi in spelje, ker je to še vedno prekratka razdalja za doseganje optimalne delovne temperature. Če imate v vašem avtomobilu vgrajen tudi merilnik za prikazovanje temperature motornega olja, potem veste, da je zanašanje na merilnik, ki kaže temperaturo vode v motorju, povsem nezadostno, ker potrebuje motorno olje za doseganje pravilne delovne temperature še dodatnih deset minut vožnje po tistem, ko je merilnik temperature vode že v optimalnem položaju.

Zato ljudje, ki so jim jasne posledice (večja poraba goriva, bolj iztrošeno motorno olje in posledično slabše mazanje) vožnje na krajših relacijah, ne čakajo na tovarniško predpisane servisne intervale glede menjave motornega olja in filtrov, temveč poskrbijo za predčasno menjavo, ker se ve, da je motorno olje avtomobila, ki je prevozil 10.000 kilometrov v mestnem okolju, enako iztrošeno kot pri avtomobilu, ki je prevozil 15.000 kilometrov po avtocestah. Te starodavne modrosti se držim tudi sam, ker pri svojem avtomobilu redno poskrbim za predčasno menjavo olja in filtrov. Redna menjava olja prinaša tudi več pogonske moči (novo motorno olje bo motorju zagotovilo približno 5 % več pogonske moči), bolj lahkotno delovanje motorja in posledično tudi nekoliko manjšo porabo pogonskih goriv, ker motor deluje z nekoliko manj trenja.

Če ob tem pomislimo tudi na to, da lahko preventivna menjava motornega olja prepreči kakšne večje poškodbe motornega sklopa, ki imajo lahko zelo drage posledice za lastnikov žep, potem res ni pametnega razloga, da vašemu avtomobilu ne bi privoščili novega motornega olja in filtrov. V razmislek naj vam služi tudi informacija nemških strokovnjakov, ki zagovarjajo tezo, da lahko vsak moderni motor ob redni menjavi 'življenjskih tekočin' zdrži približno 350.000 kilometrov, medtem ko lahko zanemarjanje motorja povzroči tudi do 40 odstotkov krajšo življenjsko dobo, zato s takšnim motorjem ne boste prevozili več kot 200.000 kilometrov.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
1
Ni slike
leahim88 pravi:
Preveč ljudi se zanaša na to kar slišijo, da lahko olje menjujejo na 20.000 ali še več kilometrov... Sam ga menjujem na 10.000 km ali eno leto. Imam pa bencinski motor, 2.0, 16v.
(pred 6 leti )
Ni slike
Josephine1984 pravi:
žal se vozniki ne zavedajo dovolj pomembnosti menjave olja, sploh tisti, ki delajo letno manj kot 15.000 km:(
(pred 6 leti )
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 6. 12. 2021
December 2021
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
29300102030405
06070809101112
13141516171819
20212223242526
27282930310102

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 433
renault captur 208
peugeot 2008 203
volkswagen T-cross 116
škoda octavia 80

Podatki veljajo za oktober 2021.

Letos je bilo v SLO prodanih 47.319 novih avtov.

Anketa
Kakšen pogon bo imel tvoj naslednji avto?
986Klasični, na notranje izgorevanje 985Električni 984Priključnohibridni 983Hibridni 982Blagohibridni


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 3 tedni  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 3 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 3 meseci  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 3 meseci  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 4 meseci  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 6 meseci  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 6 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 1 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 1 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 1 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 1 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 1 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 1 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 1 leti  | 
Poslovni avto leta 2020 To so zmagovalci pred 1 leti  |