Skoraj dvomesečna saga, ki se je odvijala širom Slovenije, se je bližala koncu. Čas je bil samo še za zadnji akt, podelitev lovorike najbolj varčnemu vozniku v naših koncih. Najvarčnejše na cesti smo iskali v Novem mestu, Mariboru, Celju, Kranju, Izoli in Ljubljani. V prestolnici se je skupaj z zadnjim rednim delom tekmovanja v soboto, 5. decembra, zgodil še zadnji zeleni dogodek sezone, ki ga oddaja Volan organizira v sodelovanju s Toyoto in Zavarovalnico Triglav.
Na isti dan smo v Ljubljani prejeli še zadnja dva finalista, kajti neposredno pred finalnim tekmovanjem smo v rednem delu drug proti drugem naščuvali še zadnjih 12 tekmovalcev, ki je imelo srečo v žrebu. Podrobnosti tekmovanja v rednem delu najdete na tej povezavi. Kot zadnja sta se torej v finale uvrstila Klemen Kladnik in Igor Lukner. Poleg njiju se je za veliko nagrado, celomesečno uporabo hibridne toyote auris, spopadlo še deset ostalih, in sicer Luka Kastelec, Zvone Hočevar, Jan Šerbinek, Luka Vodušek, Jernej Gračner, Dejan Mokotar, Mladen Ćalić, Gregor Kalister, Edvin Bole in Natalija Pernuš, ki je edina zastopala barve nežnejšega spola. Elito najbolj zelenih, ki so se zbrali iz vseh vetrov, je čakala še zadnja preizkušnja. Oziroma dve, kajti stvari na zadnjem dogodku niso bile tako preproste kot običajno.
Poleg dodatnega parametra, ki smo ga merili poleg porabe in povprečne hitrosti, v obliki ocene varne vožnje Triglavove aplikacije Drajv smo tekmovalce postavili pred dve trasi. Prva je bila krajša, samo dvokilometrska, ki se je vila skozi morje krožišč v ljubljanskem nakupovalnem središču BTC, druga pa je potekala izven mesta. Tekmovalci so se izpred Toyota centra podali proti obvoznici in nato po Šmartinski cesti do Sneberske. Napotili so se do Zaloga in nato nazaj proti Ljubljani ter do obvoznice do prvega izvoza, da so prišli na Letališko cesto, ki jih je pripeljala nazaj v BTC. Skupna dolžina trase je znašala natanko 10 kilometrov. Polovica trase je bila relativno prometna, tako da je bilo precej predvidevanja, če so želeli obdržati porabo na minimumu. Takisto je bilo potrebno ubrati taktiko, kdaj polniti baterijo in kdaj jo prazniti.
Ob koncu vseh voženj smo tako prejeli porabe in povprečne hitrosti dveh različnih tras. Po daljši 10-kilometrski so tekmovalci vozili kombilimuzinsko različico. Po krajši po BTC-ju pa karavansko. Rezultati obeh so se združili in na koncu delili z zadnjim koeficientom, ki ga je predstavljala ocena varne vožnje. To je vsaki vožnji posebej dodelila Triglavova aplikacija Drajv, ki upošteva veliko faktorjev, med drugimi prekoračitve hitrosti, hitrost pospeševanja, torej G-sile, in še marsikaj drugega. Več o aplikaciji si lahko preberete na našem testu pomagal za varno in varčno vožnjo.
Eden tekmovalec izmed dvanajsterice je pometel z vsemi ostalimi, in sicer predvsem zaradi skrajno majhne porabe, ki mu je uspela v vožnji po BTC-ju. Med krožnimi mu je hibridni auris pil samo 1,4 litra. Izvrsten dosežek je bil dodatno podkrepljen še z najboljšo porabo dneva tudi na drugi, daljši trasi, ki je znašala le 3,1 litra. Ocena varne vožnje aplikacije Drajv je znašala osupljivih 99 točk, ni pa bila to najboljša ocena dneva, kajti Gregorju je uspela čista stotica. No, vseeno to ni bilo dovolj za zmago, velika zelena lovorika to sezono namreč pripada naslednjemu:
Luka Kastelec (3,1 litra; 1,4 litra; 99; skupni rezultat: 2,96)
Zmagovalec Zelenega volana - Luka Kastelec
Iskrene čestitke Luki, ki je za cel mesec domov odpeljal aurisa! Drugi najboljši rezultat dneva je pripadel Mladenu Ćaliću (3,40), tretji pa Jerneju Gračnerju (3,55). Zlagali bi se torej, če bi rekli, da je šlo za las, Luka je tistega dne kar pometel s konkurenco in si brez dvoma zaslužil naziv največjega zelenca v državi.
In takole je nekaj dni kasneje Luka za en mesec prejel hibridni auris. V njegovi garaži že lep čas stoji hibridnež, zato ne dvomimo, da mu bo iz aurisa uspelo iztisniti ves varčen potencial. Luki želimo srečno in varčno vožnjo, nove priložnosti za izkazovanje spretnosti v ekonomičnosti pa se vsi tisti, ki morda niste imeli sreče v žrebu ali pa ste izpadli pred finalom, lahko nadejate že prihodnje leto v kateri od novih sezon oddaje Volan. Naslednja se v tek požene že marca!