Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Anatomija slovenske vožnje

Varno za volanom

Avtor prispevka: Anže Jereb
Čeprav je mnenje povprečnega Slovenca o naših vozniških navadah in kulturi precej slabo, realnost kaže, da smo povsem na nivoju evropskega povprečja in da je stanje pravzaprav precej dobro. Je pa seveda vedno lahko še dosti boljše!
Anatomija slovenske vožnje
Foto: Anže Jereb
24. 2. 2020 ob 19:00
Komentarjev: 0
Zavarovalnica Triglav - Vozimse.si - Anatomija slovenske vožnje
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Rezultata za zgornjo trditev sta lahko statistika prometnih nesreč in dognanje Zavarovalnice Triglav, ki je lansko leto izvedla ogromno akcijo, v kateri ste lahko številni vozniki preizkusili simulator in nekateri svoje znanje ponovno preverili še na praktični vožnji. Za začetek statistika: pred petdesetimi leti je v Sloveniji po cestah vozilo okoli 150.000 vozil, ki so skupaj letno prevozila 750 milijonov kilometrov. Takrat je bilo letno okoli 700 smrtnih žrtev v prometu. Lansko leto sta umrla 102, pri čemer je dober milijon vozil skupaj prevozilo kar enajst milijard kilometrov. To pomeni eno smrtno žrtev v prometu na vsakih sto milijonov kilometrov, ki jih prevozimo skupaj. Dobro? Seveda, ne pa odlično.

Jasno je, da so v petih desetletjih napredovale ceste ter njihova infrastruktura in seveda so napredovala vozila. Preskok v varnostnih sistemih, ojačitvah in strukturi potniških kabin je skoraj neizmerljivo ogromen, vseeno pa smo kar nekaj v tem času pridobili tudi vozniki. Čeprav se včasih ne zdi, smo kot skupina postali bolj strpni in odpuščajoči, pa čeprav se po zaprtju vrat kletke, ki ji rečemo avtomobil, osebnost človeka spremeni, zatrjujejo psihologi. Še vedno pa imamo med nami izjeme, ki so agresivne, in takšne bodo obstajale vedno, tukaj veliko ni za storiti. No, smo pa ob vsem tem pridobivanju malce tudi izgubili, predvsem zaradi uporabe mobilnih telefonov med vožnjo.

Zavarovalnica Triglav je lansko leto torej izvajala zanimivo akcijo z imenom Turneja Mobilnosti, ki smo se je večkrat udeležili tudi sami. Tam ste s pomočjo simulatorja lahko preverjali svoje vozniško znanje. Rezultati pravijo, da bi dva od treh preizkušancev izgubila vozniški izpit, kar samo pove, da smo mogoče med vožnjo še vedno premalo zbrani na osnove. Pri Triglavu dodajajo tudi, da vozniki z več izkušnjami vseeno lažje iz enačbe odstranijo moteče elemente, ko pride do resnejše situacije, manj izkušeni pa se v teh primerih bolj zapletajo.

Ni pa bila to edina akcija Zavarovalnice Triglav. Vožnje s simulatorji so nadgradili še z dejanskimi vozniškimi preizkusi. 'Ponovno na izpitno vožnjo', se je imenovala, in tudi te smo se udeležili sami. To je bil dan, ko naš Matej in mnogi drugi izkušeni vozniki ne bi opravili vozniškega izpita. Včasih je za to dovolj drobna napaka. In to je dokaz, da smo kljub izboljšavam na vseh področjih glavni 'krivec' za napake ali nesreče še vedno vozniki.

V akciji, ki jo bodo v določenem obsegu izvajali tudi letos, so s pomočjo psihologinje, svojega škodnega centra in ostalih strokovnjakov ugotovili, da trditev: 'Povej mi, kako voziš, in povem ti, kdo si', velja. Stereotipi, ki se jih oklepamo, so v določeni meri izkrivljeni, še vedno pa statistika dokazuje, da večja in dražja vozila večkrat povzročajo nesreče, a je razlog za to tudi v tem, da so enostavno veliko več v prometu. Torej ne gre le za aroganco in agresivnost voznikov takšnih avtomobilov. Tudi električna vozila so zaenkrat malce bolj na udaru od klasičnih in povzročijo nekaj več nesreč.

Torej, ne tvegajmo in ne izzivajmo, ne uporabljajmo telefona, pa bomo čez nekaj deset let najbrž že zelo blizu števila nič umrlih na letni ravni. Še vedno smo vozniki tisti, ki upravljamo vozilo, in za praktično vsako cestno traparijo smo krivi kar sami.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 23. 11. 2020
November 2020
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
26272829303101
02030405060708
09101112131415
16171819202122
23242526272829
30010203040506

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 297
škoda octavia 280
nissan qashqai 198
renault captur 165
volkswagen golf 152

Podatki veljajo za oktober 2020.

Letos je bilo v SLO prodanih 47.781 novih avtov.

Anketa
Bodo cene goriv kmalu šle v nebo?
979Bom pač nalival, kjer bo ceneje! 978Zagotovo, nekdo mora zaslužiti. 977Upam, da ne. 976Ne, še naprej bo vse po 1 EUR!


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 1 tedni  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 1 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 2 tedni  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 3 tedni  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 3 tedni  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 1 meseci  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 1 meseci  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 1 meseci  | 
Poslovni avto leta 2020 To so zmagovalci pred 1 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Prenovljena aplikacija DRAJV pred 1 meseci  | 
Toyota Slovenija Skupaj s partnerji za poostrenje ... pred 1 meseci  | 
Kia Najvišji tržni delež v zgodovini pred 1 meseci  | 
Renault, Nissan & Uber Elektrificirane vožnje v Evropi pred 1 meseci  | 
Toyota Slovenija Visoko srečanje pred 2 meseci  | 
GiroCarShare Najemi moje vozilo in ohrani naš planet pred 3 meseci  | 
Continental Avtodomi bolj priljubljeni kot kadar ... pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Manj prehitrih v Markovcih pred 4 meseci  | 
Continental & Extreme E Dirka za spremembe pred 4 meseci  | 
Suzuki Slovenija Sponzorska vozila za Judo zvezo ... pred 5 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Širitev delovnega časa poslovalnic pred 6 meseci  |