Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Vzglavniki

Tehno volan

Avtor prispevka: Anže Jereb
Vzglavniki so še vedno sklop avtomobilskega sedeža, ki je deležen premajhne pozornosti. Če si sedež večina voznikov že dokaj pravilno nastavi, na vzglavnik marsikdo pozabi, a v primeru trka igra zelo pomembno vlogo.
Vzglavniki
Foto: Splet
17. 11. 2016 ob 8:00
Komentarjev: 0
Tehno volan - vzglavniki
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Tisti, ki ste se že kdaj udeležili treninga varne vožnje, veste, da pravilno nastavljen vzglavnik lahko povsem prepreči poškodbe glave in vratu. Zato je jasno, da obstajajo pravila, kje in kako mora biti postavljen, da ščiti. Skoraj nihče pa ne ve, da so tudi dimenzije vzglavnika natančno določene in se jih morajo proizvajalci držati. Na primer; širok mora biti najmanj 171 milimetrov, njegov vrh pa postavljen vsaj 70 centimetrov od sedalnega dela. Da jih nujno potrebujemo pa tako ali tako veste, kajne?

Prvi vzglavniki so se pojavili že v šestdesetih letih, v ZDA postali obvezni s prvim januarjem leta 1696, patent pa je zanje že leta 1921 vložil Benjamin Katz. Torej, stara stvar. Ampak doslej so se močno razvili, ker so številne raziskave poškodb vratu lepo pokazale, kje točno so šibke točke našega telesa in kako jih lahko omilimo. Zato so danes vzglavniki nastavljivi po višini, nekateri tudi po globini, poznamo pa celo pametne vzglavnike, ki ob trku sami spremenijo svoj položaj.

Pred časom mi je na treningu varne vožnje eden od kandidatov dejal, da ima oba vzglavnika sprednjih sedežev vedno povsem spuščena, ker potem njegov 'stroj' od zadaj bolje izgleda. Da to ni dobro ali varno, je seveda jasno, zato si vrh vzglavnika vedno poravnajte z vrhom vaše glave, ker bo le tako ob naletu vozila od zadaj, ko vaše telo zaradi nastale sile lahko nekoliko dvigne, še vedno glavo varno zadržal. Kaj pa, če dovolj visoko sploh ne gre?

Pri starejših vozilih so bili vzglavniki manj 'bogato' nastavljivi in v kombinaciji z višjim potnikom se ne zgodi poredko, da niti ne gredo dovolj visoko. V tem primeru jih pač postavite na najvišjo točko, na kateri zatiča vzglavnik še vedno držita v sedežu. Ob dolgoletni neuporabi vzglavnika se lahko vmes nabere umazanija, zaradi katere se ta ne pomika več lepo po višini in v takšnem primeru ga je pač potrebno očistiti.

Pri večini novejših vozil so vzglavniki nastavljivi tudi po globini, kar pomeni, da ga lahko obrnete nekoliko postrani in njegov vrh k sebi ali pa zgolj povečate njegovo globino z raztezanjem vzglavnika, ki ima za to namenjen del. Iz vidika varnosti je namreč najbolje, da je glava ves čas vožnje čim bližje vzglavniku, ker le tako ob trku minimalno zaniha. Zato pri povečevanju varnosti največ pripomorejo najsodobnejši aktivni vzglavniki.

Ti se namreč v primeru trka nekoliko dvignejo in približajo glavi potnika, zaradi česar slednja bistveno manj zaniha nazaj.  Človeški vrat je namreč sposoben brez posledic prestati približno šestkrat večjo silo, če glava zaniha naprej, v primerjavi z nihanjem nazaj, zato je zelo pomembno, da je vzglavnik čim bližje in uhajanje glave nazaj čim manjše.

Po močnejšem trku je potrebno vedno zamenjati vse varnostne elemente, od varnostnih pasov in otroških sedežev, enako velja tudi za vzglavnike. Četudi navzven poškodbe niso vidne, lahko znotraj sedeža ali vzglavnika pride do loma ključnih elementov in vzglavnik ob naslednjem naletu glave vanj svoje naloge ne bo zmogel opraviti. 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 24. 8. 2019
Avgust 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
29303101020304
05060708091011
1213  domača premiera - Toyota mobilne rešitve
1415161718
19202122232425
26  mednarodna premiera - škoda kamiq
mednarodna premiera - porsche cayenne coupe
272829  mednarodna premiera - mitsubishi L200
303101

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 385
renault captur 202
škoda octavia 196
volkswagen golf 196
nissan qashqai 163

Podatki veljajo za julij 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 47.080 novih avtov!

Anketa
Ali uporabljaš mobilni telefon med vožnjo?
951samo za klice 950ja, pišem tudi sporočila 949samo prostoročno 947nikoli, vedno ustavim


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: lol1234
Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 1 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 1 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 2 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 2 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 3 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 3 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 3 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 3 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 3 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 3 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 3 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Turneja mobilnosti po Sloveniji pred 3 meseci  | 
Citroën Prodajna mreža v znamenju stoletnice pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Odgovorno obnašanje na cestah pred 3 meseci  |