Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Vzglavniki

Tehno volan

Avtor prispevka: Anže Jereb
Vzglavniki so še vedno sklop avtomobilskega sedeža, ki je deležen premajhne pozornosti. Če si sedež večina voznikov že dokaj pravilno nastavi, na vzglavnik marsikdo pozabi, a v primeru trka igra zelo pomembno vlogo.
Vzglavniki
Foto: Splet
17. 11. 2016 ob 8:00
Komentarjev: 0
Tehno volan - vzglavniki
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Tisti, ki ste se že kdaj udeležili treninga varne vožnje, veste, da pravilno nastavljen vzglavnik lahko povsem prepreči poškodbe glave in vratu. Zato je jasno, da obstajajo pravila, kje in kako mora biti postavljen, da ščiti. Skoraj nihče pa ne ve, da so tudi dimenzije vzglavnika natančno določene in se jih morajo proizvajalci držati. Na primer; širok mora biti najmanj 171 milimetrov, njegov vrh pa postavljen vsaj 70 centimetrov od sedalnega dela. Da jih nujno potrebujemo pa tako ali tako veste, kajne?

Prvi vzglavniki so se pojavili že v šestdesetih letih, v ZDA postali obvezni s prvim januarjem leta 1696, patent pa je zanje že leta 1921 vložil Benjamin Katz. Torej, stara stvar. Ampak doslej so se močno razvili, ker so številne raziskave poškodb vratu lepo pokazale, kje točno so šibke točke našega telesa in kako jih lahko omilimo. Zato so danes vzglavniki nastavljivi po višini, nekateri tudi po globini, poznamo pa celo pametne vzglavnike, ki ob trku sami spremenijo svoj položaj.

Pred časom mi je na treningu varne vožnje eden od kandidatov dejal, da ima oba vzglavnika sprednjih sedežev vedno povsem spuščena, ker potem njegov 'stroj' od zadaj bolje izgleda. Da to ni dobro ali varno, je seveda jasno, zato si vrh vzglavnika vedno poravnajte z vrhom vaše glave, ker bo le tako ob naletu vozila od zadaj, ko vaše telo zaradi nastale sile lahko nekoliko dvigne, še vedno glavo varno zadržal. Kaj pa, če dovolj visoko sploh ne gre?

Pri starejših vozilih so bili vzglavniki manj 'bogato' nastavljivi in v kombinaciji z višjim potnikom se ne zgodi poredko, da niti ne gredo dovolj visoko. V tem primeru jih pač postavite na najvišjo točko, na kateri zatiča vzglavnik še vedno držita v sedežu. Ob dolgoletni neuporabi vzglavnika se lahko vmes nabere umazanija, zaradi katere se ta ne pomika več lepo po višini in v takšnem primeru ga je pač potrebno očistiti.

Pri večini novejših vozil so vzglavniki nastavljivi tudi po globini, kar pomeni, da ga lahko obrnete nekoliko postrani in njegov vrh k sebi ali pa zgolj povečate njegovo globino z raztezanjem vzglavnika, ki ima za to namenjen del. Iz vidika varnosti je namreč najbolje, da je glava ves čas vožnje čim bližje vzglavniku, ker le tako ob trku minimalno zaniha. Zato pri povečevanju varnosti največ pripomorejo najsodobnejši aktivni vzglavniki.

Ti se namreč v primeru trka nekoliko dvignejo in približajo glavi potnika, zaradi česar slednja bistveno manj zaniha nazaj.  Človeški vrat je namreč sposoben brez posledic prestati približno šestkrat večjo silo, če glava zaniha naprej, v primerjavi z nihanjem nazaj, zato je zelo pomembno, da je vzglavnik čim bližje in uhajanje glave nazaj čim manjše.

Po močnejšem trku je potrebno vedno zamenjati vse varnostne elemente, od varnostnih pasov in otroških sedežev, enako velja tudi za vzglavnike. Četudi navzven poškodbe niso vidne, lahko znotraj sedeža ali vzglavnika pride do loma ključnih elementov in vzglavnik ob naslednjem naletu glave vanj svoje naloge ne bo zmogel opraviti. 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 26. 1. 2022
Januar 2022
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
27282930310102
03040506070809
101112  domača premiera - mitsubishi eclipse cross PHEV
13141516
1718  domača premiera - kia sportage
1920  domača premiera - volkswagen taigo
212223
2425  domača premiera - cupra born
262728  domača premiera - peugeot 308
2930

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 433
renault captur 208
peugeot 2008 203
volkswagen T-cross 116
škoda octavia 80

Podatki veljajo za oktober 2021.

Letos je bilo v SLO prodanih 47.319 novih avtov.

Anketa
Kakšen pogon bo imel tvoj naslednji avto?
986Klasični, na notranje izgorevanje 985Električni 984Priključnohibridni 983Hibridni 982Blagohibridni


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 2 meseci  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 4 meseci  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 5 meseci  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 6 meseci  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 7 meseci  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 8 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 1 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 1 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 1 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 1 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 1 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 1 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 1 leti  | 
Poslovni avto leta 2020 To so zmagovalci pred 1 leti  |