Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Volanski obroč

Tehno volan

Avtor prispevka: Jure Cehner
Katera vam je najbolj samoumevna stvar na avtomobilu? Verjetno še bolj kot štiri kolesa. Volan, itak! Zakaj pa mislite, da smo naši oddaji dali takšno ime.
Volanski obroč
Foto: Anže Jereb, splet
22. 9. 2015 ob 8:00
Komentarjev: 0
video tehno volan - volan
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Verjeli ali ne, prvi avtomobili niso niti imeli volana, ampak je bil krmilni mehanizem povezan s krmilno ročico, podobno takšni, kot jo še danes najdemo na manjših čolnih. Ja, zgodovina volana je veliko bolj zanimiva, kot se vam dozdeva. Volana za v roke, ne oddaje, čeprav tudi ta ni popolnoma nezanimiva. Gre za predmet, ki ga nekateri izmed nas v rokah držimo več kot računalniško miško, pa mu, zanimivo, sploh ne posvečamo veliko pozornosti. Ampak, kot veste, prihajajo v vseh oblikah in velikostih in so eden pomembnejših faktorjev pri vožnji nasploh. So ključni del celotnega krmilnega mehanizma, saj neposredno z njim upravljate vi.

Najzgodnejša raba volana, za katero vemo, se je pojavila že v letu 1894, ko je neki Alfred Vacheron za dirko Pariz-Rouen na svojega panharda privijačil volan. Mimogrede, ta panhard je imel cele štiri 'konje' moči, tako da je morala biti dirka res razburljiva. No, verjetno se g. Alfredu niti sanjalo ni, da bodo nekoč vsi v rokah držal te obroče. Štiri leta kasneje so se že pojavljali kot standardni pri kar dosti avtih, med drugimi tudi na taistem panhardu et levassor. Tam nekje do leta 1910 pa so ročke skoraj že čisto izginile. Deset let kasneje se je pojavil že prvi servo volan. Kot zanimivost, ob začetku so bili krmilne ročke in volani nameščeni sredinsko, že leta 1903 pa so se kot prvi volani na desni strani pričeli pojavljali pri ramblerjih, vse pod taktirko Thomasa B. Jefferyja, izumitelja in zagrizenega kolesarja.

Razvoj dizajna volanskih obročev skozi zgodovino je prav tako zanimiv. Danes imamo povečini tri- in štirikrake, tudi kakšen z dvema se najde (recimo, mercedes-benz razred S ga ima), kdaj pa kdaj ste lahko ugledali tudi takšnega s samo enim krakom, ampak ti so bili vedno bolj izjema kot pravilo. No, popoln krog je močno prevladoval skozi celotno zgodovino, pri dirkaških avtomobilih pa so popularni širši obroč. Ni pa tudi nujno, da so okrogli, recimo, pri formuli 1, ker tam ne sukajo volana vse naokoli za 360 stopinj ali več in bi bil zato okrogel dizajn dokaj nesmiseln oz. nepotreben.

Danes vse manj vidimo volanski obroč le kot pretežno okroglo sredstvo za krmiljenje, ampak postaja vse bolj centralna baza s komandami za različne elektronske operacije. Včasih je imel samo hupo, danes pa najdemo na nekaterih že po 20 gumbov. Na volanu hyundaija i30, jih je, denimo, 17. Na ferrarijevem pa imamo celo gumbe za zagon motorja in spremembno načina vožnje. V glavnem, na volanu nadzorujemo tempomat, osnovne komande glavnega računalnika, radio, v bistvu skoraj vse, samo klime in stekel še ne. Ampak slednje verjetno tudi ne bi bilo praktično.

Ergonomija postaja tudi vedno bolj pomembna. Dobro, pri rolls-roycih ne, tam se iz nekega razloga požvižgajo na to. Sicer pa morata palca počivati na robu obroča, zato je fino, da sta tam izboklini, da imaš nad krmiljenjem še več kontrole in zdrs praktično ni možen. S tema izboklinama lahko teoretično krmilimo samo z blazinicama palcev. Pa zajetna debelina volana je seveda tudi priporočljiva, da lepo sede v dlani. Še ena stvar, na katero se pri Rolls-Royceu požvižgajo. Verjetno zato, ker je z debelimi in ergonomsko oblikovanimi volani težko doseči tisto brezčasno eleganco, po kateri tako vneto stremijo.

Nas prav zanima, če ste kadarkoli, ko ste kupovali bodisi nov ali pa rabljen avto, povprašali karkoli glede volana? Gotovo niste. In gre za stvar, ki jo držite v roki več kot marsikaj drugega.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 23. 3. 2019
Marec 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
25262728010203
0405060708  domača premiera - honda CR-V hibrid
0910
11  domača premiera - mazda3
1213  domača premiera - hyundai i30 fastback N
14151617
18192021222324
25262728  domača premiera - seat tarraco
293031

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 282
renault captur 181
škoda octavia 132
volkswagen polo 113
volkswagen golf 107

Podatki veljajo za leto 2018

Lani je bilo v SLO prodanih 72.835 novih avtov!

Anketa
Kaj mislite, da je najboljša rešitev za črne točke v križiščih?
938Krožišča, jasno. 937Semaforji. 936Višji ležeči policaji. 935Ne vozim, kjer so črne točke.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: vale.46
Obvestila
Škoda Auto Vzpostavili 7.000 električnih polnilnih ... pred 4 dnevi  | 
Ford Nov poskus dostave paketov pred 4 dnevi  | 
Volkswagen 22 milijonov e-avtomobilov v desetih ... pred 4 dnevi  | 
Ford & LEGO Ford mustang iz kock pred 1 tedni  | 
Ford focus Sedeži pomagajo odpraviti boleč hrbet pred 1 tedni  | 
DS Automobiles Zasedajo vodilno mesto pred 1 tedni  | 
Peugeot Elektrifikacija in nov slogan pred 3 tedni  | 
Ford Pametna postelja za sebičneže pred 1 meseci  | 
Citroën jumper Policija ima nova vozila pred 4 meseci  | 
Ford focus Svetlejša nočna vožnja pred 4 meseci  | 
Volkswagen SUV-ji bodo leta 2025 najbolje prodajani pred 4 meseci  | 
Opel insignia Novi sistemi za informacije in ... pred 4 meseci  | 
Ford focus Pohvale za napredne tehnologije pred 4 meseci  | 
Ford Nič več rdečih luči pred 4 meseci  | 
Citroën berlingo van Mednarodni dostavnik leta 2019 pred 4 meseci  | 
Opel Opel praznuje 120 let proizvodnje ... pred 5 meseci  | 
Citroën berlingo, C4 cactus Finalista izbora Autobest 2019 pred 5 meseci  | 
Ford S-max, galaxy Nove tehnologije, novi pogoni pred 5 meseci  | 
Peugeot Nova ponudba vozil na elektriko pred 5 meseci  |