Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Sistem proti zdrsavanju - ASR

Tehno volan

Avtor prispevka: Anže Jereb
Namen sistema ASR ni izogibanje kaznim za agresivno speljevanje, temveč pomoč pri speljevanju oziroma vožnji takrat, ko podlaga nima dobrega oprijema. Elektronika je namreč bistveno natančnejša in hitrejša od naših stopal.
Sistem proti zdrsavanju - ASR
Foto: splet
22. 5. 2015 ob 7:25
Komentarjev: 0
video tehno volan - ASR
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Vrtenje koles v prazno lahko povzroči policijsko pozornost in priskrbi kazen, ker je dejansko prepovedano. A z mislimi bolj pri namernem agresivnem speljevanju, ko se boste postavljali pred kakšnim lokalom, ne pa ob vrtenju koles v prazno, ko gume pozimi zaradi slabe podlage enostavno ne najdejo oprijema, da bi nas popeljale naprej. Najpogostejši oznaki za sistem proti zdrsu gnanih koles sta ASR, pričakovano zapletena nemška kratica, ali pa TC, torej Traction Control. V bistvu gre za pripomoček, ki je del ABS-a in enostavno preprečuje, da bi se pogonska kolesa zavrtela v prazno. Recimo takrat, ko je pod njimi zelo malo oprijema, kakšen led.

Ker gre praktično le za dodatek sistema ABS, ASR uporablja iste senzorje, običajno ima dodan le še poseben elektro-hidravlični zavorni aktuator in o kakšni zgodovini niti ne moremo govoriti. Bojda je bil Buick prvi, ki je nekaj podobnega leta 1971 vgradil v svoj avtomobil, MaxTrac se je reklo temu takrat. Tehnologija je seveda do danes močno napredovala in elektronski možgani so sedaj občutno hitrejši, prav tako pa so pnevmatike bistveno bolj kakovostne. Oboje že samo po sebi pripomore k boljšemu oprijemu.

Ko tega zmanjka, poskuša zagato rešiti ASR. Takoj, ko sistem zazna, da so se kolesa zavrtela v prazno in je oprijema zmanjkalo, poseže vmes in preko sistema ABS zavira. Ko se kolesa umirijo, popusti zavoro, vse skupaj pa deluje tako bliskovito, da v praksi izgleda, da je na gnanih kolesih vedno ravno prav moči. Tega uravnavanja sami ne zmoremo, ker je noga hitro premočna, predvsem pa se ne moremo tako hitro prilagajati razmeram. Računalnik to zmore v nekaj milisekundah in posledično v večini primerov avtomobil dobi oprijem ter se premakne v želeno smer.

Tega pomočnika ima dandanes že vsak avtomobil, ker gre torej le za boljšo pamet sistema ABS, ki se zna soočiti tudi s takšnimi zagatami, ko se želimo premakniti naprej. Nekaj malega ASR zmore pomagati tudi v zavoju; ko boste preveč agresivno dodali plin, bo umiril vse skupaj, obenem pa bo vmes hitro posegel še sistem ESP. Vedite pa, da je ASR vseeno omejen in ob slabem oprijemu ali izrabljenih pnevmatikah avtomobil podlage enostavno ne bo uspel prepeljati. Če bi bil vsemogočen, štirikolesnih pogonov niti ne bi potrebovali ...

Iz prakse lahko povem še, da ASR ni vedno najboljša rešitev. Ko sva se z Matejem z amarokom zakopala v puščavskem pesku, ni pomagalo nič, dokler nisva sistema izključila in pustila kolesom, da s hitrim vrtenjem v prazno vseeno ne ustvarijo dovolj vrtilnega momenta, potem pa se je avtomobil premaknil. ASR ga je pred tem enostavno preveč zaviral, ker oprijema praktično ni bilo, kolesa pa se sploh niso vrtela. Podobna dogodivščina se nam je ob drugi priložnosti zgodila v snegu, ko smo ga najprej tri ure odkopavali, na koncu pa iz zagate spravili na enak način, zato ima večina avtomobilov tudi možnost izklopa tega praktičnega pomočnika.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 10. 8. 2020
Avgust 2020
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
27282930310102
03040506070809
10111213141516
17181920212223
24252627282930

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 323
nissan qashqai 265
peugeot 2008 153
renault captur 147
volkswagen T-roc 129

Podatki veljajo za maj 2020.

Letos je bilo v SLO prodanih 21.440 novih avtov.

Anketa
Kolikokrat ste od marca razkužili svoj avtomobil?
975Vsak dan enkrat 974Zakaj bi ga razkuževal? 973Samo enkrat. 972Enkrat na mesec. 971Enkrat tedensko.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Zavarovalnica Triglav Manj prehitrih v Markovcih pred 3 tedni  | 
Continental & Extreme E Dirka za spremembe pred 3 tedni  | 
Suzuki Slovenija Sponzorska vozila za Judo zvezo ... pred 2 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Širitev delovnega časa poslovalnic pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Tri četrtine kolesarjev krši prometna ... pred 3 meseci  | 
Ford Izdelujejo maske za obraz in vizirje pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Bi danes še opravili vozniški izpit? pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Stanje prometne varnosti pred 6 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Nadzor nad področji prometne varnosti pred 6 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kdo vozi nocoj? Vi ali alkohol? pred 7 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa V zimo trezno in z opremo ustrezno pred 8 meseci  | 
Regia Group Dolg zmanjšali za 100 milijonov evrov pred 8 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Vozi desno, prehitevaj levo! pred 9 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Akcija strokovnega nadzora v šolah ... pred 9 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 1 leti  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 1 leti  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 1 leti  |