Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Varnostni pas

Tehno volan

Avtor prispevka: Anže Jereb
Ljudje se na določene stvari navajamo zelo dolgo in včasih preteče veliko časa, da neko stvar osvojimo. Varnostni pas je med nami že petdeset let pa se večina med vami še danes ne pripenja pravilno. Je pa seveda neverjetno učinkovit in zato je njegova uporaba tudi obvezna.
Varnostni pas
Foto: Splet
14. 4. 2015 ob 13:00
Komentarjev: 0
video tehno volan varnostni pas
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Vem, boste rekli, kaj pa je treba pri pasu upoštevati? Pač, zapneš ga in je. Ne drži povsem, vsaj na dve stvari je treba biti pozoren, a o tem nekoliko nižje, za začetek sledi štorija o tem, kako je sploh nastal. Več kot petdeset let nazaj so si tritočkovni varnostni pas zamislili pri Volvu, pisalo se je leto 1959. Glede na to, da je do danes ostal bolj ali manj nespremenjen, so razvoju takrat očitno posvetili veliko pozornosti. Kopico testiranj na lutkah in na prostovoljcih so opravili in ugotovili, da je takšna oblika najboljša. Varnostni pas namreč objame trebuh in tudi celoten prsni koš in poskrbi, da telo ostane bolj ali manj na mestu.

Ste kdaj pomislili, zakaj v svojem avtomobilu nimate pettočkovnega pasu, kakršne imajo dirkalniki? Očitno je tisti še bolj varen, sicer ga ne bi imeli mimo dreves dirjajoči dirkalniki. Dejansko je, a le ob določenem pogoju. Če pustim ob strani, da je privezovanje s tistim pasom časovno bolj potratno, je razlika med serijskim avtomobilom in med dirkalnikom v varnostni kletki, med vsem ostalim, seveda. Varnostna kletka poskrbi, da se tudi ob prevračanju streha ali bok vozila ne vdreta v notranjost kabine in zato je potnik znotraj lahko pripet na način, ki mu ne omogoča nikakršnega premika. Celo zaželjeno je, ker je potem njegovo telo vedno povsem na mestu. V običajnem avtomobilu varnostne kletke nimamo in ob prevračanju bi se streha upognila ter nas poškodovala ali ubila v trenutku. Ker je pas tak, kot je, streha ali drug tujek, ki vdre v naš prostor, lahko telo odrine proti sredini vozila. To velja za vse potnike.

Skratka, Volvo je poskrbel za izum in namesto, da bi patent zaščitil in ga prodajal naprej, je ubral drugačno taktiko. Načrte so brezplačno priskrbeli vsem proizvajalcem in vsi so jih pravzaprav z veseljem sprejeli. Verjamem, da skoraj vsakdo pozna koga, ki se ne pripenja iz takšnih ali drugačnih razlogov, a dejstvo je, da varnostni pas v kakšnih 99,9 odstotka nesreč pomaga. Seveda pa jo je v kakšni ekstremni situaciji kdo najbrž že odnesel bolje, ker ni bil pripet. Fantje v filmih Hitri in drzni že, ko skačejo iz drvečih vozil kot kobilice in nikomur ni hudega. Znanec je še danes živ, ker ga je nepripetega vrglo iz avtomobila, ki je potem zgorel, pa se sam vedno in brez izjeme pripenjam. On pa tudi, ker ve, da je šlo za neverjetno srečen slučaj. Hecni so denimo odgovori profesionalnih voznikov, ki morajo občasno poslušati moje umotvorjenje na katerem od predavanj o varni vožnji, saj v tovornjaku med njimi skoraj nihče ni privezan, v avtomobilu pa. In večina se zaveda, da je tovornjak v veliko primerih celo manj varen.

Veliko ljudi je mnenja, da se zadaj ni potrebno pripeti. Že pri manjših hitrostih so lahko nesreče za potnike na zadnjih sedežih usodne, zato nikar ne bodite nespametni in se pripnite. 

Skratka, varnostni pas. Avtomobilski zdrži okoli osem ton, kar se morda zdi veliko, a sile ob trkih so ogromne. Mimogrede, jih izražam v tonah in ne v 'njutnih', ker si boste lažje predstavljali. Trk v steno pri vsega 50 km/h in s 70-kilogramsko osebo na sedežu poskrbi za skoraj tri tone potiska naprej. Nepripet potnik bo z zadnje klopi ob trku udaril v sprednji sedež tako silovito, da bo zlomil naslonjalo in s tem poškodoval tudi vas, ker vas bo odneslo naprej. Vsi potniki v avtomobilu naj bodo zato privezani, brez izjeme. Zlasti pa otroci, še dandanes sem ter tja vidim kakšnega 'mulčka', ki stoji med sedeži in gleda promet, morda čeblja s starši na sprednjih sedežih. Začuda sta oba običajno privezana, otrok pa povsem zavarovan. Za takšne starše imam besedo. Kretena!

V dveh stvareh so se varnostni pasovi vseeno v zadnjih letih spremenili. Večina od njih je nastavljivih po višini in to je prva stvar, na katero bodite pozorni. Pas mora potekati lepo preko rame, ne prenizko, ker bo potem hitro zlomil ključnico, in ne previsoko, ker vas bo ob zategnitvi porezal po vratu. Nastavljanje višine je torej pomembno, še bolj pa pravilna namestitev pasu. Večina varnostnih pasov ima pirotehnične zategovalnike, ki ob trku najprej telo zadržijo, da ne udari naprej, po prvem sunku pa pritisk popustijo in s tem razbremenijo prsni koš. Uporabni so le enkrat, ker so pač pirotehnični, in ko se pas sproži, je zategovalnik potrebno zamenjati. Cena zadeve se giblje okoli sto evrov, odvisno od modela avtomobila, seveda.

Modernejši avtomobili višjega cenovnega segmenta imajo elektronske zategovalnike. Ti nas dodatno pritisnejo ob sedež, že ko prižgemo avtomobil in vsakič preventivno, ko močno zaviramo, ali pa sistem ESP ugotovi, da je treba pomagati. Uporabni so neštetokrat, njihova prednost pa je eliminacija drugega dela nepravilnega privezovanja. Varnostni pas si v spodnjem delu vedno postavite na svoj pas. Pozimi torej debel pulover ali bundo zavihajte preko pasu, ker bo le na ta način pas tik ob telesu in vas bo dovolj hitro varno ustavil. Sicer vas ne bo. Pa še malo ga zategnite, da boste res pravilno pripeti.

Dodatnih skrbi glede varnostnega pasu ni potrebno imeti. Če so reže umazane in se pas zatika, ga le očistite, poskrbite tudi, da ni zavihan in posledično prekrižan. Vsak zavihek silo, ki jo je pas zmožen še preživeti, razpolovi. Če pa si boste kupili novega forda mondeo, ta pa ima v zadnjih stranskih pasovih zračno blazino. Odlična zadeva in tudi daleč najpomembnejša novost, ki se je v zadnjem desetletju dotaknila varnostnih pasov. Mondeov pas je na desni.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 17. 9. 2019
September 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
26272829303101
0203  domača premiera - renault clio
04  mednarodna premiera - mazda CX-30
05060708
09  mednarodna premiera - ford focus ST in ford ranger raptor
101112  domača premiera - mitsubishi L200
131415
1617  domača premiera - toyota DriveMe
181920  domača premiera - mazda CX-30
2122
23242526  domača premiera - hyundai ioniq
272829
30010203040506

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
dacia sandero 178
renault clio 155
renault megane 142
volkswagen tiguan 139
škoda octavia 135

Podatki veljajo za julij 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 47.080 novih avtov!

Anketa
Kako se odločiš za nov avto?
957Ati kupi. 956An ban, pet podgan. 955Pogledam novosti na salonu. 954Kupim boljšega od soseda. 953Kdo še danes vozi avto? 952Vedno kupim isto znamk.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: Marko Strupi
Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 1 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 2 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 3 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 3 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 3 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 3 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 3 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 3 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 4 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 4 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 4 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 4 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Turneja mobilnosti po Sloveniji pred 4 meseci  | 
Citroën Prodajna mreža v znamenju stoletnice pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Odgovorno obnašanje na cestah pred 4 meseci  |