Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Primerjava zimskih in letnih pnevmatik

Nasvet z Goodyearom

Avtor prispevka: Anže Jereb
Z Goodyearom smo pripravili serijo zelo zanimivih in poučnih testov gum, kjer se bo gotovo vsak nekaj naučil. Prva je primerjava lastnosti zimskih in letnih pnevmatik poleti, oziroma pri višjih temperaturah; v času testa je bilo namreč zunaj le okoli 10° Celzija. Da bo ta in vsi nadaljnji testi potekali tako, kot morajo, torej varno, natančno in brez motečih elementov, jih opravljamo v AMZS-jevem centru varne vožnje na Vranskem.
Primerjava zimskih in letnih pnevmatik
17. 5. 2012 ob 8:40
Komentarjev: 1
Nasvet z Goodyearom - primerjava zimskih in letnih pnevmatik
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Glede na to da se marsikdo med vami celo leto vozi z zimskimi pnevmatikami, je prva tema iskanje razlike med zimskimi in letnimi gumami. V ta namen imamo dve identični vozili, beli golf je obut v zimske gume goodyear ultragrip 8, črni pa v letno gumo goodyear efficientgrip. Obe sta novi in enakih dimenzij.

V poletni vročini bi si upal trditi, da bo letna guma mnogo boljša, pri desetih stopinjah Celzija, kolikor jih je bilo v času testa, pa nihče od nas ni bil prepričan, da bo res tako. Zaviranje smo začeli pri 50 km/h na suhi podlagi in že v prvem poskusu se je pokazalo, da se črni golf z letnimi gumami ustavlja bolj prepričljivo. Pri mestni hitrosti je bila razlika v zavorni poti približno polovico avtomobila, kar je lahko razlika med nepoškodovanim oziroma razbitim vozilom.

Potem smo hitrost dvignili na 90 km/h, se pravi na hitrost, ki je dovoljena izven naselja. Razlika je bila tokrat že bolj očitna, zopet v prid letni gumi. Razlika v zavorni poti je bila pri prvem zaviranju okoli dolžine enega vozila in se je po tretjem zaviranju povečala na dolžino in pol, ker se je zimska guma kljub nizki zunanji temperaturi hitro pričela pregrevati. Tudi zaviranje na mokrem je pokazalo enako, zimska guma je bila slabša tudi na mokri podlagi, razlika pa še nekoliko večja.

Ker med vožnjo naš edini manever ni le zaviranje, temveč običajno še zavijanje oziroma vodljivost avtomobila, smo pnevmatike izpostavili še tej nalogi. Z obema smo odpeljali losov test, kjer mora avtomobil dvakrat hitro spremeniti smer. Najprej brez zaviranja in ta test  je avtomobil z letnimi pnevmatikami uspel uspešno odpeljati pri 55 km/h, tisti z zimskimi pa s petimi manj. Še več razlik se je pokazalo pri vodljivosti, kjer smo obenem še zavirali in obe vrsti gum še dodatno obremenili. Letna guma je pri večji hitrosti uspela ustaviti vozilo pred zadnjim parom stožcev, zimska pa je imela pri takšnem manevru bistveno več težav.

Zadnji test je vključeval hitro odpeljan daljši zavoj, kakršnega denimo lahko najdemo pri vključevanju na avtocesto. Že takoj je bilo razvidno, da zimska guma niti slučajno ne ponuja zadostnega oprijema, avtomobil je bil bistveno bolj nemiren in ga je vleklo proti zunanjemu robu, kljub temu, da je bila hitrost manjša od tiste, ki jo je dosegel golf z letnimi pnevmatikami.

Torej, zaključek? Zimska guma je slabša pri zaviranju v suhem, slabša je pri vodljivosti, za vse skeptike, slabša je tudi na mokri cesti. Ne le pri poletnih temperaturah, temveč tudi pri precej nizkih temperaturah. Pomembna pa je tudi obraba. Po dvakrat hitro odpeljanem zavoju je letna guma ostala kot nova, rob zimske pa je bil popolnoma razcefran. Kar poleg manjše varnosti za seboj potegne tudi dodatne stroške.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
1
aW1hZ2UuanBlZzE0NDk0MjE1MDg=.jpg
rusvinko pravi:
Se pravi pri tej zimi vsi nazaj na letne gume... .????
(pred 5 leti )
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 30. 7. 2021
Julij 2021
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
28293001020304
05060708091011
12131415161718
19202122232425
26272829303101

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
volkswagen T-cross 215
renault clio 157
renault captur 152
škoda kamiq 145
volkswagen T-roc 132

Podatki veljajo za maj 2021.

Letos je bilo v SLO prodanih 25.833 novih avtov.

Anketa
Kakšen pogon bo imel tvoj naslednji avto?
986Klasični, na notranje izgorevanje 985Električni 984Priključnohibridni 983Hibridni 982Blagohibridni


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 6 dnevi  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 1 meseci  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 7 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 7 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 8 meseci  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 8 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 8 meseci  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 8 meseci  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 8 meseci  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 9 meseci  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 9 meseci  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 9 meseci  | 
Poslovni avto leta 2020 To so zmagovalci pred 9 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Prenovljena aplikacija DRAJV pred 9 meseci  | 
Toyota Slovenija Skupaj s partnerji za poostrenje ... pred 10 meseci  | 
Kia Najvišji tržni delež v zgodovini pred 10 meseci  | 
Renault, Nissan & Uber Elektrificirane vožnje v Evropi pred 10 meseci  | 
Toyota Slovenija Visoko srečanje pred 10 meseci  | 
GiroCarShare Najemi moje vozilo in ohrani naš planet pred 11 meseci  |