Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Prašilo se je po turških cestah

Turčija & dacia duster

Avtor prispevka: Anže Jereb
Imeli smo pet dni časa in razmišljali o obisku kakšne oddaljene dežele. Na primer Avstralije. Ampak smo ugotovili, da bi štiri dni porabili samo za lete, zato smo izbrali drugo najboljšo opcijo – Turčijo!
Prašilo se je po turških cestah
Foto: Anže Jereb, Jure Cehner
29. 12. 2019 ob 18:00
Komentarjev: 0

Če ne marate cele večnosti prebiti na letalih in letališčih, je Turčija dejansko odlična destinacija, saj Turkish Airlines tja leti direktno z našega brniškega letališča. Let traja le 2 uri, letala so sodobna, naše je bilo airbus 321-200, in še vedno je leteti z našega letališča super, ker je letališče v primerjavi z večino ostalih evropskih tako majhno, da si mimogrede preko varnostne kontrole ter z eno nogo že v letalu.

Pri Turkish Airlines imajo kar 355 potniških in tovornih letal, naročili so pa še 30 novih dreamlinerjev in 30 airbusov 350, pa imajo že zdaj eno najmlajših flot na svetu. Zakaj so tako uspešni? Ker letijo na kar 316 destinacij v 126 državah in imajo pri tem 83-odstotno zasedenost letal. Malo boljše kot nekoč naša Adria. Vidite, zato je dobro imeti dobro domačo letalsko družbo, da je že prvi vtis o državi, kamor letiš, dober!

Tudi letališče, ki so ga odprli letos spomladi in je seveda zelo sodobno, navduši. V samo 33 urah so s tovornjaki prepeljali za 47 ton opreme s starega letališča in pri tem prevozili 400 tisoč kilometrov okoli terminalov, da je zdaj vse tako fino urejeno. Kdor je že letel preko starega letališča, dobro ve, kaj mislim. Komaj čakam, da še na Brniku dobimo nov terminal, da bomo lahko tudi mi malo bolj ponosni. No, po pristanku sta na naših poteh običajno obvezni dve stvari, predplačniška SIM-kartica za telefon in najem avtomobila. In za oboje skupaj navadno potrebujemo kakšni dve uri, šele potem uspemo speljati z letališča proti prvemu cilju. Ta je bil prvi dan oddaljen le še pet ur vožnje. Pa avto?

Duster z opremo prestige, kar je pri njih srednji nivo, zato na primer ni imel velikega zaslona na dotik in še česa, prevoženih pa 42.000 kilometrov. Očitno težkih, ker je imel že kup prask, na srečo nič hujšega, se je pa izkazalo, da je odličen tudi po tem, ko si ga izmenja toliko voznikov, saj duster že v osnovi velja za eno bolj robustnih vozil. Ampak pazite to, v Turčiji stane takšen s slabo opremo skoraj 25 jurjev, pri nas pa z boljšo opremo dobrih 17! Ne vem, kje so Turki nabili dodatnih 8 jurjev, verjetno si še Erdogan kaj vzame.

Pogon je bil samo spredaj, motor 1,5-litrski turbodizelski, ki nam je po 500 kilometrih povprečno porabil 6 litrov na sto kilometrov. Nam pa seveda ni bilo jasno, kako smo lahko po omenjeni razdalji natočili kar 40 litrov goriva, očitno ni bil povsem poln ob prevzemu, čeprav je merilnik kazal, da je. Mimogrede, ko smo ga napolnili in se peljali naprej, se merilnik ni premaknil niti malo skoraj 500 kilometrov, najbolj natančen pač ni. Več o dusterju si lahko preberete še v testu, ker je bil v teh dneh ravno pri nas, ampak takšen s štirikolesnim pogonom.

Za začetek nas je presenetilo, da so ceste neverjetno sodobne in urejene, prometa pa izjemno malo, če niste v Istanbulu in okolici. Je že res, da je Carigrad, kot Istanbulu tudi rečemo pri nas, izjemno slabo prometno urejen in na mestnih ulicah večino časa vlada kaos, ampak mi se mesta sploh nismo dotaknili, temveč takoj odpeljali preko Bosporja v azijski del Turčije. Ta 80-milijonska država namreč leži na dveh celinah in Istanbul je največje mesto na svetu, ki leži na dveh celinah. In naša pot se je začela na sodobni šestpasovnici …

Pet ur smo rabili do Ankare, ki je glavno mesto Turčije in ima 4,6 milijona prebivalcev. Matej je našel lep hotel zraven starega mesta na hribčku sredi mesta, kjer stojijo ruševine krasnega gradu, ki je bil baje zgrajen pred Kristusom. Smo šli en krogec in kupili spominke, potem pa odprašili naprej, ker so nas bolj zanimale stvari, kot je Kapadokija!

Pred tremi do štirimi milijoni let so na tem delu Turčije vneto bruhali vulkani in nastala je 500 kilometrov dolga skalnata planota, ki je čisto vsa na višini nad 1.000 metrov. Kapadokija pomeni dežela krasnih konjev, od leta ‘85 je pod Unescom, nora pa je zaradi vsega: skal, lukenj ter gmot in jam, v katerih imajo velikokrat celo koncerte. V samih jamah je preko 600 cerkva s freskami, ker so bili včasih tukaj tudi kristjani. Če je vaš dopustniški namen le poležavanje na plažah juga Turčije, se do sem najbrž ne boste peljali, za tiste, ki obožujete naravo in zgodovino, pa je tole pravi raj. Brez težav ste tukaj lahko več dni in se za več ur izgubljate med osupljivimi naravnimi znamenitostmi. Mi smo celo spali v skali. Ko smo prišli v naš skalnat hotel v mestecu Göreme, se je ravno temnilo in je bilo vse skupaj videti še bolj impresivno.

Naše tovrstne poti so navadno zelo reportažno obarvane, kar pomeni tudi, da se precej hitro gibljemo naokoli, saj je to edini način, da v nekaj dnevih odkrijemo čim več. V petih dneh smo tokrat prevozili več kot 2.000 kilometrov in vam lahko iz prve roke (zadnjice) povem, da je bil Daciin 'prašnik' prijeten. Štirje smo se znotraj počutili dobro, našo prtljago je pogoltnil brez težav in na cestah je bil dovolj udoben. Edino prepoznava znakov mu je manjkala, čeprav verjetno ne bi pomagala, ker skoraj nikjer ne vidiš znakov in potem na dvopasovnicah ne veš, če je omejitev 50, 90 ali pa avtocestnih 120.

Na naših poteh tudi ni vsako spanje hotel s petimi zvezdicami. V Konyi je bilo kar pod nivojem, je bilo pa poceni, manj kot 50 evrov soba za 4 in vsak je imel svojo posteljo! Parkirišče pa seveda kar na ulici, brezplačno. So nam ga ’zrihtali’ s kriljenjem. Mimogrede, v nekem trenutku smo bili na poti do Konye le kakšnih 300 kilometrov od Sirije in nas je mikalo, da bi šli pogledat še toliko proti jugu, pa smo si potem vseeno premislili. Najbrž je tako bolje, sicer bi bila Matejeva žena besna.

Turki imajo ogromno novih cest, malo prometa izven mest, policaji so večinoma makete, zato je potovati prijetno. Sploh, ko vidiš hude vulkane, kot je Hasandagi, ki je tam bruhal nekih 7 milijonov let nazaj, kot nam je povedal vodič v podzemnem mestu. In narava nenehno preseneča, nekaj časa smo bili v Mongoliji, potem Kanadi, v skoraj puščavskem okolju, spremembe so nore. Aja, podzemno mesto …

Smo še razmišljali, če bi sploh najeli vodiča in mu dali 100 turških lir za vodenje, to je nekih 15 evrov, pa je bilo na koncu tako dobro, da kar nismo hoteli iti naprej. Nora zadeva, začeli so ga gradit pet tisoč let nazaj in uporabljali za skrivanje, leta nazaj pa za shranjevanje ozimnice in vina, jasno. Če ga boste obiskali prvič, toplo priporočam vodiča, ker vam sicer ne bo jasno, kaj sploh gledate, on pa vam bo v slabi uri razkazal vse pomembne sobane in razložil, kako so živeli, se branili, od kod jim voda in zrak ter kako so ven odnašali svoje izločke.

Za konec pa Pamukkale, ta naravni fenomen najbrž poznate vsaj s kakšne razglednice, če slučajno še niste bili tam. Beseda Pamukkale v prevodu pomeni bombažni grad, ker je nekaj sto metrov široka brežina tako lepo bela. Noro, česa takšnega še nisem videl. Legenda pravi, da je to strjen bombaž, ki so ga tam pustili velikani, da se posuši. Včasih so se lahko tja peljali kar z avti in motorji, ko so ga sprejeli pod Unescovo zaščito, so pa morali odstraniti cesto in celo hotele, da bo ostalo še za naše potomce. Z apnencem zelo bogata vroča voda teče po skalah in pušča lepo sled, ki se potem nalaga in nastalo je to, kar vidite na posnetkih. V bazenčkih se obiskovalci kar kopajo in atrakcija je očitno obiskana celo leto, ker smo bili tam v najmanj turističnem mesecu, pa je bilo turistov vseeno veliko. Poleti se najbrž kar trejo.

Turčijo smo v resnici zelo slabo poznali, samo Matej je bil nekajkrat na kratko tam, zato smo v bistvu startali z zelo majhnimi pričakovanji, domov pa odleteli z neverjetnimi vtisi. Točno takšno potovanje naj bo na vašem seznamu obveznih, če še niste bili tam, ker tudi cenovno ne boli preveč. Za prenočišča za 4 osebe smo plačali med 50 do 120 evrov, najem avta za pet dni slabih 200 evrov, hrana je ugodna in večinoma zelo dobra, povratna letalska karta je nekje od 200 do 400 evrov, odvisno od zasedenosti … priporočam le, da si vzamete vsaj še 2 dni več kot mi, da boste tudi živčke odpeljali na pašo, ne le svojih oči.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 31. 3. 2020
Marec 2020
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
24252627282901
02030405  mednarodna premiera - mini cooper SE
060708
0910  domača premiera - hyundai i10
11  domača premiera - mercedes-benz GLB
12  domača premiera - ssangyong korando
13  domača premiera - mitsubishi space star
1415
161718  domača premiera - ford puma
19  mednarodna premiera - škoda octavia
202122
23  mednarodna premiera - ford kuga
242526272829
30  mednarodna premiera - seat leon
310102030405

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
škoda octavia 264
renault clio 245
volkswagen tiguan 198
hyundai tucson 129
dacia sandero 127

Podatki veljajo za februar 2020

Letos je bilo v SLO prodanih 11.765 novih avtov!

Anketa
Kakšen pogonski sklop bo imel tvoj novi avto?
970električni 969priključnohibridni 968hibridni 967blagohibridni 966bencinski 965dizelski


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Zavarovalnica Triglav Bi danes še opravili vozniški izpit? pred 2 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Stanje prometne varnosti pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Nadzor nad področji prometne varnosti pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kdo vozi nocoj? Vi ali alkohol? pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa V zimo trezno in z opremo ustrezno pred 4 meseci  | 
Regia Group Dolg zmanjšali za 100 milijonov evrov pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Vozi desno, prehitevaj levo! pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Akcija strokovnega nadzora v šolah ... pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 8 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 8 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 8 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 9 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 9 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 9 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 9 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 10 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 10 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 10 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 10 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 10 meseci  |