Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Vožnja v mestu

Hyundai kona electric

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
V pomladni seriji prispevkov z električno kono smo obdelali različne relacijske vožnje, da razbijemo vsaj ta mit, ker je večino še vedno strah samo tega, da ima takšen avto premajhen doseg.
Vožnja v mestu
Foto: Gašper Miš
16. 6. 2019 ob 19:00
Komentarjev: 1
Hyundai kona electric 05: Vožnja v mestu
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Za konec pa nam je ostalo še mesto. Vreme je bilo bolj slabo, temperatura zunaj 14 stopinj, baterija polna in doseg na potovalnem računalniku 356 kilometrov. Iz prejšnjih prispevkov pa zdaj že dobro vemo, da je ta še kako odvisen od vožnje in je lahko v praksi manjši ali celo večji.

8 ur časa sem imel, da sem karseda izpraznil 445 kilogramov težko litij-ionsko baterijo v dnu kone electric. Ampak veljale so samo mestne ulice, kjer hitrost nikjer ne preseže 70 kilometrov na uro, večinoma pa je omejitev 50 ali celo manj. Veliko je speljevanj in ustavljanj in v tem primeru običajni avtomobili z motorji z notranjim izgorevanjem pogorijo na celi črti. Saj veste, vedno rečemo, da je na relaciji poraba recimo 5 litrov, na avtocesti 6, v mestu pa 8. Torej veliko. Kaj pa se zgodi pri električnem avtu?

Večino upravičeno skrbi tudi, kako bodo polnili svoj električni avto. Kdor ne živi v hiši, bo to že problem, dokler se stanovalci v blokih ne bodo skupaj dogovorili in šli v investicije za polnilnice. Pri novih blokih sicer tudi takšne stvari že upoštevajo, ne pa povsod. Je pa zanimiv podatek, da smo Slovenci drugi v Evropski uniji po odstotku enostanovanjskih hiš, pred nami so samo Hrvati, kar pomeni, da bi moralo pri nas biti praktično zanemarljivo malo težav s tem, kje bomo polnili svoj električni avto.

Veste, da je promet po onesnaževanju v Evropi šele na drugem mestu? Podatek je samo za emisije CO2, ki so v resnici samo način za obdavčevanje, ne pa realni onesnaževalec, ampak pustimo to. Na prvem mestu je energetika, takoj za prometom pa industrija. Torej se lahko proizvajalci avtov še tako trudijo in delajo čiste avte, pa bo to še vedno samo četrtina vseh emisij! Bi rekli, da to ni pa nič, ampak treba je postopoma spreminjati celoto, pa bodo rezultati nekoč pozitivni.

Prednost, na katero malokdo pomisli pri takšnem avtu, je predvsem enostavnost vožnje. Tišina je že eno, ampak to, s kakšno lahkoto se premika, je tisto, kar čisto vsakega navduši. Speljevanja so zelo hitra, ker se avto odlepi z mesta v trenutku, ko spustite zavoro. In ko pospešuje, to počne tako zvezno in z lahkoto, da se bodo klasični avti, kjer motor ropota in menjalnik vmes prestavlja, zdeli kot iz srednjega veka. V električni koni je samo ena prestava in vleče do končne hitrosti 167 kilometrov na uro, do 100 pa pospeši v 7,6 sekunde.

Namen teh prispevkov seveda ni, da hvalimo električne avte, kot da zdaj je pa to edino, kar lahko obstaja. Daleč od tega, bo še kar nekaj nafte zgorelo, preden se bomo vsi vozili s takšnimi avti. Je pa takšna kona super izgovor, da vam pokažemo, kako lahko brez skrbi vozite tudi na elektriko.

In končni rezultat? Po približno osmih urah neprestane vožnje sem naredil po našem največjem mestu 179,1 kilometra, v povprečju porabil 11,5 kWh na 100 kilometrov, kar je recimo nekje 2,5 evra na 100 kilometrov po povprečni enotni tarifi, in s takšnim načinom vožnje bi lahko po koncu svoje vožnje prevozil še 248 kilometrov, torej s polno baterijo po mestu 430.

Ampak, kaj sem zares ugotovil? Da bi moral avto polniti samo vsakih 14 dni, če bi povprečno na dan prevozil 30 kilometrov. In koliko jih povprečen Slovenec? 30!

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
1
U2NyZWVuc2hvdF8yMDE5MDQxMy0yMjE3MzNfSW5zdGFncmFtLmpwZzE1NTYxODEyODA=.jpg
automobilistt pravi:
To ni ekskluzivno
(pred 1 meseci )
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 21. 7. 2019
Julij 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
01020304050607
0809  domača premiera - mercedes-benz A limuzina, GLC in GLC kupe
10  mednarodna premiera - BMW 1
11121314
15161718192021
22232425262728
29303101020304

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault captur 582
renault clio 504
dacia sandero 362
škoda octavia 251
renault megane 222

Podatki veljajo za junij 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 41.122 novih avtov!

Anketa
Ali uporabljaš mobilni telefon med vožnjo?
951samo za klice 950ja, pišem tudi sporočila 949samo prostoročno 947nikoli, vedno ustavim


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: drec
Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 2 dnevi  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 3 dnevi  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 4 dnevi  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 3 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 1 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 1 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 1 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 1 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 2 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 2 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 2 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 2 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 2 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 2 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 2 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Turneja mobilnosti po Sloveniji pred 2 meseci  | 
Citroën Prodajna mreža v znamenju stoletnice pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Odgovorno obnašanje na cestah pred 2 meseci  |