Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Dva hočeta biti Bond, uspe pa nobenemu

Aston martin DB9 GT volante & aston martin vanquish

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Priprave na test aston martinov niso bile dolge. Vsak je oblekel svojo najlepšo majico, se malo pozanimal o zgodovini modelov, o katerih že itak vemo skoraj vse, in pazil na to, kaj je pojedel za zajtrk.
Dva hočeta biti Bond, uspe pa nobenemu
Foto: Miha Kokalj
30. 11. 2015 ob 19:00
Komentarjev: 0
Aston martin DB9 GT volante & aston martin vanquish
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Vožnjo s takšnim avtomobilom bi bilo namreč škoda zamenjati s sedenjem na stranišču, zato so bili na meniju samo najbolj fini kosmiči in polnomasten jogurt, črn kruh in izbrani siri. V ekipi ni nihče laktozno intoleranten, zato so bili postanki zelo redki, Anže pa se je s svojo frizuro zgoraj brez prvi posadil v prekrasen DB9 GT volante, torej tudi zgoraj brez.

Da je najboljši do danes, zagotavljajo pri Aston Martinu, trditev so podkrepili z novimi odbijači, lučkami in ostalimi elementi, verjetno pa vas zanima predvsem, kaj je pod dooolgim pokrovom motorja. Dvanajstvaljnik ima zdaj 400 kilovatov, torej rezgeta 540 'konjev', in predvsem neverjetno prijetno grgra že od samega vžiga naprej. Dejansko se ti ob zvoku dvignejo vse kocine, če se vam slučajno že prej ne, ko izveste, da stane vsaj dvesto jurjev. Tudi brez las lahko hitro ostanete, če boste pogosto preverjali, če gre s streho dol res 297 kilometrov na uro. A res niso mogli stisniti še tistih treh, da bi bila lepa okrogla številka 300? Se pa z mesta še kako konkretno izstreli. V štirih sekundah in pol do 100!

Nedolgo nazaj je Anže vozil modela vantage, V8 in V12, največja razlika tukaj pa se mu je zdela občutno opaznejša eleganca. Avto je seveda malo večji, ampak ne toliko, da bi bil veliko bolj okoren. Je pa bolj umirjen v smislu manj agresivnega menjalnika, tudi sedeži so manj športni in les na armaturki pravi, da je tole res avtomobil za potešitev potreb razvajenih. Ni čudno, da ga je vozil James Bond, še Anže se je počutil nadvse bondovsko v njem.

Pa sem ga hitro popravil ob svojem vanquishu, ki se mi je pač vedno zdel najbolj pravi za Bonda. Pravi moški nakit, ki je seveda še kako všeč tudi ženskam. Zraven se mu je super dobro podala ura omega seamaster, ki recimo da vsakemu vedeti, da ni kar ena, vseeno pa tega ne oglašuje z vsem, kar lahko pokaže. Ravno zato se mi je zdela odlična vzporednica z vanquishem. Pač, tako je hud, da stalno obrača glave, ampak je vseeno ravno toliko manj nastopaški od DB9 GT volante, da se mene ni preveč dobro videlo v njem. Pa k sreči je tudi dovolj hiter, da samo švigneš mimo firbcev, kjer pač lahko. V mestih ti je pa kar hitro nerodno. Sploh, ker vsi mislijo, kakšen mafijec si, potem pa, tako kot jaz, ješ pico v Nemčiji za 8 evrov pa se ti zdi celo malo draga.

Dvomim, da je še kateri avto tako skladen, ko stoji pri miru. Kot James Bond v izrezanem suknjiču. Aston martin vanquish je eden od teh avtov, ko si lahko prineseš stol, odpreš pivo in ga samo gledaš. To je tista prava eleganca z mero agresivnosti, ki preveva vse moderne astone. In vanquish je pravi zastavonoša. Sicer je očitno, da temelji na modelu DB9, ampak detajli naredijo ta model res poseben in nepozaben. Še ponoči se mi je prikazovala njegova podoba, ko sem zaprl oči, ampak verjetno je bilo samo z mano kaj narobe.

Še Bonda je takrat spet prepričal v filmu Die Another Day, da mu je dala tudi Halle Berry.

Čeprav Ford, ko je bil od poznih 80-ih lastnik Aston Martina, z njim ni imel posebnega uspeha, je vseeno kriv za nastanek takšnega modela. Po eni strani zato, ker je bil prvi vantage V8 tako močan, da so se ga vsi bali in je bil zato neuspešen, po drugi pa zato, ker je bil prvi vanquish leta 2001 z dvanajstvaljnim motorjem tako lep, da mu mnogi pravijo najlepši avto vseh časov. Še Bonda je takrat spet prepričal v filmu Die Another Day, da mu je dala tudi Halle Berry.

Seveda je sledil pomemben test, da sem Anžeta prepričal, koliko tovarna laže. Pomagal je ’launch control’ in do sto se je res izstrelil v 3,8 sekunde. Končna brzina bi tudi morala držati, 324 kilometrov na uro, ki jih žal nisem mogel preizkusiti na cestah nemškega podeželja, je bilo pa jasno, za kako konkreten stroj gre. Je pa lahko ob vsem dretju motorja in izpuha tudi izredno miren. Če sem plin pritiskal dovolj nežno, se ga skoraj ni slišalo, samo prijetno je brnel in se nasploh obnašal uglajeno. Celo blaženje ni tako trdo, kot sem pričakoval, seveda pa ga lahko nastavite z gumbom, če si zaželite malo divjega.

Vanquish je v samem vrhu ponudbe pri Astonu, če ne štejemo maloserijskih izjem, kot sta one-77, ki jih je ... ja, 77, ali pa necestni vulcan, ki jih bo samo 24. Novi vanquish je na svet prišel ob njihovi stoletni prelomnici, leta 2013. In vedeli so, da mora biti njihov novi zastavonoša nekaj posebnega. Prvi je bil iz aluminija, ta pa je zdaj iz karbona. Vsaj zgoraj, no, ker vseeno tehta 1.739 kilogramov. Ja, dvanajst valjev ni lahkih. Ampak teh dvanajst valjev, ja! Oddajajo zvok, ki bo utišal tudi tečno babo na vaši desni, pardon, za trenutek prekinil resen pogovor: od civiliziranega baritona pri 1.200 vrtljajih, preko zamolklega tuljenja pri 3.000, do huronskega dretja nad 6 tisoč. Zvok je tisti, ki zasenči vse drugo, vso eleganco, vso kompozicijo in s tem ni nič narobe ... prav nič!

Najbolj nabrit Astonov serijski motor V12 ima šest litrov, proizvede 424 kilovatov oz. debeeelih 576 'konjev'. Ampak vsa ta moč bi bila pri vanquishu brez veze, če ne bi imel 85 odstotkov mase znotraj medosne razdalje, kar pomeni, da se ga da dejansko voditi kot lepo vzgojenega konja. Lepa številka. Pa še dve imam za vas: 51 proti 49. Z vanquishem so dosegli praktično popolno razmerje med maso spredaj in zadaj.

Do takšnega avta moraš čutiti spoštovanje. Lahko pa imaš seveda tudi kakšno zamero. Mene je recimo motilo, da je kljub, hja, dokaj visoki ceni, tamle spredaj pod armaturko nekaj škripalo na slabih cestah. Notranjost bi bila lahko malo bolj domiselna, sploh pa bi lahko imel lepši volan. Ne vem, če sem že kje videl grši obroč, kar poglejte, kakšne oblike je. Ampak to še ne pomeni, da ni OK, prav dobro se ga drži in vrti. Ko so roke na njem, izgleda bolje. Pa navigacija z grafiko kot kakšnih 10 let nazaj pri tistih malih garminih, čeprav to bodo zdaj popravili, že Anžetov DB9 GT od prej ima nov sistem. Res bi bilo fino, če bi vam lahko pokazal še, kako prijeten vonj se širi v avtu. Tudi po koncu testa so mi vse obleke dišale po ekskluzivnem usnju, tako da prestižni vonj vanquisha nesete s sabo, ko greste iz njega.

Vsa dolga in mukotrpna testiranja se odražajo v enem res nepozabnem avtu. Vanquish je eden tistih, ki se zasidra v spomin. Eden tistih, s katerim se lahko normalno peljete v trgovino in na stezo, ker ima različne programe vožnje. Problem je le, da boste z njim preveč opazni, ker je pač, opazen. Ja, pozornost pritegne kot katera od golih Bondovih deklet. Recimo, naga Halle Berry. Ne, Olga Kurylenko, ki se dere na ves glas!

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki aston martin DB9 GT volante
vrsta motorja bencinski, V12
prostornina v ccm 5935
moč v kW (KM) pri vrt./min 402 (547)
največji navor v Nm pri vrt./min 620 pri 5.500
največja hitrost v km/h 297
pospešek 0-100 km/h v s 4,5
poraba na testu v l/100 km 16
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 206.000
tehnični podatki aston martin vanquish
vrsta motorja bencinski, V12
prostornina v ccm 5935
moč v kW (KM) pri vrt./min 424 (576)
največji navor v Nm pri vrt./min 630 pri 5.500
največja hitrost v km/h 324
pospešek 0-100 km/h v s 3,8
poraba na testu v l/100 km 16
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 290.000

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 23. 9. 2019
September 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
26272829303101
0203  domača premiera - renault clio
04  mednarodna premiera - mazda CX-30
05060708
09  mednarodna premiera - ford focus ST in ford ranger raptor
101112  domača premiera - mitsubishi L200
131415
1617  domača premiera - toyota DriveMe
181920  domača premiera - mazda CX-30
2122
23242526  domača premiera - hyundai ioniq
272829
30010203040506

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
dacia sandero 178
renault clio 155
renault megane 142
volkswagen tiguan 139
škoda octavia 135

Podatki veljajo za julij 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 47.080 novih avtov!

Anketa
Kako se odločiš za nov avto?
957Ati kupi. 956An ban, pet podgan. 955Pogledam novosti na salonu. 954Kupim boljšega od soseda. 953Kdo še danes vozi avto? 952Vedno kupim isto znamko.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: Marko Strupi
Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 2 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 2 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 3 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 3 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 4 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 4 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 4 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 4 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 4 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 4 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 4 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 4 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 4 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Turneja mobilnosti po Sloveniji pred 4 meseci  | 
Citroën Prodajna mreža v znamenju stoletnice pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Odgovorno obnašanje na cestah pred 4 meseci  |