Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Samo lebdenje je lepše

Audi A8 L 50 TDI quattro tiptronic & MAG-LEV audio

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Veste, kaj je najpomembnejša stvar, če želite, da se avto res dobro pelje in da je hkrati udoben? Masa. Lahko rečete tudi teža po domače, čeprav to ni čisto isto, pomembno je, da je avto čim lažji.
Samo lebdenje je lepše
Foto: Jure Cehner
11. 11. 2018 ob 18:00
Komentarjev: 0
Audi A8 L 50 TDI quattro tiptronic & MAG-LEV audio
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

To prinese cel kup prednosti: nevzmetene mase so lahko manjše, vožnja je bolj udobna, kolesa manj slišite in čutite, v ovinkih pa avto premetavate, kot bi vozili kakšen gokart. Ja, zato se gokart tako dobro pelje! Ker je lahek. In ker je seveda pri tleh. Kaj pa takšna ogromna limuzina, kot je audi A8?

Vsi ga poznamo kot aluminijasto čudo. Ko so ga leta 1994 predstavili kot prvi v celoti aluminijast avto in platformo poimenovali Audi Space Frame, je v avtomobilizmu završalo. Kako jim je to uspelo? Koliko bo to stalo? Kdo bo to popravljal?

Očitno je šlo dobro skozi, zadeva je delovala in pred nami je že četrta generacija! Ampak tokrat so šli še dlje, ni bila več pomembna samo masa temveč čimbolj čvrsta karoserija, zato so poleg aluminija (le še 58 odstotkov) uporabili še magnezij, z ogljikovimi vlakni ojačano plastiko in celo jeklo! Premišljena uporaba materialov je ustvarila eno najmočnejših kletk na trgu. Sploh je zanimivo, kako so posamezne materiale povezali med sabo, saj se ne da vsega zvariti (pa že tukaj so uporabili pet različnih postopkov), ampak so jih celo zlepili, privijačili, zaskočili … skratka, v teoriji mora biti to limuzina z izjemnimi lastnostmi na cesti.

Ravno zaradi vseh zanimivih materialov in tehnologije sem iskal lokacijo, kjer bi se A8 počutil ’domače’, in jo našel v Metalu Ravne. Jekla, ki ga kujejo tam, sicer ne uporabljajo za gradnjo avtomobilske karoserije, ga pa za kakšne druge komponente. In njihova stiskalnica ima kar 45 MN, baje so samo tri tako zmogljive v Evropi. Še bolj impresivna je temperatura žarečega ingota, ko odprejo ogromne peči, saj ima kar 1.180 stopinj! To je toliko kot lava, ko jo izbruhne vulkan. Stali smo 50 metrov stran od peči pa nam je bilo vroče. K sreči ima audi zelo učinkovito klimo in sem jo hitro popihal na drug konec Slovenije.

S trdo karoserijo in zračnim vzmetenjem je Nemcem uspelo narediti avto, ki je dolg 5 metrov 30, pa se pelje kot po tirih in udobno hkrati. Pomembno je tudi zračno vzmetenje, ki krasno pobira neravnine, idealno za razvajene riti, ki bodo sedele v tem avtu. In v kratkem bodo predstavili še bolj napredno podvozje, ki bo s kamerami spredaj nadzorovalo podlago in sproti prilagajalo blaženje glede na luknje na cesti. In kaj bo naslednji korak, lebdenje?

V iskanju izjemnih tehnoloških dosežkov v naši deželi in povezave z lebdenjem sem tako naletel na podjetje z zelo pomenljivim imenom – MAG-LEV Audio. Doslej sem imel edino srečanje s tehnologijo magnetne levitacije v Shanghaiju, ko sem se peljal z njihovim superhitrim vlakom, da bi jo uporabljali v avdiofilski industriji, sem pa videl prvič.

Davorin Furlan, direktor podjetja, je s svojimi sodelavci ponudil trgu nekaj, česar še nismo imeli. Sicer ne gre za strogo avdiofilski gramofon, čeprav je s ceno 2.500 EUR že na meji tistega, kar si lahko privošči običajen ljubitelj dobre glasbe. Ampak svetovni trg je velik in navdušencev nad tako izjemnim izdelkom veliko, zato jim ni težko odšteti denarja za model ML1, ki je v primerjavi z avdiofilskimi gramofoni še poceni. Naslednji modeli bodo še dražji, lebdeči krožnik pa prav vsakemu že zdaj odpre usta. Malo sva filozofirala, če bi lahko to tehnologijo uporabili še v avtu, pa sva se strinjala, da gotovo, le dovolj energije bo potrebno imeti pri sebi.

Nore stvari znamo narediti Slovenci. Tudi komponente za avte, marsikdo se ne zaveda, da je večina našega izvoza takšnih in drugačnih delov za avtomobile, kar je seveda še en dokaz več, kako avtomobilističen narod smo. In tudi, kako napreden. Mogoče pa bomo mi prvi razvili lebdeče avte, kdo ve.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 30. 3. 2020
Marec 2020
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
24252627282901
02030405  mednarodna premiera - mini cooper SE
060708
0910  domača premiera - hyundai i10
11  domača premiera - mercedes-benz GLB
12  domača premiera - ssangyong korando
13  domača premiera - mitsubishi space star
1415
161718  domača premiera - ford puma
19  mednarodna premiera - škoda octavia
202122
23  mednarodna premiera - ford kuga
242526272829
30  mednarodna premiera - seat leon
310102030405

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
škoda octavia 264
renault clio 245
volkswagen tiguan 198
hyundai tucson 129
dacia sandero 127

Podatki veljajo za februar 2020

Letos je bilo v SLO prodanih 11.765 novih avtov!

Anketa
Kakšen pogonski sklop bo imel tvoj novi avto?
970električni 969priključnohibridni 968hibridni 967blagohibridni 966bencinski 965dizelski


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Zavarovalnica Triglav Bi danes še opravili vozniški izpit? pred 2 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Stanje prometne varnosti pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Nadzor nad področji prometne varnosti pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kdo vozi nocoj? Vi ali alkohol? pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa V zimo trezno in z opremo ustrezno pred 4 meseci  | 
Regia Group Dolg zmanjšali za 100 milijonov evrov pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Vozi desno, prehitevaj levo! pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Akcija strokovnega nadzora v šolah ... pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 8 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 8 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 8 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 9 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 9 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 9 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 9 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 10 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 10 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 10 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 10 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 10 meseci  |