Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Tako ga proizvajajo v stekleni tovarni

Volkswagen e-golf

Avtor prispevka: Iztok Krajnc
Ste se že kdaj vprašali, kako poteka proizvodnja električnih avtomobilov? Mi smo se, saj smo celotno sezono spremljali elektromobilnost doma, zato smo se odpeljali do Dresdna, kjer tudi sestavljajo volkswagen e-golf.
Tako ga proizvajajo v stekleni tovarni
Foto: Matej Mihinjač
6. 6. 2018 ob 10:00
Komentarjev: 0
Volkswagen transparent factory - volkswagen e-golf
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Po 800 kilometrih smo prispeli do znamenite steklene tovarne, ki so jo v centru 800 let starega baročnega mesta odprli že leta 2002 za potrebe proizvodnje najbolj prestižnega volkswagna takrat, modela phaeton. Tovarna je bila že od postavitve nekaj posebnega, saj je imela kar 27.000 m2 steklenih površin v treh etažah, kar se do danes ni spremenilo. In to je bil tudi eden od razlogov, poleg ogleda proizvodnje električnega volkswagna e-golf, da smo se z velikim zanimanjem odpravili v notranjost, kjer je ogromno stekla.

Stekla je veliko z razlogom, saj omogoča vsem obiskovalcem, da si lahko kadarkoli ogledajo sestavljanje električnih avtomobilov. Ker e-golf delavci sestavljajo vsak dan od 6. do 22. ure v dveh izmenah, si lahko obiskovalci od ponedeljka do sobote proizvodnjo ogledajo med 9. in 19. uro, ob četrtkih celo med 9. in 21., v nedeljo pa ima center za obiskovalce vrata odprta med 10. in 18. uro, če se boste kdaj odpravili še sami na ogled. Sama proizvodnja je zelo čista, saj nikjer ni nobene nesnage, tudi vonja po lepilu ali laku ne, saj v tovarno, bolje rečeno sestavljalnico, prejmejo že pobarvane in polakirane karoserije, ki jih pripeljejo s tovornjaki. V navezi z nemškimi železnicami pa pripeljejo ostale komponente na posebnih tramvajih CarGoTrams, ki so modre barve, da prebivalci in obiskovalci točno vedo, kdaj se v tovarno prevažajo deli za avtomobile.

Ker je proizvodni trak popolnoma avtomatiziran, roboti najprej pripeljejo karoserije v prvo etažo, kjer v njih vgradijo notranjost in vse oblazinjenje, med posamezno točko vgradnje pa se tekoči trak iz kanadskega javorja premika točno 12 minut. Nato na drugi strani 55.000 m2 velike proizvodne hale sledi še poroka karoserije s podvozjem, kjer je že nameščena baterija, potem pa vgradijo še elektromotor. V spodnji etaži nato vgradijo še sedeže in ostale manjkajoče komponente, nakar sledita prva in zadnja kontrola vozila. Vsak delavec mora biti tudi posebej izobražen, da zna ravnati po predpisih, ki veljajo za tehnologije z visoko napetostjo, pozorni pa morajo biti predvsem na specifike, ki so edinstvene pri električnih avtomobilih. Ker imajo klasični prikaz stanja goriva, mora stanje napolnjenosti baterijskega sklopa imeti tudi električni avto, zato morajo vedno preveriti, pod kakšno napetostjo je baterija in če je prikaz pravilen, da lahko potem avtomobil normalno potuje naprej po logistični verigi.

Posebnost tovarne je še 60.000 posebnih magnetov, ki se skrivajo pod lesenimi tlemi, na podlagi katerih se orientirajo roboti, ki do posameznih postaj prinašajo komponente za vgradnjo. Za celoten proces proizvodnje, od prevzema karoserije do zaključne kontrole, potrebujejo delavci približno dva dneva, dnevno pa trenutno proizvedejo 72 volkswagnov e-golf. Poleg tega so pri Volkswagnu zelo ponosni, da v Dresdnu e-golf od 1. januarja 2018 proizvajajo povsem brez CO2, torej, da je proizvodnja ogljikonevtralna. Vso energijo, ki jo porabijo pri proizvodnji, pridobijo iz vodnih virov, zato so avtomobili okolju prijazno sestavljeni.

Trenutno v Dresdnu sicer proizvajajo samo e-golf, od leta 2020 pa bodo verjetno še kakšen drug električni volkswagen, vendar končna odločitev zaenkrat še ni znana. Predpostavljajo, da bo v prihodnosti vse več električnih avtomobilov, leta 2025 pa predvidevajo, da bodo letno prodali od 20 do 30 odstotkov električnih avtomobilov, saj se bo velika električna revolucija zgodila leta 2020, ki bo kriva tudi za kar 80 elektrificiranih in 50 popolnoma električnih avtomobilov v skupini Volkswagen, ki jih bodo proizvajali v 15 tovarnah.

Sam ogled izza stekla je popolnoma brezplačen in pri Volkswagnu so veseli vsakega gosta, lansko leto jih je bilo kar 103.000. Vodeni ogledi po proizvodnji stanejo 7 evrov, so pa zato brezplačna testiranja električnih in priključno-hibridnih volkswagnov, ki jih lahko po Dresdnu vozite 30, 45 ali 60 minut.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 22. 8. 2019
Avgust 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
29303101020304
05060708091011
1213  domača premiera - Toyota mobilne rešitve
1415161718
19202122232425
26  mednarodna premiera - škoda kamiq
mednarodna premiera - porsche cayenne coupe
272829  mednarodna premiera - mitsubishi L200
303101

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 385
renault captur 202
škoda octavia 196
volkswagen golf 196
nissan qashqai 163

Podatki veljajo za julij 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 47.080 novih avtov!

Anketa
Ali uporabljaš mobilni telefon med vožnjo?
951samo za klice 950ja, pišem tudi sporočila 949samo prostoročno 947nikoli, vedno ustavim


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: lol1234
Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 1 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 1 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 2 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 2 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 2 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 2 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 3 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 3 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 3 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 3 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 3 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Turneja mobilnosti po Sloveniji pred 3 meseci  | 
Citroën Prodajna mreža v znamenju stoletnice pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Odgovorno obnašanje na cestah pred 3 meseci  |