Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Je elektrika že dovolj zrela?

Hyundai ioniq

Avtor prispevka: Jure Cehner
So hibridne in električne tehnologije v vozilih dovolj dorasle, da enkrat za vselej nadomestijo bencinske in dizelske hlape? To je odvisno od vas, zato smo iz šesterice gledalcev naredili testne voznike za en dan.
Je elektrika že dovolj zrela?
Foto: Gašper Miš, Anže Jereb
25. 5. 2017 ob 9:31
Komentarjev: 0
video dogodek hyundai ioniq
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Hočete ali nočete, danes smo priča dramatičnim spremembam. Po novem pišemo porabo v kilovatnih urah (po naše kvurah) na 100 kilometrov, za vsak prevožen kilometer pa računamo ceno elektrike in preverjamo, koliko kilometrov lahko prevozimo s polno baterijo, ne pa, koliko prevozimo s polnim rezervoarjem goriva. In vedno več nas bo takšnih, ki bomo za svojo mobilnost plačevali s položnicami za elektriko.

V bistvu smo kar veseli, da smo del te revolucije, saj bomo lahko kot dedki razlagali svojim vnukom, kako smo v času, ko so bili bencinski hlapi še nekaj običajnega, med prvimi na svetu kot pionirji vozili na elektriko. Pa je tehnologija že dovolj zrela in ljudje že dovolj pripravljeni za vsesplošno revolucijo in nadvlado električno gnanih vozil? Četudi bi marsikateri naftni lobij imel kaj za povedati proti temu, je končna sprememba paradigme v avtomobilskem svetu odvisna od vas – kupcev. Zato smo za mnenja vprašali, ja, vas. In vas obenem nasitili. Nekega sobotnega jutra smo tako medse povabili šest gledalcev oddaje Volan, jih posadili za volane hibridnih in električnega hyundaija ioniq, jim dali koordinate končne destinacije – restavracije Jezero v Velenju – in jih poslali na pot.

Hibridi se zdijo vmesna stopnja do pravih električnih avtomobilov, ker omogočajo normalno vožnjo, pri kateri se ustavite na bencinski črpalki in dotočite gorivo, v mestih pa varčujete, ker bencinskemu motorju pri speljevanju, ko se porablja največ goriva, pomaga električni. Ko zavirate, hibridnež energijo, ki bi sicer šla v nič, shranjuje v baterijo in jo nato preko elektromotorja sprosti, ko je potrebno. Docela električni ioniq seveda tudi shranjuje energijo na enak način, le da ste pri njem odvisni le od napolnjenosti baterije, saj je elektromotor tisti, ki igra vlogo glavnega agregata. Na našem avtocestnem križu že imamo hitre polnilnice, kjer lahko takšen ioniq v pol ure napolnite do 80 odstotkov, vseeno pa realni doseg omogoča nekje 200-kilometrsko vožnjo. Še kakšen kilometer več, če ste res pazljivi, zato pot do Velenja in nazaj za baterijo, katere kapaciteta znaša 28 kWh, ni bila nikakršna težava. Ponuja 88 kW oziroma 120 'konjev' moči, ki je vedno na voljo v trenutku, ko pritisnete stopalko, zato je izstrelitev z mesta precej bolj dramatična, četudi neprimerljivo tišja kot pri hibridnem modelu. Sumimo, da sta bila ta elementa našim testnim voznikom še najbolj všeč.

Hibridne različice poganja učinkovit 1,6-litrski motor z neposrednim vbrizgom bencina, atkinsonovim ciklom in močjo 77 kW, torej 105 'konjev'. Sliši se malo, ampak elektromotor premore še dodatnih 32 kW, torej 43 'konjev', in sistemsko moč tako dvigne na 104 kW (141 KM). Motorja moč prenašata na sprednji kolesi preko robotiziranega menjalnika z dvema sklopkama DCT. Vsi naši vozniki so se enoglasno strinjali, da kombinacija odlično deluje, in začeli preštevati svoje privarčevane evre.

Torej, pot nas je peljala od Ljubljane do Velenja. Namenoma smo izbrali regionalno cesto in nekaj avtoceste, da so naši testni vozniki občutili razlike v lastnih rokah. Denimo, s Trojan navzdol je bilo krasno videti, kako so ioniqi shranjevali energijo in indikatorji napolnjenosti baterij na merilnikih rasli.

Vozniki so uporabljali tudi Triglav Drajv, brezplačno aplikacijo, ki je namenjena vsem voznikom in za katero ste do zdaj nedvomno že slišali. Z njo si lahko tisti, ki zavarujejo svoj avto pri Triglavu, z lepo vožnjo prislužite 25-odstotni popust, ampak primarno je namenjena vsem, ki bi se radi naučili lepo voziti po predpisih in bili za to celo nagrajeni. Če bi radi o Drajvu izvedeli več, kliknite na to povezavo.

Da ne bo le Matej vedno gurman, je bila končna postaja velenjska restavracija Jezero, ki so jo le kakšen teden pred našim obiskom popolnoma prenovili. Tam smo torej uživali v specialitetah, ki jih je pripravil chef Peter Gorišek. Najprej nam je postregel s špargljevo kremno kapučino juho, nato z na žaru pečenim govejim rostbifom z mladim krompirjem in zelenjavo, za sladico pa še z domačim jabolčnim zavitkom oz. štrudlom z vanilijevo kremo.

Pa še avto so nam oprali, medtem ko smo jedli. No, ne zaposleni v restavraciji, temveč kratkotrajne plohe. Hibridni hyundai ioniq je na poti do Velenja porabil povprečno približno 4 litre, električni pa 11,7 kWh na 100 kilometrov, kar pomeni, da bi s takšno vožnjo brez težav prevozili tudi 220 kilometrov. Za pot nazaj je tako ostalo več kot dovolj 'soka'.

Prispevek kajpak ne bi bil popoln brez vložka naših testnih voznikov, ki so bili na sredini in na koncu poti temeljito izprašani. Še najbolj so bili presenečeni in obenem navdušeni nad dejstvom, da ta tehnologija ni nikakršen bavbav in se ioniq, tako hibridni kot električni, vozi praktično enako kot vsak drug avto. V kolikor ste le vešči samodejnega menjalnika, seveda. Druga stvar, ki je šesterico najbolj navdušila, je bila tišina v kabini; ta je seveda še najbolj očitna pri električni različici. So pa pri Hyundaiju poskrbeli, da bodo vsaj pešci slišali avto, če že vi za volanom ne, saj navzven proizvaja nežen, futuristično-električen zvok.

Naša šesterica je bila na koncu prepričana, da je tehnologija že nared za revolucijo. Mi pa pravimo, da mogoče za tisto malce počasnejše sorte, brez 're' spredaj. Hibridi so po njihovem mnenju absolutno zreli, da zamenjajo klasične pogonske sklope, pri električnih vozilih pa se tudi že doseg počasi veča do te mere, da pri hiši ne bodo več le sekundarni avti. Nismo še čisto tam, smo pa na zelo dobri poti.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 27. 6. 2019
Junij 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
27282930310102
03040506  domača premiera - ford mondeo hibrid karavan
07  domača premiera - toyota camry hybrid
0809
10  domača premiera - peugeot 508 SW
111213  domača premiera - citroën praznuje 100 let
14  domača premiera - digitalno doživetje z BMW
1516
17  domača premiera - Mercedes-Benz V
18  domača premiera - jaguar I-pace
1920  domača premiera - Varno v poletje z AVP
212223
24252627282930

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 476
škoda octavia 365
dacia sandero 330
fiat 500 315
volkswagen polo 281

Podatki veljajo za maj 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 34.155 novih avtov!

Anketa
Ali uporabljaš mobilni telefon med vožnjo?
951samo za klice 950ja, pišem tudi sporočila 949samo prostoročno 947nikoli, vedno ustavim


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: sila2504
Obvestila
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 18 urami  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 1 tedni  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 2 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 2 tedni  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 1 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 1 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 1 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 1 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 1 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 1 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 1 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 1 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 1 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Turneja mobilnosti po Sloveniji pred 1 meseci  | 
Citroën Prodajna mreža v znamenju stoletnice pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Odgovorno obnašanje na cestah pred 1 meseci  | 
Razstava umetnin Slovenca v Dubaju Preboj na zahtevnem arabskem trgu pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Uspešno zaključena prva terenska ... pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Manjša uporaba telefonov, boljša ... pred 3 meseci  |