Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Rokodelska obrt še ni rekla zadnje

Continental

Avtor prispevka: Jure Cehner
Je danes v času avtomatizirane industrije v svetu avtomobilskih pnevmatik sploh še kakšen rokodelec, prekaljeni starosta, ki v temnih podzemnih sobanah z rokami obdeluje gumo? Presenečeni boste!
Rokodelska obrt še ni rekla zadnje
Foto: Anže Jereb, Continental
5. 6. 2017 ob 13:00
Komentarjev: 0
video Continental - izrezovanje profilov pnevmatik
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Za podzemne sobane v Continentalovem štabu v nemškem Hannovru ne vemo, slišali pa smo za poseben del tovarne, kjer se gume ne skotalijo s proizvodnih trakov, temveč jo z mize sune mož z zelo mirno roko in nadpovprečnim čutom za estetiko. Pravijo mu specialist za izrezovanje profilov pnevmatik Continental.

 To seveda niso serijske pnevmatike, saj nikoli ne ugledajo dejanske rabe, služijo pa drugim, predvsem demonstrativnim namenom. Za tovrstne namene uporabljajo tudi drugačno gumo, zato nikar ne dobivajte idej, da si boste dali narediti štiri personalizirane pnevmatike z vašim imenom na profilu. No, če jim obljubite, da boste gumo namestili doma na steno, mogoče tudi lahko; tega podatka žal nismo mogli dobiti. Verjetno bi bila tudi dokaj draga ...

Posebne predstavitvene pnevmatike so torej tiste, ki so izdelane ročno. Zakaj jih enostavno ne izdelajo s pomočjo strojev kot ostale? Prvič, ker je tako hitreje, rokodelec namreč hitro konča pnevmatiko, nastavljanje parametrov stroja in vnašanje softverskih ukazov se samo za eno pnevmatiko pač ne izplača. Kot je vidno iz zgornjega posnetka, to ni lahko opravilo, prostora za napake praktično ni. Če se izrezovalec zmoti, je potrebno celoten postopek pričeti na novo. Ročne spretnosti z mirno roko so ključnega pomena. Celoten postopek tudi ni kratkotrajen, denimo, profil za zimsko pnevmatiko dela izrezovalec približno en teden.

Vsaka izmed serijskih pnevmatik pa ima tudi ročne začetke. Recimo, pnevmatika PremiumContact 6 je bila pred serijsko proizvodnjo, še v fazi razvoja, takisto izdelana ročno, saj se vsak kos pnevmatike in profila testira ločeno. Na takšen način nato z dodajanjem ali odvzemanjem vreznin pridejo do najbolj optimalnega dizajna za posamezen namen. Ko se glave enkrat zedinijo o najboljšem možnem profilu za določen namen, potem šele dejansko proizvodnjo prevzamejo roboti.

In kako dolgo se mora človek takšne obrti učiti, da lahko postane izrezovalec v kateri izmed večjih proizvodenj pnevmatik? Po besedah Martina Janerke, dežurnega specialista za izrezovanje pri Continentalu, bi človek z zelo omejenimi motoričnimi sposobnostmi, kot je naš Iztok, za osvojitev osnov izrezovanja potreboval kakšna dva meseca, za finese in končno suverenost pri delu pa tudi do tri leta.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 12. 12. 2019
December 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
25262728293001
020304  domača premiera - volkswagen ID.3
05060708
091011  domača premiera - peugeot 208
1213  domača premiera - land rover defender
1415
161718  domača premiera - renault ZOE
19  domača premiera - nissan juke
202122
23242526272829
30310102030405

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
volkswagen polo 173
fiat 500 172
volkswagen golf 166
renault clio 150
nissan qashqai 143

Podatki veljajo za november 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 68.714 novih avtov!

Anketa
Kako se odločiš za nov avto?
957Ati kupi. 956An ban, pet podgan. 955Pogledam novosti na salonu. 954Kupim boljšega od soseda. 953Kdo še danes vozi avto? 952Vedno kupim isto znamko.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: samson
Obvestila
Regia Group Dolg zmanjšali za 100 milijonov evrov pred 4 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Vozi desno, prehitevaj levo! pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Akcija strokovnega nadzora v šolah ... pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 4 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 4 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 5 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 6 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 6 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 6 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 6 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 6 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 6 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 6 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 6 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 6 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 6 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 6 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 6 meseci  |