{* *} {* *}
 Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Obisk prve Nissanove tovarne

Nissan Yokohama

Avtor prispevka: Anže Jereb
V Yokohami, le streljaj od Tokia, stoji ena od Nissanovih tovarn. Ne kar ena, ampak prva, tista, v kateri se je vse skupaj začelo. Zato je v sklopu tovarne še posebna soba z razstavljenimi pomembnejšimi pogonskimi agregati, v bližini pa še muzej vozil.
Obisk prve Nissanove tovarne
Foto: Anže Jereb
6. 12. 2013 ob 9:47
Komentarjev: 0
video mednarodna premiera nissan GT-R nismo
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Kaj dosti o tovarni nima smisla razlagati. Tovarna pač. Stroji brnijo, delavci hitijo in zdi se, da se delo nikoli ne ustavi. Lahko povem, da v tej tovarni vozil ne izdelujejo, izdelujejo pa vse vrste pogonskih strojev, od najmanjših štirivaljnikov, do največjih osemvaljnikov za znamko Infiniti. Tudi hibridne sklope izdelujejo, zmorejo pa reciklirati kar 95 odstotkov vseh surovin. Lahko povem še, da bolj čistega proizvodnega obrata še nisem videl, a me to ni tako presenetilo, ker so Japonci nasploh mahnjeni na čistočo. Je bila pa zbirka razstavljenih motorjev vsekakor fascinantna, še bolj pa tisto, kar je sledilo.

V sklopu tovarne je tudi poseben del, kjer sestavljajo motor za model GTR. Ker je slednji njihov paradni konj, so razmere in zahteve na povsem drugačnem nivoju. Vse skupaj se namreč dogaja v takoimenovani čisti sobi. Ta ima nekoliko višji tlak, zaradi česar prašni delci ne pridejo vanjo, vsi delavci so oblečeni v posebne obleke, ki preprečujejo nastajanje statične elektrike, vsi stroji pa so električno gnani in čim bolj čisti.

Še bolj zanimiv je postopek sestave motorja, pri katerem zahtevajo tolikošno natančnost, da je ne zmore noben stroj, zato neverjetno izurjeni delavci pomembnejše elemente sestavljajo ročno. Imenujejo jih 'takumi', v prevodu mojster, da postaneš to, pa je treba motorje sestavljati vsaj deset let. Če si resnično dober, te pošljejo na posebna mednarodna preverjanja in usposabljanja in šele potem lahko postaneš 'takumi'. Le štirje so v tej tovarni, ki so dovolj dobri za motor nissana GT-R.

Kako zelo vrhunski so, vam lahko pove dejstvo, da imajo 5-odstotni dovoljeni odmik od deklarirane moči motorja, a so vedno znotraj enega odstotka. Višino odmika ventilov nastavljajo ročno na nekaj mikronov natančno, glavo motorja pa privijejo na 3 Nm natančno. V bistvu jih je bilo zelo zanimivo opazovati, ko veš, da gledaš prave strokovnjake, ki so obenem zelo preprosti in skromni. Ob kopici zanimivih podatkov so povedali še, da nosilci motorja tako dobro blažijo premike, da se pokrov motorja ne trese niti takrat, ko se motor vrti s 5000 vrtljaji v minuti. Smo preverili in drži.

Obenem smo si ogledali še tovarno Nismo, kjer celo običajne modele (micra) spreminjajo v dirkalnike. Oziroma vsaj v hitrejše različice, nekatere pa dejansko v prave surove dirkalnike, kakršen je GT-R nismo, o katerem si nekaj več lahko preberete tukaj. Lahko povem le, da sem notri videl kup vozil, ki bi jih takoj imel doma, in celo testiranje neznanega motorja smo si na hitro lahko ogledali. Preden sta možaka s slušalkami postala nervozna, ker smo toliko slikali in snemali.

Po ogledu tovarne, nas je Nissan povabil še v center zgodovine, kot mu pravijo. V posebno garažo, kjer je razstavljenih do štiristo vozil, ki so jih večinoma prispevali kar nekdanji lastniki sami. Garaža je žal zaprta za javnost in smo imeli dejansko precejšnjo srečo, v bistvu celo privilegij, da smo si jo lahko ogledali. In smo imeli kaj videti...


V njej so namreč razstavljeni vsi zgodovinsko pomembni avtomobili. Recimo prvi avtomobil, ki ga je Nissan sploh izdelal, pa prvi avtomobil, ki so ga izdelali na Japonskem, a z ameriškimi sestavnimi deli. Meni se je zelo zanimiv zdel še električni avtomobil, star okoli 50 let, ki so ga takrat po dveh letih prenehali izdelovati, ker niso zmogli zagotavljati dovolj svinca za pogon. Je imel pa bojda kar dober doseg.

Ker fotografije povedo več od besed, vam povem le še, da so razstavljeni tudi vsi pomembnejši dirkaliniki, ker je Nissan Motorsport pač zelo močan in uspešen, vključno z nešteto različicami starejših in novejših modelov skyline, ki so meni osebno že od nekdaj najbolj zanimivi.

P.S. Fotografij žal ni veliko, ker smo hiteli, sem pa za vas pripravil še video. Ga bomo objavili kmalu.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 14. 11. 2018
November 2018
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
29303101020304  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
05060708091011  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
121314  domača premiera - hyundai santa fe
15  domača premiera - BMW X5
16  domača premiera - mitsubishi outlander PHEV
1718  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
19202122232425  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
26272829300102

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
škoda octavia 301
renault clio 291
fiat 500 248
volkswagen polo 244
volkswagen golf 180

Podatki veljajo za oktober 2018

Letos je bilo v SLO prodanih 64.000 novih avtov!

Anketa
Kdaj boste zamenjali letne pnevmatike z zimskimi?
925Nikoli, imam celoletne. 924Ne še, je še pretoplo. 923Sem že naročen, ne maram gneče. 922Gume je treba zamenjat?


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: roxo156
Obvestila
Ford focus Svetlejša nočna vožnja pred 1 tedni  | 
Volkswagen SUV-ji bodo leta 2025 najbolje prodajani pred 1 tedni  | 
Opel insignia Novi sistemi za informacije in ... pred 1 tedni  | 
Ford focus Pohvale za napredne tehnologije pred 2 tedni  | 
Ford Nič več rdečih luči pred 2 tedni  | 
Citroën berlingo van Mednarodni dostavnik leta 2019 pred 2 tedni  | 
Opel Opel praznuje 120 let proizvodnje ... pred 3 tedni  | 
Citroën berlingo, C4 cactus Finalista izbora Autobest 2019 pred 3 tedni  | 
Ford S-max, galaxy Nove tehnologije, novi pogoni pred 3 tedni  | 
Peugeot Nova ponudba vozil na elektriko pred 3 tedni  | 
Ford 25 let delovanja v Sloveniji pred 3 tedni  | 
Opel combo cargo Mednarodni dostavnik leta pred 4 tedni  | 
Citroën 2 CV Spaček praznuje 70 let pred 4 tedni  | 
DGR Ljubljana 2018 Šesta vožnja ugled­nih džentelmenov pred 1 meseci  | 
Goodyear Testiranja na vesoljski postaji pred 2 meseci  | 
Opel grandland X Še več moči in prefinjenosti pred 2 meseci  | 
Ford focus Tudi za otroke, ki se vračajo v šolo pred 2 meseci  | 
Ford focus Inovativen sistem za zaznavanje udarnih ... pred 3 meseci  | 
Ford tourneo custom Zmagovalcem bo odslej lažje pred 3 meseci  | 
3. Ford Performance Zabavno in atraktivno pred 4 meseci  |