Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Vonj po športniku

Fiat grande punto

Avtor prispevka: Jure Cehner
Verjetno ga ni junaka med nami, ki ne bi želel mrcine na štirih kolesih, ki bi zjutraj zbudila celo ulico in pustila ob semaforjih vse v prahu. No, povečini se zatakne ravno pri denarju, zato je druga najboljša stvar mrcina vsaj na pogled.
Vonj po športniku
Foto: Anže Jereb
11. 11. 2014 ob 1:00
Komentarjev: 1
video tvoj volan fiat grande punto - Alen Golja
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Alen iz okolice Cerknega deli agonijo vseh nas, ki lahko o superšportnikih v garažah samo sanjamo. Večina se nas mora zadovoljiti z nekaj tisočakov vrednimi rabljenimi avti in Alen je bil v tovrstni situaciji nedavno nazaj, ko je bil čas za novega jeklenega konjička. Denarja za res pravo mrcino itak ni bilo, vseeno pa je želel nekaj vsaj malo bolj športnega. No, lepa oblika, varčen motor s precej navora, dobra lega na cesti, športni dodatki. To so bili nekako pogoji, če ne že 'konji', merjeni v stoticah. In vse te stvari je Alen našel v enem paketu, zato je kocka padla na črnega fiata grande punto, letnik 2006.

Kaj te je prepričalo v nakup fiata?

Za začetek lepa oblika. Italijani že od nekdaj slovijo po lepo oblikovanih avtomobilih, kar pa je v meni že pred časom, še kot majhnemu mulcu, prebudilo zanimanje za to znamko. Resda se oblikovanje ne more primerjati z bolj premijskimi italijanskimi znamkami, vednar jasen pridih je vsekakor tu. Punto me je navdušil, ker je res lepo oblikovan. Ni kaj, Giugiaro se je res potrudil. Ker je to punto sport, zraven spadajo še športni dodatki, kot so 17-palčna lita aluminijasta platišča, okrasni pragovi, spojler na zadku ter zatemnjena stekla. Vse skupaj deluje precej diskretno, ampak ravno prav športno, da malo izstopa iz večine.

Se všečnost nadaljuje tudi v kabini?

Tako kot zunanjost tudi notranjost želi prepričati z rahlo športnostjo, ampak ponovno ni pretiravanja. K temu spadajo malce bolj utesnjeni sedeži, volan in beli števci. Vgrajena je tudi dvokanalna samodejna klimatska naprava, tako da opreme za splošno udobje ne manjka. Me pa nekaj stvari tu notri vseeno moti. Na primer, prostora na zadnjih sedežih je premalo za nadpovprečno in tudi že normalno visoke potnike. Tudi odlagalnih mest je spredaj na račun oblikovanja premalo, predvsem pa so premajhna, tako da večjega telefona ali plastenke nimaš kam dati. Manjka pa tudi naslon za roko, ki je sicer nekoč bil montiran, ampak ga je prejšnji lastnik očitno odlomil. Zdaj pa nimam kam posaditi desne roke. Bom moral nabaviti univerzalni naslon.

V redu, športnost vsepovprek, kaj pa v najpomembnejšem delu avta, pod pokrovom?

Hja, še zdaleč ni avto za na steze, motor je namreč 1,9-litrski turbodizel s 96 kW, to je dobrih 130 »konjev«. Ima pa kar 280 Nm navora, kar je v kombinaciji s 6-stopenjskim menjalnikom pravi užitek za vožnjo tudi že v nizkih vrtljajih. Poraba se giblje med 5,5 ter 6,5 litri goriva na 100 prevoženih kilometrov pri kombinirani vožnji, kar je fino. Hiter, če je treba, in varčen, ko to ni. Najboljša kombinacija.

Kar močan na papirju torej, kako pa se dejansko pelje?

Glede na številke bi človek vseeno pričakoval boljše zmogljivost. Do stotice rabi 9 sekund in pol, bi pa lahko bil oz. bi moral biti precej hitrejši, če ne bi tehtal debelih 1.220 kilogramov, kar je za malčka absolutno preveč. Moti me še to, da je motor postavljen prenizko, kar pa pri že tako znižanem avtomobilu ni najbolj praktično. No, super je za stabilnost v zavojih, ampak ni pa za tiste, ki od avta zahtevajo primarno udobno vožnjo. Sicer pa mene to pretirano ne moti, če bi bilo po moje, bi itak ves čas vozil dirkalnik. Punto ima namreč tudi vgrajeno športno vzmetenje znamke V-max, ki je nastavljivo po višini. S tem pa je avto izgubil še tisto malo udobja, ki ga original premore.

Na lepi se cesti se tako odlično drži ceste. Zavore so kolutne, 284-milimetrske spredaj ter 264-milimetrske zadaj, kar pa je čisto dovolj in lepo grabi tudi pri malce bolj športni vožnji.

Zadnje besede?

Kot že rečeno, avto je nizek, česar pa ne smeš pozabiti na malo slabših cestah, saj znajo kakšne luknje, ki se jih na naših cestah težko izogneš, pošteno zagreniti dan. Spet pa ni tako nizek, da ne bi bil uporaben. Za avto sem odštel 4.000 €, kar pa se mi za tak avto ne zdi pretirano veliko. Je vseeno nekaj posebnega, izgleda še kar strupen, je varčen, ko to hočem, zna biti pa tudi zabaven. Verjetno ga še lep čas ne bom prodal.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki fiat grande punto
vrsta motorja dizelski, štirivaljni, vrstni, 2 ventila na valj
prostornina v ccm 1.910
moč v kW (KM) pri vrt./min 96 (131)
menjalnik ročni, šeststopenjski
pogon na sprednji kolesi
največja hitrost v km/h 200
pospešek 0-100 km/h v s 9,5
povprečna poraba v l/100 km 6
cena novega vozila v EUR okoli 15 tisočakov
zdajšnja vrednost v EUR med tremi in štirimi tisočaki

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
1
MDYxMDIwMTI1OTcuanBnMTM4MzY0MTU1OA==.jpg
euro pravi:
Lep prispevek.
(pred 4 leti )
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 25. 8. 2019
Avgust 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
29303101020304
05060708091011
1213  domača premiera - Toyota mobilne rešitve
1415161718
19202122232425
26  mednarodna premiera - škoda kamiq
mednarodna premiera - porsche cayenne coupe
272829  mednarodna premiera - mitsubishi L200
303101

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 385
renault captur 202
škoda octavia 196
volkswagen golf 196
nissan qashqai 163

Podatki veljajo za julij 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 47.080 novih avtov!

Anketa
Ali uporabljaš mobilni telefon med vožnjo?
951samo za klice 950ja, pišem tudi sporočila 949samo prostoročno 947nikoli, vedno ustavim


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: lol1234
Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 1 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 1 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 2 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 2 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 3 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 3 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 3 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 3 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 3 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 3 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 3 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Turneja mobilnosti po Sloveniji pred 3 meseci  | 
Citroën Prodajna mreža v znamenju stoletnice pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Odgovorno obnašanje na cestah pred 3 meseci  |