Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Univerzalec

Fiat doblo 2.0 multijet 16V emotion

Avtor prispevka: Pavel Furlan
Če bi testnemu dobloju rekli, da je zgolj solidno opremljen dostavnik, bi se krepko zmotili. Ja, je dostavnik, ampak z zelo veliko ostalimi zanimivimi atributi, ki ga dvigujejo visoko nad povprečje ponudbe.
Univerzalec
Foto: Matej Mitruševski
25. 7. 2012 ob 21:08
Komentarjev: 0
video test fiat doblo 1.6 multijet 16V emotion & 2.0 multijet 16V
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Doblo je avtomobil, za katerega lahko zapišem, da je prepoznaven skoraj kot ferrari. Njegova pojava je pač zmes otročje igrive oblike, uporabnosti in seveda futurizma. Mnogim ni, ampak meni je všeč. Zaradi jeznega pogleda z nosu in čistih linij na boku. Ter seveda navpično odsekanega zadka, ki zaradi svoje črnine v predelu zadnjega stekla zgleda kot bi imeli tam pripet lcd televizor. Precejšnja višina in konkretna širina ostajata v igri zaradi doblojeve 'transportne' dejavnosti in sta tudi pri povsem vsakdanjih opravilih zelo uporabni.

O prostornosti kabine torej ne gre izgubljati besed. Tako pri potnikih, kot za prevoz tovora oziroma prtljage. Čeprav v tovornjaško visoki pozi in na ne preveč ergonomsko briljantnemu sedežu, bo voznik za usnjenim volanom nekako zadovoljen, saj je sicer trpežna, a tokrat zelo lično pospravljena notranjost, zaradi rdeče črne kombinacije barv ter velikih steklenih površin, svetla, živahna in zato prav prijetna. Da je plastika, iz katere je armaturna plošča sestavljena, svetleča in trda, se gre privaditi, da zaradi njene togosti deluje monolitno in prav nikjer nikoli ne zaškriplje, pa šteje v užitek. Malce drugače je s Fiatovo ceneno in slabše pregledno grafiko merilnikov, zastarelim načinom prikazovanja potovalnega računalnika ter za pogled preveč navzdol odmaknjeno klimatsko napravo.

Po drugi strani avtomobil blesti s svojimi velikimi predali in številnimi praktičnimi odlagalnimi mesti. Sicer pa se takle doblo zlahka kosa s kompaktnimi enoprostorci. Emotion pomeni poleg stilizirane notranjosti tudi dobro opremljenost, kar po drugi strani pomeni,da boste tu dobili še tempomat, parkirne senzorje, ogrevane sedeže, multimedijsko avdionapravo s podporo bluetooth, dve sidrišči isofix, okolju prijazni sistem start&stop ter zavorno pomoč pri speljevanju v klanec. Če je spredaj sedečim prostor tokrat odmerjen na bogato, bo sicer na široki, ampak 'dilasti' klopi stvar malce drugačna. S širino in višino ne bo problema, prostora za noge pa tu ni na pretek, četudi je sedišče postavljeno visoko. In kakršne koli vzdolžne pomičnosti tu ni.

Prtljažni prostor je že v osnovi zajeten, čeprav z globino ne preseneča. Z ravnim dnom in sidrišči je praktičen, ob podiranju zadnje klopi pa lahko vanj pospravimo tudi kakšno daljšo stvar. Škoda je edino, da se zadnje vrste sedežev ne da odstraniti iz avtomobila, saj se ti ne dajo pospraviti v ravno dno. Kot alternativo se da tu uporabiti zadnjo polico, ki je skonstruirana za prenašanje obremenitev mase do 70 kilogramov. To se namreč da vložiti v utore, ki so vdelani v bočnih plastikah prtljažne tapiserije na tretjini višine, in se lepo zlijejo s sedežno stopničko. Uporabnost je seveda dodatno poudarjena z ogromnimi vrati prtljažnika, ki se tokrat zlahka odpirajo navzgor, in se s pomočjo jermenskega prijemala navzdol precej težje zaprejo. Podobno velja za par drsnih vrat na boku. Sicer pa, ob prevozu višjih in predvsem nečistih predmetov bo potrebno paziti na higieno bele stropne prevleke, pri prevozu težjih pa na pnevmatike, kajti samo s peno iz kompleta 'prve pomoči' ob krpanju ne boste prišli prav daleč.

Podvozje je tu kompromis, ki pripada bolj osnovni dejavnosti avtomobila, kot potovalnim namenom. Ampak, kljub čvrstosti je dovolj udobno in sploh prepričljivo na slabih voznih podlagah. Volan je za vrtenje med vožnjo preveč posreden in informativno skop, ampak doblo ni živahnejšim podvigom niti namenjen. Dvolitrski turbodizelski agregat, ki poganja dobla, je avtomobilu pisan na kožo, čeprav mu gre zameriti precej robustnosti in glasnosti. Z 99 kilovati moči in 230 Nm navora od 1.500 vrtljajev v minuti naprej se boste tako prazni kot tudi polno obloženi peljali z lahkoto, kar celotnemu skupku šteje v velik plus. Tudi zaradi ravno v pravšnjem razmerju medsebojno zloženih šestih prestav ročnega menjalnika. Plus veliki doblojevi površini, na katero deluje upor zraka, bo žeja z od šest in pol do sedem litrov na 100 prevoženih kilometrov. In to je zelo dober rezultat. V celem celo boljši kot pri šibkejšem dizelskem motorju. Skratka, v celoti gledano je doblo univerzalec, ki ga boste zlahka koristili prav povsod. Vse dobre lastnosti tukaj res niso zanemarljive.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki fiat doblo 2,0 multijet 16V emotion
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1956
moč v kW (KM) pri vrt./min 99 (135) pri 3.500
največji navor v Nm pri vrt./min 320 pri 1500
menjalnik ročni, šeststopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4390 x 1832 x 1895
medosna razdalja v mm 2755
prtljažnik v litrih 790
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1525 (640)
največja hitrost v km/h 179
pospešek 0-100 km/h v s 11,3
poraba (po normah EU) v l/100 km 6,7/5,1/5,7
poraba na testu v l/100 km 7,7
cena osnovnega vozila v EUR 14.490
cena testnega vozila v EUR 21.031
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 21.031

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 18. 8. 2019
Avgust 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
29303101020304
05060708091011
1213  domača premiera - Toyota mobilne rešitve
1415161718
19202122232425
26  mednarodna premiera - škoda kamiq
mednarodna premiera - porsche cayenne coupe
272829  mednarodna premiera - mitsubishi L200
303101

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 385
renault captur 202
škoda octavia 196
volkswagen golf 196
nissan qashqai 163

Podatki veljajo za julij 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 47.080 novih avtov!

Anketa
Ali uporabljaš mobilni telefon med vožnjo?
951samo za klice 950ja, pišem tudi sporočila 949samo prostoročno 947nikoli, vedno ustavim


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: ursus
Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 1 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 1 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 2 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 2 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 2 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 2 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 2 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 3 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 3 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 3 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 3 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 3 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Turneja mobilnosti po Sloveniji pred 3 meseci  | 
Citroën Prodajna mreža v znamenju stoletnice pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Odgovorno obnašanje na cestah pred 3 meseci  |