Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Vrhunski dirkalnik!

Renault megane RS

Avtor prispevka: Anže Jereb
Marsikdo med nami gleda Formulo 1 ali prvenstvo WRC ter si ob tem predstavlja, da v dirkalniku sedi sam. Da zajema ovinke s popolno perfekcijo, da natančno pozna meje avtomobila in vedno znova stoji na zmagovalnih stopničkah.
Vrhunski dirkalnik!
Foto: Matej Mitruševski
9. 5. 2012 ob 10:31
Komentarjev: 0
video test renault megane RS
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Ko se zbudi iz sanj, pa ugotovi, da je realnost malce drugačna in da takšnega dirkalnika sploh ni mogoče kupiti. Si pa je mogoče vseeno omisliti precej športnih alternativ, ki seveda niso tako perfektne in brutalne, a vseeno dovolj hitre, predvsem pa uživaške. A tudi med povsem civilnimi 'športniki' obstajajo ogromne razlike. Prav vsi športni predstavniki razreda, kjer je tudi megane RS, ponujajo skupek lastnosti, ki morajo biti primerne za cestno uporabo. Lahko so hitri in športni, a morajo ostati zanesljivi, vsaj delno udobni in dovolj uporabni za vsak dan. Med njimi so seveda ogromne razlike, zato so nekateri boljši v športnih lastnostih in drugi malenkost slabši. V tej lastnosti je megane RS najboljši. In pika.

Če za začetek naredim hiter pregled glavnih lastnosti nekaterih meganovih tekmecev, gre zadeva nekako takole: honda civic type-R je podobno trda, agresivna in posebna, a ima bistveno manj moči in je brez zapore diferenciala (razen nekaj zadnjih primerkov). Posledično je počasnejša. Golf GTI je vsestransko mnogo bolj uporaben in udoben, a zaradi manj moči tudi manj športen. Enako velja še za seata cupra R, ki sicer je enako zmogljiv, a ravno tako občutno mehkejši in počasnejši. Prejšnja generacija opla astra OPC je bila bolj podobna podivjanemu konju, na novo še čakamo, enako velja tudi za mazdo3 MPS. Focus ST je zvočno zelo zanimiv, a tudi udobnejši in počasnejši. Potem je tu še focus RS, ki je podobno zmogljiv, podobno trd in meganu dejansko še najbolj podoben. Na štirikolesno gnane predstavnike pa se tokrat sploh ne bom oziral.

Zdi se torej, da je megane najboljši, a se ob tej misli lahko zadeva zatakne. Če bi radi imeli hitrejši in oblikovno vpadljiv avtomobil, potem megane ni nujno najbolj smotrna izbira. Zaradi izjemnih športnih lastnosti je namreč trd, surov in nikakor ne za tiste s slabimi hrbti. Ta avtomobil je sicer dokaj prostoren (kot običajen megane coupe), a tako trd, da vas bo hitro začel motiti. Obenem zaradi športno perfektnih recaro sedežev vrhunski pri dirkaškem uživanju, a manj primeren za vstopanje in izstopanje. Na ta avtomobil morate biti pripravljeni in natančno morate vedeti, zakaj bi ga imeli. Je trd in neusmiljen, a ravno zato perfekten, ko pridemo do poglavja voznih lastnosti. Če ste pravi entuziast, potem si boljše igrače v tem segmentu ne morete omisliti, za ostale pa bo boljša katera od zgoraj naštetih alternativ.

S prenovo je RS dobil nekaj več moči, dobrih deset kilovatov več, a za to niti ni bilo potrebe. Sedaj je kilovatov skupno 195, natančno toliko, kot pri omejeni seriji megane RS trophy, kar pomeni, da avtomobil stotico ugleda v šestih sekundah. Bolj pomembno je, da je moč zelo zvezna in da jo turbinski polnilnik lepo zagotavlja, zaradi česar je megane RS lepo vodljiv. Celo v mokrem je umirjen kot domača žival, k čemur seveda občutno pripomore zapora sprednjega diferenciala. Ta je enostavno perfektna in dejansko med običajno vožnjo sploh ne deluje, zato tudi ne moti, ko se pomikate po parkirišču ali v mestu, pri zahtevni vožnji pa nos vozila občutno potegne v ovinek. Prav neverjetno, kako vrhunska je.

Zato je megane RS izjemno hiter. Podvozje cup je trdo kot sam hudič, zapora deluje, moči pa je vrh glave. Ker je za vožnjo še zelo enostaven in sta sprednja sedeža odlična, boste zlahka med najhitrejšimi. Ne bomo rekli na cesti, ker tam veljajo pravila in omejitve, bo pa resnično zaživel šele na stezi.

Sam osebno sem pogrešal bolj agresiven zvok, razen pihanja turbine namreč motor ne postreže z zanimivo zvočno silhueto, ostalih pripomb nimam. Tudi poraba je pri spodobni vožnji lahko le okoli osem litrov ali dobrih deset pri občasnem priganjanju, pa tudi cena je s 35.000, za skoraj najbolje opremljeno različico, ugodna. Ne gledano skozi ekonomične oči seveda, a za toliko denarja si boljšega dirkalnika enostavno ni mogoče omisliti.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki renault megane RS
vrsta motorja turbobencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1998
moč v kW (KM) pri vrt./min 195 (265) pri 5.500
največji navor v Nm pri vrt./min 360 od 3.000 do 5.000
menjalnik ročni, šeststopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4312 x 1804 x 1435
medosna razdalja v mm 2640
prtljažnik v litrih 377
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1394 (441)
največja hitrost v km/h 254
pospešek 0-100 km/h v s 6,0
poraba (po normah EU) v l/100 km 11,3/6,5/8,2
poraba na testu v l/100 km 9,7
cena osnovnega vozila v EUR 15.390
cena testnega vozila v EUR 28.480
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 35.000

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 28. 9. 2020
September 2020
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
310102  mednarodna premiera - renault E-TECH
03040506
07  mednarodna premiera - sto let znamke Mazda
0809  domača premiera - citroën C5 aircross hybrid
10111213
1415  domača premiera - fiat 500 hybrid
1617181920
21222324  domača premiera - hyundai i30
25  domača premiera - BMW M closed room
2627
28  domača premiera - mazda MX-30
domača premiera - opel insignia
293001020304

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 234
peugeot 2008 185
hyundai tucson 171
škoda octavia 165
nissan qashqai 159

Podatki veljajo za avgust 2020.

Letos je bilo v SLO prodanih 38.791 novih avtov.

Anketa
Kolikokrat ste od marca razkužili svoj avtomobil?
975Vsak dan enkrat 974Zakaj bi ga razkuževal? 973Samo enkrat. 972Enkrat na mesec. 971Enkrat tedensko.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Toyota Slovenija Skupaj s partnerji za poostrenje ... pred 3 dnevi  | 
Kia Najvišji tržni delež v zgodovini pred 3 dnevi  | 
Renault, Nissan & Uber Elektrificirane vožnje v Evropi pred 3 dnevi  | 
Toyota Slovenija Visoko srečanje pred 4 dnevi  | 
GiroCarShare Najemi moje vozilo in ohrani naš planet pred 1 meseci  | 
Continental Avtodomi bolj priljubljeni kot kadar ... pred 1 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Manj prehitrih v Markovcih pred 2 meseci  | 
Continental & Extreme E Dirka za spremembe pred 2 meseci  | 
Suzuki Slovenija Sponzorska vozila za Judo zvezo ... pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Širitev delovnega časa poslovalnic pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Tri četrtine kolesarjev krši prometna ... pred 4 meseci  | 
Ford Izdelujejo maske za obraz in vizirje pred 4 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Bi danes še opravili vozniški izpit? pred 6 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Stanje prometne varnosti pred 8 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Nadzor nad področji prometne varnosti pred 8 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kdo vozi nocoj? Vi ali alkohol? pred 9 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa V zimo trezno in z opremo ustrezno pred 10 meseci  | 
Regia Group Dolg zmanjšali za 100 milijonov evrov pred 10 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Vozi desno, prehitevaj levo! pred 11 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Akcija strokovnega nadzora v šolah ... pred 11 meseci  |