Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

50 let nazaj

Renault 4 - katrca

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Dobrodošli v leto 1961, ko je liter mleka stal osem centov, bencin še pol manj, ko je bila brezposelnost po statistiki le nekajodstotna in ko ni bilo junaka, ki bi lahko pojedel za današnji evro šunke.
50 let nazaj
Foto: Anže Jereb
23. 4. 2012 ob 19:43
Komentarjev: 0
video test renault 4 - katrca
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

In ko se je dnevno po marsikateri cesti peljalo le okoli pet avtomobilov. In v čase prvih hatchbackov, v slovenščini limuzin s prisekanim zadkom. Katrca je bila prvi takšen avtomobil, jaz pa bi celo rekel, da je bil to predhodnik vseh modernih malih enoprostorcev. Renault 4, kot se uradno imenuje, in so ga v Novem mestu, kjer so ga tudi izdelovali, ljubkovalno poimenovali katrca, ker niso ali pa se jim ni dalo stalno izgovarjati reno quatre. Te, ki smo jih imeli priložnost zapeljati, so sicer malce novejših letnikov, torej iz časov, ko je Marjan Smode že izdal svojo prvo kaseto. Iz časov, ko ni bilo sistemov ESP, prostoročne telefonije in časov, ko so besedo radar poznali le vojaki. Iz časov, ko so se naši starši v polno naloženi katrci s svojimi starši peljali na morje. Hja, s tem avtomobilom je bil to verjetno pravi podvig, ki pa bi ga takoj ponovil. Tako zelo se nam je vtisnil v srca ta avtomobil.

Podobno, kot so se srčno lotili študentje Likovne akademije in skupaj z Renaultom Slovenija pripravili tri katrce, ki jih vidite na fotografijah in videu. Vse skupaj zelo atraktivne, z veliko domislicami in grem stavit, da bi jih marsikdo imel še danes, ker so tako posebne. Piknik katrca odraža vse lepo iz časov, ko so nam avtomobili služili za veliko lepih trenutkov, ki smo jih preživeli v naravi s svojimi ljubljenimi. Potem je tu post car, katrca v stilu razglednice, ki smo jih nekoč tako radi pošiljali. Seveda, ko pa nismo imeli telefonov s kamerami in MMSi. Prav z vsako se je užitek peljati, ker so tako atraktivne, sam pa sem izbral katrco šolska tabla. In nad njo so bili navdušeni malčki vrtca v Slovenskih Konjicah. Če bi jih njihovi očetje videli, s kakšnim veseljem so čečkali po njej!

In tako je nastal čisto unikaten avtomobil, s katerim smo se vozili naokrog. Glede na današnje standarde, kjer za vsako figo kritiziramo podvozja, je katrca pravzaprav nevozen avtomobil. V zavojih se nagiba bolj kot Artur Štern po parih urah fešte, volan pa daje toliko povratnih informacij kot imajo gluhi od koncerta. Zatesnitev potniške kabine je takšna, da imate okoli glave ves čas prepih. Klime seveda ni, zato je v vročih dneh brisača del obvezne opreme, vožnja ponoči pa je pravi podvig, saj luči svetijo manj od sveč. Aja, je pa poskrbljeno za potnike v primeru slabega vremena, za dežnik potrebujete le še platno, ročaj je že notri.

Ampak, uživali smo prav v vsaki sekundi vožnje s tem avtomobilom, naštete tegobe sploh niso tegobe, ampak samo stvari, ki dajejo katrci karakter. Vsak zavoj, pa čeprav odpeljan počasi, privabi nasmeh na usta, dokler ne dobite morske bolezni. Menjalnik je dejansko celo bolj priročen od današnjih, ker je tako zelo blizu in pri roki. Tukaj bi lahko Renault kaj skopiral tudi za današnje dni! OK, ventilator res bolj malo hladi, je pa ergonomija zelo dobra. Tam je prostor za telefon, celo za ogromne prve mobilce, se jih še spominjate, je poskrbljeno pred sovoznikom, v vratne predale pa gre velika plastenka vode brez težav. Stekla so sicer majhna, a ker je tudi avtomobil majhen in oglat, preglednost nikakor ni slaba. Le na zaviranje se je treba spomniti malce prej, ker zavore niso tako zmogljive, kot danes.

Hja, v vseh teh letih je res očitno, kako daleč in predvsem, kako hiter je bil razvoj avtomobilov. Skoraj neverjetno. So pa ljudje, ki jih enostavno ne morejo pozabiti. Eden takšnih je Andrej Mlinar, verjetno največji ljubitelj in specialist za katrce v Sloveniji, ki si ga lahko ogledate v zgornjem videu. Ja, katrca ostaja slovenska. Tako in drugače.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki renault 4 GTL
vrsta motorja bencinski, štirivaljni, vrstni, 2 ventila na valj
prostornina v ccm 1108
moč v kW (KM) pri vrt./min 25 (34) pri 4.000
največji navor v Nm pri vrt./min 72 pri 2.500
menjalnik ročni, štiristopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 3660 x 1490 x 1550
medosna razdalja v mm 2400
prtljažnik v litrih 255
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 694 (426)
največja hitrost v km/h 120
pospešek 0-100 km/h v s /
poraba (po normah EU) v l/100 km /
poraba na testu v l/100 km 7,1
cena osnovnega vozila v EUR cca 5.000
cena testnega vozila v EUR /
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR /

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 6. 12. 2019
December 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
25262728293001
020304  domača premiera - volkswagen ID.3
05060708
091011  domača premiera - peugeot 208
1213  domača premiera - land rover defender
1415
16171819202122
23242526272829
30310102030405

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
volkswagen polo 173
fiat 500 172
volkswagen golf 166
renault clio 150
nissan qashqai 143

Podatki veljajo za november 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 68.714 novih avtov!

Anketa
Kako se odločiš za nov avto?
957Ati kupi. 956An ban, pet podgan. 955Pogledam novosti na salonu. 954Kupim boljšega od soseda. 953Kdo še danes vozi avto? 952Vedno kupim isto znamko.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: Rote80
Obvestila
Regia Group Dolg zmanjšali za 100 milijonov evrov pred 3 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Vozi desno, prehitevaj levo! pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Akcija strokovnega nadzora v šolah ... pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 4 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 4 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 5 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 5 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 6 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 6 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 6 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 6 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 6 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 6 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 6 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 6 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 6 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 6 meseci  |