Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Modularni športnik

BMW M235i xDrive gran coupe

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Zanimivo, kaj vse se da danes narediti z modularnimi platformami. Če BMWjeva dvojka gran coupe stoji na isti osnovi kot precej višja X1 in 2 active tourer, potem že nekaj znajo pametni inženirji.
Modularni športnik
Foto: Anže Jereb
27. 5. 2020 ob 8:00
Komentarjev: 1

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

dovolj moči za zelo dobre pospeške
samodejni menjalnik še enkrat več dokazuje, kako dober je
z zelo učinkovitim štirikolesnim pogonom je prilepljen na cesto
odpušča veliko napak med hitro vožnjo, enostaven za neizkušene
odličen občutek na volanu kar vabi v ovinke
z zmerno vožnjo je tudi poraba lahko zmerna
kljub čvrsto nastavljenemu podvozju vožnja ni preveč neudobna
kabina je zelo dobro izdelana, materiali so kvalitetni
športna utesnjenost spredaj je pri tovrstnem avtomobilu plus
prtljažnik nima nakladalnega roba
oblika zadka ne zaključi lepo celote
še več navora pri nizkih vrtljajih si želimo
ni pravega občutka, da voziš BMW
potovalni računalnik je še vedno enosmeren
sedenje zadaj je za odrasle bolj zasilno
prtljažnik je težko dostopen zaradi načina odpiranja vrat
4,0
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4 (8 glasov)

Leta nazaj bi se v takšen avto prav nezaupljivo usedel, danes pa vem, da je to v resnici nekaj čisto običajnega. Če se vsi vtaknejo v to, da je osnova ista, se potem noben ne pozanima naprej, da bi videl, kakšne so pa kaj nastavitve podvozja, kakšne so vzmeti … vse to je seveda drugačno, sploh pa je pri seriji 2 gran coupe tudi težišče bistveno nižje in zato bi se moral avto peljati precej bolj dinamično. Pa se? Veste, da je bilo to retorično vprašanje. Jasno, da se, v 4,8 sekunde pospeši do 100 km/h z mesta in brez težav doseže omejenih 250 kilometrov na uro!

Oznaka M235i žal ne pomeni kot še nedolgo nazaj, da je spredaj šest valjev v vrsti, ampak so samo štirje. Motor je bencinski turbo, delovna prostornina 2 litra, moč pa 225 kilovatov, kar je 306 ’konjev’. Se ne sliši slabo, ne? In ni. V bistvu je moči dovolj, saj, kdaj pa 300 ’konjev’ ni bilo dovolj v razmeroma majhnem avtu. Pozna seveda se, da nima večje prostornine, ker ni tistega občutka kot včasih, da vleče takoj od prostega teka, ampak se mora najprej zavrteti, ko zadiha s polnimi pljuči (s pomočjo turbine), pa fino pospešuje. Čeprav bi bilo spet bolje, če bi se še raje zavrtel v višje vrtljaje, tako pa se najbolje obnese nekje med 2 in pol do 5 tisoč vrtljaji. Zvok ne navduši posebej: ko ga vžgeš, malo zarohni in dokaj pritajeno poči iz izpuha, potem pa je rezek, ampak vseeno premalo žlahten, nekako preveč zadušen se mi zdi. Sicer se tudi to da rešiti s kakšnim dobrim izpuhom, ampak zakaj ne bi bil že serijski dober.

Še bolj pa bi mi bil všeč, če bi imel samo zadnji pogon, kar pa pri tej platformi ni možno, zato je tukaj štirikolesni. Kar malo hecno za BMW, pa to ne pomeni nič slabega, ker je občutek med vožnjo dober. Je sicer premalo vozniško pristen, če ga primerjam z BMWji stare šole, ko te je bilo včasih dejansko strah pritisniti plin do konca in si imel nekakšno strahospoštovanje do njih, danes pa se zavedaš, da ti bodo moderni avtomobili vse odpustili. Tako se niti ne zavedaš hitrosti, s katero dejansko voziš, avto pa lahko hitro vozi tudi tisti, ki nima toliko izkušenj s hitro vožnjo. Brez strahu si lahko vsi vozniki kdaj pa kdaj privoščijo do konca pritisniti na plin, zavore nič ne jamrajo po več zaporednih ostrih zaviranjih, sploh pa navduši občutek na volanu. Eden boljših na trgu je, sploh če upoštevam, da je po novem osnova avto s sprednjim pogonom.

Če gledam na takšno dvojko gran coupe zgolj kot na en moderen avto in ne kot na BMW stare  šole, je seveda zelo dober. Niti ne tako neudoben za vsak dan, čeprav vas bo na slabih površinah še vedno pretresalo. Zelo lepo se pelje tudi hitro, tehta kar konkretnih 1.645 kilogramov in zato podvozje enostavno mora biti malo bolj čvrsto; če ne bi bilo, bi bil že samo to razlog za minus, Nemci pa so ga vseeno uspeli uglasiti tako, da se boste brez težav odpeljali tudi na kakšno zelo dolgo pot brez trpljenja. Pomaga tudi dober sedež.

Če bo na tej poti veliko ovinkov, vas ne bo niti najmanj spravilo v slabo voljo. Zelo lepo vleče in je seveda jasno, da ko avto pospešuje do 100 km/h manj kot 5 sekund, pač ne more bit slab. V ovinkih se pa vseeno čuti tisto, kar sem že omenil, da manjka malo več veselja, ko pri vožnji ’klasičnega’ BMWja čutiš, kako te poriva zadek, pri 2 gran coupe imaš pa bolj občutek, da nos rine in vleče ven, čeprav mu pri dodanem plinu pomaga tudi zadek. Ampak premalo izrazito, preveč umirjeno deluje in to ni več to, česar smo bili od BMWjev vajeni. Če ste njihov stari fen, vas bodo s tem izgubili. Škoda, ampak ker ste v manjšini, bodo malo stisnili zobe in vam ponudili kaj dražjega …

Kdor je že sedel v novi enki, v limuzinski dvojki ne bo videl ničesar novega, sicer je pa kabina dobra. Precej utesnjeno deluje, kar mi je pri takšnem avtu všeč. Ni neudobno, daleč od tega, ampak vse deluje kompaktno, občutek pa je dober, ker so tudi materiali dobri in sedež super objame. Digitalni merilniki mi pri BMWju niso všeč, ker kažejo premalo informacij naenkrat in potovalni računalnik se z enim gumbom pomika samo v eno smer. Tudi in sploh zaradi varnosti med vožnjo itak večinoma gledam na projekcijski zaslon v šipi in ta je res dober. Sredinski zaslon je tudi velik in ima dobro ločljivost, je pa nameščen zelo položno, da po občutku ni vse preveč zaprto.

Zadaj se sicer da sedeti, ampak že za sabo s povprečno višino kar težko udobno sedim. Večina pol metra krajših avtov od tega, ki meri 4,52 metra, ima več prostora, temu torej rečemo ’športna utesnjenost’. Če ne bi bil strop v predelu glav povišan, bi že imel težave. So pa vrata lepa, šipe brez okvirjev, zato mislijo, da si zasluži ime kupe. Seveda si ne, ker ima štiri vrata, sliši se pa kul! In prtljažnik? S 430 litri niti ni tako zelo majhen, se pa odpre skoraj pravokotno samo zadnji del kot kakšen predal. Sicer je super, če so torbe pravilnih oblik, in ker praktično ni nakladalnega roba, jih samo potiskaš not in vlečeš ven. Če se notri vozijo kakšne vrečke, pa se bo vse raztreslo po prostoru in bo kar težko pobrati jabolko nekje v kotu. Ta del avta je tudi oblikovno najmanj skladen, luči nekako ne zaključijo lepo bočne kupejevske linije, zato se mali gran coupe ne bo vpisal v knjigo bavarskih oblikovalskih presežkov.

69 tisoč evrov stane takšna dvojka s hudo modro barvo in lepo opremo, kar je seveda veliko. Trenutno je konkurent samo en, mercedes-benz CLA, in verjetno bo na naših cestah prava redkost. Sicer osnovni stane 30 jurjev, ampak ima samo 1,5-litrski trivaljni turbomotor, ki verjetno sploh ni slab, ampak mora biti pri takšnem avtu skoraj nujno nekaj takšnega, kot je v testnem primeru, da pusti vtis.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki BMW M235i xDrive gran coupe
vrsta motorja turbobencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1998
moč v kW (KM) pri vrt./min 225 (306) od 5.000 do 6.250
največji navor v Nm pri vrt./min 450 od 1.750 do 4.500
menjalnik samodejni, osemstopenjski, steptronic
pogon na vsa štiri kolesa, xDrive
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4526 x 1800 x 1420
medosna razdalja v mm 2670
prtljažnik v litrih 430
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1645 (460)
največja hitrost v km/h 250
pospešek 0-100 km/h v s 4,8
poraba (po normah EU) v l/100 km 8,6/6,3/7,1
poraba na testu v l/100 km 10
cena osnovnega vozila v EUR 30.900
cena testnega vozila v EUR 57.500
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 69.258

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
1
QVZBVEFSIFpBIEdNQUlMLmpwZzE1NTk1MDY5NjM=.jpg
diabolik pravi:
Prava kača. Zame žal mnogo predrag in premočan.
(pred 1 meseci )
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 2. 7. 2020
Julij 2020
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
29300102030405
0607  domača premiera - audi A3 sportback
08  domača premiera - toyota proace city
09  domača premiera - ford kuga
101112
13141516171819
20212223242526
27282930310102

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 323
nissan qashqai 265
peugeot 2008 153
renault captur 147
volkswagen T-roc 129

Podatki veljajo za maj 2020.

Letos je bilo v SLO prodanih 21.440 novih avtov.

Anketa
Kakšen pogonski sklop bo imel tvoj novi avto?
970električni 969priključnohibridni 968hibridni 967blagohibridni 966bencinski 965dizelski


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Suzuki Slovenija Sponzorska vozila za Judo zvezo ... pred 3 tedni  | 
Zavarovalnica Triglav Širitev delovnega časa poslovalnic pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Tri četrtine kolesarjev krši prometna ... pred 1 meseci  | 
Ford Izdelujejo maske za obraz in vizirje pred 1 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Bi danes še opravili vozniški izpit? pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Stanje prometne varnosti pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Nadzor nad področji prometne varnosti pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kdo vozi nocoj? Vi ali alkohol? pred 6 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa V zimo trezno in z opremo ustrezno pred 7 meseci  | 
Regia Group Dolg zmanjšali za 100 milijonov evrov pred 7 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Vozi desno, prehitevaj levo! pred 8 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Akcija strokovnega nadzora v šolah ... pred 8 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 11 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 11 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 11 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 1 leti  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 1 leti  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 1 leti  |