Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Iz malega je zraslo veliko

BMW 118d M sport

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Enka vedno označuje nekaj malega, nekaj, s čimer se vse začne. Tudi pri BMWju, jasno. Že od leta 2004 je med nami malček, zdaj pa je pripeljala tretja generacija, ki naj bi dokončno opravila s puberteto. Pa je?
Iz malega je zraslo veliko
Foto: Tilen Krasnič, Gašper Miš
3. 4. 2020 ob 7:00
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

kabina je občutno bolj prostorna kot pri prejšnji generaciji
s sprednjim pogonom bo bolj prijazen do večine voznikov
novi motor z dvema turbinama je zelo prožen
poraba goriva je kljub dobrim zmogljivostim zelo zmerna
menjalnik je v tem primeru klasičen in še vedno odličen
občutek na volanu je dober, servo je dobro obtežen
lega je za spredaj gnan avtomobil odlična
položaj za volanom ostaja fantastičen
mere so ostale zmerne, v dolžino je celo malenkost krajši
prtljažnik je bistveno lažje dostopen zaradi širše odprtine
vstopanje na zadnjo klop je precej lažje, ker so vrata večja
izgubil je nekaj čara, ki je krasil prejšnji generaciji
vožnja je malenkost manj uživaška za navdušence
motor kljub obljubam ni posebej tih
podvozje je na slabih podlagah hitro neudobno
digitalni merilniki niso dovolj dobro izkoriščeni
4,0
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4.2 (17 glasov)

Prva serija ena ni bila tudi prvi BMWjev ’malček’. Pred enko je bil compact serije 3, še pred njim bi bil lahko to konec šestdesetih model 1600 oziroma takrat serija 2, vsa ta leta izkušenj pa so torej pripeljala do najnovejšega in najbolj modernega izdelka, kar nova serija 1 tudi je.

In kaj je najbolj pomembna novost? Vem, ste pomislili na raketni pogon ali kaj podobnega, v resnici pa je to pogon na sprednji kolesi. Berite naprej, ni tako grozno, čeprav BMWje tradicionalno res poznamo po zadnjem pogonu in tudi serija 1 ga je imela do te. V skladu z modernimi časi in s tem, da ima BMW še znamko mini (pa modele X1, X2 in active tourer), je bilo ceneje in bolj učinkovito deliti platformo z njimi in, denar sveta vladar, tukaj imamo BMW, ki ima zadnji pogon samo, ko se peljemo ritensko.

Ko sem prvič sedel za volan, sem se šalil, da bo vožnja zdaj gotovo obupna: kot spužva, brez občutka, s težkim nosom, ampak, ne boste verjeli, nič od tega ni res. Zelo dobro se pelje. Občutek na volanu je še vedno dober, fino je obtežen, bi kdo rekel celo preveč, ampak nam pri Volanu je to zelo všeč, ker imaš potem boljši občutek, ko hitro pelješ. Tudi nos ni zelo težak po občutku, sicer bolj sili naravnost, ko pohodiš plin, prej pa je ven bolj silil zadek, ampak to je pač davek na novo ureditev pod sedeži. Najbolj nas je skrbelo, da bo volan zdaj očitno vleklo iz rok med pospeševanjem, pa so inženirji znali vse skupaj odlično umiriti in podpreti z učinkovitim vektoriranjem navora med gnanima kolesoma. Torej brez strahu zapišem, da je (dinamično gledano) eden najbolje voznih spredaj gnanih avtomobilov v tem segmentu, le občutek ni tako BMWjevski, kot je bil prej.

Je pa kar čvrst; kdor želi veliko udobja, naj ga izbere brez paketa M sport ali pa kar kakšen drug avto. Tu bo več neudobnega blaženja in poskakovanja na slabih cestah, kar je logičen davek na dobro lego in več užitkov v ovinkih. Pri seriji 1 je zadaj večvodilna prema, ki zagotavlja zelo dobro vodljivost in miren zadek, zato brez strahu napade ovinke. Fanatiki bodo pa seveda imeli prav, ko bodo rekli, da je po občutku manj natančen in bolj okoren, čeprav je od starega celo centimeter krajši, kolotek je za dva centimetra širši, medosje pa za dva cm krajše, vendar je tudi okoli petdeset kilogramov težji. Tu se pač pozna, kaj pomeni idealna razporeditev mase, če je motor spredaj in pogon zadaj in če sta sprednji kolesi razbremenjeni pogona, ker lepše ubogata ukaze voznika.

Motor je kljub oznaki 18d tokrat dvolitrski dizelski štirivaljnik in ni tako tih, kot se hvalijo, je pa zelo lepo zmogljiv: 8,4 sekunde rabi do 100 km/h z odličnim osemstopenjskim samodejnim menjalnikom. Pri manjših motorjih je menjalnik dvosklopčni s sedmimi prestavami, pri štirivaljnih pa k sreči ostaja klasični. Všeč mi je, ker ima motor res lepo razporejen navor, ves čas odlično vleče, zasluga pa gre dvema turbinama. Ja, po novem dvema, majhni in veliki. Tudi poraba je med 6 in 7 litrov dizla na 100 kilometrov, kar je dobro.

Bistvo nove platforme oziroma enke nasploh je pa seveda znotraj. Kabina je postala precej bolj uporabna, ker je prostora več, in to naj bi bilo večini kupcev najbolj pomembno, kot so ugotovili pri BMWju. Baje marsikdo niti vedel ni, kje je pogon, oziroma mu je bilo vseeno, zato bo zdaj dejansko navdušen nad tem, da ima več prostora za odlaganje drobnarij in za sedenje, čeprav sem navdušen, da se spredaj za volanom še vedno sedi malo utesnjeno, kar je za voznike BMWjev dodaten plus. Občutek imaš, da si del avta, to smo pri BMWjih vedno občudovali, in vse je perfektno odmerjeno: kako velik je volan, kako blizu so stopalke, kako nizko je sedež, ki je, mimogrede, tudi odličen, zelo športen.

Kabina vseeno deluje precej strogo, čeprav je avto v osnovi namenjen malenkost mlajšim voznikom (predvsem voznicam) kot ostali večji BMWji. Kakšen kos plastike sicer je malo svetlejši, da ustvari bolj razgibano podobo, nasploh pa gre za resno okolje, ki ga že dobro poznajo vsi vozniki nove serije tri ali Xov. Materiali so večinoma zelo kakovostni, le kakšen plastični del deluje nekoliko ceneno, ker je plastika pretanka in ponekod zaškripa, ko se je dotaknete, med vožnjo pa ne. Digitalne merilnike znajo nekatere znamke bolje izkoristiti, predvsem s prikazom hkratnih informacij, tu pa je še vedno zastarelo prikazovanje majhnega števila podatkov in enosmerno pomikanje med njimi s pritiskanjem na gumb BC na levi ročici ob volanu. Se pa seveda odkupi z odličnim projekcijskim zaslonom, tako da boste merilnike verjetno v praksi zelo redko sploh pogledali.

Da je prtljažnik 20 litrov večji, se seveda ne sliši veliko in je še vedno nekje srednje prostoren, čeprav precej bolj praktično oblikovan in z veliko širšo odprtino za nakladanje tovora. Občutno več pa je prostora v kabini. Spet, če smo samo pri številkah: 33 milimetrov je več prostora za noge in 19 za glave. Sliši se ne enormno, je pa po občutku precej bolje, sploh ker so vrata precej daljša in se lažje usedete na zadnjo klop, čeprav bi si tam višji potniki še vedno želeli več zraka nad glavami.

Meni je še najmanj všeč zunanjost, ker z določenih kotov izgleda preveč napihnjeno in enoprostorsko, celo premalo dinamično, čeprav ima zadaj dva lepa izpuha. Včasih je enka že na parkirišču izgledala, kot da se dobro pelje, danes pa se zdi malo porejena, kar očitno pride z leti. Je pa seveda zato bolj vsestranska in ta napredek se tukaj čuti na takšen način, da je avto bolj uporaben, kar zadeva večino voznikov, za tistih nekaj odstotkov je pa pač izgubil dušo. Ampak k sreči ima BMW za njih še vedno petarde, kot bo recimo novi M2, kjer naj bi tudi motor poganjal pravi kolesi. Za novo serijo 1 pa vseeno ni težko zapisati, da je eden najlepše voznih spredaj gnanih kompaktnih avtomobilov na trgu. Ob ceni 52 tisočakov za testni model drugega niti pričakovati ne smete.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki BMW 118d M sport
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1995
moč v kW (KM) pri vrt./min 110 (150) pri 4.000
največji navor v Nm pri vrt./min 350 od 1.750 do 2.500
menjalnik samodejni, osemstopenjski, steptronic
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4319 x 1799 x 1434
medosna razdalja v mm 2670
prtljažnik v litrih 380
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1505 (475)
največja hitrost v km/h 216
pospešek 0-100 km/h v s 8,4
poraba (po normah EU) v l/100 km 5,2/4,0/4,4
poraba na testu v l/100 km 6,3
cena osnovnega vozila v EUR 28.100
cena testnega vozila v EUR 33.786
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 52.325

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 28. 11. 2020
November 2020
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
26272829303101
02030405060708
09101112131415
16171819202122
23242526272829
30010203040506

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 297
škoda octavia 280
nissan qashqai 198
renault captur 165
volkswagen golf 152

Podatki veljajo za oktober 2020.

Letos je bilo v SLO prodanih 47.781 novih avtov.

Anketa
Bodo cene goriv kmalu šle v nebo?
979Bom pač nalival, kjer bo ceneje! 978Zagotovo, nekdo mora zaslužiti. 977Upam, da ne. 976Ne, še naprej bo vse po 1 EUR!


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 2 tedni  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 2 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 3 tedni  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 4 tedni  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 4 tedni  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 1 meseci  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 1 meseci  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 1 meseci  | 
Poslovni avto leta 2020 To so zmagovalci pred 1 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Prenovljena aplikacija DRAJV pred 1 meseci  | 
Toyota Slovenija Skupaj s partnerji za poostrenje ... pred 2 meseci  | 
Kia Najvišji tržni delež v zgodovini pred 2 meseci  | 
Renault, Nissan & Uber Elektrificirane vožnje v Evropi pred 2 meseci  | 
Toyota Slovenija Visoko srečanje pred 2 meseci  | 
GiroCarShare Najemi moje vozilo in ohrani naš planet pred 3 meseci  | 
Continental Avtodomi bolj priljubljeni kot kadar ... pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Manj prehitrih v Markovcih pred 4 meseci  | 
Continental & Extreme E Dirka za spremembe pred 4 meseci  | 
Suzuki Slovenija Sponzorska vozila za Judo zvezo ... pred 5 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Širitev delovnega časa poslovalnic pred 6 meseci  |