Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Na avanturo!

Dacia duster 1.3 TCe 130 FAP 4x4 adventure

Avtor prispevka: Anže Jereb
Kolikokrat smo že potrdili, da je duster v zadnji generaciji postal manj sramežljiv, predvsem pa tehnološko zelo spodoben avtomobil! Z dodatki opreme adventure in zanimivo barvo je tudi pravi nastopač.
Na avanturo!
Foto: Gašper Miš
4. 3. 2020 ob 19:00
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

1,3-litrski turbobencinar ima tudi v tem primeru dovolj moči
zanimiva barva, dodatki na karoseriji in strešni kovček, vse je kot ulito
v drugi generaciji je postal bolj udoben in bolje zvočno zadušen
prostora je dovolj, zadaj se sedi kar dobro
voznikovo okolje je dobro dodelano in enostavno
zaslon je pregleden, vzvratna kamera dobra, ergonomija štima
materiali so na robustni strani, a to ne moti, ker je izdelava odlična
štirikolesni pogon je super, duster pa posledično plezalna kozica
cena je še vedno eden od dusterjevih atributov
paket adventure je brezplačen
poraba goriva je okoli osem litrov, kar je še sprejemljivo
stikalo za tempomat je med sedežema
prva in druga prestava sta (pre)kratki za vsakodnevne vožnje
le še ščepec več uglajenosti, pa bi bil res vrhunski
4,4
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4.1 (19 glasov)

Na testu smo jih imeli že precej, zato tokrat več le o motorju in opremi. Podoben 1,3-litrski turbobencinski stroj je imel že ta duster, a je bilo tam moči več, pravzaprav je tisti duster najmočnejši sploh. Tokratni ima dvajset ’konjičkov’ oziroma 14 kilovatov moči manj, a se v praksi to zelo ne pozna. Tudi ta spodobno vleče in je lepo prožen, do stotice denimo potrebuje le pol sekunde več in ker v nobenem primeru ne gre za tip avtomobila, pri katerem bi vas pospeški najbolj zanimali, vam izdam, da je vozniško prijetno zmogljiv.

Tudi poraba goriva je praktično identična, tokrat je bil ves čas testa na strehi še kovček, ki se z zračnim uporom ne razume najbolje, pa se je poraba kljub temu vrtela okoli osmih litrov. Pravzaprav v obeh testnih primerih ’kritiko’, ki to v resnici ni, namenjam le menjalniku, ker razumem odločitev inženirjev za takšno rešitev. Smo tudi že zapisali, da je v kombinaciji s štirikolesnim pogonom menjalnik s svojimi prestavnimi razmerji krajši, da potem duster lažje pleza po strmih terenih, ker nima reduktorja. Na cesti pa to pomeni, da boste takoj po speljevanju že morali prestaviti v tretjo prestavo, saj sta prvi dve zelo kratki. Dokler se na to ne navadite, bodo vaši sopotniki utrjevali vratne mišice.

Če že zdaj veste, da ne boste nikoli zahajali na brezpotja, vzemite le sprednji pogon, ker bo duster vsakodnevno veliko bolj prijeten. V nasprotnem primeru pa vas bo takšen navduševal tudi takrat, ko bo podlaga slaba. Naši gorski reševalci so še vedno navdušeni nad njegovimi plezalnimi sposobnostmi. Vrtljivi gumb na osrednjem grebenu armaturne plošče pa omogočate izbiro le sprednjega ali štirikolesnega pogona, če vas skrbi, da bi bila zaradi nenehnega pogona vseh štirih koles poraba večja.

Takšna barva in paket adventure s stranskimi pragovi pomenita, da je duster precej nastopaški. Tokrat pomaga še strešni kovček, ki mu, mimogrede, zelo pristoji, je pa avtomobil z njim še bolj opazen. In vse to dejansko prinese oprema adventure, ki je časovno omejena: poleg pragov, bočnih letev na vratih in strešnih nosilcev vsebuje še omenjeni strešni kovček. Zadeva je dejansko uporabna, ker v različicah z rezervno pnevmatiko in s štirikolesnim pogonom (oboje odtegne nekaj prtljažnega prostora) prinese dodaten in zelo koristen prostor za prtljago, čeprav je ravno za smuči žal prekratek. Je pa, jasno, zaradi kovčka piš vetra bolj očiten na avtocesti, tudi poraba bo malce večja. Osnova je torej duster z najbogatejšim paketom prestige, v časovno omejeni ponudbi pa vse dodatke dobite brezplačno.

Znotraj še vedno cenim precej dober položaj za volanom (tisti z daljšimi nogami so sicer povedali, da bi imeli volan raje bližje rok), dovolj dobra sprednja sedeža in urejenost armaturne plošče. Materiali so večinoma dobri, na določenih mestih pač trdi in robustnejši, a pri dusterju to sploh ne moti. Zmoti kvečjemu stikalo za vklop tempomata med sprednjima sedežema.

Tudi vozniško je duster OK, pri običajni vožnji vas ne bo motilo, da je dokaj podvržen podkrmiljenju, in tudi udobje ostaja dovolj dobro, čeprav je avtomobil privzdignjen. Najbolje se počuti na slabih cestah, ki jih po mokri zimi ni malo in je tako za nas, Slovence, zelo vsestranski: dobro pleza, ima dovolj prostora, je pregleden, motor je dober in tudi pelje se dobro. Za dvajset 'jurjev' je tole skratka avtomobil, ki ima v svojem žepu precej talentov.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki dacia duster 1.3 TCe 130 FAP 4x4 adventure
vrsta motorja turbobencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1332
moč v kW (KM) pri vrt./min 96 (130) pri 5.000
največji navor v Nm pri vrt./min 240 pri 1.600
menjalnik ročni, šeststopenjski
pogon na vsa štiri kolesa
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4341 x 1804 x 1682
medosna razdalja v mm 2676
prtljažnik v litrih 411
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1395 (450)
največja hitrost v km/h 186
pospešek 0-100 km/h v s 11,1
poraba (po normah EU) v l/100 km 7,6/5,6/6,4
poraba na testu v l/100 km 8,4
cena osnovnega vozila v EUR 13.290
cena testnega vozila v EUR 19.190
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 20.590

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 2. 12. 2020
December 2020
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
30010203040506
07080910111213
14151617181920
21222324252627
28293031010203

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 297
škoda octavia 280
nissan qashqai 198
renault captur 165
volkswagen golf 152

Podatki veljajo za oktober 2020.

Letos je bilo v SLO prodanih 47.781 novih avtov.

Anketa
Bodo cene goriv kmalu šle v nebo?
979Bom pač nalival, kjer bo ceneje! 978Zagotovo, nekdo mora zaslužiti. 977Upam, da ne. 976Ne, še naprej bo vse po 1 EUR!


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 14 urami  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 2 tedni  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 2 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 3 tedni  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 1 meseci  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 1 meseci  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 1 meseci  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 1 meseci  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 1 meseci  | 
Poslovni avto leta 2020 To so zmagovalci pred 1 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Prenovljena aplikacija DRAJV pred 2 meseci  | 
Toyota Slovenija Skupaj s partnerji za poostrenje ... pred 2 meseci  | 
Kia Najvišji tržni delež v zgodovini pred 2 meseci  | 
Renault, Nissan & Uber Elektrificirane vožnje v Evropi pred 2 meseci  | 
Toyota Slovenija Visoko srečanje pred 2 meseci  | 
GiroCarShare Najemi moje vozilo in ohrani naš planet pred 3 meseci  | 
Continental Avtodomi bolj priljubljeni kot kadar ... pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Manj prehitrih v Markovcih pred 4 meseci  | 
Continental & Extreme E Dirka za spremembe pred 4 meseci  | 
Suzuki Slovenija Sponzorska vozila za Judo zvezo ... pred 5 meseci  |