Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Vroče-hladno

Ford focus karavan 2.0 ecoblue 140 kW ST-3

Avtor prispevka: Iztok Krajnc
Verjetno ni hujšega udarca kot ugotovitev, da testni focus ST poganja dizelski motor. Ampak potem ugotovim še, da je karavan. Lahko takšen sploh upraviči oznako ST?
Vroče-hladno
Foto: Jure Cehner
25. 2. 2020 ob 7:00
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

izgled je kljub dizelskemu motorju fantastičen
eden najbolj zmogljivih in hkrati uporabnih karavanov je
do izraza pridejo žive barve, tudi rdeče zavorne čeljusti
tipka S na volanu takoj preklopi avtomobil v športni način
udobne vožnje od različice ST ne pričakujte v nobenem načinu
motor ima veliko navora že pri spodnjih vrtljajih
launch control pomaga pri hitrem speljevanju in pospeševanju
LED-luči krasno osvetlijo cestišče …
… je pa samodejno preklapljanje snopa svetlobe počasno
nima zapore diferenciala, zato se kolesi pogosto zavrtita v prazno
digitalni merilniki še niso na voljo
umeten zvok motorja iz zvočnikov bi se moral pustiti izklopiti
focus upraviči oznako ST samo z bencinskim motorjem
4,0
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
3.8 (15 glasov)

V prvi vrsti focus karavan ST že na daleč opozarja nase z napadalno rdečo barvo in športnimi dodatki z velikimi dovodi zraka, dejansko pa izgleda čisto enako kot bencinski brat z 280 'konji'. 19-palčna platišča v črni barvi so logično nadaljevanje brutalne maske, čeprav so se mi zasmilila, ko sem ugotovil, da jih vozniki pred mano niso pazili in so uspeli poškodovati vsa štiri. So pa zaradi barve vesolja bistveno bolj prišle do izraza zavorne čeljusti v rdeči barvi, ki so del dodatnega paketa performance. Da so znotraj še športna sedeža Recaro, športni merilniki in stopalke ter črna strešna obloga, verjetno ni treba posebej omeniti, ima pa focus ST še eno posebnost – gumba za način izbire vožnje na volanu.

Očitno so inženirji pri snovanju notranjosti navdih črpali iz lastnih izkušenj in želja po takojšnji odzivnosti avtomobila, zato je gumb S namenjen takojšnjemu preklopu v način ’Sport’, gumb mode pa je namenjen še izbiri klasičnih programov ’normal’ in ’slippery’, ko je spolzko, ’track’ pa je namenjen dirkališčem. Programi spremenijo delovanje krmilnega mehanizma in odzivnosti motorja, čeprav bi bil lahko focus ST ves čas samo v načinu sport. Dizelski ST je tudi ekskluziven, ker ima samo ST najbolj močan 2,0-litrski turbodizelski stroj, ki da od sebe 140 kilovatov, se pravi 190 'konjev'. Od 1.500 vrtljajev ima že 360 Nm navora, od 2.000 do 3.000 pa 400, kar je toliko kot megane R.S. trophy! Do 100 se zato požene v 7,7 sekunde, kar se ob oznaki ST sicer zdi slabo, je pa to cele pol sekunde manj kot pri prejšnji generaciji. Zvok motorja zunaj ni nič posebnega in so ga dobro zadušili samo zato, da lahko potem v športnem načinu preko zvočnikov predvaja dodaten umeten zvok, da imaš občutek brutalne mašine. Bi izklopil, pa se ne da. Si pa lahko pred sabo nastavite športne merilnike, da veste, pod kakšnim pritiskom sta turbina in olje.

Dizelski ST ima vse, kar ima bencinski. Zelo odziven in natančen krmilni mehanizem, za centimeter manjšo oddaljenost od tal in nima načina vožnje comfort, ki takšnemu avtu paše kot meni oprijeta majica. To imejte v mislih, ker ne bo udoben, ne mene z oprijeto majico! Šeststopenjski ročni menjalnik je natančen, ročica ima kratke hode, moč pa se prenaša na sprednji kolesi. In ja, pri dizlu manjka zapora diferenciala, zato se lahko kolesi hitro zavrtita v prazno, kot da si dokazujeta, kdo je boljši od nasprotnika v ringu. Dodajte še težji dizelski motor v nosu in zato več podkrmiljenja, zato neke ekstra zabave za volanom ne bo, bo pa vožnja zaradi zmogljivega motorja vseeno v povprečju hitra.

Če kupujete nabrite avtomobile, vam mora biti jasno, da namerno ne morejo biti udobni, saj temu tudi niso namenjeni. Z enakim problemom se spopada načeloma družinski stroj, ki niti v načinu normal ne blaži udarcev udobno, zato bo kdo od potnikov po večmesečnem pretresanju mogoče začel tarnati. Po drugi strani pa bo voznik lahko občasno potnike navdušil s hitrim speljevanjem, saj ima ’launch control’, ob hitrejšem prestavljanju pa bo za prave vrtljaje poskrbel izenačevalnik vrtljajev.

Pri gostilniških debatah glede malo hitrejših avtomobilov je vedno ključnega pomena poraba goriva in tudi tokrat je bilo to največkrat zastavljeno vprašanje. Poraba je ob takšnem stroju redko pod 6 litrov, večinoma okoli 7, kolikor je bila tudi na našem testu, tako da boste s polnim prevozili okoli 700 kilometrov, ki jih z bencinskim seveda ne bi.

Upraviči oznako ST? Ne, zato vzemite bencinskega. Če se veliko vozite, rabite prostor in občasno zabavo, je pa to seveda odličen in zelo zmogljiv dizelski karavan, ki se niti najmanj ne ustraši ovinkov in ki vas bo s popustom olajšal za 38 tisočakov.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki ford focus karavan 2.0 ecoblue 140 kW ST-3
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1997
moč v kW (KM) pri vrt./min 140 (190) pri 3.500
največji navor v Nm pri vrt./min 400 pri 2.000
menjalnik ročni, šeststopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4668 x 1825 x 1492
medosna razdalja v mm 2700
prtljažnik v litrih 575
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1585 (520)
največja hitrost v km/h 220
pospešek 0-100 km/h v s 7,7
poraba (po normah EU) v l/100 km 5,6
poraba na testu v l/100 km 7,0
cena osnovnega vozila v EUR 22.080 (*2.700 EUR popusta)
cena testnega vozila v EUR 37.320 (*2.700 EUR popusta)
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 40.780 (*2.700 EUR popusta)

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 11. 8. 2020
Avgust 2020
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
27282930310102
03040506070809
10111213141516
17181920212223
24252627282930

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 323
nissan qashqai 265
peugeot 2008 153
renault captur 147
volkswagen T-roc 129

Podatki veljajo za maj 2020.

Letos je bilo v SLO prodanih 21.440 novih avtov.

Anketa
Kolikokrat ste od marca razkužili svoj avtomobil?
975Vsak dan enkrat 974Zakaj bi ga razkuževal? 973Samo enkrat. 972Enkrat na mesec. 971Enkrat tedensko.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Zavarovalnica Triglav Manj prehitrih v Markovcih pred 3 tedni  | 
Continental & Extreme E Dirka za spremembe pred 3 tedni  | 
Suzuki Slovenija Sponzorska vozila za Judo zvezo ... pred 2 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Širitev delovnega časa poslovalnic pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Tri četrtine kolesarjev krši prometna ... pred 3 meseci  | 
Ford Izdelujejo maske za obraz in vizirje pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Bi danes še opravili vozniški izpit? pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Stanje prometne varnosti pred 6 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Nadzor nad področji prometne varnosti pred 7 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kdo vozi nocoj? Vi ali alkohol? pred 7 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa V zimo trezno in z opremo ustrezno pred 8 meseci  | 
Regia Group Dolg zmanjšali za 100 milijonov evrov pred 8 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Vozi desno, prehitevaj levo! pred 9 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Akcija strokovnega nadzora v šolah ... pred 9 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 1 leti  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 1 leti  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 1 leti  |