Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Lepe stvari

Mercedes-benz CLA 220 AMG line

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Ko razmišljam o lepih avtomobilih, Mercedes-Benzov CLA pač mora biti na seznamu. Še sam sem bil presenečen, kako lepo izgleda v živo, in ni samo lepota tista, s katero prepriča.
Lepe stvari
Foto: Jure Cehner
27. 2. 2020 ob 7:00
Komentarjev: 1

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

za toliko denarja ne dobiš kar tako toliko stila
vožnja je bolj udobna, kot bi pričakoval glede na izgled
kabina je bolj prostorna, kot bi pričakoval glede na nizko streho
spredaj se sedi zelo dobro, sedež je izdatno nastavljiv
oblika je zelo aerodinamična, zato je tudi hitra vožnja tiha
motor je dovolj zmogljiv in v dinamičnem načinu celo slišen
zelo prijeten je za voznike, ki ne iščejo izrazite športnosti
projekcijski zaslon je fantastičen in z ogromno podatki
notranjost izgleda futuristično in ima sodoben vmesnik
ponekod niso uporabili dovolj kvalitetnih materialov
menjalnik ni dovolj odločen, včasih po nepotrebnem cuka
volan se premalo upira in do rok pride premalo informacij
če nima paketa AMG line, niti ne razmišljajte o njem
4,0
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4.7 (19 glasov)

Najprej se mi je zdel na prvih slikah nekam preveč potlačen. Tudi ko sem ga prvič videl v živo na salonu, me ni preveč navdušil, zdaj, ko ga vidim v naravnem okolju, torej na cesti in parkiriščih, pa je jasno, da so vse mere ravno prave. Mogoče je pa prava barva kriva, ampak ne morem mimo dejstva, da je novi CLA zelo privlačen avto na pogled. In po odzivih sodeč nisem edini, ki tako misli.

Seveda, brez paketa AMG line je takšen avto kot hamburger brez mesa, ker športna eleganca mora pokazati tudi malo krempljev, čeprav samo navidez. Luči so spredaj in zadaj ozke in lepo razširijo že tako nizka nos in zadek. Zadaj je celo difuzor ter zelo diskreten spojler in čeprav je zadek za moj okus malo preveč potlačen, je pokrov motorja dovolj dolg in streha dovolj počasi pada nazaj, da prav lepo skrije, da je osnova tudi za ta avto v resnici mali A. Ahaa, zato zadaj piše CLA, ker na prvi pogled marsikdo pomisli na CLS, s čimer ni seveda prav nič narobe. Sploh ob pol nižji ceni.

Pri CLA je v primerjavi z osnovnimi Aji zadaj večvodilna prema in kolotek je širši, zato se bolje pelje skozi ovinke. Najbolje med vsemi mercedesi na tej platformi. Že v osnovi se sedi nizko, tudi streha je nizka, in ja, prostora ni veliko, ni ga pa premalo. Celo prtljažnik pogoltne 460 litrov, kar je sicer 10 litrov manj kot prej, edina ovira pa je spet nizek prostor, zato bo bolj primeren za torbe kot omare, čeprav je sama odprtina večja. S sedenjem spredaj pri takšnih avtomobilih nikoli ni težav, sedeža z integriranima vzglavnikoma sta fina, sem mislil, da bo dosti slabše zadaj, pa sem s svojo povprečno višino tudi tam lahko sedel. Ni razkošno, ampak potem tudi razred S ne bi imel smisla, a ne?

Kar se vožnje tiče, ja, je OK, me pa z ničemer posebej ne navduši. Še najbolj mi je všeč, da je v bistvu precej udobno, glede na to da je avto nizek in ima nizkopresečne gume, in da je vožnja tudi na avtocesti dovolj tiha. Nenazadnje je CLA eden najbolj aerodinamičnih avtomobilov (Cw = 0,23) na svetu! In vozniki mercedesov vseeno niso takšni divjaki, da bi moralo biti vse trdo, če so, pa izberejo AMG. Ta pa je ’samo’ 220.

Zdaj to pomeni, da je motor bencinski dvolitrski turbo. 140 kilovatov oziroma 190 ’konjev’ stisne od 5.500 vrtljajev naprej, zato lahko drvi največ 241 km/h in do 100 km/h z mesta pospeši v sedmih sekundah. Ni slabo, sploh ne, tudi zvok ni tako generičen kot pri manjšem motorju, je pa robotiziran menjalnik še iz prejšnje generacije tisti, ki mi ni všeč. Včasih deluje neodločno in avto pri majhnih hitrostih po nepotrebnem cuka, njihov novi osemstopenjski, ki je samo pri dizlih, je bistveno boljši. Bolje je, ko prestaviš v način ’dynamic’ in prestavljaš sam, zvok postane v kabini precej športen, motor se rad vrti, prestavlja tudi kar hitro, ampak ni posebnih športnih užitkov, ker se volan premalo upira in do rok pride premalo informacij. Vse deluje malo preveč spužvasto in zaletavo, zato, kot sem napisal, AMG, takšen, kot je testni, pa za bolj umirjeno vožnjo. V tem primeru bo tudi poraba pod 8 litrov na 100 kilometrov, na testu pa se je povprečje gibalo okoli devetih.

Zelo mi je všeč velik projekcijski zaslon na šipi, ker ima res veliko informacij, pa tudi oba velika zaslona. Ja, Mercedes-Benz je na tem področju zelo napreden in vmesnik je odličen. Kakšna barva manj bi sicer lahko bila, da ne bi bilo tako kičasto, ampak tehnologija je odlična. Manj pa lahko pohvalim izdelavo. Ponekod je zelo dobra, tudi materiali so večinoma kvalitetni, na nekaterih delih pa ne in potem pusti mešan vtis. Morda spomladi tega niti opazil ne bi, v času testa pa je bilo precej mrzlo in je plastika marsikdaj rada zaškripala, če podlaga ni bila preveč lepa.

Za avto, ki v tem trenutku praktično nima konkurence, se potem niti cena 61 tisoč evrov pri zelo bogati opremi ne zdi pretirana. Osnovni s tem motorjem je pod 36, da ne bo kdo skočil do stropa. Toliko stila pa s toliko denarja ne dobiš kar tako.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki mercedes-benz CLA 220 AMG line
vrsta motorja turbobencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1991
moč v kW (KM) pri vrt./min 140 (190) od 5.500 do 6.100
največji navor v Nm pri vrt./min 300 pri 1.800
menjalnik robotiziran, sedemstopenjski, 7G-DCT
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4688 x 1830 x 1439
medosna razdalja v mm 2729
prtljažnik v litrih 460
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1490 (530)
največja hitrost v km/h 241
pospešek 0-100 km/h v s 7,0
poraba (po normah EU) v l/100 km 8,0/4,8/6,0
poraba na testu v l/100 km 9,1
cena osnovnega vozila v EUR 29.990
cena testnega vozila v EUR 35.800
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 61.388

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
1
Ni slike
DaDo99 pravi:
Predrago... Dodatna oprema stane več kot osnovno vozilo
(pred 9 meseci )
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 28. 11. 2020
November 2020
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
26272829303101
02030405060708
09101112131415
16171819202122
23242526272829
30010203040506

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 297
škoda octavia 280
nissan qashqai 198
renault captur 165
volkswagen golf 152

Podatki veljajo za oktober 2020.

Letos je bilo v SLO prodanih 47.781 novih avtov.

Anketa
Bodo cene goriv kmalu šle v nebo?
979Bom pač nalival, kjer bo ceneje! 978Zagotovo, nekdo mora zaslužiti. 977Upam, da ne. 976Ne, še naprej bo vse po 1 EUR!


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 2 tedni  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 2 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 3 tedni  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 4 tedni  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 4 tedni  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 1 meseci  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 1 meseci  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 1 meseci  | 
Poslovni avto leta 2020 To so zmagovalci pred 1 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Prenovljena aplikacija DRAJV pred 1 meseci  | 
Toyota Slovenija Skupaj s partnerji za poostrenje ... pred 2 meseci  | 
Kia Najvišji tržni delež v zgodovini pred 2 meseci  | 
Renault, Nissan & Uber Elektrificirane vožnje v Evropi pred 2 meseci  | 
Toyota Slovenija Visoko srečanje pred 2 meseci  | 
GiroCarShare Najemi moje vozilo in ohrani naš planet pred 3 meseci  | 
Continental Avtodomi bolj priljubljeni kot kadar ... pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Manj prehitrih v Markovcih pred 4 meseci  | 
Continental & Extreme E Dirka za spremembe pred 4 meseci  | 
Suzuki Slovenija Sponzorska vozila za Judo zvezo ... pred 5 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Širitev delovnega časa poslovalnic pred 6 meseci  |