Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Piše se zgodovina

Tesla model 3 long range AWD

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Ne vpiše se kar vsak avtomobil v zgodovino, eden se je pa, še preden je sploh pripeljal na ceste. Pa si tesla model 3 to dejansko zasluži? Res ponuja tisto, zaradi česar lahko ostale znamke kar začnejo zapirati svoje tovarne umazanih avtomobilov?
Piše se zgodovina
Foto: Gašper Miš
22. 12. 2019 ob 18:00
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

Tesla je znamka, ki ima povsod neverjeten ugled
model 3 je njihov najbolj dodelan model doslej
moči je tudi pri ’srednji’ različici več kot dovolj
vmesni pospeški so neverjetni, odzivnost v trenutku
za električni avto je tudi končna hitrost velika
ne glede na podlago je pogon izjemno učinkovit
odlična je tudi regeneracija, kar pomeni vožnjo brez zaviranja
povsem nova filozofija vklopa in upravljanja sistemov v avtu
ko se enkrat navadiš na vse skupaj, postane zelo enostavno
dodatki, kot so prdenje, kamin, videoigre, so neverjetni
uporabljeni materiali so bolj kvalitetni od pričakovanj
na izmeničnem toku se polni z 11 kW
za toliko denarja praktično ne dobiš bolj zmogljivega avta
cena je glede na vse skupaj dejansko ugodna
zvočna izolacija je slaba, predvsem piš vetra je glasen
stalno se pojavljajo neke mini napake, ki nimajo vpliva na vožnjo
manjka projekcijski zaslon, ki bi ga takšen avto moral imeti
upravljanje z vsem na zaslonu ni vedno najboljša rešitev
vožnja ni preveč udobna, blaženje je trdo
za največje uživače je avto pretežak, kar se pozna na začetku ovinka
poraba energije je velika, tovarniški podatek je skoraj nedosegljiv
pri nas ni servisov, niti uradnega zastopnika, kar zakomplicira nakup
4,5
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
3.8 (23 glasov)

Ne vem, če sem v svoji karieri naletel na kakšno znamko avtomobilov, po kateri me je vprašalo več ljudi, kot je Tesla. Nam je sploh blizu z imenom, saj se je enako pisal eden najbolj znanih elektroinženirjev na svetu in ki se je v bistvu rodil zelo blizu nas. Model 3 ni tako poseben zaradi tehnike same kot zaradi vsega pompa, ki se je zgodil okoli njega. Ko so ga 31. marca 2016 pokazali samo na fotografijah, je v 24ih urah 180 tisoč ljudi vplačalo depozit za ta avto. 180 tisoč pa še videli ga niso v živo, ker sploh ni obstajal! Že samo s tem je začel pisati zgodovino.

Prva stvar, ki butne v oči v kabini, je osrednji in v bistvu edini zaslon v avtu. Večjega verjetno še niste videli in na njem so vse funkcije. Če so včasih najbolj navduševali avti, ki so imeli največ gumbov, danes očitno takšni, ki jih imajo najmanj. V tesli sta samo dva na volanu in na vratih za šipe, to je pa to! Kako ga vklopiš? Tako da pred sredinskim naslonom na greben prisloniš kartico, lahko tudi mobilni telefon, in prestaviš ročico za menjalnik desno od volana kot pri mercedesu v D. In odpelješ.

Bolj enostavno ne gre. In priznam, sem se moral kar navaditi na ta avto, ker so nekatere stvari tako poenostavljene, da sem mogoče narobe naučen na vse od prej. Tukaj res kapo dol Tesli, avto so razvili praktično od začetka, s čisto svojo filozofijo, z modernim pristopom in s svežimi idejami. Ogledala se na primer nastavljajo s klikom na zaslonu, potem pa z levim gumbom na volanu. Enako najprej klik na zaslon in potem z istim gumbom volanski obroč. Tempomat se vklopi tako, da samo še za eno stopnjo stisneš dol ročico za menjalnik. Desni predal pred sovoznikom se spet odpre s klikom na zaslon, enako prezračevanje … res, težko je bolj enostavno, samo naučiti se je treba. Je pa res, da ničesar ne moreš narediti na slepo, vedno je treba pogledati na zaslon, kar ni najbolj varno. K sreči model 3 velja za enega najbolj varnih avtov na svetu, odlično zna z nadgradnjami sistema voziti tudi samodejno, ena zadeva mi pa še posebej manjka v takšnem avtu - projekcijski zaslon. Ker se hitrost izpisuje na velikem zaslonu, moram ves čas med vožnjo gledati v desno s ceste, kar me moti, ker rad gledam med vožnjo naravnost, sploh pri tako hitrem avtu, kot je tesla model 3.

Ne pri hitrem, pri bliskovitem! To je na cesti tako hiter avto, da si je v bistvu težko predstavljati, kako ’leti’. Že z mesta se odlepi kot kakšna skala na katapultu, še tako hudi športni avti s klasičnimi motorji mu praktično ne morejo slediti do vsaj nekje 100 kilometrov na uro. Kaj šele vmesni pospeški! Ti so šele nori, ko se pelješ recimo 50 km/h in do konca pohodiš pedal. Prehitevanja so tako hitra, da drugim v prometu sploh jasno ni, kaj se je zgodilo. Pa lepo vidite, da je to v bistvu čisto en navaden avto, a ne?

No, ni, ker v nobenem navadnem avtu še niste imeli kamina. Če je tema in ste v dobri družbi, je lahko kar prijetno, ker se tudi prezračevanje samo nastavi na toplo in se boste začeli slačiti. Očitno Elon ve, kako se preživlja trenutke na parkiriščih v dvoje. Če vam je dolgčas, ko čakate recimo na vrsto v avtopralnici, lahko z volanom vozite avtomobilček v pravi videoigri. Sploh pa je izjemno zabavno za vse potnike, ko kliknete na balonček in izbirate sedeže, kjer kdo sedi, da se pri njih potem oglasi prdec. Verjemite, da prav noben potnik v tem primeru ne bo izstopil slabe volje.

Zdaj vam je že malo jasno, zakaj ima Tesla toliko privržencev, a ne? Tako zanimivega avta res dolgo že nisem vozil, vsak dan sem odkril kaj novega in bi se zlahka navadil nanj. In ko že mislite, da je to po vsem zapisanem najboljši avto na svetu … no, ni!

Najprej doseg: Tesla pravi 560 kilometrov. Sliši se fantastično, v praksi smo pa s polno baterijo prevozili od 250 do 300 kilometrov. Res, da je bilo mraz, temperature med 0 in 10 stopinj, ampak vseeno je to kar pol manj, čeprav ima baterija kapaciteto 75 kWh. Ja, velika moč zahteva veliko energije in je poraba med normalno vožnjo po avtocesti ves čas blizu 30 kWh na 100 kilometrov. Tu se pa že približamo ceni okoli 5 EUR na 100 kilometrov, če vzamem povprečno cene elektrike doma (0,17 EUR na kWh z vsemi dajatvami). Odlično je, da se polni na treh fazah z 11 kW na izmeničnem toku, s čimer niste omejeni na hitro polnjenje samo na enosmernega. V tem primeru potrebuje slabih 8 ur za polno baterijo. Doma brez polnilnice nimate kaj početi, ker bi za polno baterijo potreboval dan in pol na navadnem omrežju.

Model 3 tudi ni preveč udoben. Na slabih podlagah kar precej trdo blaži in je pri tem glasen. Enako pri avtocestni hitrosti, ko se piš vetra že kar konkretno sliši. Bi si mislil, da so varčevali pri izolaciji, pa je avto vseeno težak okoli 1.850 kilogramov, čeprav to velja še za láhko pri električnem avtu. Baterija sama tehta skoraj pol tone, da si boste predstavljali, čeprav tudi ta velja za inženirski dosežek zaradi svoje ’majhne’ mase, če jo primerjamo s konkurenco. Masa se čuti v ovinkih in na volanu, ko med hitro vožnjo ni tako zabavno v prvem delu, ko vstopiš v ovinek. V drugem delu pa pride do izraza izjemno učinkovit pogon z dvema motorjema, po enim na vsaki osi, ki tako dobro in bliskovito prilagajata prenos moči na podlago, da takoj pozabiš, kako težak avto v bistvu je. Od sredine ovinka naprej je torej pravi katapult in tudi to je velik razlog za veselje, ni pa na enakem nivoju kot pri BMW M4, ki je bila ena od referenc pri razvoju.

Ja, pospeški so nori, do 100 km/h sicer potebuje 4,6 sekunde pri različici long range, kar se niti ne sliši tako dobro, kot v resnici je. Smo ga postavili ob toyoto supra, ki po podatkih tovarne za isto hitrost potrebuje samo 4,3 sekunde, pa ga je tesla v prav vsakem primeru pustila daleč za sabo. Poglejte v videu, s kakšno lahkoto. Seveda, treba se je zavedati, da supra potrebuje idealno podlago, da lahko vso moč učinkovito spravi na podlago preko zadnjih koles, ampak ravno to je prednost tesle, da ne glede na razmere pospešuje, kot da ni nič. Smo preizkusili celo v dežju in snegu pa ni bilo nobenih težav. In za električni avto se pelje zelo hitro, največ 233 kilometrov na uro. Za avto z eno prestavo je to kar noro. 307 kW oziroma 417 ’konjev’ stisneta oba motorja skupaj, zato vam moči nikoli ne bo zmanjkalo, ima pa tudi odlično regeneracijo in v večini primerov se sploh nisem rabil dotikati zavore, samo spustil sem pedal za moč in avto se je sam ustavil, če sem znal lepo predvideti razdaljo.

Materiali? V bistvu sploh niso slabi. Les je surov na otip, zelo dobro izgleda, usnje je dovolj kvalitetno, plastika je ponekod nekam tanka in na mestih pri nogah bolj slabo obdelana, ampak nasploh je počutje zelo fino. Dejansko nekaj posebnega. In prostora je dovolj. Kot v kakšni BMWjevi trojki. Tudi zadaj se dobro sedi, strop je malo nizek, ker je nad glavami tudi zadaj panoramsko okno, ki se spusti vse do zadka, prtljažnika sta pa kar dva, spredaj in zadaj, tako da se da živeti z njim. Občasno vas bodo zmotile kakšne neprijetnosti, pri nas na primer ves čas ’teženje’ s premajhnim tlakom v pnevmatikah, čeprav je bilo vse OK, nekaj dni je vedno svetila tudi opozorilna lučka za loputo polnilnega konektorja, pa je bilo prav tako vse OK … Bi človek pomislil, da so to le porodne težave, ampak pri toliko elektronike gre težko vse skupaj samo na bolje.

In cena? Tesla se ne prodaja tako kot ostali avti v salonih, naročiti jo morate preko interneta in potem avto pride do Nizozemske, lahko pa za dodatno plačilo še v Ljubljano, zato smo jo tudi dobili na test kar pri družbi GEN-I, ki v Sloveniji skrbi za distribucijo elektrike. No, testni avto je stal 49 tisoč evrov brez davka in brez subvencije, kar pomeni, da bi danes stal okoli 52 tisoč evrov, že jutri pa je lahko cena drugačna, ker je odvisna od volje naše državice. Za tako drugačen in zanimiv avto se še ne zdi drago. Sploh, ker za toliko denarja verjetno ne dobite avta, ki bi imel tako nore pospeške in ki požene toliko zanimanja. Z njim na nek način tudi pišete zgodovino, ni to dovolj dober razlog, da bi si ga želeli?

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki tesla model 3 long range AWD
vrsta motorja električni
baterija 75.0 kWh litij-ionska
moč v kW (KM) pri vrt./min 307 (417)
največji navor v Nm pri vrt./min 510
menjalnik samodejni, enostopenjski s fiksnim prenosom
pogon na vsa štiri kolesa, dual motor AWD
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4694 x 1850 x 1443
medosna razdalja v mm 2875
prtljažnik v litrih 542
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1847
največja hitrost v km/h 233
pospešek 0-100 km/h v s 4,6
poraba (po WLTP) v kWh 13,2
poraba na testu v kWh 27,7
cena osnovnega vozila v EUR 39.500 (*2.000 EUR depozita)
cena testnega vozila v EUR 48.200 (*2.000 EUR depozita)
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 54.800 (*2.000 EUR depozita)

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 4. 6. 2020
Junij 2020
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
01020304050607
08091011  domača premiera - DS7 crossback in DS3 crossback
121314
15161718192021
22232425262728
29300102030405

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 325
renault captur 71
dacia sandero 44
volkswagen tiguan 43
peugeot 2008 42

Podatki veljajo za april 2020.

Letos je bilo v SLO prodanih 16.354 novih avtov.

Anketa
Kakšen pogonski sklop bo imel tvoj novi avto?
970električni 969priključnohibridni 968hibridni 967blagohibridni 966bencinski 965dizelski


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Zavarovalnica Triglav Širitev delovnega časa poslovalnic pred 2 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Tri četrtine kolesarjev krši prometna ... pred 1 meseci  | 
Ford Izdelujejo maske za obraz in vizirje pred 1 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Bi danes še opravili vozniški izpit? pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Stanje prometne varnosti pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Nadzor nad področji prometne varnosti pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kdo vozi nocoj? Vi ali alkohol? pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa V zimo trezno in z opremo ustrezno pred 6 meseci  | 
Regia Group Dolg zmanjšali za 100 milijonov evrov pred 6 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Vozi desno, prehitevaj levo! pred 7 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Akcija strokovnega nadzora v šolah ... pred 7 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 10 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 10 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 10 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 11 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 11 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 11 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 11 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 1 leti  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 1 leti  |