Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Sanjski hibrid

BMW 330e M sport

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Ko pomislite na hibrid, BMW serije 3 verjetno ni prva podoba, ki jo zagledate pred zaprtimi očmi. Po zadnjem testu pa bi moral biti ravno ta tisti, ki bo napisan na vrhu seznama.
Sanjski hibrid
Foto: Anže Jereb
19. 11. 2019 ob 7:00
Komentarjev: 3

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

330e je hibrid, kot si ga vsak želi
pogonski sklop je zelo zmogljiv in ponuja dovolj užitkov
največja hitrost na elektriko je po novem 140 km/h
odzivnost pedala za plin je v načinu sport izjemna
občutek na volanu je dober, vožnja v ovinkih natančna
baterija je večja, zato brez težav prevozite 40 električnih km
ob rednem polnjenju boste lahko prevozili 12 tisoč el. km na leto
naslonjalo sedežne klopi se lahko podre
luči svetijo izjemno in učinkovito same prilagajajo snop
cena je ugodna v primerjavi s podobno zmogljivimi dizli
dno prtljažnika ni ravno in prostor je tam nizek
zaviranje do popolne ustavitve ni tako zvezno kot pri klasičnem
4,5
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4.4 (11 glasov)

Samo tri leta so minila od zadnjega testa hibridne trojke. Že tista me je navdušila z voznimi lastnostmi za hibrid, nova pa je naredila velik korak naprej. Recept je enostaven: dober bencinski motor in velika baterija. Ja, po novem ima kapaciteto 12 kWh, od tega uporabno 10,4 kWh, kar pomeni, da v teoriji trojka zdaj prevozi kar 59 kilometrov. No, realno sem z njim prevozil največ 40, po avtocesti dobrih 30 kilometrov samo na elektriko, ampak to je že super za vsak dan.

V primerjavi s starim je to več kot tretjino več in več je tudi moči! Zdaj se lahko samo na elektriko po avtocesti vozi do 140 kilometrov na uro, sistemska moč pa je lahko med pospeševanji kar 215 kilovatov, to je 292 ’konjev’. Zahvala gre novi funkciji XtraBoost, ki za kratek čas poveča moč za 40 ’konjev’, dokler se baterija ne izprazni. Vklopi se s programom ’sport’ ali do konca pohojenim pedalom za plin in je tisto, zaradi česar bo takšna trojka v bistvu prepričala tudi ’nevernike’. Res dobro pospešuje, 5,9 sekunde ima do 100 km/h, zdi se pa še bolje. Odzivnost je v tem programu tako dobra, da boste pogosto pritiskali na plin samo zato, da čutite, kako v hipu sune. Tega občutka ne more ponuditi noben klasično gnan avtomobil.

In če boste pridno polnili baterijo vsak dan, bo poraba bencina mizerna. Meni je celo na daljši (dobrih 200 kilometrov dolgi) vožnji povprečno porabil manj kot štiri litre na 100 kilometrov, sem pa startal s polno baterijo in jo vmes tudi napolnil za nazaj. Električni motor je med bencinskim motorjem in osemstopenjskim samodejnim menjalnikom, kar pomeni nekaj prihranka pri merah, predvsem pa to, da lahko deluje sam ali skupaj z bencinskim. Pomeni tudi, da se tukaj dejansko menjajo prestave v menjalniku in občutek ni takšen kot pri polnih električnih avtomobilih, ko za vožnjo naprej služi le ena stopnja. Ampak se pozna, da je navor tako linearno razporejen od samega starta, da ni neprijetnih cukanj, še najbolj boste morda nerodni pri ustavljanju, ki zahteva nekaj privajanja zaradi regeneracije energije, kar pa spet ni nobena posebnost pri takšnih avtomobilih. Pa je to dovolj, da si ga želim?

Seveda, tudi pelje se vrhunsko, ker ima zadnji pogon, je pa res, da je tole v rokah precej težak avto. Okoli 250 kilogramov je težji od 330i. Sicer je eden najbolj dinamičnih hibridov za tiste, ki uživate v takšni vožnji, ni pa tako lahkoten kot običajne trojke. Vseeno so inženirji pametno vgradili baterijo pod klop, majhen tank za gorivo (le 40 litrov) pa premaknili pod prtljažnik, ki je v primerjavi s klasično trojko manjši za 105 litrov. Sedaj meri 375 litrov in nima ravnega dna, če ga izkoristite v polni meri, se pa po novem podre naslonjalo zadnje klopi, torej pričakujte kmalu še različico 330e touring. Notranjost je identična klasični trojki, dodani so le gumbi za električno vožnjo, pri čemer je zanimiva funkcija ’battery control mode’, kjer lahko nastavite, do koliko odstotkov mora baterija ostati polna, da jo boste potem porabili v mestih, kjer je vožnja z električnim avtom seveda najbolj smiselna.

Če ga boste imeli, je obvezna še domača polnilnica, polnil pa se bo z največ 3,4 kilovata, torej slabe 4 ure čisto prazen. Za slab tisočak evrov je celo cenejši od 330d, po drugi strani okoli 6.000 EUR dražji od 330i, ki naj bi bil vsaj po številkah primerljiv s 330e. Ampak pri tem dobite še subvencijo države v višini 2.000 EUR, ker je izpust CO2 42 g/km, s čimer postane v primerjavi z omenjenima še bolj zanimiv. Če računamo, da se z njim vozite kot povprečen Slovenec, torej nekje 30 kilometrov na dan, vključno z vikend izleti, boste v enem letu samo na elektriko prevozili okoli 11 tisoč kilometrov. Če naprej računam zelo na grobo, bi to lahko pomenilo letni prihranek okoli 500 EUR pri energentu, kar pa sploh ni slabo. OK, pri ceni za osnovni model preko 50 in za testni 70 tisoč evrov je hecno govoriti o varčevanju, ampak če se želite voziti z BMWjem, je to eden najboljših in v današnjem času tudi najčistejših načinov, ki ga niso oropali užitkov med vožnjo.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki BMW 330e M sport 
vrsta motorja turbobencinski in električni, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1998
moč v kW (KM) pri vrt./min 185/215 (252/292) od 5.000 do 6.500
največji navor v Nm pri vrt./min 420 od 1.350 do 4.000
menjalnik samodejni, osemstopenjski, steptronic
pogon na zadnji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4709 x 1827 x 1444
medosna razdalja v mm 2851
prtljažnik v litrih 375
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1815 (485)
največja hitrost v km/h 230
pospešek 0-100 km/h v s 5,9
poraba (po normah EU) v l/100 km 1,9
poraba na testu v l/100 km 4,2
cena osnovnega vozila v EUR 38.100
cena testnega vozila v EUR 50.964
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 70.925

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
1
U2NyZWVuc2hvdF8yMDE5MDgyMC0xMjI5MzlfSW5zdGFncmFtLmpwZzE1NjYyOTcxMzk=.jpg
automobilistt pravi:
Max volanovci so dober zgled kako gre voda in elektrika skupaj....potem bo folk mislil da se to lahko dela in jih bo scvrlo
(pred 1 leti )
Ni slike
max123 pravi:
Kaj ste slučajno prali avto, ko je imel odprt pokrov kamor ga priključiš na štrom ali pa je slaba zatesnitev?
(pred 1 leti )
Ni slike
DaDo99 pravi:
Vauuu kakšen lepotec
(pred 1 leti )
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 28. 11. 2020
November 2020
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
26272829303101
02030405060708
09101112131415
16171819202122
23242526272829
30010203040506

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 297
škoda octavia 280
nissan qashqai 198
renault captur 165
volkswagen golf 152

Podatki veljajo za oktober 2020.

Letos je bilo v SLO prodanih 47.781 novih avtov.

Anketa
Bodo cene goriv kmalu šle v nebo?
979Bom pač nalival, kjer bo ceneje! 978Zagotovo, nekdo mora zaslužiti. 977Upam, da ne. 976Ne, še naprej bo vse po 1 EUR!


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 2 tedni  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 2 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 3 tedni  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 4 tedni  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 4 tedni  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 1 meseci  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 1 meseci  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 1 meseci  | 
Poslovni avto leta 2020 To so zmagovalci pred 1 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Prenovljena aplikacija DRAJV pred 1 meseci  | 
Toyota Slovenija Skupaj s partnerji za poostrenje ... pred 2 meseci  | 
Kia Najvišji tržni delež v zgodovini pred 2 meseci  | 
Renault, Nissan & Uber Elektrificirane vožnje v Evropi pred 2 meseci  | 
Toyota Slovenija Visoko srečanje pred 2 meseci  | 
GiroCarShare Najemi moje vozilo in ohrani naš planet pred 3 meseci  | 
Continental Avtodomi bolj priljubljeni kot kadar ... pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Manj prehitrih v Markovcih pred 4 meseci  | 
Continental & Extreme E Dirka za spremembe pred 4 meseci  | 
Suzuki Slovenija Sponzorska vozila za Judo zvezo ... pred 5 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Širitev delovnega časa poslovalnic pred 6 meseci  |