Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Deja vu

Citroën C5 aircross BlueHDi 180 EAT8 shine

Avtor prispevka: Gašper Miš
Citroën C5 aircross smo že imeli na testu, ampak tisti je bil bel, tale pa … no ja, v bistvu je tudi bel. In ima enak menjalnik, enak paket opreme, nima pa enakega motorja!
Deja vu
Foto: Gašper Miš
15. 11. 2019 ob 8:00
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

samodejni menjalnik je v tej kombinaciji serijski in se avtu lepo poda
zaradi večje zaloge navora, ima menjalnik lažje delo
progresivni hidravlični omejevalniki iz razreda WRC obetajo veliko udobja
sprednja sedeža sta prava fotelja, lahko sta ogrevana in razvajata z masažo
prtljažnik sprejme od 580 do kar 720 litrov
digitalni merilniki prikazujejo številne podatke, lahko jih določite izgled
bogato opremljen C5 aircross deluje mladostno in resno obenem
čeprav je poraba goriva manjša, razlika v primerjavi z bencinskim ni velika
dizelski BlueHDi je precej glasen, sploh v primerjavi z bencinskim
servo ne deluje zvezno, po občutku se veliko časa čisto rahlo zatika
doplačilo za sistem grip control se ne zdi smiselno
ob panoramski strehi na zadnjih sedežih ostane malo prostora nad glavo
3,9
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4.1 (8 glasov)
2019 citroen C5 aircross BlueHDi 180 EAT8 shine
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Naj spomnim, tole je avtomobil, o katerem pišem, in kot lahko vidite, ga je poganjal bencinski motor. Tisti je bil še iz stare zaloge, ker vidim, da so ga v tem času že odnesli strogi normativi. To pomeni, da boste vsi, ki želite zmogljiv motor, morali izbrali tega. Gre za že znan dvolitrski štirivaljni BlueHDi 180, kar pomeni, da je moči za slabih 180 'konjičkov' oziroma okroglih 130 kilovatov.

Od omenjenega bencinarja je ravno toliko šibkejši, da je pospešek do stotice slabe pol sekunde daljši, končna hitrost pa pet kilometrov manjša. A nič zato, ker se to pozna tudi pri porabi goriva. Ne sicer toliko, kot bi človek želel, ampak glede na to, da sta si po moči zelo blizu, podatek vseeno ni zanemarljiv. Če je bencinski puretech na testu porabil okroglih osem litrov, jih je takšen sedem in pol, večino časa pa smo se vozili tudi s kakšnim decilitrom pod sedmimi. Tudi tovarna pravi, da je razlike med njima okrogel liter, kar očitno lahko drži, v nobenem primeru pa ne bo 4,7.

Torej ena nič za dizla. Moti me le, da je motor glasen. Pa ne mislim samo zunaj, tudi v notranjost se ga precej sliši. Menjalnik je boljši; osemstopenjski samodejni z oznako EAT8 je v tem primeru edini na voljo in lepo prestavlja ter je za tip vozila dovolj hiter. Zdi se tudi, da z dizelskim motorjem lepše sodelujeta. Bi rekel, da razlog tiči v občutno večjem navoru. Dvolitrski turbodizel namreč razvije kar 400 Nm oziroma 150 več kot 1,6-litrski bencinar, tudi največja moč je na voljo že pri 3.750 vrtljajih. Ker slednji večino časa ostajajo nizki, ima menjalnik tudi manj dela.

Da tole vseeno ni čisto običajen C5 aircross, ampak takšen, ki v nosu skriva zmogljiv motor, pa vsem povesta že kromirana zaključka na spodnjem delu zadnjega odbijača. Ker se s plastiko končata že po dobrem centimetru, namenoma nisem napisal zaključka izpušne cevi, izgledata pa dobro. Današnjim kupcem je dovolj že navidezna športnost, prave pa tu tako ali tako ne boste dobili, ker gre predvsem za udoben avtomobil.

C5 aircross zlahka označimo za najbolj udoben križanec v segmentu.

Pri Citroënu celo pravijo, da se boste v njem počutili kot na leteči preprogi, kar je ’rahlo’ pretirano, smo ga pa označili za najbolj udoben križanec v segmentu in enega najudobnejših nasploh. Sistem blaženja s progresivnimi hidravličnimi omejevalniki, ki so si ga izposodili kar pri dirkalnikih razreda WRC, očitno deluje, saj se celo na velikih 19-palčnih litih platiščih pelje precej udobno, še raje pa izberite 18-palčna, ki so pri tem paketu serijska.

Občutek na volanu je zgolj povprečen, pozna se, da je dizelski motor v nosu kar 110 kilogramov težji od bencinskega. Podobno kot v nekaterih drugih modelih koncerna PSA tudi tu elektronski servo deluje stopenjsko in se po občutku ves čas zelo rahlo zatika. Tudi volanski obroč se mi zdi prevelik, da bi se bilo z njim užitek poditi v ovinke, za umirjeno vožnjo pa je super, ker vseeno lepo sede v roke. Sistem grip control lahko mirno tudi ’pozabite’ naročiti; sicer stane 250 evrov, kar se ne zdi pretirano, ampak imam občutek, da tako modni križanec še makadama ne bo videl prav pogosto. Če se nameravate pogosto voziti po zasneženih klancih, bo veliko bolj prav prišel vsaj sistem za nadzorovan spust po klancu, ki je del paketa, zato premislite, če ga vseeno potrebujete.

Citroën se bolj kot z udobjem voznika in sovoznika (ki bosta uživala v pravih foteljih in sta v tem primeru odeta še v Napa usnje, ogrevana in lahko povrhu še masirata) hvali s tremi enako širokimi zadnjimi sedeži. Ti so v razredu posebnost, ki je nima niti le nekaj milimetrov manjši peugeot 3008, ki stoji na enaki osnovi.

Hvalim zamisel, ker z njo potnik, ki sedi na sredini, nima občutka, da je nezaželen, ne hvalim pa same izvedbe. Ne glede na to, kako postaviš za kar 15 centimetrov vzdolžno pomična zunanja sedeža, sta ta porinjena preveč k roboma vozila, zato nad njima ostane le malo prostora za glavo. Boste videli že 175 centimetrov visoki, zato je sredinski sedež tu čudežno še najbolj udoben. Kako je pri C5 aircross, ki nima panoramske strehe, žal ne vem, pa bi rekel, da problem vseeno ostaja, medtem ko otroci, ki bi načeloma tam morali sedeti najbolj pogosto, ne bodo imeli niti ene pripombe. Je pa na račun pomičnih sedežev zadaj velik prtljažnik, ki že v osnovi meri 580, s pomikom klopi pa celo 720 litrov, kar je za razred zavidljiva številka. Želel bi si le še kakšno dodatno pritrdilno mesto in na straneh boljšo obdelavo.

Če ste med tistimi, ki iščete dober križanec z dizlom v nosu, je to to.

Če ste med tistimi, ki iščete dober križanec z dizlom v nosu, in želite, da je predvsem udoben, je to to. Edino 35.381 evrov pripravite, kolikor točno takšen stane preko financiranja. Pa prosim, da ga izberete v kakšni bolj domiselni barvni kombinaciji, da bomo imeli še drugi kaj od tega.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki citroën C5 aircross BlueHDi 180 EAT8 shine
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1997
moč v kW (KM) pri vrt./min 130 (178) pri 3.750
največji navor v Nm pri vrt./min 400 pri 2.000
menjalnik samodejni, osemstopenjski, EAT8
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4500 x 1969 x 1654
medosna razdalja v mm 2730
prtljažnik v litrih 580/720
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1540 (570)
največja hitrost v km/h 211
pospešek 0-100 km/h v s 8,6
poraba (po normah EU) v l/100 km 5,2/4,5/4,7
poraba na testu v l/100 km 7,5
cena osnovnega vozila v EUR 23.500
cena testnega vozila v EUR 34.250
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 38.910

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 6. 12. 2019
December 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
25262728293001
020304  domača premiera - volkswagen ID.3
05060708
091011  domača premiera - peugeot 208
1213  domača premiera - land rover defender
1415
16171819202122
23242526272829
30310102030405

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
volkswagen polo 173
fiat 500 172
volkswagen golf 166
renault clio 150
nissan qashqai 143

Podatki veljajo za november 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 68.714 novih avtov!

Anketa
Kako se odločiš za nov avto?
957Ati kupi. 956An ban, pet podgan. 955Pogledam novosti na salonu. 954Kupim boljšega od soseda. 953Kdo še danes vozi avto? 952Vedno kupim isto znamko.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: Rote80
Obvestila
Regia Group Dolg zmanjšali za 100 milijonov evrov pred 3 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Vozi desno, prehitevaj levo! pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Akcija strokovnega nadzora v šolah ... pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 4 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 4 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 5 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 5 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 6 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 6 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 6 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 6 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 6 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 6 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 6 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 6 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 6 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 6 meseci  |