Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Sredina je vrlina

Mazda CX-30 D116 AT plus

Avtor prispevka: Anže Jereb
Čeprav bom med križancem in bolj klasično kombilimuzino vedno raje izbral slednjo, moram dodati, da je CX-30 odlična alternativa trojki, če si res želite malce bolj visok avtomobil.
Sredina je vrlina
Foto: Gašper Miš
28. 10. 2019 ob 18:00
Komentarjev: 4

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

oblikovno se zdi najbolj dovršen med modeli CX
materiali znotraj so na nivoju trojke in naravnost odlični
tudi izdelava je brezhibna, zato je okolje zelo prijetno
Mazdin vmesnik je eden najbolj enostavnih in intuitivnih
manj kot 4,4 metra dolgi CX-30 ponuja štirim dovolj prostora
prtljažnik je presenetljivo velik, le malce manjši kot pri CX-5
vozniško je CX-30 eden najbolj prijetnih križancev
udobje med vožnjo je za tip vozila zelo prijetno
dizelski motor ima borno konjenico, a je v praksi povsem dovolj
dovolj zvezno pospešuje in ni preglasen, bo zadostil potrebam
samodejni menjalnik pri zahtevni vožnji ne dohaja zahtevam
preglednost je zaradi majhnih stekel nekoliko slabša
poraba goriva ni posebej majhna
4,2
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4.1 (16 glasov)

Zdi se, da mazda CX-30 zelo uspešno kljubuje vsem tegobam, ki jih s seboj običajno prinaša višja silhueta: torej slabši legi, manjšemu udobju, precejšnjemu pretresanju in tako naprej. Mazda je našla recept za fino uglasitev vseh komponent in ravno pravo višino karoserije, zato je CX-30 nasploh tako prijeten avtomobil, da sem mu sprva namenil le en minus, pa še tega pogojno, ko sem premleval, kaj me pri njem muči. Očitno ne dosti … Iskanja plusov in minusov se namreč lotim vedno pred začetkom pisanja testa, ker tako najlažje dobim navdih in zadeva steče brez težav. Tukaj je bila potrebna drugačna taktika.

CX-30 lahko enkrat poimenujem kar CX-4, da si boste lažje predstavljali, kam spada. Po velikosti je namreč ravno med manjšim CX-3 in večjim CX-5. Čeprav, po prostornosti je bližje petici, ampak o tem pozneje. Oblikovno je super, ob obisku salona boste poslušali o oblikovalskem jeziku KODO, dejstvo pa je, da je avto lepo zašiljen. Napol jezno gleda v svet, ker sta sprednja žarometa zelo ostra, obenem pa je še vedno eleganten. Vem, podobna sta mu tudi CX-3 in CX-5, a se mi zdi ravno ta nekako najbolj skladen. Bi pa sam izbral rdečo barvo, ker je pač lepša.

Da je tole po prostornosti bolj CX-5, jasno kažejo številke. Prtljažnik ima 430 litrov, torej ni bistveno manjši kot pri petici, hkrati pa je občuutno večji od prtljažnika v CX-3. S tem seveda ne podira rekordov, obstajajo še bolj prostorni in bolj oglati primerki, je pa vseeno dovolj velik za vsakdanje potrebe. Na zadnji klopi bosta dva potnika sedela udobno, tudi za kolena je dovolj prostora, če vas to zanima, in dovolj ga je tudi spredaj. Še najbolj se ravno na sprednjih dveh sedežih čuti, da je manjši od CX-5, ker vse skupaj deluje malo bolj stisnjeno, ampak ne utesnjeno.

Predvsem je pa izdelava na najvišjem nivoju in to je ena od največjih prednosti tega avtomobila. Materiali so odlični, ergonomija zelo dobra, vsak se bo za volanom takoj počutil domače. Že sam položaj je namreč odličen in udoben, potem pa pomaga še vmesnik, ki je zelo intuitiven in enostaven, odlagališč je dovolj, vzvratna kamera pa je boljša kot pri malo starejših mazdah, kjer me je vedno motila slaba ločljivost slike.

Edini minus, pa še ta pogojno, namenjam preglednosti nazaj in vstran, zanj pa je kriva bolj zaobljena oblika, zaradi katere so stekla manjša. Podobno kot pri mazdi3, s katero si ta itak deli zasnovo, čeprav je od nje celo za nekaj centimetrov krajši. Ampak je minus le pogojno, ker tegobo v veliki meri odpravlja ravno odlična kamera. No, materiali in izdelava so tisto, kar vas bo navdušilo ob prvem vstopu, po prvem kilometru vožnje pa še nekaj drugega …

Ja, podvozje in vsesplošna uglašenost komponent. Vozniško je CX-30 krasen avtomobil, se vidi, da je platforma zelo sodobna. V zavojih je zelo lahkoten, malo se nagiba in ni neudoben. To je kar pomembno, da vas ne bo ves čas pretresalo. Tudi občutek na volanu je fin, lepo obtežen, da je vse skupaj zelo komunikativno. Sploh nimam pripomb, ker vse štima. Seveda je nižja trojka še bolj prijetna in se še manj nagiba, zato sem na začetku tudi zapisal, da so kombilimuzine v tem pogledu superiorne, ampak vi hočete križanca in tega zlahka priporočim zaradi dobrih občutkov med vožnjo.

Če ne boste vsak trenutek izkoriščali polne moči motorja in želeli pospeševati kot raketa, boste zadovoljni tudi s takšnim dizelskim D116. Ja, samo toliko ’konjičkov’ ima, torej ne prav veliko, ampak je v bistvu čisto dovolj. Zgledno pospešuje in je večino časa dovolj tih, le med polnim pospeševanjem je malce bolj robat. V tokratnem primeru je povezan še s klasičnim 6-stopenjskim samodejnim menjalnikom, ki se z najhitrejšimi na trgu ne more kosati, a za to tudi ne vidim nobene potrebe. Pri običajni vožnji je dober, zmede pa ga agresivnejša vožnja, ker potem včasih ne zmore slediti tempu. Na še en minus sem se spomnil! Poraba goriva je okoli 7 litrov ali nekje pol litra manj, če boste zelo lahkotni. To ni posebej malo.

Za bolj nabritosti željne bo kmalu na cestah zmogljivejši skyactive X, do takrat pa sta na voljo takšen dizelski in podobno zmogljiv bencinski stroj. Če boste želeli bogatejšo opremo, samodejni menjalnik in takšen motor, kar pripravite 32 tisočakov za zelo fin avtomobil, ki nima niti T od terenskih ambicij, pogon je v tem primeru samo spredaj in oddaljenost od tal ni posebej velika. Tudi tukaj se skriva ena od inženirskih skrivnosti, zaradi katerih se CX-30 na cesti tako lepo pelje. Pač, povem, da ne bo kdo obstal sredi Kočevskega gozda in se poskušal spoprijateljiti z medvedi. Ostanite na urejenih cestah in se vam bo ves čas smejalo.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki mazda CX-30 D116 AT plus
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1759
moč v kW (KM) pri vrt./min 85 (116) pri 4.000
največji navor v Nm pri vrt./min 270 od 1.600 do 2.000
menjalnik samodejni, šeststopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4395 x 1795 x 1540
medosna razdalja v mm 2655
prtljažnik v litrih 430
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1536 (433)
največja hitrost v km/h 183
pospešek 0-100 km/h v s 12,6
poraba (po normah EU) v l/100 km 5,2/4,8/5,0
poraba na testu v l/100 km 7,2
cena osnovnega vozila v EUR 22.290
cena testnega vozila v EUR 27.790
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 32.240

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
1
Ni slike
Octavian pravi:
O okus naj ne bi govorili. Pa moram vseeno. Grozen avtomobil. Bela barva odeta v morje črne plastike. Za povrh pa "pol" metra prostora med karoserijo in kolesi. Majhen prtljažnik, malo prostora v kabini in ubogi motorček za ekstremno ceno. Za kaj že rabimo take avtomobile; za vožnjo preko robnikov? Spet kar nekaj iz sveta SUV.
(pred 5 meseci )
Ni slike
Octavian pravi:
O okusih naj sicer ne bi komentirali. Pa moram vseeno. Z dvema besedama; grozen avtomobil. Morje črne plastike na beli karoseriji, med kolesi in karoserijo pa "pol" metra prostora. Majhne prtljažnik, malo prostora v kabini, ubogi motorček in visoke cene. Spet kar nekaj iz sveta SUV. Za kaj že; za vožnjo preko robnikov? In kaj nam potem pomaga oh in sploh izdelava?
(pred 5 meseci )
U2NyZWVuc2hvdF8yMDE5MDgyMC0xMjI5MzlfSW5zdGFncmFtLmpwZzE1NjYyOTcxMzk=.jpg
automobilistt pravi:
Men je pa cx5 in cx3 bistveno lepsa.....oblika tu je cudaska notranjost pa zastarela s tistim mikro zaslonckom pogreznjenim v zgornji del armature....cudasko
(pred 5 meseci )
Y2MzZTJhYjZmOWQ0NTcyMmQ1NmRkODE3ZjgwZjU2ODIuanBnMTU3MDg3NjUxOA==.jpg
gizmo28 pravi:
lepa oblika, samo malo preveč je te črne plastike po vratih in blatnikih, notranjost pa vrhunska
(pred 5 meseci )
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 4. 4. 2020
April 2020
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
30310102030405
06070809101112
13141516171819
20212223242526
27282930010203

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
škoda octavia 264
renault clio 245
volkswagen tiguan 198
hyundai tucson 129
dacia sandero 127

Podatki veljajo za februar 2020

Letos je bilo v SLO prodanih 11.765 novih avtov!

Anketa
Kakšen pogonski sklop bo imel tvoj novi avto?
970električni 969priključnohibridni 968hibridni 967blagohibridni 966bencinski 965dizelski


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Zavarovalnica Triglav Bi danes še opravili vozniški izpit? pred 3 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Stanje prometne varnosti pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Nadzor nad področji prometne varnosti pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kdo vozi nocoj? Vi ali alkohol? pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa V zimo trezno in z opremo ustrezno pred 4 meseci  | 
Regia Group Dolg zmanjšali za 100 milijonov evrov pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Vozi desno, prehitevaj levo! pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Akcija strokovnega nadzora v šolah ... pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 8 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 8 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 8 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 9 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 9 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 9 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 9 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 10 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 10 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 10 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 10 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 10 meseci  |