Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Izberite pravega

Fiat tipo station wagon 1.6 multijet II 16v lounge

Avtor prispevka: Anže Jereb
Fiat s karavanskim tipom nagovarja družine, ki iščejo ugoden in prostoren avtomobil, obenem pa želijo, da ta tudi dobro izgleda. A tipo ni nujno ugodna alternativa …
Izberite pravega
Foto: Gašper Miš
10. 9. 2017 ob 9:00
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

tipo je simpatičen karavan, ki ga boste zlahka opazili
prostora za potnike je veliko, spredaj se sedi odlično
dovolj je tudi odlagališč v kabini
prtljažnik je po volumnu v povprečju, a bo zadovoljil potrebe
položaj za volanom je dober, ergonomija ne trpi, zaslon je pregleden
občutek na volanu je dober, dokler ne boste zahtevali preveč
za tako bogato opremo je cena vseeno ugodna, ugodnejša od večine
trda plastika je prvi indikator varčevanja za ugodnejšo ceno
menjalnik nima rad hitrih pretikanj
podvozje je pretrdo, čeprav sama lega zaradi tega ne trpi
motor je zgolj povprečno varčen in precej glasen
volanski obroč ima stikala nameščena ravno tam, kjer prsti počivajo
3,6
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4.5 (6 glasov)
test fiat tipo station wagon 16 multijet II 16v lounge
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Limuzino smo že imeli na testu, a v tem segmentu v Evropi limuzine ne privabljajo ravno zajetnega števila kupcev. Pa četudi so simpatične na pogled, limuzinski tipo je že. Takšen karavan bo prepričal bistveno več kupcev, ker je seveda neprimerljivo bolj praktičen, saj veste, četudi ogromnega prtljažnika ne potrebujete pogosto, ga je fino imeti. Za vsak slučaj. Družinam bo tako ali tako pogosto prišel prav in v tipu je s 550 litri nekje v razrednem povprečju. Brez skrbi, dovolj bo za večino krame, ki jo s seboj vlačite na počitnice, za vsakodnevne nakupe pa sploh. In še dobro izgleda. Avtomobil, ne prtljažnik.

Fiatova ideja o cenejšem predstavniku segmenta se mi zdi super, a tipo ni nujno poceni, še zlasti pa sploh ni nujno cenejša alternativa, čeprav so ga na ceste poslali tudi s tem namenom. Osnovna cena je sila ugodna, kombilimuzino dobite že za 10.990 evrov, kar je manj od konkurence, dobite pa avtomobil, ki je simpatičen na pogled, dostojno prostoren in mu prav nič ne manjka. Ko si boste zaželeli bogatejše opreme, se bodo stvari spremenile in tipo ne bo nujno več najugodnejša alternativa, zato v takšnem primeru zamere pridejo bolj očitno na plano.

Takšen polno opremljen tipo station wagon 1.6 multijet lounge ima veliko opreme: radarski tempomat, sam opozarja na morebiten trk, če vi ne spremljate prometa, ima vzvratno kamero, skratka, je sodoben. A stane 23.750 evrov, kar je približno toliko, kot stane najbolj bogato opremljen ford focus. Ki je podobno prostoren, se bistveno lepše pelje, ima boljši ter manj glasen motor in tudi znotraj je bolj simpatičen.

Če se varčevalni ukrepi zunaj ne vidijo, se opazijo znotraj. Materiali so trdi in plastika ne navduši. Da se razumemo, mene te stvari ne motijo kaj dosti, dokler med vožnjo vse skupaj ne škripa in tukaj ne, pa vendar. Ko govorimo o tolikšnem znesku, kupci postanemo zahtevnejši. Četudi med vožnjo armaturne plošče ne prijemamo ves čas, oči raje pogledujejo proti kakovostnim in barvno bolj domiselnim materialom.

Tudi vozne lastnosti so zgolj povprečne. Podvozje je pretrdo in pretresa bolj, kot bi si želel. Celo na ravni avtocesti smo v uredništvu čutili opazne tresljaje, ki pa so tokrat lahko le posledica pnevmatik. Vseeno, udobje ni večja vrlina avtomobila. Poleg tega je tudi v zavojih zgolj povprečen, predvsem zaradi malenkost mlačnega občutka na volanu, menjalnik pa bo odličen, dokler ga ne boste mučili s prehitrim prestavljanjem, drugače malo manj. Ponavljam, da je tipo zelo spodoben predstavnik in mu nič ne manjka, a pri takšni ceni napakice pridejo bolj do izraza. Ko lahko postaviš v isti koš še nekaj drugih predstavnikov s skoraj identično ceno, stvari postanejo resnejše.

Motor je po zmogljivostih dober in povsem suvereno uboga vse voznikove ukaze, sploh se ne zdi prešibak, bi pa lahko porabil manj goriva. Na našem testu ga je vsaj 6,5 litra na sto prevoženih kilometrov, kar ni posebej hvalevreden rezultat ob nezahtevni vožnji. Obenem je precej glasen, malce nad dvema tisočakoma vrtljajev se ga že pošteno sliši in ravno na tistem mestu tudi odločneje potegne. Je dober in nič več.

Pod črto je tipo soliden avtomobil, ki vas bo prepričal na številnih področjih. Če bi takšen stal okoli 17 tisočakov, bi ga z veseljem priporočil. Ko je znesek bistveno višji, pa odpuščanj ni več toliko, saj je segment, v katerem vas prepričuje, nabit s tekmeci. Večinoma boljšimi ali bolj prijetnimi in ne nujno dražjimi. Zato priporočam, da si izberete ugodnejšo izvedenko z nekaj manj opreme pa boste še vedno zadovoljni.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki fiat tipo station wagon 1.6 multijet II 16v lounge
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1598
moč v kW (KM) pri vrt./min 88 (120) pri 3.750
največji navor v Nm pri vrt./min 320 pri 1.750
menjalnik ročni, šeststopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4571 x 1792 x 1512
medosna razdalja v mm 2638
prtljažnik v litrih 440
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1395 (475)
največja hitrost v km/h 200
pospešek 0-100 km/h v s 9,8
poraba (po normah EU) v l/100 km 4,4/3,3/3,7
poraba na testu v l/100 km 6,8
cena osnovnega vozila v EUR 14.990
cena testnega vozila v EUR 20.290 (*1.500 EUR popusta)
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 23.750 (*1.500 EUR popusta)

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 7. 7. 2020
Julij 2020
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
29300102030405
0607  domača premiera - audi A3 sportback
08  domača premiera - toyota proace city
09  domača premiera - ford kuga
101112
13141516171819
20212223242526
27282930310102

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 323
nissan qashqai 265
peugeot 2008 153
renault captur 147
volkswagen T-roc 129

Podatki veljajo za maj 2020.

Letos je bilo v SLO prodanih 21.440 novih avtov.

Anketa
Kakšen pogonski sklop bo imel tvoj novi avto?
970električni 969priključnohibridni 968hibridni 967blagohibridni 966bencinski 965dizelski


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Suzuki Slovenija Sponzorska vozila za Judo zvezo ... pred 3 tedni  | 
Zavarovalnica Triglav Širitev delovnega časa poslovalnic pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Tri četrtine kolesarjev krši prometna ... pred 2 meseci  | 
Ford Izdelujejo maske za obraz in vizirje pred 2 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Bi danes še opravili vozniški izpit? pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Stanje prometne varnosti pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Nadzor nad področji prometne varnosti pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kdo vozi nocoj? Vi ali alkohol? pred 6 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa V zimo trezno in z opremo ustrezno pred 7 meseci  | 
Regia Group Dolg zmanjšali za 100 milijonov evrov pred 7 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Vozi desno, prehitevaj levo! pred 8 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Akcija strokovnega nadzora v šolah ... pred 8 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 11 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 11 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 11 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 1 leti  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 1 leti  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 1 leti  |