Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Izberite pravega

Fiat tipo station wagon 1.6 multijet II 16v lounge

Avtor prispevka: Anže Jereb
Fiat s karavanskim tipom nagovarja družine, ki iščejo ugoden in prostoren avtomobil, obenem pa želijo, da ta tudi dobro izgleda. A tipo ni nujno ugodna alternativa …
Izberite pravega
Foto: Gašper Miš
10. 9. 2017 ob 9:00
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

tipo je simpatičen karavan, ki ga boste zlahka opazili
prostora za potnike je veliko, spredaj se sedi odlično
dovolj je tudi odlagališč v kabini
prtljažnik je po volumnu v povprečju, a bo zadovoljil potrebe
položaj za volanom je dober, ergonomija ne trpi, zaslon je pregleden
občutek na volanu je dober, dokler ne boste zahtevali preveč
za tako bogato opremo je cena vseeno ugodna, ugodnejša od večine
trda plastika je prvi indikator varčevanja za ugodnejšo ceno
menjalnik nima rad hitrih pretikanj
podvozje je pretrdo, čeprav sama lega zaradi tega ne trpi
motor je zgolj povprečno varčen in precej glasen
volanski obroč ima stikala nameščena ravno tam, kjer prsti počivajo
3,6
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
3 (1 glasov)
test fiat tipo station wagon 16 multijet II 16v lounge
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Limuzino smo že imeli na testu, a v tem segmentu v Evropi limuzine ne privabljajo ravno zajetnega števila kupcev. Pa četudi so simpatične na pogled, limuzinski tipo je že. Takšen karavan bo prepričal bistveno več kupcev, ker je seveda neprimerljivo bolj praktičen, saj veste, četudi ogromnega prtljažnika ne potrebujete pogosto, ga je fino imeti. Za vsak slučaj. Družinam bo tako ali tako pogosto prišel prav in v tipu je s 550 litri nekje v razrednem povprečju. Brez skrbi, dovolj bo za večino krame, ki jo s seboj vlačite na počitnice, za vsakodnevne nakupe pa sploh. In še dobro izgleda. Avtomobil, ne prtljažnik.

Fiatova ideja o cenejšem predstavniku segmenta se mi zdi super, a tipo ni nujno poceni, še zlasti pa sploh ni nujno cenejša alternativa, čeprav so ga na ceste poslali tudi s tem namenom. Osnovna cena je sila ugodna, kombilimuzino dobite že za 10.990 evrov, kar je manj od konkurence, dobite pa avtomobil, ki je simpatičen na pogled, dostojno prostoren in mu prav nič ne manjka. Ko si boste zaželeli bogatejše opreme, se bodo stvari spremenile in tipo ne bo nujno več najugodnejša alternativa, zato v takšnem primeru zamere pridejo bolj očitno na plano.

Takšen polno opremljen tipo station wagon 1.6 multijet lounge ima veliko opreme: radarski tempomat, sam opozarja na morebiten trk, če vi ne spremljate prometa, ima vzvratno kamero, skratka, je sodoben. A stane 23.750 evrov, kar je približno toliko, kot stane najbolj bogato opremljen ford focus. Ki je podobno prostoren, se bistveno lepše pelje, ima boljši ter manj glasen motor in tudi znotraj je bolj simpatičen.

Če se varčevalni ukrepi zunaj ne vidijo, se opazijo znotraj. Materiali so trdi in plastika ne navduši. Da se razumemo, mene te stvari ne motijo kaj dosti, dokler med vožnjo vse skupaj ne škripa in tukaj ne, pa vendar. Ko govorimo o tolikšnem znesku, kupci postanemo zahtevnejši. Četudi med vožnjo armaturne plošče ne prijemamo ves čas, oči raje pogledujejo proti kakovostnim in barvno bolj domiselnim materialom.

Tudi vozne lastnosti so zgolj povprečne. Podvozje je pretrdo in pretresa bolj, kot bi si želel. Celo na ravni avtocesti smo v uredništvu čutili opazne tresljaje, ki pa so tokrat lahko le posledica pnevmatik. Vseeno, udobje ni večja vrlina avtomobila. Poleg tega je tudi v zavojih zgolj povprečen, predvsem zaradi malenkost mlačnega občutka na volanu, menjalnik pa bo odličen, dokler ga ne boste mučili s prehitrim prestavljanjem, drugače malo manj. Ponavljam, da je tipo zelo spodoben predstavnik in mu nič ne manjka, a pri takšni ceni napakice pridejo bolj do izraza. Ko lahko postaviš v isti koš še nekaj drugih predstavnikov s skoraj identično ceno, stvari postanejo resnejše.

Motor je po zmogljivostih dober in povsem suvereno uboga vse voznikove ukaze, sploh se ne zdi prešibak, bi pa lahko porabil manj goriva. Na našem testu ga je vsaj 6,5 litra na sto prevoženih kilometrov, kar ni posebej hvalevreden rezultat ob nezahtevni vožnji. Obenem je precej glasen, malce nad dvema tisočakoma vrtljajev se ga že pošteno sliši in ravno na tistem mestu tudi odločneje potegne. Je dober in nič več.

Pod črto je tipo soliden avtomobil, ki vas bo prepričal na številnih področjih. Če bi takšen stal okoli 17 tisočakov, bi ga z veseljem priporočil. Ko je znesek bistveno višji, pa odpuščanj ni več toliko, saj je segment, v katerem vas prepričuje, nabit s tekmeci. Večinoma boljšimi ali bolj prijetnimi in ne nujno dražjimi. Zato priporočam, da si izberete ugodnejšo izvedenko z nekaj manj opreme pa boste še vedno zadovoljni.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki fiat tipo station wagon 1.6 multijet II 16v lounge
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1598
moč v kW (KM) pri vrt./min 88 (120) pri 3.750
največji navor v Nm pri vrt./min 320 pri 1.750
menjalnik ročni, šeststopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4571 x 1792 x 1512
medosna razdalja v mm 2638
prtljažnik v litrih 440
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1395 (475)
največja hitrost v km/h 200
pospešek 0-100 km/h v s 9,8
poraba (po normah EU) v l/100 km 4,4/3,3/3,7
poraba na testu v l/100 km 6,8
cena osnovnega vozila v EUR 14.990
cena testnega vozila v EUR 20.290 (*1.500 EUR popusta)
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 23.750 (*1.500 EUR popusta)

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 18. 9. 2019
September 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
26272829303101
0203  domača premiera - renault clio
04  mednarodna premiera - mazda CX-30
05060708
09  mednarodna premiera - ford focus ST in ford ranger raptor
101112  domača premiera - mitsubishi L200
131415
1617  domača premiera - toyota DriveMe
181920  domača premiera - mazda CX-30
2122
23242526  domača premiera - hyundai ioniq
272829
30010203040506

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
dacia sandero 178
renault clio 155
renault megane 142
volkswagen tiguan 139
škoda octavia 135

Podatki veljajo za julij 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 47.080 novih avtov!

Anketa
Kako se odločiš za nov avto?
957Ati kupi. 956An ban, pet podgan. 955Pogledam novosti na salonu. 954Kupim boljšega od soseda. 953Kdo še danes vozi avto? 952Vedno kupim isto znamk.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: Marko Strupi
Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 1 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 2 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 3 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 3 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 3 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 3 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 4 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 4 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 4 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 4 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 4 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 4 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Turneja mobilnosti po Sloveniji pred 4 meseci  | 
Citroën Prodajna mreža v znamenju stoletnice pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Odgovorno obnašanje na cestah pred 4 meseci  |