Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Športne ambicije

Ford S-max 2.0 ecoblue 140 kW AWD AT ST-line

Avtor prispevka: Jure Cehner
Fordov S-max je vstopil v drugo polovico svoje življenjske dobe in nekaj novih posodobitev ga drži nad gladino, z opremo ST-line pa po naše s plavanjem sploh nima težav.
Športne ambicije
Foto: Jure Cehner
22. 7. 2019 ob 7:00
Komentarjev: 5

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

športna oprema ST-line se mu dimenzijam navkljub poda
v zavojih se odreže bolje od vseh enoprostorniških konkurentov
podvozje kljub dinamiki skrbi za zelo udobno vožnjo
nov motor ima lepše zveneče ime (ecoblue namesto TDCi)
klasičen samodejni menjalnik je boljši in manj cukajoč kot prejšnji
zanimive in uporabne tehnološke posodobitve ga ohranjajo svežega
pomična zadnja klop je super, če potrebujete več prostora v zadku
prostora bo težko zmanjkalo, še posebej v 700-litrskem prtljažniku
kopica rdečih šivov je privlačna
nasploh kabina deluje že malce zastarelo
volanski obroč bi tudi že lahko zamenjali
okrogli gumb namesto prestavne ročice nam ni preveč všeč pri ST-line
poraba goriva ni majhna
4,0
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4.6 (13 glasov)
2019 ford S-max 2.0 ecoblue 140 kW AWD AT ST-line
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Čeprav ni največji, S-max že od nekdaj velja za behemota v Fordovi družini enoprostornikov. Je pa med njimi zagotovo najbolj športen, zato mu Fordovci ne pravijo MPV ampak SAV, 'Sports Activity Vehicle'. Vsaj na oko mu takšnega naziva ne moremo oporekati, še posebej pri tem testnem modelu, tokrat so nam ga namreč dali z opremo ST-line. V njem pa vseeno ne bije mustangov V8, ampak dvolitrski dizel ecoblue.

S-max so lani prenovili, zato se je kratica TDCi poslovila in zdaj dizlom tudi pri vseh ostalih hišnih modelih pravijo ecoblue. Dosti bolj poetično, ne? No, zdaj ima tudi lepša smernika spredaj, kvazi sekvenčna, to pa je to, kar se tiče vizualnih novosti. Tudi znotraj še vedno ne bo žel nagrad za stil. Ne vem, če je to novost ali ne, ampak zdaj je osrednji del armaturne plošče v nekem čudnem vijoličnem odtenku in ko sonce posije nanj, ne izgleda dobro. Namesto velike ročice menjalnika je pa po novem nevpadljiv okrogli gumb. Ta je postal stalnica v novejših fordih in še vedno polarizira, saj pretikanje med nevtralno, vzvratno in prvo z vrtljajem krogca ne daje pravega občutka vozniškim navdušencem, če že sedijo v ST-line. Krogec pa pomeni tudi, da je menjalnik zdaj klasični 8-stopenjski samodejni, ne pa več robotiziran s šestimi prestavami. Končno ne cuka več, zato ga imamo raje.

Kar se tiče ostalih posodobitev, lahko omenim še izboljšan sistem za nadzor mrtvih kotov (BLIS), ki bližajoča se vozila po novem zazna na večji razdalji in je zato še toliko bolj priročen na avtocesti, da vas brani pred vsemi, ki so naš avtocestni križ pomotoma zamenjali za nemški Autobahn. Nov je tudi sistem brisalcev, ki mu pravijo ClearView. Odkrivanje tople vode? Sploh ne, zdaj tekočino brizga iz samih brisalcev, tako da tekočina resnično pokrije celotno površino brisanja. Dobra pogruntavščina.

Med vožnjo pa je S-max še vedno udoben. Ima tudi ’pameten’ štirikolesni pogon (navor na zahtevo) in posodobljen električni servoojačevalnik krmiljenja. Krajše EPAS. Ta bojda celo upošteva bočni veter in volan se aktivno trudi zmanjševati neželene vibracije. Kar na obroču. Težko bi ocenil napredek napram prejšnjemu modelu, saj v času testa ni bilo burje, da bi ga preizkusil, je pa volan resnično miren in vibracij malodane, ne glede na hitrost, ni. Motor je za 10 'konjev' močnejši, kot je bil, ’190-konjski’ oz. 140-kilovatni, in je še vedno povprečno poskočen in čisto dovolj za vsakodnevno rabo, ni pa posebej varčen, na testu je pil okoli 9 litrov na 100 km. Bi si pa mogoče vseeno želel '240-konjsko' različico z dvema turbinama, saj je podvozje poleg tega, da je izjemno udobno, tudi zelo prepričljivo v zavojih. Nagibanja je za 16 kilogramov pod dvema tonama izjemno malo. Upam trditi, da se S-max od vseh čistokrvnih enoprostornikov na trgu pelje najbolje.

Čisto zadaj si lahko omislite še dodatna dva sedeža, ki jih testni ni imel, se pa spomnim, da odraslih ne moreta kvalitetno sprejeti. S-max tako tudi v drugi polovici svoje življenjske dobe še vedno ostaja avto za vse, ki imajo veliko podmladka, poleg pa hočejo še malenkost bolj športno vzdušje, kot ga nudijo tekmeci. V tem je zelo dober in temu primerno ima tudi ceno, nekaj več kot 51 tisočakov želijo za skoraj popolnoma opremljen S-max v privlačnih oblačilih in s štirikolesnim pogonom. Ni malo, ampak dobite zelo veliko avtomobila.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki ford S-max 2.0 ecoblue 140 kW AWD AT ST-line
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1997
moč v kW (KM) pri vrt./min 140 (190) pri 3.500
največji navor v Nm pri vrt./min 400 od 2.000 do 3.000
menjalnik samodejni, osemstopenjski
pogon na vsa štiri kolesa
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4796 x 1916 x 1655
medosna razdalja v mm 2849
prtljažnik v litrih 700
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1984 (651)
največja hitrost v km/h 206
pospešek 0-100 km/h v s 9,9
poraba (po normah EU) v l/100 km 9,0/6,6/7,4
poraba na testu v l/100 km 9,4
cena osnovnega vozila v EUR 30.110 (*2.000 EUR popusta)
cena testnega vozila v EUR 44.080 (*2.000 EUR popusta)
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 51.160 (*2.000 EUR popusta)

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
1
U2NyZWVuc2hvdF8yMDE5MDgyMC0xMjI5MzlfSW5zdGFncmFtLmpwZzE1NjYyOTcxMzk=.jpg
automobilistt pravi:
Se strinjam
(pred 2 meseci )
MTAtNTctNTgtTWVyY2VkZXMtQmVuei1DNjNfU19BTUdfU2VkYW4tMjAxOS04MDAtMTIuanBnMTU2MzU1MjI5Ng==.jpg
Daniel Blake pravi:
Najlepši enoprostorec
(pred 2 meseci )
U2NyZWVuc2hvdF8yMDE5MDgyMC0xMjI5MzlfSW5zdGFncmFtLmpwZzE1NjYyOTcxMzk=.jpg
automobilistt pravi:
Zunanjost je pa super pri vseh
(pred 2 meseci )
U2NyZWVuc2hvdF8yMDE5MDgyMC0xMjI5MzlfSW5zdGFncmFtLmpwZzE1NjYyOTcxMzk=.jpg
automobilistt pravi:
Drugace pa ta notranjost ni problem samo tu ampak na vseh fordih....ze 10 let je skoraj enaka....nobenega napredka....malo sramotno je ze
(pred 2 meseci )
U2NyZWVuc2hvdF8yMDE5MDgyMC0xMjI5MzlfSW5zdGFncmFtLmpwZzE1NjYyOTcxMzk=.jpg
automobilistt pravi:
Kot sm ze zadnjic rekel....100x boljsi kot opel combo
(pred 2 meseci )
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 20. 10. 2019
Oktober 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
30010203040506
070809  domača premiera - mitsubishi ASX
10  mednarodna premiera - renault captur
domača premiera - volkswagen passat
111213
141516  domača premiera - Oplova gospodarska vozila
domača premiera - kia Xceed
17181920
21  domača premiera - škoda kamiq
22  domača premiera - hyundai kona hybrid
23  domača premiera - Jesensko doživetje z BMW 1
24252627
2829  mednarodna premiera - ssangyong korando
3031010203

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
nissan qashqai 194
volkswagen tiguan 160
renault captur 159
renault clio 152
škoda octavia 146

Podatki veljajo za september 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 57.408 novih avtov!

Anketa
Kako se odločiš za nov avto?
957Ati kupi. 956An ban, pet podgan. 955Pogledam novosti na salonu. 954Kupim boljšega od soseda. 953Kdo še danes vozi avto? 952Vedno kupim isto znamko.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: FireFigh
Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Akcija strokovnega nadzora v šolah ... pred 4 dnevi  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 3 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 4 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 4 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 4 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 4 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 5 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 5 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 5 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 5 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 5 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 5 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 5 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Turneja mobilnosti po Sloveniji pred 5 meseci  | 
Citroën Prodajna mreža v znamenju stoletnice pred 5 meseci  |