Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Nov motor za nove predpise

Opel grandland X 1.5 CDTI AT ultimate

Avtor prispevka: Jure Cehner
Dve leti bosta, odkar je opel grandland X ugledal luč sveta, in že se je od njega poslovil vstopni dizelski motor, s katerim je primarširal na trg.
Nov motor za nove predpise
Foto: Gašper Miš
21. 8. 2019 ob 7:00
Komentarjev: 2

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

za umirjene voznike je tudi nov motor dovolj zmogljiv
8-stopenjski menjalnik je z njim zelo lepo uglašen
ergonomski sedeži si tudi tukaj zaslužijo vse pohvale
poraba pri 6,7 litra na 100 km je zelo solidna
celotno gledano je kakovosten, četudi zadržan paket
cena glede na opremo ni več pretirana
hišna alternativa v obliki peugeota 3008 bo za marsikoga bolj privlačna
kabina je dolgočasna
12,3 sekunde do stotice je tako na papirju kot v praksi dokaj mizerno
nekateri bodo pogrešali obvolanski ročici za prestavljanje
3,9
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
3.8 (9 glasov)
2019 opel grandland X 1.5 CDTI start-stop AT ultimate
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Oplov največji križanec je imel sprva 1,6-litrski turbodizelski motor, zdaj pa so temu štirivaljniku zmanjšali prostornino za en deciliter, ne pa tudi moči. Obratno, celo 10 'konjev' več ima zdaj, skupno 130 oz. 96 kW. S prejšnjim ni bilo nič narobe, novi motor je prejel zato, da bodo vsi avtomobili skupine PSA ustrezali še tistim najbolj strogim regulacijam. Obenem pa z njim predstavljajo tudi pogonsko kombinacijo z novim osemstopenjskim samodejnim menjalnikom. Slednja je na primer na voljo tudi v sestrskem peugeotu 3008.

Novi motor kajpak prihaja iz skupine PSA in ustreza standardu Euro 6d-TEMP. Bistvo te regulacije so predvsem realni prikazi emisij, ne pa tiste, ki jih lahko prikažejo v belih sobah. Zatorej zdaj verjetno premore kakšen filter več, pomaga pa si tudi z aditivom AdBlue. Zanimivo, zaradi novih regulacij na papirju zdaj proizvede celo nekaj več gramov CO2 na prevožen kilometer kot prej, ampak to je seveda logično, saj gre le za preračun porabe goriva, ki pa je zdaj bolj realno prikazana, torej večja kot prej.

Kako se obnese v praksi? Recimo, da bo dovolj za povprečnega voznika, vsi, ki hočete od avta nekaj več, pa se vam bo zdel podhranjen in boste primorani poseči po močnejšem dvolitrskem agregatu s 133 kilovati oz. 180 'konji. Čeprav je testni motor vsaj na papirju zdaj močnejši, je čas do stotice za dve stotinki slabši, po novem potrebuje nič kaj zavidljivih 12,3 sekunde. Tudi najbolj tih ni, je pa dovolj uglajen, če ga ne priganjate. Nekaj navora je moč na hrbtu čutiti pri nižjih vrtljajih, potem pa mu, kot je to pri dizlih v navadi, kar zmanjka sape. Poraba bo med 6 in pol ter sedmimi litri, kar je kakšen deciliter več kot pri prejšnjem motorju. Sicer je za velikost avtomobila to še vedno solidna poraba.

Z novim 8-stopenjskim menjalnikom vas sili k umirjeni vožnji. Menjalnik se z motorjem lepo ujame, saj je prestavljanje gladko in ob lepi vožnji malodane neobčutno. Obvolanskih prestavnih ročic zato niti ne boste pogrešali, ker menjalnik opravi dovolj dobro delo, pred zavojem pa tudi ne boste po športno prestavljali v nižjo prestavo. Če bo vseeno želja, bo to potrebno storiti s prestavno ročico v ročnem načinu.

Opel grandland X s svojo zadržanostjo še vedno predstavlja za marsikoga zanimivo alternativo bolj posebnemu bratrancu – peugeotu 3008. Težko je reči, kateri je boljši, francoski je gotovo bolj nenavaden, predvsem v kabini, če že navzven polarizira mnenja, medtem ko si predstavljam, da bodo po grandlandu X posegali nekoliko starejši. Z dvema tisočakoma popusta vas bo olajšal za dobrih 33 jurjev, kar ni malo, ampak testni je docela naphan z opremo, je namreč ultimate, zato mu varnostnih ter zabavljaških pripomočkov ne manjka. Le malce več zanimivosti.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki opel grandland X 1.5 CDTI AT ultimate
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1499
moč v kW (KM) pri vrt./min 96 (130) pri 3.750
največji navor v Nm pri vrt./min 300 pri 1.750
menjalnik samodejni, osemstopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4477 x 1856 x 1609
medosna razdalja v mm 2675
prtljažnik v litrih 514
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1455 (545)
največja hitrost v km/h 192
pospešek 0-100 km/h v s 12,3
poraba (po normah EU) v l/100 km 4,5 /4,0/4,2
poraba na testu v l/100 km 6,7
cena osnovnega vozila v EUR 20.820
cena testnega vozila v EUR 32.770
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 35.270 (*1.950 EUR popusta)

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
1
Ni slike
VidPeter pravi:
Fajn, da zmanjšujejo izpuste... Pridni...
(pred 3 tedni )
U2NyZWVuc2hvdF8yMDE5MDgyMC0xMjI5MzlfSW5zdGFncmFtLmpwZzE1NjYyOTcxMzk=.jpg
automobilistt pravi:
Boring as fuck
(pred 3 tedni )
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 17. 9. 2019
September 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
26272829303101
0203  domača premiera - renault clio
04  mednarodna premiera - mazda CX-30
05060708
09  mednarodna premiera - ford focus ST in ford ranger raptor
101112  domača premiera - mitsubishi L200
131415
1617  domača premiera - toyota DriveMe
181920  domača premiera - mazda CX-30
2122
23242526  domača premiera - hyundai ioniq
272829
30010203040506

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
dacia sandero 178
renault clio 155
renault megane 142
volkswagen tiguan 139
škoda octavia 135

Podatki veljajo za julij 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 47.080 novih avtov!

Anketa
Kako se odločiš za nov avto?
957Ati kupi. 956An ban, pet podgan. 955Pogledam novosti na salonu. 954Kupim boljšega od soseda. 953Kdo še danes vozi avto? 952Vedno kupim isto znamk.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: Marko Strupi
Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 1 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 2 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 2 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 3 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 3 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 3 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 3 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 3 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 4 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 4 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 4 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 4 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Turneja mobilnosti po Sloveniji pred 4 meseci  | 
Citroën Prodajna mreža v znamenju stoletnice pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Odgovorno obnašanje na cestah pred 4 meseci  |