Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

EliteWagen

Volkswagen touareg 3.0 TDI V6 4motion tiptronic R-line

Avtor prispevka: Jure Cehner
Poseganje po težki kategoriji, kot je segment prestižnih SUVjev, je veliko enostavneje s premijsko značko na nosu. Namesto ljudske znamke VW smo zato tokrat novemu touaregu v šali nadeli oznako EW – EliteWagen.
EliteWagen
Foto: Jure Cehner
15. 2. 2019 ob 7:00
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

zajetna prezenca na cesti, ki kriči 'umaknite se mi!'
podoba bo ugajala večini, ker je dobra zmes modernosti s tradicijo
nespremenjen motor kot v audijih je zmogljiv, miren in dokaj varčen
zračno vzmetenje čudovito izravna vse grbine na cesti
glede na maso zelo dobro sledi željam voznika
nadvse prijetna in zelo prostorna kabina
naslonom klopi lahko ločeno nastavljate naklon
na sredini armaturke dominira gromozanski 15-palčni zaslon
infrardeča kamera med merilniki prikazuje skrite srne
volanski obroč z izgledom ni na nivoju futuristične armaturne plošče
želel bi si fizične gumbe za nadzor klimatske naprave
v tesnih prostorjih deluje nekoliko okorno
med dinamično vožnjo se dobro odreže, a vseeno ni na nivoju bratrancev
plastika je na nekaterih delih preveč cenena, občasno je bilo slišati tudi škripanje
4,3
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4.2 (16 glasov)
test volkswagen touareg 3.0 TDI V6 4MOTION tiptronic R-line
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Privzdignjenci tipa cayenne, X5, Q7, GLS in podobni se tu počutijo kot doma. Ne pomaga, če spadaš med VWje oz. ljudske avtomobile, čeprav glede na ceno skoraj 100 tisočakov na novem volkswagnu touareg ni prav nič več ljudskega. Etiketa s ceno niti ni tako čudna, ko pomislite, da je arhitekturno enak kot audi Q7 in porsche cayenne, celo bentley bentayga in lamborghini urus. Znački navkljub je torej zelo premium; če vprašate mene, pa izgleda celo bolje kot vsi tisti štirje. Napram prejšnjemu touaregu je izgubil 106 kilogramov, je za 44 milimetrov širši, za 77 daljši in tudi nekoliko nižji. Prtljažnik sprejme 113 litrov več, skupno kar 810. Dizajnersko ne izstopa preveč, je pa ravno prav našpičen in prirezan, da izgleda sveže in moderno. Verjetno se strinjamo, da ne bo polariziral mnenj. Z najbogatejšo opremo R-line, ki jo ima testni, tudi obrača glave. Ampak pomembneje je, kaj najdemo znotraj.

Ko odpremo lepo zadušena vrata, nas pozdravi ena bolj prijetnih in futurističnih kabin na trgu. Redkokdaj sem se ob prvi posaditvi na sedež počutil tako posebno, kot sem se v touaregu. Večina tega občutka gre na račun zajetnega, kar 15-palčnega zaslona, velikega torej kot povprečen prenosni računalnik. Večji zaslon ima menda še samo tesla, pa še to za ušiva dva palca. In za razliko od tistega ta ni posajen v čisto oskubljeno kabino, ampak sredi poštene in zelo nemško oblikovane armaturne plošče. Vse je postavljeno zelo visoko, kar je super, in sedi se ne tako navzgor kot pri kakšnem BMWju X5. Vsaj takšnega občutka ne daje, ker vas armatura bolj objame. Škoda, da so volan vzeli iz volkswagna up! in ostalih v primerjavi s touaregom totalno cenenih avtomobilov, ta zato ne sovpada lepo z okoljem. Slej ko prej bo tako dobil volan iz prenovljenega passata, ki je oblikovno bolj primeren. Tudi mehka plastika se konča nekje v višini trebuha in ni tako kakovostna kot izgleda, ampak potem pa bi bil res že preveč dober in pri Audiju ne bi imeli česa prodajati.

No, velikan od zaslona: odziven je enako kot boljše tablice, pogrešam edino fizične gumbe za klimatsko napravo. So pa vsaj naredili pošten in masiven kolešček za glasnost, čeprav sem ga skoraj vedno nehote pritisnil preveč noter in tako utišal radio. Namesto merilnikov je kajpak še en zaslon, vzet kar iz audijev, le da je ob robovih manj prirezan oz. zaobljen. Če imate nastavljen prikaz zemljevida, izgleda kar malce hecno, zelo pravokotno, torej totalno nasprotje od okroglih analognih merilnikov, ki smo jih bili vajeni gledati pred sabo še nekaj let nazaj. Da je prostora za vse potnike ogromno, je jasno, sploh nam je bila všeč enostavna dostopnost zadnje klopi za lahko montažo otroških sedežev, samemu naslonu pa se v drugi vrsti lahko tudi ločeno nastavlja naklon za še več udobja.

Tudi na cesti je vse zelo audijevsko. Od motorja do menjalnika, ima tudi enako zračno vzmetenje kot Q8, zato se čez luknje pelje enako krasno kot vsi še malce bolj prestižni bratranci. V ravni črti je občutek tako spokojen, da te kar sili k dremežu. Tukaj se vidi največji korak naprej, če se bo vozil večinoma po cesti. Po drugi strani to pomeni, da je zdaj manj zmogljiv na terenu, zapore zadnjega diferenciala ni več, ampak očitno tipični vozniki tega pač niso nikoli rabili. Z dremežem se boste morali boriti tudi zato, ker je zvočna izolacija odlična in motorja praktično ne slišite; če imate radio malce bolj na glas, niti pri najvišjih vrtljajih ne. 3-litrski turbodizelski V6 smo dodobra preizkusili tako v Q8 kot tudi v A6, A7 in A8 in se takisto odlično obnese v touaregu. 600 njutonmetrov navora in 286 'konjev' brez težav premika sicer nekaj več kot dve toni, ampak še vedno je 150 kilogramov lažji kot npr. Q8, zato do stotice potrebuje dve desetinki manj, natančneje 6,1 sekunde. Pije pa tudi enako, poraba tekom približno dva tisoč kilometrov je znašala 9,3 litra, Q8 pa je za primerjavo pil 9,6. Ni razlik, torej.

V ožjih prostorih pa deluje nekoliko bolj štorasto; se zdi, kot da štirikolesno krmiljenje pri audijih zadnji kolesi bolj obrne. Tudi zavorni pedal je malce na trdo nastavljen, če je potrebno hitro ustaviti, je potrebno stopalko kar konkretno pritisniti. Podobno je z volanom, mehanizem je precej utežen, tudi v udobnem načinu, medtem ko v športnem praktično ni razlike. Meni ustreza, kakšni starejši gospe pa verjetno ne bo. V zavojih se njegova masa čuti bolj kot v, recimo, Q8, čeprav vso to zajetnost kompenzirajo enaki elektronski sistemi kot pri slednjem. Ne rečem, da je nagibanja dosti več, ampak nekako se dražja Qja pri hitrem premikanju volana obnašata bolj lahkotno in z več informacijami na obroču.

Z udobjem in kakovostjo brez težav konkurira vsem, le z motorno paleto zaenkrat še ne.

Pri Volkswagnu so se touareg torej odločili povzdigniti na najvišji nivo. Z udobjem in kakovostjo brez težav konkurira vsem, le z motorno paleto zaenkrat še ne. Samo dva dizla sta na voljo v začetku 2019, tale, ki je z bati udrihal v testnem, in še en za 55 'konjev' šibkejši. Touaregu malce zmanjka pri dinamični vožnji, tam se inženirska dovršenost še najbolj pozna in za audije so nedvomno zadržali kakšno vrstico kode več. Najbolj napreden volkswagen do danes je seveda tudi drag, ampak še vedno za kar nekaj tisočakov, če ne celo deset njih, manj ponuja enako kot ’premiumi’. Vidite, samo manj ljudska značka mu manjka, pa bi bil praktično perfekten!

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki volkswagen touareg 3.0 TDI V6 4MOTION tiptronic R-line
vrsta motorja turbodizelski, šestvaljni, V oblike, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 2967
moč v kW (KM) pri vrt./min 210 (286) od 3.500 do 4.000
največji navor v Nm pri vrt./min 600 od 2.250 do 3.250
menjalnik samodejni, osemstopenjski, tiptronic
pogon na vsa štiri kolesa, 4MOTION
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4878 x 1984 x 1717
medosna razdalja v mm 2904
prtljažnik v litrih 810
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 2070 (780)
največja hitrost v km/h 235
pospešek 0-100 km/h v s 6,1
poraba (po normah EU) v l/100 km 8,1/6,2/6,9
poraba na testu v l/100 km 9,3
cena osnovnega vozila v EUR 60.114
cena testnega vozila v EUR 74.102
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 98.093

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 22. 9. 2019
September 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
26272829303101
0203  domača premiera - renault clio
04  mednarodna premiera - mazda CX-30
05060708
09  mednarodna premiera - ford focus ST in ford ranger raptor
101112  domača premiera - mitsubishi L200
131415
1617  domača premiera - toyota DriveMe
181920  domača premiera - mazda CX-30
2122
23242526  domača premiera - hyundai ioniq
272829
30010203040506

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
dacia sandero 178
renault clio 155
renault megane 142
volkswagen tiguan 139
škoda octavia 135

Podatki veljajo za julij 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 47.080 novih avtov!

Anketa
Kako se odločiš za nov avto?
957Ati kupi. 956An ban, pet podgan. 955Pogledam novosti na salonu. 954Kupim boljšega od soseda. 953Kdo še danes vozi avto? 952Vedno kupim isto znamko.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: Marko Strupi
Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 2 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 2 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 3 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 3 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 4 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 4 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 4 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 4 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 4 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 4 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 4 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 4 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 4 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Turneja mobilnosti po Sloveniji pred 4 meseci  | 
Citroën Prodajna mreža v znamenju stoletnice pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Odgovorno obnašanje na cestah pred 4 meseci  |