Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Stara se samo ime, vsebina pa ne

BMW 520d xDrive touring luxury line

Avtor prispevka: Iztok Krajnc
So obletnice, ki se jih spomniš bolj, in tiste, ki se jih sploh ne spomniš. Verjetno si nihče ne bo zapomnil, da BMWjeva karavanska petica letos praznuje 29. obletnico, ker bo prihodnje leto gotovo bolj veselo.
Stara se samo ime, vsebina pa ne
Foto: Jure Cehner
12. 3. 2019 ob 18:00
Komentarjev: 3

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

uporaben in prostoren karavan premijskega razreda
prtljažnik lahko s 570 litrov povečate na 1.700
ločeno odpiranje šipe prtljažnika je še vedno izjemno uporabno
prtljažni rolo je mogoče pospraviti v dno prtljažnika
v notranjosti navdušijo kvalitetni materiali in odlična izdelava
menjalnik z osmimi stopnjami navduši s hitrim in brezčutnim prestavljanjem
vstopni dizelski štirivaljnik je v primerjavi s konkurenco bolj elastičen
štirikolesni pogon xDrive poskrbi za užitek v vožnji, saj več navora pošilja nazaj
kljub dolžini skoraj 5 metrov je avtomobil odlično vodljiv
družine bodo lahko na zadnjo klop spravile tri otroške sedeže
nova generacija je prinesla več prostora za potnike zadaj …
… čeprav bi ga bilo lahko še precej več
tudi prtljažnik ni med največjimi med konkurenco
zdi se, da je malo izgubil pri vozniški ostrini, ki sicer tukaj ni tako pomembna
4,3
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4.3 (15 glasov)
test BMW 520d xDrive touring luxury line
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Pred skoraj tridesetimi leti, ko so po naših cestah večinoma še vedno vozile stoenke in jugoti, so Bavarci v obdobju tretje generacije serije 5 (E34) predstavili prvo karavansko različico touring, ki je že leta 1990 presenečala z zadnjim steklom, ki se je lahko odpiralo neodvisno od prtljažnih vrat. To funkcijo so Nemci ohranili vse do danes, prav pa pride na kratkih parkiriščih, ali ko želite v prtljažnik spraviti samo vrečko ali dve. BMW 5 touring se sicer od limuzinskega brata razlikuje samo po nahrbtniku zadaj, kjer so tudi luči evolucijsko manjše, a še vedno tako prepoznavne, da že na daleč vsak ve, za kateri avto gre.

Ker je samo slabih 6 centimetrov krajši od petih metrov, je prostorsko velikodušen, tako spredaj kot zadaj, in s številnimi odlagalnimi mesti po kabini tudi praktičen ter družinam prijazen avtomobil. Za potnike na zadnji kopi bo odslej malenkost več prostora za noge, da bodo tudi na daljših poteh zaradi udobne vožnje manj tarnali, čeprav ga na tem področju še vedno prekašajo celo krajši predstavniki manj prestižnega razreda vozil. Najbolj seveda navduši prtljažnik, ki je z novo generacijo zrasel za 10 litrov, tako da po novem pogoltne skupno 570 litrov. Ni najbolj razkošen v razredu, Mercedes-Benzov karavanski razred E sprejme do 640 litrov, je pa kljub temu uporaben, saj je precej širok in štirje večji kovčki bodo šli notri kot za šalo. Brez problema tudi dva otroška vozička. Za družine pomemben podatek je še sposobnost, da zadnja klop sprejme tri otroške sedeže, čeprav samo zunanji sedišči premoreta sidrišča ISOFIX. Zadnji nasloni se prevrnejo po sistemu 40:20:40, takrat se tovorni prostor poveča na 1.700 litrov, odsotnost nakladalnega roba pa nakladanje večjih predmetov še olajša. V tem primeru boste lahko prtljažni rolo spravili pod dno prtljažnika, kjer so mu namenili praktično mesto, da ga ne boste rabili voziti v kabini.

Na testu smo imeli že cel kup BMWjevih petic z različnimi motorji, tokratni pa je premogel vstopni dizelski motor, ki je dokaj tih in presenetljivo zmogljiv. 2,0-litrski štirivaljnik proizvede 140 kilovatov moči, torej okroglih 190 'konjev', in kar 400 Nm navora, zato se zdi v primerjavi z enakimi motorji konkurentov bolj agilen in živahen. Od 0 do 100 km/h potrebuje 7,9 sekunde, osemstopenjski samodejni menjalnik pa nalogo opravlja z odliko, tako neopazno prestavlja. Krmilni mehanizem je dovolj neposreden, da se 1,8 tone težka gmota zdi med ovinki gibčna in željna spremembe smeri. Boste imeli dostikrat občutek, kot da vozite manjši avto in ne skoraj 5 metrov dolg karavan. Poraba goriva je zelo odvisna od načina vožnje: poprečno se je gibala med 6,5 in 7,5 litra na 100 prevoženih kilometrov, kar je soliden rezultat. Motor je tudi lepo zvočno zadušen, celo pri petih stopinjah pod ničlo, kolikor je bilo med testom, zjutraj ob zagonu ni dizelsko krehal.

Pogon xDrive je stalni na vsa kolesa, 60 odstotkov navora gre navadno na zadnji kolesi, razen ko sistem zazna zdrs in lahko skoraj 100 odstotkov prenese na sprednji. Je v zimskem času spolzkih cest prišlo še kako prav. Sama vožnja je precej udobna; tudi če imate 20-palčna platišča, pomagajo prilagodljivi blažilniki, ki ves čas spreminjajo trdoto. Napram staremu modelu se pozna napredek, ki ga sicer ni za svetlobna leta, je pa BMWjeva petica tudi v karavanski izvedbi dovolj uživaška v vožnji in mogoče ravno zato malo manj prostorsko uporabna kot podobno veliki konkurenti. Boste pa tudi tu morali pričakovano globoko seči v žep. Vstopni karavan 55, testni z nekaj dodatne opreme pa stane dobrih 86 tisočakov. Ne bo jih veliko na naših cestah, to je jasno, bo pa zato toliko bolj zaželen. Avti imajo pač to srečo, da se pri njih stara samo ime, ne pa tudi vsebina.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki BMW 520d xDrive touring luxury line
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1995
moč v kW (KM) pri vrt./min 140 (190) pri 4.000
največji navor v Nm pri vrt./min 400 od 1.750 do 2.500
menjalnik samodejni, osemstopenjski, steptronic
pogon na vsa štiri kolesa, xDrive
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4942 x 1868 x 1464
medosna razdalja v mm 2975
prtljažnik v litrih 570
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1810 (655)
največja hitrost v km/h 222
pospešek 0-100 km/h v s 7,9
poraba (po normah EU) v l/100 km 5,7/4,8/5,2
poraba na testu v l/100 km 7,5
cena osnovnega vozila v EUR 55.300
cena testnega vozila v EUR 61.850
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 86.278

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
1
Ni slike
Daniel (The Ford Guy) pravi:
Ampak lep
(pred 6 meseci )
U2NyZWVuc2hvdF8yMDE5MDgyMC0xMjI5MzlfSW5zdGFncmFtLmpwZzE1NjYyOTcxMzk=.jpg
automobilistt pravi:
Drgac bi lah testirali kaj bol zanimivega naprimer...ne pa samo osnovne razlicice z 190km
(pred 8 meseci )
U2NyZWVuc2hvdF8yMDE5MDgyMC0xMjI5MzlfSW5zdGFncmFtLmpwZzE1NjYyOTcxMzk=.jpg
automobilistt pravi:
Ugly crne feltnw
(pred 8 meseci )
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 22. 11. 2019
November 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
28293031010203
040506  domača premiera - ford ranger
07  domača premiera - audi Q3 sportback
080910
11121314  domača premiera - toyota GR supra
151617
181920  domača premiera - volkswagen T6.1
2122  mednarodna premiera - opel corsa
2324
2526  mednarodna premiera - subaru forester
Heroji furajo v pižamah
2728293001

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
nissan qashqai 194
volkswagen tiguan 160
renault captur 159
renault clio 152
škoda octavia 146

Podatki veljajo za september 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 57.408 novih avtov!

Anketa
Kako se odločiš za nov avto?
957Ati kupi. 956An ban, pet podgan. 955Pogledam novosti na salonu. 954Kupim boljšega od soseda. 953Kdo še danes vozi avto? 952Vedno kupim isto znamko.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: nmalej
Obvestila
Regia Group Dolg zmanjšali za 100 milijonov evrov pred 1 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Vozi desno, prehitevaj levo! pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Akcija strokovnega nadzora v šolah ... pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 4 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 4 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 5 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 5 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 6 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 6 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 6 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 6 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 6 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 6 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 6 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 6 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 6 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 6 meseci  |