Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Zeleni žafran

Hyundai kona 1.6 T-GDI 177 4WD DCT impression

Avtor prispevka: Jure Cehner
Kot žafran je draga tale kona, a ponuja domala vse, kar Korejci v tem segmentu lahko ponudijo. Pa je to dovolj, da upraviči ceno več kot 30 tisočakov?
Zeleni žafran
Foto: Gašper Miš
15. 4. 2019 ob 7:00
Komentarjev: 7

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

poleg modre je to edina barva, ki obliki ne dela krivice
z opremo impression in vsemi kromiranimi dodatki izgleda zelo dobro
dober, prožen in zmogljiv turbomotor
do 100 km/h potrebuje manj kot 8 sekund
dokler motorja ne priganjate, bo tudi menjalnik lahko lepo sledil
štirikolesni pogon bo kdaj prišel prav, terenskih zmogljivosti pa ne pričakujte
manjšim dimenzijam navkljub je znotraj ravno še dovolj prostora
z več kot 9 litri in pol je poraba prevelika
zvok motorja ni tako prijeten, da bi ga z veseljem vrteli v višave
menjalnik nima ušes za prestavljanje ob volanu
na slabih cestah manjka več udobja
podvozje je še vedno slabše uglašeno kot pri konkurenci
občutek na volanu še ni takšen, da bi ga šteli za ultimativni vozniški stroj
3,6
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
3.4 (13 glasov)
test hyundai kona 1.6 T-GDI 177 4WD DCT impression
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Poleg barve glavnino dodatka na osnovno ceno tokrat pobere pogonski sklop.

To ni prva kona, ki smo jo dobili na test, je pa zato zdaleč najbolj vpadljiva. Rdečo z litrskim turbobencinskim motorjem smo že imeli, zelena je pa kar za 6 tisočakov več avtomobila. Tudi tista je imela najboljšo in najdražjo opremo impression. Kam je šel torej ves dodaten cvenk? Ne samo v odštekano barvo, glavnino dodatka na osnovno ceno tokrat pobere pogonski sklop.

Tista je bla '120-konjska' kona z ročnim menjalnikom in sprednjim pogonom, za proletarce pač, tale na slikah je pa aristokratska. Če jo boste hoteli imeti, boste morali pripraviti tudi že skoraj aristokratski denar, nekaj več kot 30 tisočakov! In to za majhen križanec. 1,6-litrski turbobencinar, ki proizvede 130 kW oz. 177 ‘konjev’, že nekaj stane in moči je za ta razred avtomobila precej. Potem sta tu 7-stopenjski robotiziran menjalnik in za nameček še štirikolesni pogon. Pa ta super barva, ja. Se mi zdi, da ta kona izgleda točno tako, kot so si jo oblikovalci pri Hyundaiju v osnovi zamislili: barva, ki krade poglede, obilje kroma in plastike za kontrast ter velika platišča, s katerimi zvedavemu sosedu daste vedeti, da v konfiguratorju niste šparali.

Imam občutek, kot da so z zelenimi akcenti želeli obkrožiti stvari v kabini, ki so pomembne.

Kot je ta barva sicer kul, nisem ravno prepričan, ali jo želim gledati tudi v notranjosti. Imam občutek, kot da so z zelenimi akcenti želeli obkrožiti stvari v kabini, ki so pomembne. Da še v temi lažje najdete zračnike, ročico menjalnika in gumb za zagon. Ampak marsikomu bo to zagotovo všeč. Kričeče zeleni varnostni pasovi so zelo kul.

Motor, torej. Precej močan je za relativno majhen avto, kar se vidi pri času, ki ga potrebuje do sto kilometrov na uro. Samo 7,9 sekunde. Prijetno odziven je in se v trenutku požene, če je le prestava prava; če ni, pa menjalnik potrebuje kar nekaj časa, da jo najde. Gre za 7-stopenjski robotiziran menjalnik z dvojno sklopko, zato je sama menjava prestav zelo hitra, nima pa obvolanskih ročic, zato boste povečini v njegovi milosti oziroma nemilosti, ker se vam s prestavno ročico ne bo dalo ukvarjati. Če bi se vam, bi verjetno kupili ročni menjalnik. V ekonomičnem načinu, če niste pri volji za drvenje skozi ovinke, deluje bolje, umirjeno, zgodaj in skoraj brezšivno prestavlja. V športnem načinu pa vzdržuje visoke vrtljaje, kar vam ne bo všeč zaradi zvoka motorja, ki je vse prej kot športen. Škoda, z malce dodelanim izpušnim sistemom bi se na tem področju dalo storiti več. To je praktično edina minus točka: ko se hitro vrti, je preglasen in tudi nota, ki jo proizvaja, ušesom ni prijetna. V bistvu je še en minus, in sicer poraba. Pod 8 litri na 100 prevoženih kilometrov se je praktično nemogoče voziti, skupna povprečna na testu je znašala zajetnih 9,6 litra. To je za novodobne razmere enostavno preveč in primerljivo z bencinarji, ki premorejo 100 'konjev' več.

S takšnim avtom, ki izgleda kot iz škatlice, na pravi teren verjetno ne boste šli, če slučajno zaidete, pa bo prav prišel štirikolesni pogon. Seveda je elektronsko nadzorovan, pomagal naj bi tudi v zavojih po lepi podlagi, saj stalno išče kolo, ki ima največ oprijema, da tja pošlje več navora. V praksi seveda tega ne boste čutili, ker danes vse to avti počno praktično brezčutno, če boste želeli štirikolesni pogon, pa ga dobite samo s tem motorjem. Oziroma le še s '136-konjskim' dizelskim, če se lahko odpoveste bencinskemu.

Med dinamično vožnjo je nagibanje karoserije na boljši strani, torej ga je malo, je pa zato podvozje malo pretrdo na slabem asfaltu ali makadamu. To je hiba še mnogih, recimo, malenkost manj dovršenih križancev. Glede na moč motorja in štirikolesni pogon ta avto dojemam kot pravi vozniški stroj, zato manjka tudi več občutka na volanu. In karoserija bi se lahko hitreje umirila, ko so pogoste sunkovite menjave smeri, pa se zdi, da nastavitev podvozja še ni čisto dorasla pričakovanjem. Je bolje, kot je bilo nekoč v hyundaijih, ampak nekaj več neposrednosti ne bi škodilo. Korejci zdaj že imajo nekaj izkušenj s svojimi odličnimi dirkalniki in modeli N, torej bi lahko kakšno lastnost prenesli še na ta model, da bi se navdušenim voznikom bolj smejalo.

30 tisočakov za avto tega razreda in predvsem te znamke je dosti.

Četudi je testni model docela naphan z vsem, kar Hyundai v tem razredu ponuja, še vedno ne moremo mimo cene. 30 tisočakov za avto tega razreda in predvsem te znamke je dosti. Res je, da je vrhunsko motoriziran, ampak vseeno ga zaradi takšne cene težko priporočimo. Če vam je všeč vizualno, niste vozniški fanatik, vas poraba ne zanima preveč in ste dejansko pripravljeni dati 30 jurjev za malega križanca, pa kar 'po njem'.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki hyundai kona 1.6 T-GDI 177 4WD DCT impression
vrsta motorja turbobencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1591
moč v kW (KM) pri vrt./min 130 (177) pri 5.500
največji navor v Nm pri vrt./min 265 od 1.500 do 4.500
menjalnik robotiziran, sedemstopenjski, DCT
pogon na vsa štiri kolesa
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4165 x 1800 x 1565
medosna razdalja v mm 2600
prtljažnik v litrih 361
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1570 (340)
največja hitrost v km/h 205
pospešek 0-100 km/h v s 7,9
poraba (po normah EU) v l/100 km 8,0/6,0/6,7
poraba na testu v l/100 km 8,8
cena osnovnega vozila v EUR 17.290 (*2.000 EUR popusta)
cena testnega vozila v EUR 28.490 (*2.000 EUR popusta)
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 30.150 (*2.000 EUR popusta)

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
1
U2NyZWVuc2hvdF8yMDE5MDgyMC0xMjI5MzlfSW5zdGFncmFtLmpwZzE1NjYyOTcxMzk=.jpg
automobilistt pravi:
Edini ki dajo 7 let garancije so korejci...nisi slabi auzi to
(pred 6 meseci )
Ni slike
Daniel (The Ford Guy) pravi:
Cene so cisto primerne za cene. Kaj?
(pred 6 meseci )
Ni slike
henduk pravi:
@kahn zakaj že? Oprosti res da so se podražili vendar mislim da so cene čisto primerne za ceno in kakovost ki jo ponujajo.
(pred 6 meseci )
U2NyZWVuc2hvdF8yMDE5MDgyMC0xMjI5MzlfSW5zdGFncmFtLmpwZzE1NjYyOTcxMzk=.jpg
automobilistt pravi:
Ce jih lahko...zakaj pa ne
(pred 6 meseci )
Ni slike
kahn pravi:
Korejcem so uspehi pri prodaji nekaterih modelov malo preveč stopili v glavo in so začeli povsem nerealno dvigovati cene.
(pred 6 meseci )
U2NyZWVuc2hvdF8yMDE5MDgyMC0xMjI5MzlfSW5zdGFncmFtLmpwZzE1NjYyOTcxMzk=.jpg
automobilistt pravi:
Bitchass bullshit automobil
(pred 6 meseci )
Ni slike
Daniel (The Ford Guy) pravi:
Grd
(pred 6 meseci )
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 18. 10. 2019
Oktober 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
30010203040506
070809  domača premiera - mitsubishi ASX
10  mednarodna premiera - renault captur
domača premiera - volkswagen passat
111213
141516  domača premiera - Oplova gospodarska vozila
domača premiera - kia Xceed
17181920
21  domača premiera - škoda kamiq
22  domača premiera - hyundai kona hybrid
23  domača premiera - Jesensko doživetje z BMW 1
24252627
2829  mednarodna premiera - ssangyong korando
3031010203

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
nissan qashqai 194
volkswagen tiguan 160
renault captur 159
renault clio 152
škoda octavia 146

Podatki veljajo za september 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 57.408 novih avtov!

Anketa
Kako se odločiš za nov avto?
957Ati kupi. 956An ban, pet podgan. 955Pogledam novosti na salonu. 954Kupim boljšega od soseda. 953Kdo še danes vozi avto? 952Vedno kupim isto znamko.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: FireFigh
Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Akcija strokovnega nadzora v šolah ... pred 3 dnevi  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 2 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 4 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 4 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 4 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 4 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 4 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 5 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 5 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 5 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 5 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 5 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 5 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Turneja mobilnosti po Sloveniji pred 5 meseci  | 
Citroën Prodajna mreža v znamenju stoletnice pred 5 meseci  |